Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
פורסם: שני 10 אוק',05 18:08
עפ"י מיטב נסיוני:
1. אל תקמפרס במידת האפשר.
2. עבוד עם אוזניות טובות שמבודדות מהסביבה
3. אני באופן אישי לא מנסה למנוע את כניסת ההגברה למיקרופונים של הקהל אלא להשתמש בה כחלק מהמיקס. כמובן שזה לא תמיד טוב אבל יש לך שליטה על עצמת הערוץ כולל אוטומציה.
4. נסה לקחת כל כלי בכמה דרכים, כלומר, למשל להקליט כינור במיקרופון ו-DI לערוצים נפרדים - כך תקבל יותר אופציות במיקס ותוכל לפעמים להתגבר על זליגה.
5. נסה לא לשנות את עצמת ההקלטה אלא אם כן יש בעיה שמחייבת זאת. קח טווח ביטחון כפול לפחות מזה שאתה רגיל בהקלטת אולפן.
הצטרף: 01 נוב' 04
הודעות: 49
מיקום: מרכז
פורסם: שלישי 11 אוק',05 08:40
נקודות להתייחסות :
1. הקצה מספיק זמן מראש לטובת הקמת מערכת ההקלטה, החיבורים השונים והבדיקות -
תהליך זה (תלוי במיומנות) עשוי להתארך מסיבות כאלו ואחרות בין אם תקלות טכניות בציוד
שלך או של המקום.
2. בזמן ה-BALANCE תוך כדי בדיקת כל כלי וכלי יש לכוון במקביל להגברה את עוצמות
הכניסה למערכת ההקלטה.הימנע מ-CLIPים למינהם וקח את נקודת ההתייחסות בהתאם
לקטעים החזקים ביותר המנוגנים + טווח ביטחון. בבלאנס הנגנים לא מתקרבים לעוצמת
הנגינה בהופעה עצמה וזה טבעי והגיוני.
3. במידה ואתה מקבל הזנה מקונסולת ה-PA השתתדל להגיע מסודר ככל הניתן מבחינתך,
וכמה שפחות הפרעות לסאונדמן ה-PA יאפשרו לו להתרכז בסאונד הכללי שהוא לא פחות
חשוב.
4. הימנע משימוש באפקטים / EQ למינהם. כל אלו ניתנים לביצוע לאחר ההקלטה. שימוש
בהם לפני הכניסה לערוץ יהיה בלתי הפיך במיקס ולרוב לא ניתן לדייק בתנאים של רעש וללא
מוניטורינג נכון בשינויים מסוג זה.
5. קומפרסיה - במידה והסיגנאל מוזן למערכת ההקלטה מתוך קונסולת ה-PA אז מומלץ
להימנע מכל שימוש במעבד דינמי כזה או אחר אלא במקרים חריגים, הרי במצב זה - הסיגנל
עובר עיבוד דינמי ומגיע להקלטה "מעובד", בין אם טוב או לא - זה מצב נתון.
במידה ומשתמשים בסט מיקרופונים נפרד להקלטה או קופסאות פיצול - ניתן לבצע קומפרסיה
לסיגנלים הנכנסים ויש להתנהג כמו הקלטה רגילה, אך בכל אופן מוניטורינג ורפרנס טוב -
קשה להשיג במצבים כאלה ולכן אני אישית ממליץ רק במקומות המחייבים להשתמש
במעבדים דינמיים.
6. במהלך ההופעה יש להימצא ליד מערכת ההקלטה ולוודא שעוצמות הכניסה אינן חורגות
מהנורמל, יש להימנע משינויים במהלך ההקלטה עצמה - אך במידת הנדרש יש לבצע
שינויים אלו בצורה איטית ומבוקרת.
7. מיקורופונים לקהל - על מנת לקבל את האוירה המתאימה - יש להציב 2 מיקרופונים לכיוון הקהל (קונדנסרים) ולהכניס אותם להקלטה ה-LEVEL סביר לאורך כל ההופעה. ויסות עוצמת ה"קהל" במיקס תאפשר הגברה בתחילתו ובסופו של כל קטע, ובמקביל הכנסת LEVEL מסויים גם במהלך השיר עצמו על מנת לתת אוירה של האולם והקהל.
ישנם עוד המון דברים לדבר עליהם בנושא, הקלטת הופעות הינה מקצוע בפני עצמו הדורש מיומנות והיכרות עם הציוד ועם הסיטואציות השונות, ויש המון להרחיב בנושא אך לא לשורות הפורום. נתתי עקרונות מנחים ואני מקווה שזה עוזר לקבל תמונה כללית.
רז