תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
פורסם: רביעי 06 יול',05 13:06
דרך נחמדה לבדוק: קח שיר שאתה מכיר הרבה זמן של להקה או זמר שאתה אוהב - אל תקשיב לו עדיין רק שים את הדיסק.
שמעת כנראה את השיר עשרות אם לא מאות פעמים נכון?
נסה לחשוב בראש איך הוא נשמע בדיוק מה הפיץ' של השיר נסה ממש לשיר אותו מהזיכרון או לשיר את השורש של האקורד הראשון של השיר.
יפה עכשיו תהיה בטוח שבראש שלך השיר מתנגן בדיוק כמו המקור..
לחץ PLAY. יש קירבה בין הזיכרון למציאות?
אם לא ברור שלא נורא אפשר להתאמן עוד.
אם זכרת בדיוק את הפיץ' הנכון - כאן אפשר להתחיל.
זכור תמיד את הפיץ' של השיר הזה בראש ככה שאם תלך ברחוב ותנסה לשיר אותו תוכל ישר לדעת בבירור שאתה צודק לגבי הפיץ'.
זה לבינתיים פיץ' הייחוס שלך ואליו תשווה פיצ'ים אחרים שתשמע או תווים אחרים.
ברגע שייהיה מקובע אצלך ממש הרפרנס הזה תוכל להמשיך לקבע רפרנסים אחרים כדי שיהיה לך יותר קל לזהות תווים שתשמע.
בהצלחה
הצטרף: 06 אוג' 05
הודעות: 7
מיקום: חיפה
פורסם: שישי 12 אוג',05 22:21
עד כמה שאני יודע ההגדרה הבסיסית של שמיעה אבסולוטית היא זיהוי צלילים...זאת אומרת שאם ברגע שאתה שומע צליל ואתה ישר יודע מה הוא יש לך שמיעה אבסולוטית....אבל גם שמיעה אבסולוטית מתחלקת לכמה רמות...אתה יכול פשוט לזהות צלילים ואתה יכול גם להגיד שהתו הזה אמנם לה אבל הוא בכיוונון של 441 הרצ כלומר ממש ממש ממש טיפה גבוה יותר מהרגיל...ואז אתה באמת מטורף
אם אתה זוכר צליל אחד או כמה ולפי הם בודק מרווחים בשביל לזהות צלילים אחרים אז יש לך מן שילוב בין שמיעה אבסולוטית לפונקציונאלית...שמיעה פונקציונאלית זו שמיעה שהעיקרון מאחוריה הוא שלכל צליל יש פונקציה ונאמר אתה בדו מג'ור ואתה מנגן פה אז הפונקציה שלו הוא 4 והיא אומרת שאיפה למי ל-3..בכל מקרה גם שמיעה אבסולוטית וגם שמיעה פונקציונאלית ניתן לפתח אחרי מאמצים רבים או מועטים...תלוי בבן אדם ובמורה(:
Act Compatible
הצטרף: 16 מרץ 05
הודעות: 676
מיקום: קיבוץ סעד
פורסם: רביעי 31 אוג',05 08:43
קודם כל שמיעה אבסולוטית זה יותר נזק מתועלת מנסיוני האישי. מה שקרא קודמי שמיעה פונקציונלית הוא הדבר החשוב באמת ולי לפחות השמיעה האבסולוטית מפריעה מאוד לפונקציונאלית כי במקום לשמוע את הצבע של האקורד ולזהות שמדובר באקורד 7 עם במול 9 אני שומע את חמשת הצלילים כל אחד בנפרד ואז מנסה לחשוב על היחסים ביניהם... מתסכל מאוד...
הדבר שבאמת חשוב זה לשמוע יחסים בין צלילים - מרווחים, אקורדים, מתחים וכו. זו דעתי.
ואגב, תהליך מוזר ומעניין שמתרחש אצלי בתקופה האחרונה הוא שככל שאני משתדל יותר להתרגל לשמוע צבעים של אקורדים, מרווחים וכו כלומר מנסה לשפר את השמיעה הפונקציונלית שלי, אני שם לב שהשמיעה האבסולוטית שלי מתדרדרת.... אולי יש אפילו קצת סתירה בין השתיים?
שמיעה אבסולוטית אגב כמו שאמרו יכולה להיות ברמות שונות ואפשר לשפר ולפתח אותה. השמיעה שלי למשל מדוייקת לגמרי כל זמן שמדובר בצליל אחד ובסאונד בהיר של כלי נגינה (פסנתר, גיטרה וכו) אבל אם מתחילים לדבר על סאונדים אנושיים למשל או משהו דומה, או אם יש קבוצה של כמה צלילים ביחד, זה כבר נעשה יותר קשה.
אני מכיר אנשים שהשמיעה שלהם כזאת שהם מסוגלים לומר מה הפיץ' המדוייק של כל רעש מזדמן ברחוב..
הצטרף: 25 יול' 05
הודעות: 519
פורסם: שלישי 27 ספט',05 19:40
לי נראה שיש שמיעה אבסולוטית לקצב. אם יש דבר כזה, כי אני זוכר את ה- Tempo
המדויק של כל שיר שאני מכיר, ואני יכול לתת את הטמפו המדויק עוד לפני שמתחיל השיר.
_________________
Industry Standart