תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 20:04
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
תדר סינוס דיגיטלי - תדר נקי?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » סינתזה ומבנה צליל
  ds-sound  
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
תדר סינוס דיגיטלי - תדר נקי?
הודעה פורסם: ראשון 03 ספט',06 08:43   
אני עובד באופן קבוע עם האנאלייזרים של ווייבלאב, שנחשבים למדוייקים ועומדים בסטנדרט מקצועי (תקנו אותי אם אני טועה).
הבחנתי בתופעה מוזרה: נגינה של גל סינוס טהור ונקי מהאוסילטורים הצלולים של מודולאר III, מקפיצה לאוויר תחום תדרים גדול מאוד באזור הנמוכים.
לדוגמא: גל סינוס של 75 הרץ משרטט באנאלייזר פעמון שראשיתו ב-20 הרץ, וסופו באזור ה-150 הרץ.
רק החל מ-400 הרץ אני מצליח ליצור באנאלייזר עמודות בודדות שייצגו את התדר בו אני נמצא.

למישהו יש הסבר לתופעה הזו?
אני מסתמך על אנאלייזרים על בסיס יומיומי במיקסינג, מאסטרינג וסינטזה, כך שכל הארה או הכוונה יתקבלו בברכה!

תודה,
עודד
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 03 ספט',06 08:52   
בהנחה שהמקור הוא אכן נקי, וכל הדרך ממחולל האות ועד ליציאה מהכלי הינה נקייה מתופעות לוואי, אפשר שזה כתוצאה מתהליכי דגימה/המרה/התאמה (ריסמפל) או מסנני תדר-דגימה המצויים בדרך, או אפילו תהליכי תוכנה בעצמם, מעצם המחזוריות של פעולתם.
כמו כן, אם מערך בדיקה מסוים עושה שימוש בניטור באמצעות החומרה, או שכוחו של המעבד נכנס לתמונה, פרמטרים אלה יכולים להוסיף/לגרוע מהאות המנוטר.
לצערי ראיתי שינויים דומים גם רק-בתצוגה של אות.

כמובן שמתבקשת כאן השוואה למקור סינוס אחר.
  ds-sound  
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: ראשון 03 ספט',06 09:18   
תודה על התשובה, ראובן!

החיבור הנוכחי הוא היישר מתוך המודולאר III של פולסאר, לתוך כניסות ה-ASIO של פולסאר, ומשם לניטור בזמן-אמת של Wavelab.
הכל דיגיטלי, ישיר ופנימי בתוך כרטיס הקול, ללא המרות וללא תוספות.

ככל הידוע לי, מעטים הם האוסילטורים שיכולים להתחרות ברמת הדיוק והנקיון של המודולאר.
ניסיתי להעביר את גל הסינוס דרך מספר פילטרים ללא רזוננס (LP HP BP), ובכולם התוצא הייתה הנחתה אחידה של הטימבר המתואר באנאלייזר.

החשד שלי הוא שאולי התופעה נגרמת מעצם היות הגל דיגיטלי - המידרוג הבלתי נמנע של מעבר מסאפל לסאמפל ומביט לביט, מתבטא באוברטונים הסובבים.

או שאולי הבסיס לתקלה (בתאימות לתאוריית הקוונטום) בכלל נעוץ בעצם ההתבוננות?
יכול להיות שהאנאלייזרים המהוללים של ווייבלאב פשוט לא עומדים במשימה?
מישהו יכול להמליץ על אוסילוסקופ/אנאלייזר מקצועיים ודייקניים יותר?
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
MrSoundMan
Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
הודעה פורסם: ראשון 03 ספט',06 09:28   
האם ניסית את האוסילטור של Wavelab, כדי לבדוק את התנהגות האנלייזרים של התוכנה?
  ds-sound  
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: ראשון 03 ספט',06 09:39   
כן, גם בו התוצאה זהה.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
MrSoundMan
Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
הודעה פורסם: ראשון 03 ספט',06 09:51   
אני יכול להמליץ על פינגווין
למרות שזה לא פלאגין, אלא תוכנת Stand-alone.
  ds-sound  
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: ראשון 03 ספט',06 10:18   
תודה, אני אבדוק את הפינגווין בהקדם האפשרי.
בהנחה שאתה משתמש בו - האם שם גלי סינוס נמוכים מופיעים כתדר נקי ומדוייק?
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
MrSoundMan
Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
הודעה פורסם: ראשון 03 ספט',06 10:55   
האמת שרק עבדתי עליו פעם, כאשר טכנאי אחר הביא את הנייד שלו לצורך ניטור, עליו זה היה מותקן, וזה היה עבור מיקס אנלוגי של כלים אקוסטיים, כך שאין לי תשובה.
Eric.Bar
Act Compatible
הצטרף: 26 ינו' 02
הודעות: 1575
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 03 ספט',06 11:08   
ds-sound :
מישהו יכול להמליץ על אוסילוסקופ/אנאלייזר מקצועיים ודייקניים יותר?

אין איזה אוסילוסקופ/אנאליזר של הפולסאר? משום מה, אני זוכר שפעם נתקלתי באחד כזה....
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
Re: תדר סינוס דיגיטלי - תדר נקי?
הודעה פורסם: ראשון 03 ספט',06 14:53   
ds-sound :
למישהו יש הסבר לתופעה הזו?


כן. יש לזה כמה הסברים - בחר את המתאים לך. #smile

[א] "אין דבר כזה סינוס טהור" - בכל מערכת דיגיטאלית לא יכול להתקיים (גם אם יוצר ע"י המחשב עצמו) גל סינוס טהור. בכדי להגיע לתוצאה כזו, תצטרך המערכת לפעול בתדר דגימה אינסופי וסיביות אינסופית. דבר שכאמור, קצת קשה למחשב מעצם היותו מערכת בדידה.

תמיד יהיו לסינוס המופק או מיוצג דיגיטאלית, הרמוניות גבוהות (כמה הרמוניות, וכמה גבוהות - תלוי בעיקר בתדר הדגימה).


[ב] האנלייזר אף פעם לא מושלם - התהליך אותו מבצע האנלייזר שלך, לוקח אות הנמצא בתחום הזמן ומנסה להציגו בתחום התדר. במערכת דיגיטאלית קרוי התהליך - DFT, או טרנספורם פורייה דיסקרטי.

התהליך הזה יוצא מתוך המון הנחות יסוד שבד"כ לא מתקיימות (כגון מחזוריות מושלמת) ולכן מבצע עוד פעולות כדי "לפצות" על כך.

אחת מהפעולות המשמעותיות קרויה Windowing Function, במילים פשוטות סוג של קרוס-פייד בצורה מסוימת בין ה"חלונות" השונים הנכנסים לאנלייזר. (הרי מסך האנלייזר אף פעם לא קבוע - הוא משתנה כל פרק זמן מסויים בהתאם לסיגנל, או ל"חלון המידע" המוזן לו).
אם תתעמק בהגדרות האנלייזר, תראה שברשותך אפשרות לבחור את "פונקציית החלון" הנמצאת בשימוש. תראה בתפריטים אופציות כמו Rectangular, Hamming, Hanning, Blackman ועוד ועוד.

כל הפעולות האלה כביכול מוסיפות לסיגנל מידע שלא היה קיים בו - וזה בא לידי ביטוי בצורה ויזואלית כ"רעש" על גרף האנלייזר בתדרים שאינם מוכלים כלל בסיגנל המקורי.

אגב, אם אתה בטוח כי מדובר על סיגנל מחזורי - שים את החלון על מצב Rectangular, ותראה איך חלק גדול מה"רעש הגרפי" נעלם לו.


[ג] גם סינוס "אנלוגי" אינו מושלם... לפחות ברוב המקרים, כאשר מדובר על כלי נגינה (ולא מערכות מדידה) הסינטי המצוי במצב "סינוס" מראש מוציא תכולה הרמונית מעבר ל"תדר היסוד" של הגל המיוצר.

זה בדיוק מה שנותן את ה"אופי" לסינטי.
אם כל הסינטים היו מוציאים סינוס טהור, החיים היו הרבה יותר משעממים...
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » סינתזה ומבנה צליל

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון