הצטרף: 13 אוג' 02
הודעות: 20
מיקום: אזור ת"א
פורסם: חמישי 05 דצמ',02 12:59
אני לא יודע אם הפורום פה עוסק גם בסאונד LIVE אבל אני אנסה
מהו בעצם פיצול שירה? כלומר שמפצלים לPA ולמוניטור? במה זה עוזר? עם
אילו כבלים משתמשים בזה הן בקונסולה והן על הבמה? ואיך בעצם מחברים את
זה? זה די דחוף כך שאני אשמח לתשובות
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
פורסם: חמישי 05 דצמ',02 13:49
פיצול ערוץ שירה או אחר לסאונד במה (מוניטור) ולהגברה (PA) מאפשר לאיש הסאונד טיפול שונה באותו מקור צליל לשתי מטרות נפרדות. למשל סאונד שירה להגברה צריך להיות יפה בעוד הסאונד במוניטור צריך להיות ברור, בעל עוצמה מספקת, נקי מעיוות ומפידבקים. מצב זה מאפשר הפרדה בין ההגברה באולם וההגברה על הבמה ושליטה טובה יותר על הסאונד בכל אחד מהאזורים.
בעוד הסאונד היפה להגברה עשוי להיות בהיר ומרשים ובתוספת אפקטים, אותו הסאונד אם ישלח למוניטור יביא במהרה לפידבק גבוה בדיוק משום שהוא בהיר ומכיל אפקטים. קומפרסור על ערוץ השירה להגברה מסדר את הענינים ו"מושיב" את התפקיד במקום, במוניטור הוא עלול לצמצם את הטווח הדינמי, להגביר את רעש הרקע, וברגע שהזמר/ת מפסיק לשיר להתחיל לפמפם ולפדבק (ללא העוצמה בכניסה העוצמה ביציאה עולה...). בנוסף לאפקטים ולטיפול גם עוצמת הכניסה למיקסר עשויה להשתנות על פי השימוש והצורך, gain כניסה חזק מעלה את סף הרגישות של הפרה אמפ וחושף אותו להיזון חוזר מיותר.
פיצול טוב ביותר יעשה לפני הכניסה לערוץ בעזרת כבל פיצול XLR : נקבה לשני זכרים ומאפשר טיפול עצמאי בכל ערוץ. פיצול מDirect Out שגוי במהותו.
דוגמה: שירה מגיעה מהבמה על קו מספר 20 במולטי כבל. קו מספר 20 אינו מחובר ישירות לערוץ 20 אלא מפוצל לפני החיבור למיקסר בעזרת הכבל הנזכר מעלה לשני קוים ומוזן לכניסת המיקרופון של ערוצים 20+21. 20 מוזן להגברה כרגיל בעוד 21 נשאר סגור בפיידר ומוזן למוניטור הבמה בשליחת פרה פיידר המתאימה.
יש לזכור שבשימוש בקונדנסר או בDI אקטיבי אין צורך להזין פנטום פעמיים. מספיק להזין אותו מאחד הערוצים בלבד - לא חשוב איזה.
_________________
הפקה ומיקס
הצטרף: 13 אוג' 02
הודעות: 20
מיקום: אזור ת"א
פורסם: חמישי 05 דצמ',02 14:18
קודם כל תודה על התשובה המאוד מפורטת ודבר אחרון
אמרנו שהפיצול אמור להעשות בעזרת כבל XLR נקבה בצד אחד ובצד השני שני זכרים
אז במקרה של ערוצים 20 ו21 אני בעצם אמור לחבר את הנקבה למספר 20 בצמת המולטי ואת שני
הזכרים ב20 ו21? (לא שכחתי שהמיקרפון שירה אמור להיות מחובר על הבמה בערוץ 20 במולטי)
הצטרף: 13 אוג' 02
הודעות: 20
מיקום: אזור ת"א
פורסם: חמישי 05 דצמ',02 20:39
תוכל להסביר שנית אם זה בעצם מה שאני צריך לעשות?
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2949
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
פורסם: חמישי 05 דצמ',02 21:58
ליואב, מי שלא עקב אחרי עלילות שרלוק, לא מכיר את ווטסון ובטח לא את הביטוי :אלמנטרי.............
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
פורסם: שישי 06 דצמ',02 08:55
אגב, יש עוד שרשרת שמדברת על פיצול מוניטור. לא הצלחתי למצוא אותה (ראובן?). יהיה נחמד אם הם יתאחדו, אולי גם על הדרך זה ישריש בנו תקווה פוליטית.
ואגב, התרגום החופשי זה -אח שלי. העולם המודרני של האזרח הישראלי שואף להיות כמה שיותר קרוב לעולמו של האחר ,זה התחיל בחבר, המשיך בדוד וכעת זה אח . לא סתם יש האומרים לאהובת ליבם- עניים שלי וכו'... . JS', קצת רגישות למתבונן בכתבייך. עוד יגידו שתרגום זאת אומנות..
_________________
Sartre knows it