תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 00:13
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
למה צריך באולפן קונסולה כל כך גדולה?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (205) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  caesar  
הצטרף: 23 אוק' 03
הודעות: 171
מיקום: guatamala
למה צריך באולפן קונסולה כל כך גדולה?
הודעה פורסם: חמישי 18 מאי,06 11:59   
הריי במילא בהקלטות מבצעים את זה אחד אחד.
גם אם נרצה להקליט תופים (בערוצים נפרדים) או מקהלה יחד עדיין זה לא מצדיק את הגודל של הקונסולה שיש באולפנים (אני מדבר על מעל 60 ערוצים) מה הסיבה האמיתית?
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: חמישי 18 מאי,06 12:18   
ציטוט:
הריי במילא בהקלטות מבצעים את זה אחד אחד.


לא בהכרך הקלטות live מרובות ערוצים מבוצעות כל הזמן.

דבר שני לא בכל אולפן קיימת קונסולה של 60 ערוצים.
מלבד הקלטה הקונסולה משמשת גם לתהליך המיקס שיכול להגיע לכמות ערוצים כזאת, עוד סיבה היא שלמרות שרוב הקונסולות בימינו הם IN-LINE עדין יותר נוח להישתמש בערוץ שלם לחזרה ממכשיר ההקלטה מה שמגביל את כמות הערוצים הפנויים לחצי בתהליך ההקלטה.
_________________
מאוסים נמאסתם !!!
recstudio
הצטרף: 13 אפר' 06
הודעות: 280
מיקום: פתח תקוה
מממממממ...
הודעה פורסם: חמישי 18 מאי,06 12:20   
האמת , לא שאני מתעסק ברב ערוציות הענקיות , אבל אם לחשוב על זה , אני מאוד מאמין שזה קשור לאפשרות של שימוש בהרבה יותר אינסרטים , האמת שאני ממש לא בטוח , אבל זו שאלה שגם עניינה אותי , כאילו לקונסולה של 32 ערוצים הייתי מוצא שימוש , וכנראה מנצל אותה עד הסוף בכל מיני שיטות הקלטה או הגברה וכאלה , אבל האמת , שיוצא לי לראות אולפנים בחו"ל בתמונות ואני שואל את עצמי "גוד , מה יש לעשות עם כל זה ?" קיצר אני מצטרף לשאלה , מה באמת הסיבה לכל הערוצים חוץ מהאפשרות לחיבור של עשרות או מאות מכשירים באינסרט כמו בחו"ל
_________________
http://www.RECstudio.co.il
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: חמישי 18 מאי,06 12:45   
התשובה הקצרה - לא צריך.
התשובה הארוכה - כמו שנאמר מעלי יש כאלה שמבצעים עדיין מיקס בקונסולה ולא במחשב, ולא נדיר למצוא שיר או יצירה מוסיקלית שיש בה למעלה משישים ערוצים שיש למקסס. מלבד זאת, באולפנים רבים, לצורך הנוחות, נוטים לחבר מכשירי אפקטים, מכונות הקלטה והשמעה שונות ושאר צעצועים לערוצים פנויים בקונסולה. גם בזמן המיקס וגם בזמן עבודה שוטפת מסוגים אחרים. אם למשל אתה מקליט סט תופים + בסיסט, קלידן, גיטריסט ושירה גייד, ואתה רוצה לקבל את החזרה של כל ערוץ הקלטה בערוץ קונסולה בגודל מלא ולא בחזרת מוניטור של מכונת ההקלטה, אתה יכול בקלות להזדקק ליותר מ32 ערוצים להקלטה די סטנדרטית - אם ההקלטה קצת פחות סטנדרטית המספר יכול לעלות.
סביר להניח שמרבית האולפנים היו יכולים להסתדר עם קונסולות צנועות יותר מהמפלצות שאתה מתאר אבל במחיר של פגיעה בנוחות ובמהירות העבודה. כשכל שעת אולפן עולה לא מעט כנראה ששוה לבעלי האולפן להחזיק קונסולה גדולה, מה גם שמספר הערוצים הוא לאו דווקא הגורם המשפיע הדומיננטי על עלות הקונסולה.

אני לא מבין את האמירה על שימוש באינסרטים.
דווקא בהגברה אפשר בקלות למצוא שימוש למפלצת מרובת ערוצים, כאשר צריך להגביר מספר גדול של הרכבים מתחלפים ויש לשמור על הבאלאנס שהושג לפני המופע לכל הרכב.
בימים שלפני האוטומציה נהגו גם באולפני הקלטה "לשמור את המיקס" ולהשתמש בערוצים פנויים כדי להקליט למחרת בבוקר. אני בטוח שיש מקומות שעדיין עושים זאת.
amibash
הצטרף: 14 אפר' 06
הודעות: 70
מיקום: קריות
באמת בהופעות יש קונסולות ענקיות
הודעה פורסם: שישי 19 מאי,06 00:00   
אבל עדיין לא מבין
אולי זה בגלל שאני "ירוק"
נדמה לי שהיום הקונסולות יכולות לזכור איזה כמה פריסטים קבועים
ככה שגם אם יש כמה להקות באותו ערב לא חייבים מפלצת
ובכל זאת בהופעות גדולות תמיד ראיתי "מפלצות"
MrSoundMan
Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
הודעה פורסם: שישי 19 מאי,06 00:13   
פריסטים עדיין לא עוזרים כשיש לך כ"כ הרבה כלים שמחוברים בו זמנית.
חוץ מזה, שאתה לא תתחיל לחווט באמצע ההופעה סט אפ-חדש, גם אם זה אומר שיש לך פריסטים ואתה לא צריך לכוון את הסאונד מחדש.
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שישי 19 מאי,06 00:38   
אם תבשל פעם פרויקט של 40 ערוצים (וזה צנוע) כשכל ערוץ מופיע על רצועה (משובחת) משלו, כולל EQ, קומפרסור, גייט ונקודת השחלה משלו - תבין.

אנשים הרי קונים רצועות בודדות של המיקסרים האלה רק כדי לעבור דרכם בהקלטה - תאר לך את הצליל של כל מקור או אפקט במיקס מטופל ברצועה כזאת. יש כאלה שאוהבים צליל טוב לכל ערוץ, מה לעשות.

מעבר לצליל שנשמע יותר טוב (גם בגלל הסיכום), הרי כל מקור או חזרת אפקט נמצא תחת היד, וכל כפתור במיקס זמין בגישה מיידית ללא דפדוף בתפריטים ותיבות דו-שיח: העבודה מהירה מאד, אינטואיטיבית ויצירתית, שלא לדבר על זמן אמיתי - SIDE CHAIN בתוכנות מסוימות זה עדיין מדע בדיוני, ולעומת זאת במיקסרים כאלה אני עושה זאת בלחיצת כפתור אחת.

נסה לדוגמא לשלווט על סשן של 8 נגנים במחשב, כשכולם מבקשים באלאנסים אחרים בוזמנית,ואז מופיע רעש/פידבק באוזניות בגלל אחד המיקרופונים... יקברו אותך עם העכבר ביד.

בשולחן אתה גם יכול לעבוד על שני מקורות בוזמנית - לדוגמא לתאם שני איקווליזרים של כלים מתחרים.

היתרונות (מה גם שהמחשב ממילא משולב במערכת) רבים מכדי למנות - כאילו שאלת למה יש ציירים שנוהגים לצייר בשמן על בד, במקום בעכבר.

Peace,

Zooot
kobifarhi-studio
Expert
הצטרף: 14 דצמ' 05
הודעות: 621
מיקום: תל אביב
בקשר להופעות....
הודעה פורסם: שישי 19 מאי,06 00:40   
את הגודל צריך גם בשביל חזרות אפקטים-4 אפקטים סטריאופונים זה יהיה8 ערוצים
גרופים במרכז המיקסר...8 זה סבבה-זוג תופים זוג גיטרות זוג קולות זוג אפטים(סתם דוגמה)
אם יש VCA אז בכלל עדיף.8 זה מצויין....MATRIX OUT למגדלי דיליי- לחיבור של עיתונאים ולכל מיני טפילים אחרים. תוסיף לזה בין 8 ל12 AUX- שליחות לאפקטים ולמוניטורים(מה לעשות בארץ בדרך כלל אין תקציב למיקסר מוניטור שיטפל בזה..).
הגעת ללא מעט כפתורים מעבר ל32-40 ערוצים שתצטרך ללהקה+להקת חימום,מיקרופון הנחיה וערוצים לCD פיצולים לזמרים וכו'
אם זכית במיקסר רציני אז יש לך אי קי פול פרמטרי עם2 תדרי מיד.שלל כפתורים-הנחתה-פאזות פנטום ועוד.....ותוסיף אחד כזה לכל ערוץ ואולי לחלק מהיציאות.

בשביל זה אין ספק שתצטרך גודל.... ושלא לדבר על הנוחות ומקום לאצבעות.
אין מה לעשות. מלבד מיקסרים דיגטליים שמשנים קצת את התמונה-- עדיין צריך מיקסר"ענק" כדי לעשות סאונד נורמאלי בהופעות חיות. בינתיים לא כל אחד יודע לתכנת מיקסרים דיגיטאלים- והמחיר שלהם עדיין גבוה.
אם תראה הופעות של רמי קליינשטיין וריטה היום תוכל לראות מיקסר כזה.בטח יש עוד כמה.

אצלי באולפן יש O2R של ימאה...עוד לא מצאתי שימוש ל40 הערוצים שלה... והיא ללא ספק לוקחת פחות מקום. לא נראה לי שהייתי רוצה להחזיק מיקסר בגודל של פסנתר כנף ובמחיר של תזמורת סימפונית. פסנתר כזה היה משמח אותי יותר. #thumbsup
_________________
קובי פרחי
טכנאי קול-מוזיקאי.
http://www.mitzlol.com
MrSoundMan
Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
הודעה פורסם: שישי 19 מאי,06 00:49   
ואם כבר מדברים על גודל. תשאל כל אישה שאתה סומך על הכנות שלה, והיא תגיד לך - הגודל כן קובע #smile
amibash
הצטרף: 14 אפר' 06
הודעות: 70
מיקום: קריות
טוב ,הבנתי את הרעיון
הודעה פורסם: שישי 19 מאי,06 01:08   
למרות שאני עדיין לא מכיר את כל המושגים
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון