Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 01
הודעות: 1075
מיקום: NARNIYA
פורסם: שישי 12 מאי,06 11:47
מאחר והטאבלה היא סט של שני תופים ששונים מהותית זה מזה עדיף להקליט בעזרת שני מקרופונים
לתוף הימני (פיץ' וצלילים חדים) SM57 או 58, צריך לזכור שהטאבלה לא מפיקה רק צלילים עם דעיכה קצרה כמו רוב התופים אלא יש לה צלילים עם דעיכה ארוכה מאד - כמה שניות.
לתוף השמאלי - הבאס, עדיף מקרופון עם רגישות מתאימה לתדרים נמוכים בסביבות 100-300 הרץ, ושוב גם התוף הזה מפיק בנוסף גם צלילים קצרים סגורים שמשלימים מהלכים של יד ימין (רולים).
מנסיוני בהופעות, תוצאה טובה מתקבלת כאשר המקרופון ניצב לטאבלה מלמעלה וקרוב אך באופן שאינו מפריע לנגן. וזה בניגוד לאופן שבו מציבים 57 במקביל לפני היריעה של סנייר למשל.
מי הנגן שלך?
_________________
music and mathematics interrelate like beauty and truth
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
פורסם: שישי 12 מאי,06 19:05
תודה על התגובות
הנגן שאני עומד להקליט דווקא די מנוסה ומנגן מצויין
כשהוא יגיע אני אשאל גם אותו לדעתו , אבל בכל מקרה אני זקוק לכמה שיותר מידע .
הסט אפ שלי הוא לא להופעה אלא אולפני לחלוטין , השאלה היא האם גם באולפן
ה SM 57 יעשה את העבודה או שאולי עדיף קונדנסר
האם כדאי לי להשתמש בשני מקרופונים זהים או לגוון
למשל AKG 451 לתוף הגבוה וקונדנסר גדול יותר שקולט טוב יותר את הנמוכים
לתוף השני בסגנון RODE NT 2000 שיש לי , או שאולי עדיף דינאמי כמו ה D-112
ובכלל האם עדיף לי העמדה קרובה או רחוקה ?
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 01
הודעות: 1075
מיקום: NARNIYA
פורסם: שבת 13 מאי,06 00:53
שאלתי מי הוא מתוך סקרנות, לא מתוך ביקורת
_________________
music and mathematics interrelate like beauty and truth
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
פורסם: שבת 13 מאי,06 06:34
יצא לי להקליט עם B1 של Studio Projects - מיקרופון בודד, לא מה"נחשבים" במרחק של כ-30 ס"מ, וקיבלתי תוצאה מצויינת (למרות שיש "להאשים" בכך בעיקר את האיש המוכשר שניגן). בהזדמנות אחרת עם נגן פחות מקצועי השתמשתי בשני 57 שאיפשרו לי יותר שליטה במיקס ויצירת תמונת סטריאו. קשה לי להשוות בין שתי הטכניקות מכיוון שרמתם של הנגנים הייתה מאד שונה. תחושתי היא שעם נגן טוב ואם אינך זקוק לסטריאו קונדנסר בודד יעשה עבודה טובה וישמע טבעי ואותנטי. הבסים וההדהוד של התוף הגדול לדעתי מספיקים כפי שהם ומיקרופון כמו ה-D112 עלול "להגזים". אם היו לך שני 451 הייתי מנסה XY קרוב אבל בהחלט תוכל להסתדר עם שני 57 קרובים, עם או בלי קונדנסר רחוק נוסף, עם שני קונדנסרים שונים קרובים (לדעתי קצת פחות מומלץ אבל בהחלט אפשרי) או עם קונדנסר בודד במרחק מעט גדול יותר.
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: שבת 13 מאי,06 08:58
1. מעולם לא הקלטתי טאבלה סולו (כן הקלטתי הרכבים שהיה בהם טאבלה אבל הם התעקשו (ובצדק) על הקלטה מרחבית בלבד).
2. מהיכרותי עם מגוון הצלילים של הטאבלה, ייתכן והייתי הולך על זוג 57 קרובים בשביל תיקוני EQ, טיפונת צידוד וקצת עור/יד. (ולא, לא כל פעם שמשתמשים בזוג מקרופונים תואמים, מיד צריך להתחייב ל-XY. יש עוד הצבות סטריאופוניות ובמקה הזה, אני משוכנע ש-XY היא הפחות מתאימה בינהם)
אין אצלי כזה דבר בטוח (גם על דברים שהתנסיתי בהם בהצלחה) אבל אני מאמין שהייתי מציב קונדנסר אמביאנס שמודגש מתחת ל-500 כמו למשל U87 ע"מ לקבל את האפיון המיוחד שיש לטאבלה לאורך זמן. מקרופונים נוספים שאוהבים את האזור הזה במחירים יותר שפויים: סוליטיוב של AKG מדגיש את האזור הזה. גם C3000 מודגש למטה (קצת כמו טומי לי)
3. הייתי בוחר בשביל ה-57, PRE שיש לו פאנצ'יות עדינה וגבוהים שלא שורקים (לאחרונה קיבלתי כזו התרשמות ממילניה HV-3)
כמובן, שכלי מסוג הכלי הזה (אנחנו עדיין מדברים על טאבלה, למקרה שמישהו התבלבל/מחזיק בלייזר ביד) דורש חדר מאד מיוחד שיתן לסוסטיין לעבוד בלי להפריע להקלטה.
וכמובן, שיתכן שהייתי עושה דברים אחרים.