S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
פורסם: שני 26 דצמ',05 12:04
אופס... מצטער, התכוונתי לרשום Re-Sampling ולא Dither. :?:
הצטרף: 08 נוב' 03
הודעות: 186
פורסם: שני 26 דצמ',05 14:04
יש לי שאלה קצת טיפשית:
בהנחה שאני גם ככה מתכנן להוציא את החומר שלי על דיסקים רגילים בלבד , ואין לי שום צורך בפורמט אחר , האם יש טעם מלכתחילה להקליט ב-96 במקום ב-44.1? אני יכול להבין את הצורך בעומק סיבית גבוה יותר אבל מה לגבי תדירות דגימה?
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
פורסם: שני 26 דצמ',05 14:39
אם אתה מבין למה עדיף להקליט ב-32 או 24 ביט ורק אחרי כל האפקטים והמיקס להמיר ל-16 ביט, אז אתה גם צריך להבין למה עדיף להקליט ב-96 קה"ץ (או 88.2 קה"ץ) ורק בסוף להמיר ל-44.1 קה"ץ.
הצטרף: 08 נוב' 03
הודעות: 186
פורסם: שני 26 דצמ',05 15:31
צופיפניק כתב:
"אם אתה מבין למה עדיף להקליט ב-32 או 24 ביט ורק אחרי כל האפקטים והמיקס להמיר ל-16 ביט, אז אתה גם צריך להבין למה עדיף להקליט ב-96 קה"ץ (או 88.2 קה"ץ) ורק בסוף להמיר ל-44.1 קה"ץ."
אני לא מבין את הקשר , או שמשהו לא מסתדר לי מבחינת מושגים.
לפי מיטב הבנתי , אני מקליט ב-24 ביט על מנת לקבל יותר יחס אות לרעש , וכשמורידים את עומק הביטים ל-16 זה כבר נעשה במאסטרינג על קובץ סטריאו , ולכן עדיין יש יחס אות לרעש טוב יותר לעומת מה שהיה אילו הייתי מקליט כל ערוץ ב-16 ביט .
בתדירויות דגימה - כשחותכים ל-44.1 אז המידע שהוקלט מעל זה לא נשמר ( תדר של 26 קה"ץ למשל לא ישאר ) , או שכן :?:
OH-BABIE כתב:
"בהנחה כי הקלטת ב-96kHz למשל. ובהנחה כי כל שרשרת האודיו שלך (בתוך המחשב, פלאגינס וכו') תומכים בתדירות דגימה זו, ה"החלטות" שמבוצעות אוטומטית ע"י רכיבי עיבוד האודיו, יהיו יותר מדויקות ומכך יותר "נאמנות" להחלטותיך בזמן המיקס."
השאלה אם הסאונד שאני שומע ב-96 מייצג את מה שיישמע ב-44.1 , כלומר , אם נגיד בתהליך המיקס אני שם ערוץ חליל בווליום מסוים ומרגיש שזה הווליום המתאים למיקס , יכול להיות שהתדירויות הגבוהות יותר ( שלא הייתי שומע או מרגיש ב-44.1 ) יטעו אותי למעשה , ואחרי העברה ל-44.1 החליל יישמע בווליום חלש מידי ? או שזה זניח ?
הצטרף: 25 יול' 05
הודעות: 519
פורסם: שני 26 דצמ',05 16:19
אני שייך לאסכולה שאומרת שעדיף להקליט ישר על 16 Bit ב-44.1 khz מפני שהתוצאה הסופית היא באמת הדיסק וזה מה שחשוב.
ההבדל בין 16 ביט ל-24 לא אמור להפריע לקבל החלטות נכונות במיקס. וצריך לדעתי לעשות מבחן שמע בין דיסק שהוקלט בתדר הדגימה הנ"ל לבין דיסק עם אותו חומר שעבר Dither
ו- Resampling. לפי דעתי ההבדלים הם אפסיים ובלתי מורגשים.
כשהעולם יעבור לדיסקים של audio עם 24 Bit וב- 96 khz כמו ב-DVD ,אז יש על מה לדבר, אבל עד אז עדיף להקליט כך, מה גם שהעומס על המחשב והזיכרון הוא לא נושא שולי.
ובכלל המרדף הזה אחרי ה-bit הנוסף ותדר דגימה גבוה יותר לא מביא את המוזיקה לשום מקום.
_________________
Industry Standart