תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 15:34
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סאונד "רחוק" מהמיקסר
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  prodigy3  
הצטרף: 09 יונ' 05
הודעות: 48
מיקום: מרכז
סאונד "רחוק" מהמיקסר
הודעה פורסם: חמישי 06 אפר',06 17:55   
אוקיי אז ככה
עוד לפני שקניתי מיקסר , מיקרופון טוב וכרטיס קול סבבה הייתי מקליט פעם עם הכרטיס קול המעפן שבא עם המחשב, בלי מיקסר ובלי שום פרי אמפ.
מאז עלינו בכמה רמות ועם הזמן קניתי ציוד שיכול לשמש אותי ברמת מינימלית כאולפן ביתי.
הציוד:
מיקרופון shure sm58
כרטיס קול audiophile 2496
מיקסר 6 ערוצים של של (tapco-mackie (blend 6 שישמש אותי קודם כל בכדי להקליט את המיקרופון שדורש מיקסר או פרי אמפ כלשהו.
מן הסתם אני גם מקליט את כל שאר הכלים עם המיקסר והכל טוב ויפה חוץ מבעיה אחת שמאוד קריטית.
מאז שאני מקליט עם הציוד הנל דרך המיקסר , הסאונד של כל הכלים והשירה נשמע הרבה יותר רחוק, ואני נוטה לחשוב שזה אולי בגלל שאני לא משתמש כראוי במיקסר מבחינת כיוון פרמטרים.
כל המכוונים של low hi mid למיניהם תמיד על 0 ואני לא נוגע בהם בכדי לעשות את כל ענייני המיקס כבר בתוכנה, אז חשבתי שאולי זה קשור לווליומים של הערוץ , היציאה המרכזית מהמיקסר ושל הgain של אותו ערוץ שאליו אני מקליט.
הורדתי את המדריך של המיקסר בכדי לראות איפה בדיוק הטעות שלי וגיליתי שהרמה המומלצת שם לווליומים שונה ממה שאני בדרך כלל עושה.
מה שאני עושה זה:
הgain של הערוץ - מ"מ למטה מהרמה שבה האור שלו מתחיל להבהב, כלומר אני מקליט בלי שיהיה עליו שום הבהוב במטרה שלא יהיו שבירות סאונד למיניהן.
הווליום של הערוץ כולו - פול ווליום
הווליום המרכזי של המיקסר - קצת לפני הרמה שבה הסאונד מתחיל להישבר
(יש מדד מרכזי של הווליום בין -24 עד 18 ואני תמיד מקליט ברמות של -24 עד 4)
ועוד פרט שלא ציינתי זה שהווליום של הinput במחשב תמיד על מקסימום.

עכשיו, מה שהמדריך שלך המיקסר ממליץ:
שהמנורה שמודדת את רמת הgain דווקא כן תהבהב אבל רק שלא תדלוק כל הזמן.
הווליום של הערוץ צריך להיות בין 0 לשעה 3
ושהווליום המרכזי במיקסר יהיה בין 0 ל8
שזה ממש הרבה ולא משנה כמה אני מנסה להקליט ככה, הסאונד נשבר
ניסיתי לעשות את זה עם ווליום מונמך בinput במחשב אבל ללא הצלחה
הסאונד ממשיך להישבר אלא אם כן אני מקליט כמו שאני תמיד מקליט.

עכשיו אחרי כל הזיוני שכל שלי, למישהו יש מושג בעניין?
אולי המיקסר הזה סתם דפוק ואני סתם שובר את הראש למרות שהבנתי שהוא דווקא סבבה.
או שזאת בכלל לא בעיה במיקסר ואני סתם אוכל סרטים? #smile
חחח

תודה מראש למגיבים
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: חמישי 06 אפר',06 18:44   
ציטוט:
ואני סתם אוכל סרטים?


אין ספק שאתה אוכל סרטים :crazyeyes:

ולענייננו, באיזה ציוד הקלטת קודם?
נסה לתאר בצורה יותר ברורה מה הכוונה לנשמעים רחוק, תדרים חסרים וכ"ו.
תאר את צורת החיבורים אל ומהמחשב, כולל החיבורים למערכת הניטור.
_________________
מאוסים נמאסתם !!!
  prodigy3  
הצטרף: 09 יונ' 05
הודעות: 48
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: חמישי 06 אפר',06 19:36   
הציוד שהקלטתי איתו מקודם מסתכם ב...כלום בערך
מיקרופון של hylex משהו
שאותו הקלטתי לmic שיש בכל כרטיס קול סטנדרטי
קלידים ואקוסטית הקלטתי דיירקט לline in
וחשמלית הקלטתי עם מיקרופון צמוד למגבר - גם לליין אין או לmic, אני כבר לא זוכר

והיום המיקסר מחובר באופן קבוע ל line in של הכרטיס קול (כאמור audiophile)
ואני מקליט בדיוק באותה הצורה את כל הכלים רק שהפעם זה עם מיקרופון שור ודרך המיקסר.

חיבורים , הכל מאוד פשוט
פי אל מפוצל יוצא מהמיקסר ונכנס לליין אין שבכרטיס קול.
וכל מה שנכנס למיקסר מאיזשהו כלי גם בפי אל רגיל ל inst input.
אגב שאלה לא הכי קשורה, אבל יש הבדל אם אני מקליט כלים דרך הinst input או דרך line in 3/4 (מה שזה לא אומר)?
אה והיציאה מהמיקסר זה דרך ה main mix

לגבי תדרים אין לי מושג
אבל בוא ניקח לדוגמא הקלטה של פסנתר (קלידים)
אז בהקלטות הישנות הפסנתר היה נשמע הרבה יותר חד וברור, אפשר היה להרגיש גם את הטרבל וגם את הבס במידה הנכונה, היה נפח.
ועכשיו הצליל הוא הרבה פחות ברור, יותר מעורפל ובעצם סתם אטום.
ועוד משהו לגבי ההשוואה בין ההקלטות זה שההקלטות הישנות יצאו בווליום הרבה יותר גבוהה
ועכשיו כשאני מנסה להגיע לאותו הווליום, הסאונד פשוט נשבר ומגביל אותי, ואני נאלץ להשאיר את ההקלטה בווליום יחסית נמוך בכדי שהסאונד לא ישבר.
אני יודע שזה מאוד קשור למיקס, שאני כן עושה ברמה חובבנית
אבל שיטת המיקס שלי לא השתנתה מי יודע מה מאז ההקלטות הישנות לעכשיו.
זה פשוט נראה לי ממש מוזר שמאז שהתחלתי להתקדם קצת בציוד, האיכות רק פחתה.
Oded
Supporter
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 2277
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 06 אפר',06 19:46   
אתה שואל הרבה שאלות טובות, ולרובן הגדול יש הרבה תשובות בפורום.
למשל לגבי עוצמות כניסה (כניסות Instrument לעומת כניסות line) הייתי מציע לך לחפש מידע על התנגדות בכניסות. תנסה לחפש Hi Z.

בכל מקרה - בלי קשר לעובדה שיש לך הרבה חיפוש לבצע - קצת קשה להבין מהתיאור שלך למה הכוונה רחוק / אטום / ירוק / סגול, בעיקר כי כל אחד מפרש את זה בצורה שונה.

הייתי מציע שתעלה הקלטה של מה שאתה מכנה "סאונד רחוק" והקלטה של מה שאתה מכנה "סאונד קרוב", ואז אולי נוכל להתייחס בצורה יותר מועילה לדברים.

בהצלחה!
_________________
קריינות
  prodigy3  
הצטרף: 09 יונ' 05
הודעות: 48
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: חמישי 06 אפר',06 20:57   
קודם כל תודה על התגובות חבר'ה, מעריך את זה

לגבי העניין של ווליום מקסימלי עד לדרגת שבירת הסאונד אני אשמח אם תרחיב.
ניסיתי לחפש פירוט בפורומים פה, אך ללא הצלחה כי אין לי מושג מה בדיוק לחפש
זה פשוט מוזר לי מדי שבהקלטה פושטית בלי שום ציוד סביר אני יכול להגיע לתוצאות הרבה יותר טובות מבחינת הווליום מאשר בהקלטה שנחשבת טובה יותר.

והנה הקלטות בכדי להמחיש את מה שאני מדבר עליו.

הקלטה ישנה, שבה הווליום גבוהה יותר והסאונד ברור ונפוח יותר גם בכלים וגם בשירה:

http://www.filelodge.com/files/room17/436538/polaroid-sipur_kavua.mp3

הקלטה חדשה יחסית שבה הסאונד הרבה יותר אטום והווליום נמוך יותר:

http://www.filelodge.com/files/room17/436538/polaroid-zavit_reiya.mp3

ושוב תודה
CosmoGrill
Act Compatible
הצטרף: 27 ספט' 03
הודעות: 797
מיקום: NYC
הודעה פורסם: חמישי 06 אפר',06 21:07   
אני חושב שזה הסאונד של המיקרופון...

בעבר הקלטת עם (סוג של) קונדסר, וכרגע אתה מקליט עם מקרופון דינאמי, שמתאפיין בסאונד יותר "אטום" ופחות "קרוב".

בכל אופן, אנחנו תמיד נחפש את השרשרת המתאימה יותר להקלטה, ולא את זו ש"נחשבת טובה יותר". גם אצלי יש מקרופון ב8000 שקל ומקרופון שקניתי ב200 שקל להקלטת הרצאות וחיבור למצלמת וידאו. את רוב ההקלטות שירה שלי אני מקליט עם המקרופון הזול... סאונד קריספי ו"בפנים"... #smile
  prodigy3  
הצטרף: 09 יונ' 05
הודעות: 48
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: חמישי 06 אפר',06 21:18   
האמת שגם המיקרופון הקודם הוא דינאמי
hylex BT-258
אבל מאוד יכול להיות שאתה צודק למרות שקצת קשה לעכל את זה שמיקרופון ב200 שקל מתעלה על אחד הדגמים המפורסמים בעולם.
בכל מקרה גם אם זה נכון וזה סה"כ המיקרופון
עדיין לא ברור למה הקלידים למשל נשמעים אטומים ורחוקים יותר כי אותם אני מקליט ישירות למיקסר בלי מיקרופון
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: חמישי 06 אפר',06 21:46   
ציטוט:
פי אל מפוצל יוצא מהמיקסר ונכנס לליין אין שבכרטיס קול.


דבר ראשון אל תשתמש בפיצול, התחבר בחיבור נפרד מכל יציאה (ימין שמאל), ודאג לצודד כל ערוץ ליציאה המתאימה ע"י כפתור ה PAN , זה סביר להניח יפתור את בעיית העוצמה.
_________________
מאוסים נמאסתם !!!
CosmoGrill
Act Compatible
הצטרף: 27 ספט' 03
הודעות: 797
מיקום: NYC
הודעה פורסם: חמישי 06 אפר',06 21:55   
שכחנו לציין את הדבר הכי חשוב...

קח את המקרופון הקודם, חבר אותו כמו שאתה מחבר את ה58, ותשמע אם הסאונד תואם את הסאונד שהיית רגיל לקבל מהמקרופון.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שישי 07 אפר',06 02:37   
תן לי להציע לך עוד דיעה
היציאה מהכרטיס קול(למוניטור שלך ובעצם המיקס עצמו), קצת נסיון שהצטבר, ועוד מליון גורמים שאולי פספסת (כמו למשל מרחק הקלטה מהמיקרופון, מיקום שלו בחדר ועוד)

באופן אישי, ההקלטה החדשה נשמעת לי הרבה יותר טוב.
באופן אישי שלך, אחרי שתקרא על החיבורים והעוצמות הנכונים להקלטה, שב ותתנסה.
יותר קרוב למיק', יותר רחוק, מיק אחר, קליטים כאלה או אחרים, כי כמו שאמרו לפני, אין הכי טוב, יש הכי מתאים/רצוי (כל עוד אתה עומד בסטנדרטים הנכונים)
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון