תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 23:27
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מעבר בין מודוסים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה
  Grape  
הצטרף: 02 יול' 02
הודעות: 30
מיקום: בתוך הראש
מעבר בין מודוסים
הודעה פורסם: חמישי 09 יונ',05 12:34   
איך מבססים בית חדש במעבר בין מודוסים?
לדוגמא אני מנגן קטע שמתחיל במודוס 3 של C מאז'ור Em F Dm Em
כלאמר i II vii i הבית שלי הוא Em , ואני רוצה לבסס בית חדש ב Dm, מודוס 2 של C מאז'ור, ולנגן Dm G כלאמר i IV.
האם ישנה איזו שהיא דרך מוכרת לעבור בין שני הקטעים ולהרגיש שבחלק השני אני יחסית בבית.

תודה
mandela
תומך
הצטרף: 16 יונ' 01
הודעות: 1511
מיקום: מגדים
הודעה פורסם: חמישי 09 יונ',05 17:51   
במוזיקה מודאלית, מעצם טיבעה, יותר קשה לבסס טונאליות. יש יותר תחושה של "שיטוט" הרמוני, וצריך להיזהר כדי לא לקבל תחושה של פתרון לסולם האב (בדוגמה שלך דן מז'ור). לכן במקום דומיננטה שנפתרת לטוניקה, יש בדר"כ קדנצות מודאליות שמבססות את המודוס הרלבנטי. זה משתנה ממודוס למודוס (יש יותר 'שבירים' ויש פחות), אבל באופן כללי ידרשו יותר מכמה תיבות כדי לבסס מודוס חדש.

למשל, בדוגמה שנתת, יש 'סכנה' ש Dm G ישמע כמו ii-v של דו' מזור.
margal
הצטרף: 06 אוג' 05
הודעות: 7
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: שישי 12 אוג',05 22:25   
אתה יכול להשתמש בדרך הסטנדרטית ולנגן דומיננטה ל רה מינור שזה לה מג'ור אולי עם 7 (סול) אבל זה יאבד מהגוון המודלי... אז אתה יכול לנסות ליצור מהלך שיביא אותך לרה מינור מבלי לאבד מהגוון המודלי ולהשתמש בדו מגו'ר כשביעית ולהכין אותו בצורה כזאת שלא ישמע טוניקה...פשוט תחפש...ומלודיה גם יכולה לעזור לבסס את הטונאליות אז אם יש לך מלודיה תשתמש בה בכדי לעשות זאת ואם אין לך אז אתה יכול להוסיף כל פנימי באיזשהו כלי בכדי לעשות זאת
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון