תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 05:59
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
זכוכית כפולה בקיר הפרדה
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (140) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה
  שי ברון  
הצטרף: 01 יונ' 04
הודעות: 16
זכוכית כפולה בקיר הפרדה
הודעה פורסם: רביעי 01 יונ',05 20:58   
אני בונה קיר הפרדה באולפן שלי כדי ליצור חדר קונטרול.
בקיר יהיה חלון זכוכית והשאלה שלי האם זה טוב לשים זכוכית כפולה עם וקום או כמה זכוכיות משופעות ? כי שמעתי כמה דעות שונות על זה .
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: רביעי 01 יונ',05 22:26   
אני מניח שאתה מתכוון לזכוכית בידודית, למה לא לשלב בין שתי השיטות להשגת בידוד מירבי.
אגב חלק גדול מיכולת הבידוד של החלון תנבע גם מטיב המסגרת וצורת חיבור ואיטום הזכוכית למסגרת.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 02 יונ',05 08:24   
אתה לא שם זכוכית בשביל הפעולה, אלא בשביל המטרה.
לאיזה בידוד אתה שואף להגיע ("מקסימום" זה לא נכון להגיד) יחסית לאלו הקלטות/כלים שיהיו בחדר ההקלטה?
זכוכית בידודית רגילה (זכוכית כפולה תעשייתית) טובה בהרבה מקרים של צוהר או חלון, אך אינה מתאימה כשמדובר בשטח צפיה רחב, היכן שצריך לשבור החזרים קול וקרני אור (זווית, ראה כאן בפורום על חלון שכזה), ויכולת בידוד גבוהה יותר (מרווח ובלימה ברווח שביניהן, כאשר האת משופעת).
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
Re: זכוכית כפולה בקיר הפרדה
הודעה פורסם: חמישי 02 יונ',05 09:20   
שי ברון :
אני בונה קיר הפרדה באולפן שלי כדי ליצור חדר קונטרול.
בקיר יהיה חלון זכוכית והשאלה שלי האם זה טוב לשים זכוכית כפולה עם וקום או כמה זכוכיות משופעות ? כי שמעתי כמה דעות שונות על זה .


Please describe the surrounding wall. (thickness, material, construction).
If you know it, tell us its STC. There is no point in installing glass which has better insulation than its surrounding wall.
  שי ברון  
הצטרף: 01 יונ' 04
הודעות: 16
הודעה פורסם: חמישי 02 יונ',05 10:52   
אני רוצה להקליט בין היתר גם תופים שלזה צריך הכי הרבה בלימה של צליל.
הקיר הולך להיות שתי שכבות גבס ,שכבה 5ס"מ צמר סלעים (80 ק"ג למטר קוב) ,עוד שתי שכבות גבס ,עוד שכבה צמר סלעים 5ס"מ ועוד שכבה גבס סה"כ 15 ס"מ.
בקיר יהיה גם דלת מסיבית 7.5 ס"מ ועל הכל יהיה או ספוגי סונקס או שטיחים.
השטח של הקיר הוא 2.40 על 2.40 מתוך זה 2.00 על 0.73 זה דלת והחלון מטר על מטר.
אני רוצה שהקונטרול יהיה כמה שיותר שקט בקיר של 15 ס"מ אין מרחק גדול לשים זכוכיות בזויות האם זכוכית אחת עם וקום תיהיה מספיק טובה למטרה שלי?
איך זכוכית כזאת תגיב מבחינת תהודה החזרים ?
האם זכוכית כזאת עלולה לפגום באקוסטיקה של האולפן?
יש זכוכיות לא עם וקום לגמרי אלא בידודיות האם הם מספיק טובות ?
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: חמישי 02 יונ',05 12:02   
ציטוט:
אני רוצה להקליט בין היתר גם תופים שלזה צריך הכי הרבה בלימה של צליל.
הקיר הולך להיות שתי שכבות גבס ,שכבה 5ס"מ צמר סלעים (80 ק"ג למטר קוב) ,עוד שתי שכבות גבס ,עוד שכבה צמר סלעים 5ס"מ ועוד שכבה גבס סה"כ 15 ס"מ.


I'm no building expert by far, but looking at standard designs this looks like 45-50 dB of sound attentuation. Of course "be'eravon mugbal" ... No point in building a better window than that (I don't think you'll be able to anyway).

ציטוט:
אני רוצה שהקונטרול יהיה כמה שיותר שקט בקיר של 15 ס"מ אין מרחק גדול לשים זכוכיות בזויות האם זכוכית אחת עם וקום תיהיה מספיק טובה למטרה שלי?


What do you mean by "one glass"? You mean sheet of glass, or a single window with double sheets?

In general:
if you're using two sheets of glass, make sure they are of different thickness. This makes up for some of the cons of having two parallel sheets of glass.
I've also noticed you're building your wall from scratch - in that case try mounting one sheet of glass in one gypsum board and another in the second gypsum board, in order to decouple them as much as possible.
As always, take this advice with a grain of salt, and good luck!
Vintage
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 20 יול' 01
הודעות: 1059
מיקום: ramat-gan
הודעה פורסם: חמישי 02 יונ',05 12:35   
לגבי הקירות בקיר האחרון תשים גם 2 שכבות גבס אחרת הוא יהיה ממברנה
והקיר הפנימי 3 שכבות אחרת תדר התהודה יהיה קבוע בכולם.
לגבי החלון צריך מסגרת אחת גדולה ובפנים 2 מסגרות מנותקות זו מזו.
הזכוכיות צריכות להיות 10 מ"מ X 2 מודבקות ו2X 8 מ"מ כאשר זו הפונה לחדר הנגנים
עם זווית של כ-10% כלפי מעלה.
_________________
יורם לב - יעוץ אקוסטי, ציוד אנלוגי, 050-4295458
  שי ברון  
הצטרף: 01 יונ' 04
הודעות: 16
הודעה פורסם: שלישי 07 יונ',05 01:53   
קיבלתי הצעת מחיר על זכוכיות ומתברר שזכוכית בידודית זולה משמעותית מזכוכיות מודבקות ולטענתו של הזגג גם חסינה יותר למעבר של צליל.
האם יש סיבה מסוימת למה לא לשים זכוכית בידודית ולשים זכוכיות מודבקות ?
או שזה גם יעשה את העבודה?
והאם הזכוכית המשופעת צריכה להיות בצד של הקונטרול או בצד של חדר ההקלטה (אם זה משנה)?
Vintage
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 20 יול' 01
הודעות: 1059
מיקום: ramat-gan
הודעה פורסם: שלישי 07 יונ',05 02:25   
נכון
אך אין לך בידודית בעבים 10 ממ 2X ו8 ממ2X
ולחדר שינגנו בו תופים ובס בידודית 6-4 ממ לא תעצור נמוכים.
_________________
יורם לב - יעוץ אקוסטי, ציוד אנלוגי, 050-4295458
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון