תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 11:28
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
NS-10 ומוניטור, למה ואיך
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (80) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  AMIT  
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
הודעה פורסם: שבת 23 פבר',02 07:09   
אני מתלבט אם לקנות את המוניטור YAMAHA NS-10M STUDIO. לקחתי אותו לבדיקה, שמעתי דרכו חומרים שלי ותקליטים ושירים אותם אני מכיר היטב. לקח זמן עד שהמוח שלי התרגל אם בכלל למה ששמעתי. הכל היה נשמע קרוב מידי עם הרבה "מידים" ובמילים אחרות- בפרצוף. לפי עצת ראובן ייחסתי חשיבות לגבוהים ולפי אוזניי הם לא נשמעו לי מלאכותיים, בוהקים מידי. מה שכן היה חסר לי זה נמוכים בריאים. אחרי הקשבה של שעה הכל נשמע לי טרנזיסטורי, חסר עומק. זוהי התרשמותי הקצרה מפאת חוסר הזמן שהיה לי.

האם זאת האמת המרה???
זה מה שמאפיין מוניטורים ש"מתיימרים" להיות FLAT
???
הייתי שמח לשמוע דעות של אוזניים יותר מנוסות, או של אנשים שעובדים עם המוניטוריים הספציפיים האלה או ששמעו אותם לאורך זמן. טעמי הוא טעמי אבל זה רק יוסיף לי לשמוע עוד דברים.
במידה ואקנה את המוניטורים אני ייקנה באותה עסקת חבילה גם מגבר "ימהה 1600" (אשמח לקרוא תגובות גם על המגבר) הכל ביחד, יד שנייה כמובן, ב 3000 שקל.

P3
LUNA
MACKIE24
90% עבודה באודיו

מידות החדר: 3.5*5.5
המוניטורים ישכבו בשתי קצוותיו של ה 5.5 מטר.
כמטר וחצי מרחק מכל פינה.
חשוב לציין שגובה החדר הוא בשיפוע. בקיר 5.5 הגובה הוא 1.5 וכנגדו הגובה הוא כ- 2.5. אין חלונות.

אשמח אם תתיחסו לנושא הצבת המוניטורים.
(אני מודע שחלק מן השאלה מיועד לפורום "הסביבה". פשוט לא רציתי לפרק את השאלה לאלף גורמים. כדי לקבל תמונה אחת ברורה.מתנצל מראש)
ומודה לעונים.
תודה רבה.



_________________
SARTER KNOW'S IT
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שבת 23 פבר',02 08:18   
The “legendary” famous monitors r the NS-10M, w/o the “studio” title.
They r even brighter, and were never meant 2 b flat.
There’s a huge bump @ 1K, and a steep drop under 60Hz.

However, if U REALLY get 2 know them, they’re a gr8 tool 4 the job.
An NS-10 / headphones (used 4 assessing the LF) is a killer combination in the right hands (ears). Many hit records were mixed on NS-10s.

Working w/o knowing the speaker will yield strange results, though.

The NS-10s r discontinued, and since elements need 2 b replaced often – I would not recommend starting the NS-10 learning curve now.

Peace,

Zooot
Span^kinG
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
הודעה פורסם: שבת 23 פבר',02 08:22   
בקשר ל-ns10 - זה ידוע שהם לא מגיעים נמוך מספיק, אם אני לא טועה מדובר על מינימום 80 או 90 הרץ.
בקשר לצווחניות שלהם- גם זה ידוע.
דרך אגב, הם יכולים להתיימר עד מחר שהם פלאט, אבל אין כזה דבר רמקולים פלאטיים.
אני אישית לא מתלהב מהם בכלל, שמעתי 3 זוגות שלהם וכולם נשמעים רע (לדעתי)
אני כנראה אחד מאותם 50% מאנשי הסאונד שלא אוהבים אותם.
אל תשכח שהחמישים אחוז האחרים כן אוהבים אותם, אבל לך תבין..

מבחינת מחיר כולל מגבר (כמובן אם הציוד במצב מצויין) - יצא לך מחיר טוב.

אני מציע שתשמע את אלה שהבחור מלמעלה המליץ. אני לא מכיר אותם, אבל בחיים תמיד יש הפתעות.
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2972
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שבת 23 פבר',02 11:00   
בלי קשר לחדר, אם רמקול לא משקף לך את מה שאתה רוצה לשמוע (ממספר, לא אחד, דיסקים מוגמרים איכותיים - משולמים) אז חבל. יש הרבה תופעות למוניטור שלא מתאים לאדם (EARFATIGUE עייפות האוזן שגורמת לאיבוד הריכוז בצליל או בנכון), חוסר באיזורים שהייתי רגל אליהם (טרבל חריף שאתה אוהב נניח או בס נמוך ויפה שתמיד שמעת).

מוניטור נועד לשקף את הצליל זה נכון אבל עדיף ציוד שיקרא דיסק וישמיע לך אותו כמו שאתה רוצה מאשר ציוד שלא יתאים לאוזן (ולמוח) שלך ויגרום לך להוציא דברים שכלפי חוץ נשמעים איום.

מוניטור לצערנו זה דבר אישי וכל אחד במהלך חייב נמשך לסוג מסויים עם תכונות מסויימות.
msmrodan
הצטרף: 23 יונ' 01
הודעות: 217
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שבת 23 פבר',02 16:03   
קשה לדעת מה לעשות עם התקרה המשופעת הזו...
תנסה לרכוש את אחד הספרים של ALTON EVEREST
זה לפחות התחלה..
במידות הנוכחיות של החדר נראה לי שהכי כדאי להציב את המוניטורים בפינה אחת של החדר (כלומר לא מופנים ישירות לקיר הנגדי) ולטפל עם חומרים סופגים מאחורי שני המוניטורים ובנקודות הפגיעה הראשוניות בקירות ממול. זה כמובן אחרי שחישבת עם איזה תדרים של גלים עומדים אתה הולך להתמודד.כמו כן להציב כמה DIFFUSERS...

נו ZOOT, AB,

בואו תקרעו לי את הצורה...אני מחכה :smile:




:smile: :smile:
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19295
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 23 פבר',02 17:01   
למה בן אדם מן היישוב ירצה לרכוש היום את הרמקול הזה?
מה כל כך טוב בחיים שצריך להרוס את השהייה בהם?
חסר?!
  AMIT  
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
הודעה פורסם: שבת 23 פבר',02 21:03   
למה? השם שלו תמיד נזרק באויר לטובה והנה הזדמן לי לקנות אותו במחיר לא רע. משהו רואה כאן מוניטור שמשתווה לו (עם המגבר) במחיר של 3000 ש"ח?? אז לא היססתי לקחתי אותו לבדיקה, הקשבתי לו שעה וחצי (כל כ 20 דקות עשיתי הפסקה קצרה לאוזניים) וגיליתי המון דברים על החומרים שלי... דברים התחילו לצוץ פתאום. מודה- לא הכי אהבתי את מה ששמעתי אבל אולי זה מה שאני צריך לשמוע. חשבתי שבנוסף אני ישים רמקולים של מערכת סטריאו לקבל בנוסף לתמונה הגסה, הבוטא, את התמונה הרכה.
טוב אז הם קצת ישנות, אבל ראובן אל תהפוך אותי לקאובוי.

אח...תמיד זה נעשה יותר ויותר מסובך.
תודה.



_________________
Sartre knows it
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19295
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 23 פבר',02 23:29   
מצטער.
התכוונתי, ואני בטוח שנולדת לתקופה אחרת, שאין כיום כבר טעם ממשי לאגדה המקורצפת הזו.
נכון, אני שייך ל-50% שלא אוהבים NS10. זה עדיין לא אומר שאתה גם צריך להיות כזה.
לגבי הבדיקה שעשית, תמיד תמצא הבדלים - בכל רמקול כמעט, ובכל פעם בתחום אחר - אז אי אפשר להגיד על כל רמקול שמשמיע "הבדלים" שהוא מוניטור אולפן.
בוא נחדד קצת, כי רשמת "שמו נזרק לאוויר" שזו אחת התופעות שאני לא ממליץ לבנות עליהן (כמו אלה שאמרו לך כנראה), אלא מכוח התאוצה והאוטומטיות של מ"פה לאוזן":
כשה-NS קיבל רישיון להיכנס לאולפן הקלטות, הוא הוכנס לשם תחת מעמד של Shit Box ממוצע, שהיה יותר טוב מהשיט שהיה לפניו, auratone (ה"שיט" הוא במובן שיקוף מצב השמיעה בביתו של מאזין טיפוסי, מה שנקרא "סטריאו"). בתקופה ההיא לא היה עשירית מההיצע והמחירים שיש כיום.
כשאני חיפשתי מוניטור לעצמי, הNS ישב בבדיקת AB יחד עם זה שרכשתי בסוף, כשבין הדיסקים ששמעתי היה גם אחד ספציפי לבדיקות רמקולים. ברגע שהגיטרה נעלמה לגמרי בNS וכן נשמעה בזוג השני (ואני רגיש לכלי הזה מן הסתם), נחרץ הגורל.
ידידי הטוב ZOOOT משתמש עד היום בשניהם. אבל זה מתוך מיומנות של לדעת כיצד נשמעים ויישמעו דברים (ראה את הודעתו), ואת מעמדו בתחום הסאונד הוא השיג מקרדיטים בפועל ולא מדברים שנזרקים באוויר.

NS זהה בשני צדדים זו תופעת טבע שיש להנציח, וכל שכן אחד שעבר תיקון. ויש הבדלים בין הסוגים (ראה הודעות קודמות).

אז, אם ה-NS עושה לך טוב, זה מה שחשוב, ולא מה שאני אומר.
אבל לעולם אל תקח דברים אוטומטית. זו הסכנה במקצוע הסאונד והאקוסטיקה גם יחד. ביחוד לאחד עם ראש טוב כמו שלך. ואני יודע שאתה בכיוון הנכון.

Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: ראשון 24 פבר',02 02:16   
Hi y’all,

As 4 the room: The height seems 2 b 1st priority. 1.5m means U’ll b getting reflections ~ 5msec after the direct sound, that will clutter ur image.

The general idea is 2 get the reflections as late as possible. 10 msec would b nice. But that would mean the shortest speaker-surface-ear path should b @ least 3m.

I would go 4 the highest point in the room (2.5m ain’t much either …) and keep the speakers > 1.5m off the walls or tight against the walls – 0 cm.
Anything in between will add a nasty reflection that will phase with the direct sound.

That being said, the room might b phasing (I haven’t calculated) anyway, so calculations / trial & error methods r advised.

The sloped ceiling is actually an advantage – it prevents standing waves. However, looks like it’s sloped in the wrong direction. Try and keep the speaker-surface-ear path > 3m.

As 4 the speakers:

NS-10s (“M” –NOT “Studio”) r merely a tool. I c them as a “midrange magnifying glass”.
They make balance real easy, and the “visual” image is very clear.

Sound will change radically with the amp used, so make sure ur amp is FAST and POWERFUL.

I use the cone movement, and speaker saturation 2 assess LF, that’s an art learned through years of experience.

As with any speaker, U’ve got 2 know how ur mix will translate on other systems.

The NS10M r so different, that unless U know what U’re doing, it won’t b making any sense. That may b the reason 4 the 50-50 love/ hate thing.

I love NS10s, and my mixes translate well 2 other systems. Borrow / rent a pair + a good amp, mix, listen on other systems (ur car may b a good place 2 start) and learn how the sound changes. Go back 2 the mix and change the mistakes, listen in the car, etc.

I’ve mixed on many monitors. There is no monitor that will translate 1:1 on other systems. NS-10s however, make it easy 4 me 2 KNOW what will change.

If they sound 2 bright (cuz of the room I mix in or amp used) I will cover the tweeters with tissue paper.

Ur mix SHOULD sound harsh on NS-10s, or ur mix will sound dull on other systems.

It’s a personal thing. U may love NS-10s, U may hate them. They r definitely not the ONLY way 2 go.

Peace,

Zooot
msmrodan
הצטרף: 23 יונ' 01
הודעות: 217
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: ראשון 24 פבר',02 05:32   
:razz:
Tissue paper...monitoring LF with cone movement...hehe

but seriously zoot maybe he should check out the monitor review at http://www.prorec.com before splurging 3000NIS on your tissue paper babies..there are better things out there...and the NS10's are going to be obsolete in a few years time..

bye everybody Im off to Austria for the next 10 days...ski time!! #biggrin
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :