תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 02:11
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
שימוש נכון ב FILTER
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  e_tay  
הצטרף: 13 אפר' 04
הודעות: 161
מיקום: אשקלון
שימוש נכון ב FILTER
הודעה פורסם: שישי 03 מרץ,06 15:11   
היי
מכיוון שהפכתי חצי פורום בחיפוש

ולאחרונה גיליתי את הפילטר NITRO של PSP

הייתי רוצה לדעת קודם כל כשיש דילי על הפילטר (בתוך פריסט)
איפה להשים את הפילטר באינסרט או סנד אפקט?
הייתי רוצה דבר פשוט בפילטר LFO על FREQ ו RES

ובכלל לדעת את השימוש הנכון בפילטר
לדוגמא - היי פס שניסגר ואח"כ ניפתח
על ערוץ 1 או לחילופין על כל הטראק

וטריקים בנושא
תודה מראש...
_________________
-TRUST IN GOD!!
-NO MUSIC NO LIFE!!
mirib
הצטרף: 11 ספט' 05
הודעות: 353
הודעה פורסם: שישי 03 מרץ,06 16:36   
בגדול FILTER זהו מעבד דינאמי מה שאומר שיש לשים אותו כ INSRET ולא כ SEND

מאחר ובפילטר לא דרוש לנו יחס בין סיגנל יבש (מקור הסאונד) לבין סיגנל "רטוב"(הסאונד+האפקט).

לגבי פתיחה וסגירה של פילטר על ערוץ, או מיקס שלם פשוט תשתמש באוטומציה של התוכנה איתה אתה עובד.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שישי 03 מרץ,06 18:40   
?
פילטר הוא לא מעבד דינמי, פילטר הוא איקיו, שבחלק מהכלים מאפשרים הדגשה (פרמטר הרזוננס) של תחום קטן באיזור נקודת החיתוך.

מעבר לזה, השאר נכון, לא צריך יחס של יבש/רטוב (כי אם חתכנו משהו, מה הטעם להחזיר?) ומשם כך הוא יושב על אינסרט (מה שנקרא "בטור")

דיליי בתוך פילטר(לדוגמה), הוא תוספת פנימית של המכשיר, לכן באופן טבעי גם מכשיר כזה ילך לאינסרט.

LFO ותכונות ניתוב שלו תלויות במכשיר עצמו, את הNITRO אני לא מכיר, אבל למשל בפילטר של ANTARES (ואחרים ) זה כן אפשרי.
אם אין אפשרות, אתה יכול לצייר לך גל כמו הLFO שאתה מעוניין בו בתור אוטומציה ולהעתיק לכל אורך הטרק.
אישית אני מעדיף את השיטה הזאת כי היא נותנת לך גמישות אח"כ לגבי אוטומציות אחרות, אם תרצה למשל לסגור או לפתוח בצורה רציפה בלי ה"גלים).

שימוש בפילטרים אפשר לסווג ל2 חלקים עיקריים:
שימוש כאיקיו (שזה בעצם מה שהוא) לסינון תדרים, למשל להוריד את כל הנמוכים לכלי מסויים.
או שימוש כאפקט, נעשה בד"כ ע"י שימוש בכלי שמאפשר שליטה על רזוננס בכפתור אחד (אתה יכול לייצר את ההדגשה בכל איקיו , אבל אז יהיו לך עוד כפתורים שתצטרך לשחק איתם)

דוגמה לשימוש בפילטר כאפקט יצירתי:
נגן תו אחד בודד, תוך כדי שאתה מנגן איתו שחק עם הפילטר.
שומע את השינוי? עכשיו, אם תקליט את האוטומציה הזאת(או תשתמש בפילטר עם מעטפת), "תקפיץ" את התו שניגנת ותטען אותו לסמפלר, ובעצם ייצרת לעצמך פריסט של צליל משתנה ובעל תנועה. בצורה עדינה זאת דרך לייצר סאונדים שיהיו הרבה יותר מעניינים לאוזן מאשר סתם הצליל המקורי.
*אם השתמשת במעטפת אתה יכול לדלג על ההקפצה ולנגן ישירות מהסינטי.
רעיון דומה הוא לנגן קטע, ולשחק עם הפילטר בצורה כזאת שמשתלבת(לך) באוזן בצורה מענינת, ככה כל תו יכול לקבל תנועה אחרת של הפילטר.

שימוש נוסף שמכפר בעיקר על מונוטוניות של ערוץ מסויים, יכולה להיות פתיחה וסגירה בטווח מצומצם של הפילטר, מסביב לתדרים המרכזיים של הפילטר (נניח יש לך צליל ב1000 הרץ, תנועה למטה ולמעלה בין 1200 ו800 הרץ למשל יכולה להעניק את התחושה).
כאן חשוב שהתנועה תשתלב בסה"כ של המיקס, מכיון שאתה נותן הדגשות קטנות כל פעם האיזור אחר, יש מקום לנסות גם אורכים שונים של תנועה, למשל בין תיבה אחת ל8.

שימוש נפוץ אחר הוא "סגירה" מוחלטת של פילטר ע"י פילטר פשוט (איקיו) ע"מ "להחליק" שינויים בקטע, או לייצר מתח ותחושות דומות:
נניח שיש לך קטע שבשלב מסויים התופים מפסיקים וישנה "הפסקה" לצורך עליה, רעיון אפשרי הוא שימוש ב HI PASS FILTER על התופים, לקראת המעבר לקטע השקט יותר וההפסק של התופים, להעלות את נק' החיתוך של הפילטר ובעצם להשאר כל הזמן עם תדרים יותר ויותר גבוהים, זה גורם להשמע לתופים יותר ויותר קטנים, עד שבתזמן הנכון הם נעלמים בדיוק על תחילת ההפסקה.
או
באינטרו של קטע דאנס, אפשר לייצר תחושה של מתח, או "התקרבות" של משהו מרוחק, אם התופים (או הכל בעצם) יתחילו כשיש עליהם פילטר LOW PASS, בהתחלה תקבל רק באסים רועמים, ולאט לאט ככל שהפילטר "נפתח" התחושה שמתקבלת כאילו הסאונד מתקרב.


עכשיו רק אם אפשר לסנן את ההודעה הזאת לפורום הנכון והכל יהיה מושלם #smile
  e_tay  
הצטרף: 13 אפר' 04
הודעות: 161
מיקום: אשקלון
הודעה פורסם: שבת 04 מרץ,06 20:30   
תודה רבה #thumbsup
למרות שזה יהיה נורא מרגיז לכתוב כול פעם אוטומציה...

אני יתחיל בעבודה של מחקר הפילטר

ושוב תודה....
_________________
-TRUST IN GOD!!
-NO MUSIC NO LIFE!!
plato
Art Reviewer
הצטרף: 29 יונ' 03
הודעות: 1530
מיקום: haifa
הודעה פורסם: שבת 04 מרץ,06 23:54   
זה מעצבן לכתוב אוטומציה ...מסכים . אבל שום דבר "לא זז לבד" - הרוב זה אוטומציה .
זה מיקס .
פילטר זה דבר חשוב , גם כשהוא מובנה בסינטיסייזר ולא רק כאפקט חיצוני .
חשוב לדעת אותו ולהתנסות בו .
בהצלחה .
_________________
There is nothing right in the left brain
and there is nothing left in the right brain
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון