תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 21:21
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הקלטת תופי טאבלה הודית
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  tomshir  
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הקלטת תופי טאבלה הודית
הודעה פורסם: שישי 12 מאי,06 03:16   
אהלן ,

חיפשתי בפורום בנושא הקלטת טאבלה הודית ולא מצאתי תשובות למה שאני מחפש

יש לי שאלות שנוגעות בעיקר לטכניקת המקרופונים ולמיקס לאחר מכן
אני צריך צליל נקי , טבעי , ברור ופאנצ'י שנשמע כמו טאבלה בחדר

1. האם יש מקרופון מומלץ להקלטת טאבלה ואם כן למה דווקא זה ?

2. איזו טכניקה היא המתאימה ביותר להקלטה טבעית של טאבלה ולמה
האם X-Y ? M-S ? או שאולי בכלל עדיף מקרופונים קרובים ?

3 . בזמן המיקס מה הם התדרים הקריטיים - החשובים של הטאבלה
להוסיף או להוריד ( כמובן שבהתאם לשאר המיקס ) שאם אני אטפל בהם
אוכל להגיע לצליל הנקי שאני מחפש ?

4 . האם יש מיקום אקוסטי עדיף בחדר - יבש או רטוב ?

5. האם באופן מסורתי טכניקת המקרופונים שונה לפי סגנונות המוסיקה השונים
למוסיקה הודית , לשיר פופ , לסרטים וכו' ?

6. אם יש לכם לינקים לאתרים שיעזרו בנושא אשמח לקבלם ,
או כל מידע אחר שאתם יכולים לנדב לי שקשור לנסיונכם בהקלטות עם הכלי הזה
שכדאי לי לדעת , אשמח לשמוע .



תודה רבה #smile
kobifarhi-studio
Expert
הצטרף: 14 דצמ' 05
הודעות: 621
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 12 מאי,06 10:17   
בתמונות מהקלטות מקוריות בהודו תראה בעיקר דינמים שור 58 וסנהייזר 421 יחסית קרובים לכלי- אחד לכל תוף. כך שאם אתה מעונין בסאונד אופייני ואותנטי אולי זה הכיוון.
במיקום כזה עם מיקרופונים כאלו- לא תהייה חשיבות רבה מאד לחדר וסביר להניח שהסאונד שייצא יהיה יבש למדי.

לצורך שלך" צליל נקי , טבעי , ברור ופאנצ'י שנשמע כמו טאבלה בחדר "
נשמע כאילו אתה צריך קונדנסרים וטיפה רחוקים יותר..
יצא לי להקליט טבלה עם זוג MKH של סנהייזר- והתוצאה הייתה מצויינת. אני מניח שכל קונדנסר "אצבע" יתאים. XY תהיה השיטה הנכונה לדעתי- לאור המיקום הויזואלי של הכלי.
שילוב של דינמים קרובים וקונדנסר אחד או זוג רחוקים נשמע לי כמו אופציה מצויינת.

בסופו של דבר...אם אתה מתעתד להביא נגן טבלה לאולפן..המינימום יהיה להחזיק 2-3 זוגות מקרופונים להתנסות ואולי גם לשלב- ולהקדיש לזה קצת זמן.סמוך רק על האזניים שלך..
_________________
קובי פרחי
טכנאי קול-מוזיקאי.
http://www.mitzlol.com
ezry2l
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 01
הודעות: 1075
מיקום: NARNIYA
הודעה פורסם: שישי 12 מאי,06 11:47   
מאחר והטאבלה היא סט של שני תופים ששונים מהותית זה מזה עדיף להקליט בעזרת שני מקרופונים

לתוף הימני (פיץ' וצלילים חדים) SM57 או 58, צריך לזכור שהטאבלה לא מפיקה רק צלילים עם דעיכה קצרה כמו רוב התופים אלא יש לה צלילים עם דעיכה ארוכה מאד - כמה שניות.
לתוף השמאלי - הבאס, עדיף מקרופון עם רגישות מתאימה לתדרים נמוכים בסביבות 100-300 הרץ, ושוב גם התוף הזה מפיק בנוסף גם צלילים קצרים סגורים שמשלימים מהלכים של יד ימין (רולים).

מנסיוני בהופעות, תוצאה טובה מתקבלת כאשר המקרופון ניצב לטאבלה מלמעלה וקרוב אך באופן שאינו מפריע לנגן. וזה בניגוד לאופן שבו מציבים 57 במקביל לפני היריעה של סנייר למשל.

מי הנגן שלך?
_________________
music and mathematics interrelate like beauty and truth
  tomshir  
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שישי 12 מאי,06 19:05   
תודה על התגובות

הנגן שאני עומד להקליט דווקא די מנוסה ומנגן מצויין

כשהוא יגיע אני אשאל גם אותו לדעתו , אבל בכל מקרה אני זקוק לכמה שיותר מידע .

הסט אפ שלי הוא לא להופעה אלא אולפני לחלוטין , השאלה היא האם גם באולפן

ה SM 57 יעשה את העבודה או שאולי עדיף קונדנסר

האם כדאי לי להשתמש בשני מקרופונים זהים או לגוון

למשל AKG 451 לתוף הגבוה וקונדנסר גדול יותר שקולט טוב יותר את הנמוכים

לתוף השני בסגנון RODE NT 2000 שיש לי , או שאולי עדיף דינאמי כמו ה D-112

ובכלל האם עדיף לי העמדה קרובה או רחוקה ?
ezry2l
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 01
הודעות: 1075
מיקום: NARNIYA
הודעה פורסם: שבת 13 מאי,06 00:53   
שאלתי מי הוא מתוך סקרנות, לא מתוך ביקורת
_________________
music and mathematics interrelate like beauty and truth
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שבת 13 מאי,06 06:34   
יצא לי להקליט עם B1 של Studio Projects - מיקרופון בודד, לא מה"נחשבים" במרחק של כ-30 ס"מ, וקיבלתי תוצאה מצויינת (למרות שיש "להאשים" בכך בעיקר את האיש המוכשר שניגן). בהזדמנות אחרת עם נגן פחות מקצועי השתמשתי בשני 57 שאיפשרו לי יותר שליטה במיקס ויצירת תמונת סטריאו. קשה לי להשוות בין שתי הטכניקות מכיוון שרמתם של הנגנים הייתה מאד שונה. תחושתי היא שעם נגן טוב ואם אינך זקוק לסטריאו קונדנסר בודד יעשה עבודה טובה וישמע טבעי ואותנטי. הבסים וההדהוד של התוף הגדול לדעתי מספיקים כפי שהם ומיקרופון כמו ה-D112 עלול "להגזים". אם היו לך שני 451 הייתי מנסה XY קרוב אבל בהחלט תוכל להסתדר עם שני 57 קרובים, עם או בלי קונדנסר רחוק נוסף, עם שני קונדנסרים שונים קרובים (לדעתי קצת פחות מומלץ אבל בהחלט אפשרי) או עם קונדנסר בודד במרחק מעט גדול יותר.
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שבת 13 מאי,06 08:58   
1. מעולם לא הקלטתי טאבלה סולו (כן הקלטתי הרכבים שהיה בהם טאבלה אבל הם התעקשו (ובצדק) על הקלטה מרחבית בלבד).
2. מהיכרותי עם מגוון הצלילים של הטאבלה, ייתכן והייתי הולך על זוג 57 קרובים בשביל תיקוני EQ, טיפונת צידוד וקצת עור/יד. (ולא, לא כל פעם שמשתמשים בזוג מקרופונים תואמים, מיד צריך להתחייב ל-XY. יש עוד הצבות סטריאופוניות ובמקה הזה, אני משוכנע ש-XY היא הפחות מתאימה בינהם)
אין אצלי כזה דבר בטוח (גם על דברים שהתנסיתי בהם בהצלחה) אבל אני מאמין שהייתי מציב קונדנסר אמביאנס שמודגש מתחת ל-500 כמו למשל U87 ע"מ לקבל את האפיון המיוחד שיש לטאבלה לאורך זמן. מקרופונים נוספים שאוהבים את האזור הזה במחירים יותר שפויים: סוליטיוב של AKG מדגיש את האזור הזה. גם C3000 מודגש למטה (קצת כמו טומי לי)
3. הייתי בוחר בשביל ה-57, PRE שיש לו פאנצ'יות עדינה וגבוהים שלא שורקים (לאחרונה קיבלתי כזו התרשמות ממילניה HV-3)

כמובן, שכלי מסוג הכלי הזה (אנחנו עדיין מדברים על טאבלה, למקרה שמישהו התבלבל/מחזיק בלייזר ביד) דורש חדר מאד מיוחד שיתן לסוסטיין לעבוד בלי להפריע להקלטה.
וכמובן, שיתכן שהייתי עושה דברים אחרים.
  tomshir  
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: ראשון 14 מאי,06 03:10   
יש ברשותי : RODE NT 2000

אחד SM57

שני AKG 451

אחד 57 BETA

ובנוסף EV 468


ליורם

מדוע אותם חבר'ה שהקלטת התעקשו על הקלטה מרחבית ולמה הם צדקו ?

כתבת שהיית משתמש בזוג 57 קרובים בשביל תיקוני EQ וכו'...
האם לא עדיף זוג 451 על פני הדינאמיים ?

מדוע אתה משוכנע ש X-Y פחות מתאימה במקרה הזה ?

כשאתה אומר חדר שיתן לסוסטיין לעבוד בלי הפרעה האם אתה מתכוון למשהו מסויים או פשוט לחדר רטוב בו צליל הטאבלה יהדהד יותר ?

האם זוג AKG 414 יתאים להקלטה זאת יותר מהאופציות האחרות שהזכרתי ?
( אני יכול להשיג זוג כזה להקלטה )

תודה רבה #smile
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון