הצטרף: 01 מרץ 05
הודעות: 15
מיקום: ראשל"צ
פורסם: ראשון 19 פבר',06 21:45
שלום אני מפיק מוזקלי שבימים אלה מסיים פרוייקט מוזקלי שמתעסק בהיפ הופ השלב הבא הוא מיקסים (שיעשה בארץ) השלב אחריו הוא מאסטרינג
למיטב ידיעתי מאסטרינג בארץ הוא ברמה נמוכה מאד ולא כל כך שונה מ"מאסטרינג" ביתי
רציתי לקבל מידע לגבי אולפני מאסטרינג בחו"ל (מחירים , דוגמאות ) העדפה לאולפני מאסטרינג שמתמחים בהיפ הופ
תודה
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: ראשון 19 פבר',06 22:39
חבר הפורום HITPHY מיקסס את האלבום של השבט שנשלח בסופו של דבר למאסטרניג בארה"ב, בזמנו הוא סיפר לי על זה קצת, אולי הוא יוכל לעזור לך קצת
מעבר לזה, גוגל הוא ידידך
הצטרף: 01 מרץ 05
הודעות: 15
מיקום: ראשל"צ
פורסם: שני 20 פבר',06 02:20
דווקא אני מכיר את זה שמיקסס לשבט את האלבום ואני יודע שהשבט שילמו המון כסף למאסטרינג בח"ול כמה אלפי דולרים
התקציב שלי מאפשר לא מעל 1000 דולר למאסטרינג אז.....
עכשיו לחפש בגוגל זה קצת בעיתי
אני מחפש משהו עם נסיון שמכיר קצת אולפנים בחו"ל
אז בכל זאת אם יש למשהו מידע אשמח לקבל
Supporter
הצטרף: 12 אוק' 05
הודעות: 996
מיקום: מרכז
פורסם: שני 20 פבר',06 02:58
גם לי אין המלצה עבורך, אבל אני מקווה שאם הדברים הבאים לא עלו בדעתך, אז אולי תסכים להקדיש להם מעט מחשבה:
עם 1000 דולר תוכל ללא בעיה למצוא אולפן שיעשה מאסטרינג (ועוד על טהרת הדיגיטלי בפרט), אבל אז מראש אתה מתפשר על איכות, ואני מאמין שזה נכון גם אם האולפן נמצא בפינה נידחת בקצה השני של העולם.
גם אם תקבל המלצה רצינית לאולפן מתאים וגם אם לא, בטווח המחירים הזה אני חושב שעדיף להשקיע 100-150 דולר בערך בהשגת דוגמאות מאולפנים שונים כדי להחליט על אולפן מתאים שיטפל בכל הפרויקט. במקרה כזה, אני חושב שלחפש באינטרנט אולפנים עם קבלות ולהשקיע בבדיקה של אולפן 40 דולר (נניח, לצורך הענין) לא יכול להיות רעיון רע כל כך.
מאסטרינג של אלבום שלם הוא משהו שאפשר לקבל עליו ללא בעיה מחיר קבוע (כלומר, fixed) וכמובן שאפשר להתמקח עליו.
בהצלחה.
הצטרף: 07 ינו' 02
הודעות: 340
מיקום: ת'א
פורסם: שני 20 פבר',06 15:11
השיקול שלך צריך להיות כלכלי פה.
כמה נקודות למחשבה:
1. זה שמאסטרינג נעשה בחו"ל לא הופך אותו אוטומטית לטוב יותר.
2. המחירים בחו"ל הרבה יותר גבוהים מבארץ, כי שם יש חשיבות גדולה יותר למאסטרינג (או במילים אחרות יותר אנשים שיודעים מה זה ויותר אנשים ששומעים את ההבדל).
וזה נכון גם לגביי חובבנים שאתה לא יודע מה יעשו עם החומר, וגם לגביי "הגדולים" שמנוסים בזה כבר שנים.
3. עצתי בעניין - אני לא יודע כמה אתה מתכוון למכור (או להרוויח) מהאלבום שלך, אבל מהיכרות עם הכיוון והעובדה שאתה מעורב בשלבי המיקס והסאונד הייתי ממליץ לך לשקול סשן בארץ שבו תוכל להיות נוכח, להשמיע רפרנסים ולכוון.
זה יכול לעלות פחות מ1000 דולר לדעתי, ותהיה מרוצה.
האופציה השנייה היא כבר טוני דוסי, שיבקש עד כפול מהתקציב המדובר בערך, וכנראה קצת פחות מזה - תלוי באלבום.
אני לא יכול לחשוב על משהו באמצע שאני יכול להמליץ עליו. האופציות שלך הן או לסמוך על נסיון של משיהו ישראלי ועל ההכוונה שלך כמפיק, או לסמוך על מישהו שפשוט כל-כך מנוסה "עם הגדולים" בז'אנר, שאתה יכול לסמוך עליו בעיניים עצומות.
הפרשי המחיר עצומים ולא משתלמים כלכלית ב80% מהמקרים בארץ.
ומכל מה שבאמצע, לדעתי זה הימור גדול מידי לקחת כשאין כסף לתקן אם לא מרוצים.
בהצלחה