הצטרף: 09 יונ' 05
הודעות: 48
מיקום: מרכז
פורסם: ראשון 23 יול',06 17:19
אוקיי אז ככה
אני מאמין שרובכם הגדול לא מקליט עם אדובי אודישן
אבל לפחות שם, זה נקרא "inverted average" וזה נמצא ב channel mixer.
אין לי שמץ איך זה נקרא בקיובייס אבל אני מניח שכבר הבנתם למה אני מתכוון.
עכשיו השאלה שלי היא כזאת, עד כמה זה נפוץ בהקלטות מקצועיות לתת לחלק מהערוצים להישמע כאילו הם באים מאחורה? לפי מה שאני מצליח להבין משמיעה זה עושה חיים יותר קלים בכל הנוגע למיקס, הרבה פחות התנגשויות בתדרים (תקנו אותי אם אני טועה). אבל מצד שני זה גורם לצליל להישמע הרבה פחות דומיננטי. אז הנה באה לה עוד שאלה, לאיזה כלים בדרך כלל נהוג לעשות את זה? אם סתם דוגמא יש לי שיר שמבוסס כולו על גיטרות אבל הבסיס שלו הוא שטיח קלידים, עד כמה זה הגיוני לעשות את השטיח שישמע מאחורה?
הצטרף: 01 אוג' 03
הודעות: 190
מיקום: קריית-ים
פורסם: ראשון 23 יול',06 17:23
reverb - זה מה שיכול לתת לכלי עומק
הצטרף: 09 יונ' 05
הודעות: 48
מיקום: מרכז
פורסם: ראשון 23 יול',06 18:03
תודה על התגובה אבל לא זו היתה השאלה שלי.
השאלה שלי היא, עד כמה זה נפוץ במיקסים של ימינו לגרום לערוץ או ערוצים מסויימים להישמע כאילו הם באים מאחור (בלי צידוד). ומה בעצם פעולה כזו עושה לצליל מבחינת המיקס הכולל.
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
פורסם: ראשון 23 יול',06 18:25
כשאתה אומר "מאחור", אני מניח שאתה מתכוון ל"מאחורי הראש" ולא "מאחורי המיקס".
מה שתארת (inverted), כנראה מתייחס לפאזה הפוכה.
אלמנט מסויים מנוגן בפאזה חיובית בערוץ ימין, ופאזה שלילית (הפוכה) בערוץ שמאל.
זה גורם לתופעה פסיכואקוסטית שגורמת לצליל להתפרש במקרים מסויימים כנובע מאחורי הראש.
זה נקרא גם "סראונד וירטואלי".
ככל הידוע לי, זה אפקט שנחשב יחסית זול, וחובבני למדי. לי הוא תמיד עשה לא נעים באוזן.
בעיה נוספת היא שאם המיקס שלך יושמע במונו, שני הערוצים יבטלו זה את זה, והאלמנט תחת אפקט ה"סראונד" יעלם מהמיקס לחלוטין.
Act Compatible
הצטרף: 04 נוב' 03
הודעות: 1566
מיקום: הפרדס של חנה
פורסם: ראשון 23 יול',06 18:30
אני לא יודע בקשר לשירי רוק עם גיטרות אבל במוסיקה אלק. אני תמיד שומע צלילים שכאילו באים מאחור
ולא רק ימין ושמאל.זה מוסיף למיקס מן גוון תלת ממדי .
יש פלאגים שמדמים בדיוק את זה.
_________________
MilliSecond Decisions
--------------------------
המציג אינו שחקן
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
פורסם: ראשון 23 יול',06 22:17
כפי שכבר צויין הבעייה עם אפקטים מהסוג הנ"ל היא שהם מאד תלויים במיקום הרמקולים והמאזין , לכן מה שנשמע לך מצויין יכול להישמע שונה לגמרי במקום אחר, וכמו כן במעבר למונו יתקבלו ביטולים נוראיים.
למשל האזנתי לדוגמאות שמצורפות לפלג פנורמה ולא שמעתי שום אפקט הקפי, נכון שיש תמונת סטריאו רחבה שנעשית ע"י השהיות במקרה הזה אבל התוצאה די מעיקה על המוח שמנסה לפענח את התופעה המזרה מה שמגביל לפחות לפי דעתי את כל העניין ליצירת רגעים קטנים ומפתיעים במיקס, כל שימוש מעבר לכך יהיה מעיק.
אבל הנה אנו נכנסים לתקופת הסראונד לשימחתם של מוכרי המוניטורים שפותח עולם חדש של אפשרויות במיקס.
אפקט ההס לא מתיחס דווקא לאבחון פנורמי טוטאלי של הצליל אלא להבדל בין מקור הצליל הראשוני והסאונד של החלל, אם כי יש קשר.
_________________
מאוסים נמאסתם !!!