הצטרף: 25 אפר' 04
הודעות: 529
פורסם: שני 24 אפר',06 01:03
שלום
רציתי לשמוע כיצד מפעילים קומפרסור לאורך שיר שהדינאמיקה בו משתנה
באופן המצריך שינוי בערכי הקומפרסור?
תודה.
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: שני 24 אפר',06 01:37
אם הכוונה שלך היא לקטעים שבהם יש התחזקות, ואתה רוצה שהשיר יהיה אחיד יותר, תנסה לכוון את הסף ככה שהקומפרסור יכנס לפעולה רק בקטעים החזקים, ובקטעים השקטים השיר ישאר ללא שינוי
אם אין לך גם מגבלת ערוצים, אתה יכול גם לחתוך ערוצים ספציפיים לחלקים עם עוצמות שונות, ולקמפרס אותם בצורה שונה ככה שסה"כ הכלי ישאר אחיד לכל האורך
הצטרף: 25 אפר' 04
הודעות: 529
פורסם: שני 24 אפר',06 01:47
קומפרסור המופיע כתוכנה ניתן להשתמש באוטומציה על כל הערכים שלו - התקף- שחרור- דחיסה?
מה קורה עם קומפרסור חיצוני מה הדרך לטפל בשיר בעל דינאמיקה המצריכה התקף רצוי העתיד להשתנות במהלך השיר או כל ערך אחר שמשתנה ? אני משתמש גם בקומפרסור חיצוני.
הצטרף: 25 אפר' 04
הודעות: 529
פורסם: שני 24 אפר',06 03:40
אסביר בדיוק למה הכוונה והנה דוגמא: אני מקליט סקסופון שמנגן בנועם צלילים ארוכים ב "התקף" ארוך לאט לאט בקימפרוס עדין, עכשיו הסקסופוניסט עובר לצורת נגינה מהירה וצפופה הדורשת שינוי משמעותי בכל הפרמטרים הקיימים בקומפרסור... זאת השאלה שלי.
השאלה נוגעת בדינאמיקה בשיר ולא רק בטווח הדינאמי.
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
פורסם: שני 24 אפר',06 06:11
יש הרבה דרכים לבצע זאת: אם יש שני קומפרסורים אנלוגיים, פצל את הערוץ בקונסולה לשניים וכוון כל אחד לערכים המתאימים, עבור ביניהם בלחיצת כפתורי ה-MUTE (אם אין אוטומציה). אפשרות אחרת - הקלט את הערוץ חזרה למכשיר ההקלטה דרך הקומפרסור בכיוון מס' 1, אחר כך שנה את הכיוון לחלקים המתאימים בשיר, או, הקלט שתי גרסאות של המיקס, עם קומפרסיה א' וקומפרסיה ב', ואחר כך ערוך אותן לפי רצונך לגירסה אחת ו... אם אחשוב על כך בטח אמצא עוד כמה דרכים.
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: שני 24 אפר',06 07:56
חשוב לי לציין שני דברים:
1. קומפרסור הוא מכשיר אוטומטי. כלומר שנכנס לפעולה ויוצא מפעולה באופן אוטומטי. כלומר, כיול נכון שלו, הוא עצמו פעולת אוטומציה.
מי שנדרש להוסיף/לשנות לפעולת הקומפרסור בזמן קטע ספציפי של נגינה, טוב יעשה אם:
דבר ראשון יבדוק את הכיול שלו עצמו
דבר שני ישיא עיצה ידידותית לנגן בדבר הבעיות שהוא יוצר, כאב הראש שהוא גורם ועלויות התחבורה הציבורית שהוא גוזר על על עצמו כי הוא יוזמן לפאנצ'ים בשבת. (הכוונה כמובן לתחבורה במוניות - ידועה לי בעית הסטאטוס קוו).
2. קומפרסור איננו ג'ינה ג'יימיסון (כלומר, לא יכול לעשות כל דבר שמבקשים, מתי שרוצים וכמה שרוצים) - יש לו מגבלות.
אינני מכיר את הקטע ויכול להיות שיש פה איזו רוח קומפוזיטורית רעננה אבל יש להבין את הפילוסופיה שמאחורי הקומפרסור.
תיקון דינאמי, או הגבלה דינמית לא באה במקום חשיבה על דינאמיקה והתמודדות עם דינאמיקה.
האפשרות לחתוך את הקטע לפרוסות היא כמובן הגיונית שכן על פי התאור שלך בעצם מדובר בשני כלים / תפקידים / מהויות קומפוזיטוריות שונות, ולכן בעצם, אין לראות בהן כלי אחד אשר מקבל טיפול זהה.
ומאחר ומדובר פה על שני כלים שונים, גם אם ניגן אותם אדם אחד, יש לחשוב האם:
א) בכלל רצינו שני כלים... מה בעצם לעזאזל רצינו?
ב) האם רצינו באמת לקמפרס והאם רצינו לקמפרס הכל
ג) האם כל כלי מנגן את מה שרצינו או שאחד הכלים מתפרע במגבלות זה שלא הגדרנו לו שהוא כלי נוסף. האמת, גם לא הגדרנו לעצמנו. אולי היינו צריכים להציב את אמצעי הקלט באופן שונה. אולי לחתוך משהו בכניסה, אולי לכייל את הפרה באופן שונה (אני מכייל פרות על בסיס יומי... זה שייך לסרט התורכי שאני חי בו) וכמובן, איזה שיחה עם הנגן שבא לעבודה עצבני תמיד יכולה לסייע.
חשוב על ההבדל בין הבית לפזמון כעל ההבדל בין גיטרה חשמלית שמנגן ארפז'ים ב-CLEAN לסולו חשמלית מדוסטרש.
היית מקליט אותם בטייק אחד?
בהצלחה