תפריט
שלום Anonymous ::: 2021, 21:22
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מנסה למצוא את שורש הבעיה- הקלטת טרומבון
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (60) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  itayabr  
Act Compatible
הצטרף: 12 מאי 04
הודעות: 636
מיקום: כפר הס
מנסה למצוא את שורש הבעיה- הקלטת טרומבון
הודעה פורסם: רביעי 12 אפר',06 01:42   
שלום חברים...
הזמנתי בשבוע שעבר לאולפני הצנוע נגן טרומבון מהולל לצורך הפקה שאני עושה בימים אלה.
לצורך העניין הוא קיבל תווים ל- 3 (עד 4) תפקידי טרומבון, אזניות, מיקרופון נוימן TLM103 שעמד במרחק מה ממנו, גבוה מעט מהכלי, החדר טופל ברמה המתאפשרת (ספוגים במקומות קריטיים, תקרה מונמכת באזור ההקלטה עם ספוג), המיקרופון נכנס לתוך פראמפ- קומפרסור TLA 5050 שקניתי ממש עכשיו דנדש מהקופסא. הפראמפ נכנס ישירות לתוך כרטיס הקול RME 9632. בכניסת האינפוט של ה- TLA הנמכתי והנמכתי את העוצמה, כמעט עד הסוף כי הוא הפציץ. את הקומפרסור (מכשיר שאני עדיין לא מיומן מספיק בשימוש נכון בו) הפעלתי בצורה עדינה מאד, רק לטיפול בפיקים החזקים, והאאוטפוט עמד במרכז הסקאלה על 0. בנואנדו 3ערוץ האינפוט היה נקי מכל תוספת. לאחר בדיקות סאונד, כיוונונים ונסיונות הקלטות, התחלנו (וסיימנו) את ההקלטה.
בדיעבד אני לגמרי לא מבסוט מאיכות ההקלטה ואני מנסה להבין איפה טעיתי- הוא כנראה ייאלץ לחזור לסשן חוזר.הסאונד שאני מחפש הוא לא סאונד קלאסי, אלא סאונד פאנצ'י של נגינה בתוך סקציית טרומבונים בסלסה. מה שקיבלתי בהרבה מקומות זה סאונד חותך מאד, פאנצ'י עד כאב, צורמני לאוזן ומלווה לעתים ברעש/ דיסטורשן. הדבר מורגש מאד במיוחד כששומעים את כל הטרומבונים יחד. אני משוכנע שהיתה פה טעות קריטית, השאלה מהו מקורה, ולהלן אפשרויות: צורת הנגינה, אופי הנגינה, קרבה יתרה למיקרופון, מייקינג לא נכון, חדר לא מתאים, העדר פופר (?), כיוונון הפראמפ, כיוונון הקומפרסור, יציאת הפראמפ, אינפוט בנואנדו, ועוד... (סמן X במקום הנכון)

לצורך העניין אני מצרף פה כמה דוגמאות מההקלטה לאזני המומחים המכובדים:
(יש לציין שבהורדות אלה השארתי את כל הערוצים כולל המאסטר ללא עיבוד כלל ומאופסים על 0, וכן שמדובר כאן ב- MP3):

כאן אנו שומעים שלושה טרומבונים יחד - אפשר לזהות את הבעייה.
http://www.kimbombo.com/Temp/3%20bones.mp3

כאן שמתי פרזה קצרה - כל טרומבון בנפרד אחד אחרי השני:
http://www.kimbombo.com/Temp/3%20bones2%20seperated.mp3

וכאן שלושתם יחד אותה חתיכה:
http://www.kimbombo.com/Temp/3%20bones2.mp3

פה טרומבון אחד מנגן ומיד אחריו שמתי את כל ארבעת הטרומבונים באותה הפרזה:
http://www.kimbombo.com/Temp/1bone%20+%204%20bones.mp3

אגב, חיפוש בפורום עם המילה "טרומבון" לא העלתה אף תוצאה, והכלי לא קיים באינדקס הקלטות כלים, כך שהייתי צריך לסמוך רק על עצמי. בנוסף עליי לציין שכבר הקלטתי באותו החדר את אותו הנגן עם אותו המיקרופון (לפני עידן הפראמפ- הקלטתי למיקסר מעפן) וקיבלתי תוצאות טובות בעיניי. אולי הפראמפ הוא מקור הצרות?

אשמח ואודה לכל תגובה, הערה, טיפ, ושיהיה לכולנו חג שמח!
_________________
יוניטון - בית להפקה מוזיקלית 054-4870303
פירורים - שירים חדשים ומחודשים לילדים וגם לגדולים www.perurim.com
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: רביעי 12 אפר',06 07:09   
נו, תהיה רציני...
כבד את הפורום בו אתה שואל.
מה זה "מיקרופון נוימן TLM103 שעמד במרחק מה ממנו"?
היית רוצה תשובה בסגנון "המקרופון צריך להיות באופן מה שונה" או "יש להקליט במרחק מה אחר"?

מיקרופון:
ההקלטות באמת לא נשמעות טוב, ונתחיל מהמקרופון - ה-103 הוא קונדנסר בהיר יחסית, עם תוספת "נוכחות" בהיענות, מותאם גם להקלטת קול - לא פלא שהוא צבע את הטרומבון "כמו זמר".

טרומבון הוא כלי חריף וחזק מאד, לכן אני מקליט אותו בד"כ עם מקרופונים של "כמעט בייסדרם" - דינמיים, עמידים או מקרופון סרט (RIBBON).

תקציב רגיל - זנהייזר 421MD, MD441,
EV RE20, AKG D112.

תקציב פינוק - מקרופון RIBBON כהה - COLES 4038 נהדר לטרומבונים.

עוצמה:

מדוע לא שמעתם ותיקנתם את הבעיה כבר בבאלנס?

למרות שה-103 יכול לעמוד בלחץ גבוה (ומסיבה זו אין לו מנחת), הרי כל השרשרת אמורה לעבוד בעוצמה מקובלת. עוצמה גבוהה מסמנת שהיכן שהוא אתה מתקרב לגבול, ואתה "מחוץ למקובל", ז"א שיש לבדוק את הצליל המתקבל בשבע אוזניים.

למעט מקרים בהם מכוונים לסאונד כזה (עוצמה, דיסטורשן וחריפות) - אם אתה רואה שהעוצמה המתקבלת חזקה בטירוף - סימן שכנראה יש להרחיק את המיקרופון או להנחיתו. זה קצת חסר טעם להנחית בפרה אמפ, אם הכניסה (והטכנאי) כבר בדיסטורשן.

במקרים של עוצמה חזקה מאד, המקום להנחית הוא במיקרופון (אם יש לו אופציה כזאת) כדי להגן על האלקטרוניקה הפנימית. יש גם מנחתים קויים של חברת שור למטרה זו, המגינים על הכניסה.

הצבה:
הטרומבון (כמו חצוצרות) גם פולט "התקפת אויר", ואם יש צורך (כמו במה שאני שומע בטרקים שלך) יש להגן על המקרופון במגן רוח (ווינדשילד, פופ פילטר).

יש להקליט מחוץ לציר הכלי (AXIS) ובמרחק מודגש יחסית, לפי תנאי החדר ואגרסיביות הנגינה. טרומבון רגוע - ~ -80-60 סנטימטר, טרומבון אגרסיבי מאד בחדר טוב ניתן להקליט גם ממרחק מטר וחצי,מטר שמונים... הכל לפי האוזן והתוצאה בחדר.

פרה אמפ:
לא עבדתי עם הפרה אמפ הזה, אז אני לא יכול להתיחס - אבל קח בחשבון שבניגוד ל-103 (TLM= "חסר טרנספורמר") מקרופונים רגילים נשמעים שונה על פרה אמפים שונים בצורה יותר קיצונית, וכדאי לנסות שילובים ככל שידך משגת.

Peace,

Zooot
gadigoldman
הצטרף: 12 יונ' 02
הודעות: 233
הודעה פורסם: רביעי 12 אפר',06 08:47   
מנסיון,כל הקלטה של כלי "חריף"(טרומבון,חצוצרה גבוהה....)ברגע שההקלטה עצמה,ללא תוספות, נעימה לאוזן,באיכות טובה,ומקומפרסת כראוי,אין צורך כמעט לגעת בסאונד במיקס עצמו.
והמסקנה פשוטה,לא מתחילים להקליט עד שאין רפרנס משביע רצון,
דבר שדורש זמן עבודה גדול יותר מכלים סטנדרטיים אחרים.לא להתפשר...
אחרת חבל על הזמן והכסף.
שלא לדבר על הזמן המבוזבז במיקס כדי לפצות "וליישר את הכלי".
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2974
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: רביעי 12 אפר',06 10:08   
ואם ניצור מהנקודות של זוט משהו לעניים / אולפני בית זוטרים (שימו לב למשחק המילים) -
אם אין יותר מדי אופציות 57/58 עשויים להישמע יותר טוב עם הכלי מאשר קונדנסרים מסויימים.

למרות שההיענות בנמוכים לא תמיד מושלמת כמו מיקרופונים דינמיים אחרים.
_________________
PCPower Solid 10700K @ 10.15
MacBook Pro 13.3" Mid2018 @ 10.14
MacBook Air 13.3" Mid2013 @ 10.12
kobifarhi-studio
Expert
הצטרף: 14 דצמ' 05
הודעות: 621
מיקום: תל אביב
מדובר באותו טורומבון?
הודעה פורסם: רביעי 12 אפר',06 14:10   
מדובר באותו טורומבון?אותו נגן? אותו חדר? אותה הצבה?אותו מיק?
אז ברור שזה לא יישמע טוב כשתוסיף אותם אחד לשני! גם אם אחד אחד הסאונד היה שמיימי- הכפלות לעולם לא יישמע מרגשות כמו סקציה.
דווקא לדעתי אחד אחד הטרומבונים נשמעו טוב-- פה ושם צורמים אבל הייתי רואה את זה משתלב יפה עם טבסקו וסלסה..
אבל ברגע שהכפלת- נשמע כאילו המיד והנמוכים פנו אחורה ופינו את הבמה להיי מיד ולגבוהים-
את הפריאמפ אני מכיר-- או יותר נכון את המשפחה שלו- והם אחלה.
אבל אני גם הייתי ממליץ על דינאמי לטרומבון לטיני-אפילו 58 היה משחק אותה ,אבל אם באמת תרצה להוציא סאונד שמן ובריא תצטרך להשתמש בטכניקות הכפלה כאלה ואחרות
- מה שאני ממליץ הוא לשנות את ההצבה מטייק לטייק- לשנות את מיקום הנגן- מעט יעשה הבדל משמעותי.האם הוא יכול לארגן יותר מכלי אחד? או אולי אפילו החלפת פייה תספיק. לתת קצת צידוד סטריאופוני-- ואם הטייקים חופפים מדי אפשר לתת אפילו כמה מילישנייות של דילי בין אחד לשני.
בכלל הייתי משלב בין דינמי קרוב לכלי וקונדנסר רחוק ככל שניתן ובמיקסר הייתי מוציא 3 או 4 ערוצים של דינמיים קרובים בגרופ סטיריאו,ובנוסף גרופ של הקלטות החדר, ומשחק ביחס ביניהם על מנת להגיע לשילוב הנכון בין ההתקף ל"שומן".
בהצלחה בטייקים הבאים וחג שמייח.
#thumbsup
_________________
קובי פרחי
טכנאי קול-מוזיקאי.
http://www.mitzlol.com
  itayabr  
Act Compatible
הצטרף: 12 מאי 04
הודעות: 636
מיקום: כפר הס
הודעה פורסם: רביעי 12 אפר',06 14:44   
הדינמיים היחידים שאני מחזיק הם להופעות - ברינגר, אני לא נוטה להשתמש בהם להקלטות, למרות שאם זה יכול ישפר אני אנסה. את הנוימן רכשתי במיטב כספי בתור קונדנסר כל יכול -לשירות, כלי הקשה וכלי נשיפה. חשבתי לתומי שהוא יכול לספק את הסחורה לכל הכלים.
והאמת היא, שקבלתי תוצאות לגמרי משביעות רצון מהקלטות איתו, ואפילו הקלטות טרומבון (אותו נגן, אותו חדר, אותו מיקרופון, פחות או יותר אותו מייקינג) - ללא הפראמפ!
הנה דוגמה מצוינת - כאן הכל הוקלט עם אותו מיקרופון, ללא הפראמפ - כולל כלי ההקשה (ניגנתי לבד הכל), חליל, טרומבונים, שירות (הליד הוקלט במקום אחר):
http://www.kimbombo.com/music/Kimbombo/Kimbombo.mp3
פה אני די מבסוט מהסאונד של הטרומבונים והחליל. יכול להיות שהפראמפ הוא שורש הבעיה?
(אגב, רשמתי "מרחק מה מהמיקרופון" רק משום שחוש האומדן שלי לא ממש אמין, זה בטח היה משהו בין חצי מטר למטר)

ותודה לכולם על הטיפים המועילים!
_________________
יוניטון - בית להפקה מוזיקלית 054-4870303
פירורים - שירים חדשים ומחודשים לילדים וגם לגדולים www.perurim.com
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: רביעי 12 אפר',06 15:00   
itayabr :

את הנוימן רכשתי במיטב כספי בתור קונדנסר כל יכול -לשירות, כלי הקשה וכלי נשיפה. חשבתי לתומי שהוא יכול לספק את הסחורה לכל הכלים.

אין חיה כזאת.
ציטוט:

והאמת היא, שקבלתי תוצאות לגמרי משביעות רצון מהקלטות איתו, ואפילו הקלטות טרומבון (אותו נגן, אותו חדר, אותו מיקרופון, פחות או יותר אותו מייקינג) - ללא הפראמפ!


קשה לי להאמין אבל יכול להיות (ה-103 פחות רגיש לפרה שונה).

תיאוריה יותר סבירה היא שהנגן ניגן אחרת (גובה וחוזק צליל), "כיוון אחרת למיקרופון" או שהעוצמה הייתה פחות חזקה.

Peace,

Zooot
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1703
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: רביעי 12 אפר',06 15:40   
פעם הקלטתי קלרינט עם תוצאות דומות לשלך: חריפות-יתר ו"שבירה" של הצליל בעצמות גבוהות. אחר-כך, עקב זהירות יתר, כאשר הקלטתי Brass - טרומבון, טובה, חצוצרה וכו', כולם ע"י אותו נגן, קיבלתי תוצאה הפוכה - צליל "רחוק" וקצת "סתום", שבמיקס (למזלי ואחרי די-הרבה עבודה) הלך לכיוון די נחמד של סאונד "ענתיקה" שדווקא מצא חן בעיני. בהקלטות הבאות העזתי יותר והגעתי לתוצאות לא רעות גם עם קונדנסר. המפתח הוא להיזהר מכיוון ישיר לתוך "הפעמון" של הכלי אבל לא להתרחק ממנו יותר מדי. מאד תלוי בנגן, בסגנון ובעצמה. אפשר להשתמש בזוויות שונות יחסית לפעמון, במרחק ובתבניות קליטה שונות של המיקרופון כמו ב-EQ.
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: חמישי 13 אפר',06 09:00   
תנסה את ה - AKG 414 ULS אם אתה רוצה צבע של קונדנסר אבל:
1. טרומבון ישאר טרומבון גם אם תנחית את כל העולם לרמה של ליבת כדור הארץ.
הדרך הכי נכונה לטפל בטרומבון היא קודם כל לטפל בטרומבוניסט.
אם הנגן ניגן ומהמקום שבו המקרופון עומד אתה כבר נכנס לקליפ (שזה אומר אישונים מורחבים ונסיון להיזכר איפה החבאת את הסכין מטבח), ככה בדיוק מרגיש המקרופון.
טרומבון (בניגוד לכמה כלים אחרים מהמשפחה), אפשר לנגן חלש ועדיין פאנצ'י מאד. וזה דבר שצריך להסביר לנגן.

2. בלי להיכנס להכללות גורפות, אולפן ביתי קטן לא יתאים להקלטת טרומבון. פה צריך הרבה אוויר. תוציא אותו מציר הקליטה העיקרי של המקרופון (במקרה של קונדנסר).

יש גם איזה עניין שקשור להכרעה הפקתית עקרונית אבל אני אשאיר את זה לאח"כ כי זה לא ממש קשור ל"איך מקליטים טרומבון" ויותר קשור לסוגיה של "מתי נחסוך ונשתמש בדגימות" ומתי אין תחליף לכלים חיים.
  itayabr  
Act Compatible
הצטרף: 12 מאי 04
הודעות: 636
מיקום: כפר הס
מיקרופונים לחצוצרות וטרומבונים
הודעה פורסם: שישי 04 פבר',11 23:10   
מישהו מכיר / ניסה / עבד עם מיקרופונים Ribbon של RCA? (דגמי 44 / 77).
קיבלתי המלצה עליהם להקלטות בראסים ואני מוצא שמדובר במכשירי וינטאג' ישנים ביותר,
באיביי מחירם נע סביב ה- 2000$ (לא סכום שאוציא בקרוב על מיקרופון).
אבל אשמח לדעת אם מישהו בארץ מכיר / או משכיר להקלטות?
בכל אופן אשמח לקבל המלצות על השכרת מיקרופונים לכלי נשיפה לתיבה הפרטית או למייל unitonstudio@gmail.com.
זה רלבנטי לזמן הקרוב מאד.
_________________
יוניטון - בית להפקה מוזיקלית 054-4870303
פירורים - שירים חדשים ומחודשים לילדים וגם לגדולים www.perurim.com
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון