תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 12:51
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
לסגולי יחידה בעלי שמיעה אבסולוטית בלבד - שאלה
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2, 3, 4   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  erancen  
הצטרף: 28 מאי 06
הודעות: 65
מיקום: אריאל
לסגולי יחידה בעלי שמיעה אבסולוטית בלבד - שאלה
הודעה פורסם: שלישי 13 יונ',06 00:17   
2השאלות הבאות מיועדות לסגולי יחידה בלבד שמסוגלים להקשיב לשיר (לא רק לשמוע אלא ממש להקשיב):

בשביל לענות על שתי השאלות, אנשים יקרים, אתם מתבקשים להאזין לשיר "השיר של איתי" של הזמרת איה כורם בנקודות זמן הבאות: 02:13-02:22.

מה שצריך לחפש שם זה את הרעש של הפדל של הפסנתר.
לאנשים שהם לא פסנתרנים רמז: הפדל נלחץ כאשר יש מעבר בין אקורדים או תווי בסיס (בדר"כ).

ולשאלות:

1) האם הפסנתר הוא אורגינלי או סוג של VST (או סימפול בסגנון)?
1.1) אם הוא VST של פסנתר, מישהו יודע איזה סוג של VST יכול לתת לי סאונד של הפדל בפסנתר?
1.2) אם הוא פסנתר אורגינל, איך אני מקליט את הסאונד שבוקע בעקבות לחיצה על הפדל של פנסתר? האם להקדיש לו מיקרופון בנפרד? האם מדובר באקוסטיקה ספציפית של האולפן? אני מניח שקונדנסר יכול לקלוט רעש של הפדל? האם שמיעת הפדל תספיק ע"י מיקסוס ועיבוד או בשביל זה צריך את המסטרינג?
עופר תליו
הצטרף: 25 אפר' 04
הודעות: 529
Re: לסגולי יחידה בעלי שמיעה אבסולוטית בלבד - שאלה
הודעה פורסם: שלישי 13 יונ',06 00:38   
erancen :
2
ולשאלות:
1) האם הפסנתר הוא אורגינלי או סוג של VST (או סימפול בסגנון)?
1.1) אם הוא VST של פסנתר, מישהו יודע איזה סוג של VST יכול לתת לי סאונד של הפדל בפסנתר?
1.2) אם הוא פסנתר אורגינל, איך אני מקליט את הסאונד שבוקע בעקבות לחיצה על הפדל של פנסתר? האם להקדיש לו מיקרופון בנפרד? האם מדובר באקוסטיקה ספציפית של האולפן? אני מניח שקונדנסר יכול לקלוט רעש של הפדל? האם שמיעת הפדל תספיק ע"י מיקסוס ועיבוד או בשביל זה צריך את המסטרינג?

ראיתי כאן 7 סמני שאלה והפסנתר אורגינלי מיפן והפדל תוצרת סין הרחוקה (-:
אייך אפשר להקשיב, היכן הקטע? תן קישור.
צופיפניק
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 13 יונ',06 01:04   
1. אומרים "יחידי סגולה" לא כמו שכתבת, אם כי אולי פיספסתי כאן איזו שנינות...
2. אין שום קשר בין שמיעה אבסולוטית לבין מה שכתבת, או שאני מפספס שנינות נוספת...
3. אני לא יכול לשמוע את השיר, אלא אם תיתן לינק להקלטה של 9 השניות האלה בלבד - אני מאמין שלצורך העניין זה לא יהווה הפרה של זכויות יוצרים.
4. בלי לשמוע את השיר, אני יכול להגיד לך שיש הרבה כלי VST שנותנים גם סאונד פדאל: The Grand, Akoustik Piano ועוד רבים וטובים. לפעמים זו אופציה שצריך לחפש אותה, אך לפעמים זו ברירת המחדל.
5. אם אתה מקליט פסנתר אקוסטי עם קונדנסר, לדעתי הסאונד של הפדאל (ליתר דיוק, של כל מנגנון ההשתקה של המיתרים שזז) ייקלט בו. לא תדע עד שלא תנסה.
6. אין שום קשר למאסטרינג.
MrSoundMan
Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
הודעה פורסם: שלישי 13 יונ',06 08:57   
מה הקשר לשמיעה אבסולוטית?
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שלישי 13 יונ',06 09:08   
1. באמת אין כאן שום קשר לשמיעה אבסולוטית.
2. בעלי שמיעה אבסולוטית אינם יחידי סגולה, לעיתים אפילו להיפך, ובוודאי לא אנשים יותר מאושרים מהאנשים בעלי העיניים הכחולות או הנשים עם הציצי העומד.
3. שמיעה אבסולוטית היא תכונה שחלק עצום ממנה בכלל נרכש ומבוסס על זיהוי מוקדם ופיתוח.
4. אשר לשאלות שהצבת: גם לי אין את הקטע המדובר אבל זה לא ביג-דיל להקליט את הרעשים המכניים שמסביב לפסנתר. בקטע שקט א-לה "אקוסטי" ו"סופר-טבעי" זה אפקט שחוק כמו להבליט את חריקות המיתר והגריף בגיטרה. שחוק-אבל עובד.
Gantlett
Supporter
הצטרף: 06 יול' 02
הודעות: 1173
מיקום: Down Under
הודעה פורסם: שלישי 13 יונ',06 09:27   
יש כל כך הרבה כלים וירטואליים שבסיסם בהקלטות אמיתיות שאין שום דרך בעולם לדעת משמיעה בלבד איך עשו מה. וזה נכון לגבי כל כלי.

סימן קריאה לצורך הבהרה - שמיעה אבסולוטית משמעה זיהוי תו מנוגן משמיעה בלבד, מבלי להיעזר בכלי נגינה.

בהתחשב בעובדה שאין כאן שום תו/סולם שאתה מבקש לזהות, (שוב) אין לשאלתך שום קשר לשמיעה אבסולוטית.
_________________
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שלישי 13 יונ',06 10:06   
Gantlett :

סימן קריאה לצורך הבהרה - שמיעה אבסולוטית משמעה זיהוי תו מנוגן משמיעה בלבד, מבלי להיעזר בכלי נגינה.

בהתחשב בעובדה שאין כאן שום תו/סולם שאתה מבקש לזהות, (שוב) אין לשאלתך שום קשר לשמיעה אבסולוטית.


זה לא דיון בנושא השמיעה האבסולוטית (למרות שאני חלק מהאשמים מ-SIDE CHAIN שנוצר פה) ולכן עדיף אולי לעצור.

בכל אופן, ההגדרה שניתנה פה אולי מתייחסת לתופעה המקובלת אבל לא נכונה.
שמיעה אבסולוטית היא היכולת לבודד ערכים אקוסטים במנותק מדברים אחרים או לא באופן יחסי.
התכונה הזו נמצאת במוח.
מה עושים איתה זה כבר סיפור אחר.
פיץ' (גובה הצליל) זה ערך אחד אשר לרוב האנשים יש צורך בנקודת משען יחסית ידועה כדי לזהות את היחס בינו לבין תו נעלם.
אבל גם זיהוי עוצמה / תדר / תיזמור / גוון / מרחק וכ"ו, ניתנים ללימוד אצל מי שנושא את התכונה הזו.
ולזאת התכוונתי שבעל שמיעה אבסולותית נולד עם התשתית הקוגניטיבית אבל צריך לשפוך DATA לתוך מערכת ההפעלה.

ומבחינה זו, השאלה דווקא כן היתה קשורה (ברמת הכותרת) אבל אח"כ הנתונים שהוא שפך לתוכה הפכו ללא רלוונטים.

ד.א. בבי"ס מיוזיק (אפרופו שרשרת אחרת שנפתחה פה) מלמדים פיתוח שמיעה של סאונד. שזה אדיר וחשוב באופן יוצא דופן ולא שונה במהותו מפיתוח שמיעה של פיץ'.
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שלישי 13 יונ',06 10:08   
yoramilan :
1.
2. בעלי שמיעה אבסולוטית אינם יחידי סגולה, לעיתים אפילו להיפך


יש לי חבר טוב, צ'לן, בעל שמיעה אבסולוטית מצוינת ומאד מהירה. הוא סיפר לי שכשלמד תיזמור קלאסי השמיעה שלו עשתה לו את המוות - הוא היה רואה "דו" בתווים בכלי הנשיפה למשל אבל שומע סי במול וכן הלאה (בגלל הטרנספוזיציה הטבעית של הכלי) ... עד היום הוא משתגע מזה. הוא אמר לי מספר פעמים שהוא היה מעדיף שמיעה יחסית.
pildus
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 481
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שלישי 13 יונ',06 10:16   
אסף :
יש לי חבר טוב, צ'לן, בעל שמיעה אבסולוטית מצוינת


הדיון הזה הולך וסוטה אבל אני חייב לתת לו את הדחיפה הקטנה שלי שאמנם לא מבוססת על ידיעה מוחלטת אבל לפחות נראית הגיונית בשעות בוקר מאוחרות שכאלו #smile

אין דבר כזה שמיעה אבסולוטית מצויינת - אבסולוטית מעצם הגדרתה הסמנטית היא מעין אקסיומה דיגיטלית - או שהיא קיימת או שלא....אין כמעט שמיעה אבסולוטית, או שמיעה אבסולוטית טובה יותר או פחות....
_________________
...guns don't kill people-chuck norris kills people
http://www.youtube.com/pildus2
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שלישי 13 יונ',06 10:34   
PILDUS צודק בהחלט אבל רק לגבי פאן אחד. כלומר, כזכור, התכונה היא מוחלטת. או שייש או שאין.
הטענת המידע (או מה שמקובל לקרוא זיכרון אבסולוטי) לוקחת זמן, מחייבת זיהוי והתייחסות ובמיוחד, מחייבת שיתוף פעולה מסויים מצד הפציינט בשלבים התפתחותיים מוקדמים (אבל לא בהכרח מוקדמים מאד) כי גם בעל שמיעה אבסולוטית צריך לדעת למה להקשיב ולבודד אותו.

לגבי מה שאסף כתב.
זו רק קצה הקרחון.
על כן המנצחים זה מטריד מאד (כי כשהויולה בעמוד השני טיפה מזייפת זה תובע תשומת לב).
אבל זה במיוחד מטריד ברמה האומנותית כי לי לדוגמא (ו... כן... אם זה לא הובן, אז יש לי שמיעה אבסולוטית) זה מפריע דווקא בכתיבה.
זה הרבה שנים גרם לי למצב של פירוק תמידי של הקלאסטר הצלילי (כל מרווח או אקורד או יותר מזה) לגורמים וזעזע את היכולת שלי להסתכל באופן הוליסטי על היצירה.
למעשה... הפוך מהמשמעות המילולית של "קומפוזיציה".

אבל, שוב, זו תופעה שבחלק גדול שלה הוא נירכש, וכמו שהוא נרכש יכולים לרכוש גם תכונות אחרות. (אבל כל הזמן אני זוכה להערות למשל שהכתיבה שלי "יותר מדי" פוליפונית. יותר מדי אופקית / קווית... אם זה קשור? #ugh :question: )
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2, 3, 4   הבא
עמוד 1 מתוך 4

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון