תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 12:51
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
גילוי שמיעה אבסולוטית?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (145) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה
  shayb_  
Act Compatible
הצטרף: 04 אוק' 03
הודעות: 471
מיקום: חולון
גילוי שמיעה אבסולוטית?
הודעה פורסם: רביעי 06 יול',05 02:46   
אהלן אהלן אהלן!

כל הזמן מדברים על שמיעה אבסולוטית אצל אנשים. חלק מהאנשים טוענם שנולדים עם זה וחלק טוענים שמפתחים את זה. קראתי בפורום היום על שמיעה אבסולוטית, מאוחר יותר (בשעה עשרים ל4 בבוקר כשהייתי במיטה) חשבתי לעצמי למה אף פעם לא ניסיתי לבדוק אם זה קיים אצלי?
קמתי מייד והתיישבתי מול הפסנתר בחרתי לי כמה תווים וזיהיתי את כולם נכון
לאחר מכן לחצתי על המון תווים בסדר עולה ויורד כדי להתבלבל ולנסות לשכוח את התווים.
חשבתי על מנגינה די פשוטה, חשבתי כמה שניות וניגנתי אותה בדיוק (מבלי לטעות בשום תו).
שמתי לב שאני יכול לזהות כמעט את כל התווים (במיוחד אלה שאני מנגן עליהם הכי הרבה)
יש תווים שאני עוצם עיניים לכמה שניות חושב ורק אז נזכר בצליל שלהם.

האם זו שמיעה אבסולוטית/חצי אבסולוטית/אבסולוטית לעתיד?
אני בטוח שאני יכול לפתח את זה! כי הרי אף פעם לא עשיתי שום תרגיל לפיתוח שמיעה והנה אני זוכר את התווים!

מחכה לתגובות חברים #biggrin #thumbsup #smile (אני קצת מתרגש)
#clap #biggrin
צופיפניק
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 06 יול',05 10:06   
בקש מחבר שינגן לך על הפסנתר את התווים. אם אתה מנגן, זו רמאות #smile
ובכל מקרה, אל תתרגש כ"כ, יש לשמיעה אבסולוטית יתרונות אבל גם מידה שווה של חסרונות.
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
הודעה פורסם: רביעי 06 יול',05 13:06   
דרך נחמדה לבדוק: קח שיר שאתה מכיר הרבה זמן של להקה או זמר שאתה אוהב - אל תקשיב לו עדיין רק שים את הדיסק.
שמעת כנראה את השיר עשרות אם לא מאות פעמים נכון?
נסה לחשוב בראש איך הוא נשמע בדיוק מה הפיץ' של השיר נסה ממש לשיר אותו מהזיכרון או לשיר את השורש של האקורד הראשון של השיר.
יפה עכשיו תהיה בטוח שבראש שלך השיר מתנגן בדיוק כמו המקור..
לחץ PLAY. יש קירבה בין הזיכרון למציאות?
אם לא ברור שלא נורא אפשר להתאמן עוד.
אם זכרת בדיוק את הפיץ' הנכון - כאן אפשר להתחיל.
זכור תמיד את הפיץ' של השיר הזה בראש ככה שאם תלך ברחוב ותנסה לשיר אותו תוכל ישר לדעת בבירור שאתה צודק לגבי הפיץ'.
זה לבינתיים פיץ' הייחוס שלך ואליו תשווה פיצ'ים אחרים שתשמע או תווים אחרים.
ברגע שייהיה מקובע אצלך ממש הרפרנס הזה תוכל להמשיך לקבע רפרנסים אחרים כדי שיהיה לך יותר קל לזהות תווים שתשמע.

בהצלחה
  shayb_  
Act Compatible
הצטרף: 04 אוק' 03
הודעות: 471
מיקום: חולון
הודעה פורסם: רביעי 06 יול',05 16:29   
shtik בשיר הראשון צדקתי בשני טעיתי בחצי טון :yuck: ובשלישי צדקתי שוב #smile
ובאמת קל יותר יש תווים שאני ממש זוכר בבירור ומהם אני פשוט לוקח את המרווח(בראש) ומזהה תווים אחרים.

צופיפניק לא רימיתי את עצמי כי התהליך של הבדיקה נעשה כך:
הסתכלתי על תו כלשהו, דמיינתי את הצליל בראש ושרתי. אותו ולאחר מכן לחצתי עליו בפסנתר בכדי לבדוק אם קלעתי
#smile

אני חושב ששבוע הבא אלך למורה להתחיל לעבוד על זה!
בינתיים אם יש לכם תרגילים/המלצות וכו יהיה נחמד לשמוע
#thumbsup
Side EffecT
הצטרף: 22 ינו' 02
הודעות: 241
מיקום: נתניה סיטי
הודעה פורסם: רביעי 06 יול',05 17:58   
אם אתה מצליח לזהות את הטונים של המספרים בטלפון אז יש לך כנראה שמיעה אבסולוטית. #smile
אבל כמו שאמרו, יש חסרונות. ידידה שלי לא מפסיקה להטריד אותי עם המבחני זיהוי שלה.
margal
הצטרף: 06 אוג' 05
הודעות: 7
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: שישי 12 אוג',05 22:21   
עד כמה שאני יודע ההגדרה הבסיסית של שמיעה אבסולוטית היא זיהוי צלילים...זאת אומרת שאם ברגע שאתה שומע צליל ואתה ישר יודע מה הוא יש לך שמיעה אבסולוטית....אבל גם שמיעה אבסולוטית מתחלקת לכמה רמות...אתה יכול פשוט לזהות צלילים ואתה יכול גם להגיד שהתו הזה אמנם לה אבל הוא בכיוונון של 441 הרצ כלומר ממש ממש ממש טיפה גבוה יותר מהרגיל...ואז אתה באמת מטורף
אם אתה זוכר צליל אחד או כמה ולפי הם בודק מרווחים בשביל לזהות צלילים אחרים אז יש לך מן שילוב בין שמיעה אבסולוטית לפונקציונאלית...שמיעה פונקציונאלית זו שמיעה שהעיקרון מאחוריה הוא שלכל צליל יש פונקציה ונאמר אתה בדו מג'ור ואתה מנגן פה אז הפונקציה שלו הוא 4 והיא אומרת שאיפה למי ל-3..בכל מקרה גם שמיעה אבסולוטית וגם שמיעה פונקציונאלית ניתן לפתח אחרי מאמצים רבים או מועטים...תלוי בבן אדם ובמורה(:
רועי גולן
Act Compatible
הצטרף: 16 מרץ 05
הודעות: 676
מיקום: קיבוץ סעד
הודעה פורסם: רביעי 31 אוג',05 08:43   
קודם כל שמיעה אבסולוטית זה יותר נזק מתועלת מנסיוני האישי. מה שקרא קודמי שמיעה פונקציונלית הוא הדבר החשוב באמת ולי לפחות השמיעה האבסולוטית מפריעה מאוד לפונקציונאלית כי במקום לשמוע את הצבע של האקורד ולזהות שמדובר באקורד 7 עם במול 9 אני שומע את חמשת הצלילים כל אחד בנפרד ואז מנסה לחשוב על היחסים ביניהם... מתסכל מאוד...
הדבר שבאמת חשוב זה לשמוע יחסים בין צלילים - מרווחים, אקורדים, מתחים וכו. זו דעתי.
ואגב, תהליך מוזר ומעניין שמתרחש אצלי בתקופה האחרונה הוא שככל שאני משתדל יותר להתרגל לשמוע צבעים של אקורדים, מרווחים וכו כלומר מנסה לשפר את השמיעה הפונקציונלית שלי, אני שם לב שהשמיעה האבסולוטית שלי מתדרדרת.... אולי יש אפילו קצת סתירה בין השתיים?

שמיעה אבסולוטית אגב כמו שאמרו יכולה להיות ברמות שונות ואפשר לשפר ולפתח אותה. השמיעה שלי למשל מדוייקת לגמרי כל זמן שמדובר בצליל אחד ובסאונד בהיר של כלי נגינה (פסנתר, גיטרה וכו) אבל אם מתחילים לדבר על סאונדים אנושיים למשל או משהו דומה, או אם יש קבוצה של כמה צלילים ביחד, זה כבר נעשה יותר קשה.
אני מכיר אנשים שהשמיעה שלהם כזאת שהם מסוגלים לומר מה הפיץ' המדוייק של כל רעש מזדמן ברחוב..
redrastaman
הצטרף: 11 מאי 03
הודעות: 76
מיקום: מרכז
הדבר הבא - הרגשה אבסולוטית
הודעה פורסם: רביעי 31 אוג',05 12:41   
או במילים פשוטות יותר - באס לכליות
#clap #headphones #clap
frankzappa
הצטרף: 25 יול' 05
הודעות: 519
הודעה פורסם: שלישי 27 ספט',05 19:40   
לי נראה שיש שמיעה אבסולוטית לקצב. אם יש דבר כזה, כי אני זוכר את ה- Tempo
המדויק של כל שיר שאני מכיר, ואני יכול לתת את הטמפו המדויק עוד לפני שמתחיל השיר.
_________________
Industry Standart
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
הודעה פורסם: רביעי 28 ספט',05 01:32   
אכן, כמו שאמרו יש רמות לשמיעה אבסולוטית כמובן - זה יכול להיות מזיהוי תוים מהאוויר-מכוניות, הורדת מים,ציפצוף של מכוניות וכו' עד לרשימת תזמור שלם משמיעה תפקיד אחרי תפקיד-בלי להיעזר בשום כלי (גם על מפלצות כאלה שמעתי) ואולי אפילו בלי עצירה... העניין הוא שצריך להבין איפה זה עוזר ואיפה לא. למשל, כשמנגנים עם אנשים, חשובה שמיעה טובה בכלל (רגע באיזה סולם מג'מג'מים פה? מה האקורדים? - :זה ג'אם לא?) אבל אם מתחילים לחשוב מה הצלילים שאנחנו מנגנים או מה המרווחים, איך יישאר זמן לנגן? אז העיקרון הוא לדעת מתי להשתמש בזה - אם לא, זה משתלט.. והכי חשוב - ברגע הראשון שמישהו שומע שיש לך שמיעה אבסולוטית ישר הוא אומר "תן לי איזה רה במול" ואז 95% שטועים באיזה חצי טון (אלא אם באמת חשוב להרשים פה מישהו ואז כבר באים מוכנים..) בקיצור זו לא קללה אם יודעים להשתמש בזה לטובה. רק צריך להבין שזה לא מה שעושה מוסיקאי טוב או לא זה רק אומר שהוא זוכר כמה תווים בראש. #smile
יש מוסיקאים מוטרפים לגמרי גם בלי שמיעה אבסולוטית!
ציטוט:
קודם כל שמיעה אבסולוטית זה יותר נזק מתועלת מנסיוני האישי. מה שקרא קודמי שמיעה פונקציונלית הוא הדבר החשוב באמת ולי לפחות השמיעה האבסולוטית מפריעה מאוד לפונקציונאלית כי במקום לשמוע את הצבע של האקורד ולזהות שמדובר באקורד 7 עם במול 9 אני שומע את חמשת הצלילים כל אחד בנפרד ואז מנסה לחשוב על היחסים ביניהם... מתסכל מאוד...
הדבר שבאמת חשוב זה לשמוע יחסים בין צלילים - מרווחים, אקורדים, מתחים וכו. זו דעתי.
ואגב, תהליך מוזר ומעניין שמתרחש אצלי בתקופה האחרונה הוא שככל שאני משתדל יותר להתרגל לשמוע צבעים של אקורדים, מרווחים וכו כלומר מנסה לשפר את השמיעה הפונקציונלית שלי, אני שם לב שהשמיעה האבסולוטית שלי מתדרדרת.... אולי יש אפילו קצת סתירה בין השתיים?

אצלי אין סתירה בין השניים.. לפני שניתחתי את המצלול של כל אקורד בשמיעה (מכריחים אותך לפעמים בבי"ס) התייחסתי לאקורדים רק כצבע - ככה גם היום, פשוט בשביל לנתח מצלול מסויים צריך יותר לחשוב (ואני שואל בשביל מה צריך את זה - זה כבר גובל לדעתי במחלת נפש... וסליחה למורים שמלמדים את זה - כולנו חולים באיזושהי מידה) #thumbsup
ציטוט:
לי נראה שיש שמיעה אבסולוטית לקצב. אם יש דבר כזה, כי אני זוכר את ה- Tempo
המדויק של כל שיר שאני מכיר, ואני יכול לתת את הטמפו המדויק עוד לפני שמתחיל השיר.



לדעתי זה -דומה- לשמיעה אבסולוטית, זה סוג של זיכרון אבל מה ששונה זה שאפשר לזכור טמפו של שיר אבל יותר קשה זה לומר באיזה טמפו שיר מסויים מנוגן או למחוא כף ב.. 96BPM למשל.. זה בערך כמו לומר "פה דיאז ועוד 14 סנט" (וגם להיות צודק) #smile
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון