תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 22:41
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
Headroom ועצמה כללית במאסטר
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (135) ›
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  eran  
הצטרף: 20 יונ' 02
הודעות: 180
Headroom ועצמה כללית במאסטר
הודעה פורסם: שבת 07 אוק',06 23:04   
שלום לכולם,
אני עומד לפני שדרוג המערכת לכרטיס של LYNX TWO וכן כרטיס אפקטים של UAD
ותהיתי בנושא הHEADROOM והמשמעות של העצמה .
השאלה היא,
האם כרטיסים כגון אלה, שנחשבים איכותיים יותר מכרטיסי קול בינוניים בשילוב אפקטים טוריים דרך ה UAD (בהתאמה) יספקו לי יותר HEADROOM מאפקטים VST שיתבטא בעצמה כללית של המאסטר ?
אסביר את השאלה ע"י דוגמא:
שאני בוחן טראק שעבר מאסטר מסחרי (דיסק אודיו מקורי) , אני מקבל תוצאה( על מיקסר אנלוגי-MACKIE)שמגיעה בין 2-(מינוס) ל 0 DB,לעומת זאת, כשאני עושה את עבודת המאסטר על טראק שנעשה במערכת שלי (עם כרטיס של CW בשילוב אפקטים VST) אני מקבל תוצאה פחות חזקה גם מבחינת השמע וגם מבחינת החיווי , שמגיעה למינוס 4 (בחיווי האנלוגי) בזמן שבמתחם הדיגיטל החיווי בסקופ עומד על 0 דיבי .
בבואי להעלות את העצמה הכללית ע"י מכשירי VST שונים (לימיטר קומפרסיה ודומיו) אני נתקל מהר מאוד בעיוות (קליפינג במתחם הדיגיטל שמתבטא בדיסטורשן בשמיעה) כך שלמעשה אני לא יכול להגיע לאותן תוצאות שאני רואה במאסטר המסחרי .
מהו מקור הבעיה ? האם יש קשר ישיר לממיר יציאה בכרטיס ? האם נתונים כגון תחום דינמי שמשתנה בין הכרטיסים השונים הוא הגורם שמשפיע ?
בברכת שבוע טוב וחג שמח .
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: ראשון 08 אוק',06 02:14   
הכרטיס לא ייתן לך יותר עוצמה.
התופעה שעליה אתה מדבר קשורה יותר לדרך שבה אתה ממקסס וממאסטר, מאשר ליכולות של כרטיס הקול.
את הסאונד הגדול והחזק תקבל ע"י מיקסוס נכון של האלמנטים, וקומפרסיה/אקוויליזציה שתפעיל על הערוצים הנפרדים ועל המאסטר הכללי.

אל תחפש את השדרוג בציוד, חפש אותו בצורת העבודה שלך! #thumbsup
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: ראשון 08 אוק',06 09:42   
אכן יש לך פה בלבול.

ראשית מומלץ שתבדיל בין RMS לPeak.
שתיהן מתארות את אופן המדידה. שתיהן ניתן לייצג בdBFS ובכל יחידת עוצמה למיטב ידיעתי (למעט כל הסון/פון וכאלה שמלכתחילה מייצגות את האוזן)

תתחיל בסריקה של הפורום וקריאה של המושגים.
באופן כללי מיקס טוב ניתן יותר להגביר אבל עדיין ברוב המקרים לא תצליח להגיע לעוצמות מסחריות של ימינו #smile.

Headroom יעזור בעיקר בהקלטה.
כמו כן הLynx יספקו לך תמונה מפורטת יותר בשל המרה גבוה יותר.

לגבי הUAD, מדובר בכרטיס לאפקטיים בלעדיים ותו לו.
אל תצפה לשיפור בעבודה.
עדיין המיקסר שלך יהיה קיובייס מבוסס כוח מחשב ב32סיביות צפות.

הייתי שוקל את ההשקעות בציוד.
אולי הייתי ממליץ לך במקום כרטיס וUAD איזה Outboard יקר.
לדוגמא לחלילית יש קומפרסורים ופרה-אמפים של UA.
או אולי יש אטרקציה אצל יורם לב.

מוצרים שפלאגינים רחוקים מלדמות באופן מספיק טוב.
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: ראשון 08 אוק',06 12:20   
ההצעה הזו אכן טובה.
פולסאר הוא כרטיס פנטסטי שחבל להחליף, הוא נהדר בתור לב לאולפן דיגיטלי.
תשקיע את הכסף הנוסף בממירים איכותיים יותר (RME?),
או בקומפרסור אנאלוגי שיוכל לחמם לך את הסאונד הנכנס, או הסאונד הקיים כאפקט insert.
החלפה של כרטיס הקול תעלה לך לא מעט כסף, ולא תעניק את היתרונות שאותם אתה מחפש.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: ראשון 08 אוק',06 12:34   
ds-sound :
או בקומפרסור אנאלוגי שיוכל לחמם לך את הסאונד הנכנס


או איזו קופסת סיכום ש"תחמם" לך את הסאונד היוצא ותעניק לך את תוספת ההדרום שאתה חושק בה.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: ראשון 08 אוק',06 12:41   
קופסת סיכום מצריכה ריבוי של כניסות ויציאות, ולא בהכרח תעניק מספיק צבע.
קומפרסור אנאלוגי יטפל בדיוק בנקודה הכואבת של ניצול המרחב הדינמי, ולכן קודם בעיני בסדר העדיפויות.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: ראשון 08 אוק',06 16:31   
אני במחשבה שהבחור מחפש יותר הדרום אשר מתאפשר בדומיין האנלוגימאשר צבע "אנלוגי" לערוצים בודדים.
אפילו אם הוא יוציא מן המחשב ערוצים לקומפרסור,"יתבל" אותם נמרצות ויחזיר אותם למחשב בסופו של דבר הוא ישאר עם אותה "בעייה" שאותה הוא מעוניין לפתור.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: ראשון 08 אוק',06 17:13   
יש פה כזה סלט ועובדות לא ברורות, שבזה מוזהר כל קורא עתידי לא להתיחס למילה מכל השרשרת הזו, מאחר ורוב הסיכויים שיוטעה.

ולעניות דעתי, על שאלות שלא מנוסחות כהלכה יש להימנע מלהגיב עד שישאלו באופן ברור המוליד תשובה ברורה - בדיוק מהטעם הר"מ.
_________________
Peace,

Zooot
  eran  
הצטרף: 20 יונ' 02
הודעות: 180
הודעה פורסם: ראשון 08 אוק',06 19:47   
אוקיי אז קצת סדר בבלאגן .
ציטוט:
הכרטיס לא ייתן לך יותר עוצמה.

כמו שכתבתי העצמה שעליה אני מדבר היא לא במובן הפשט של "עצמת שמע" .
הדרך שבה אני ממקסס וממאסטר חומרים שלי היא נכונה ואין לי ספק . שורש הבעיה אם בכלל היא לא בתצורת העבודה או התיפעול .
ציטוט:
לגבי הUAD, מדובר בכרטיס לאפקטיים בלעדיים ותו לו.
אל תצפה לשיפור בעבודה.

לא מצפה לשום שינויי ברמת ה "וואו איזה סאונד חם ופצצתי" אבל תסכים איתי שכל אלגוריתם הוא שונה מה גם שתצורת ה "מידול" משתנה בין יצרן ליצרן , יצא לי לעבוד עם הכרטיס בפרוייקטים משותפים שנעשו באולפנים ביתיים אמנם לא יצא לי לשבת ולמסטר איתו אבל הרגיש לי אחרת בחלק מהאפקטים.
ציטוט:
אולי הייתי ממליץ לך במקום כרטיס וUAD איזה Outboard יקר.
לדוגמא לחלילית יש קומפרסורים ופרה-אמפים של UA.

מודה לך על ההמלצה אבל לא רואה בה כפתרון. אם הייתי ניזון מאקטים שיווקיים אולי הייתי הולך על זה אבל לדעתי ניתן להגיע לתוצאות יפות בשימוש נכון גם ללא השקעה של 2500 דולר על URIE יד שניה . ואם כבר השקעה כזו אז ה MANLEY VARIABLE MU ..... #biggrin גררררר מרייר עליו
ציטוט:
פולסאר הוא כרטיס פנטסטי שחבל להחליף, הוא נהדר בתור לב לאולפן דיגיטלי

פנטסטי לא הייתי אומר אולי נחמד ברמת המתחיל אבל ממש לא פנטסטי. כשדברים כ"כ בסיסיים כמו עידכון דרייבר שהוא מחורבן מהיסוד בכלל לא מטריד את היצרן ובמקום זה הם דואגים למכור לך "שידרוג" ב 198 יורו עם חבילה של ערימת זבל .אז מצטער זה מבחינתי לא פנטסטי.
אני עייפתי מלריב עם הכרטיס ולהיתקל בקריסות של הדרייבר מול עבודה בסיקוונסר.
ציטוט:
תשקיע את הכסף הנוסף בממירים איכותיים יותר (RME?),

תעשה קצת שיעורי בית ותקרא ברשת על איכויות הממירים של LYNX שמתחרה מול הרבה יחידות קצה חיצוניות ותבין ש RME זה הרבה שיווק מאסיבי ונתונים על הנייר.
ציטוט:
אני במחשבה שהבחור מחפש יותר הדרום אשר מתאפשר בדומיין האנלוגימאשר צבע "אנלוגי" לערוצים בודדים.
אפילו אם הוא יוציא מן המחשב ערוצים לקומפרסור,"יתבל" אותם נמרצות ויחזיר אותם למחשב בסופו של דבר הוא ישאר עם אותה "בעייה" שאותה הוא מעוניין לפתור.

תומר בינתיים אתה היחיד מבין העונים שהצליח להבין מה אני מחפש .
ציטוט:
יש פה כזה סלט ועובדות לא ברורות, שבזה מוזהר כל קורא עתידי לא להתיחס למילה מכל השרשרת הזו, מאחר ורוב הסיכויים שיוטעה.

ולעניות דעתי, על שאלות שלא מנוסחות כהלכה יש להימנע מלהגיב עד שישאלו באופן ברור המוליד תשובה ברורה - בדיוק מהטעם הר"מ.

אוקיי עכשיו לקטע המעניין #biggrin
יואיל בטובו הדוקטור (וזה ממש לא בציניות אלא מתוך הערכה) לעשות קצת סדר בבלאגן . דווקא ממך אישית חיפשתי תשובה ממצה ועניינית מהסיבה שהידע שלך גם על סמך תיאוריה וגם על סמך עבודה בפועל הוא עצום . נכון אולי השאלה לא מנוסחת בצורה הכי ברורה אבל תן לי הכוונה איך לעזור לך לעזור לי #smile .
בגדול אני שואל אותך זוט ...... הבנת מה אני מנסה לשאול ? אם לא אני אשמח לנסות לארגן את השאלה בצורה ברורה יותר .
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
Re: Headroom ועצמה כללית במאסטר
הודעה פורסם: ראשון 08 אוק',06 22:25   
eran :
שלום לכולם,
אני עומד לפני שדרוג המערכת לכרטיס של LYNX TWO וכן כרטיס אפקטים של UAD
ותהיתי בנושא הHEADROOM והמשמעות של העצמה .
השאלה היא,
האם כרטיסים כגון אלה, שנחשבים איכותיים יותר מכרטיסי קול בינוניים בשילוב אפקטים טוריים דרך ה UAD (בהתאמה) יספקו לי יותר HEADROOM מאפקטים VST שיתבטא בעצמה כללית של המאסטר ?


התשובה היא לא כפול:
א. הכרטיסים לא יעניקו לך יותר HR באפקטים
ב. ע"מ לקבל עוצמת שמיעה חזקה במסטר מקובל דווקא להקטין את הטווח הדינמי, ובשל כך קטו דווקא ה-HR, ולא גדל.

ציטוט:
אסביר את השאלה ע"י דוגמא:
שאני בוחן טראק שעבר מאסטר מסחרי (דיסק אודיו מקורי) , אני מקבל תוצאה( על מיקסר אנלוגי-MACKIE)שמגיעה בין 2-(מינוס) ל 0 DB,לעומת זאת, כשאני עושה את עבודת המאסטר על טראק שנעשה במערכת שלי (עם כרטיס של CW בשילוב אפקטים VST) אני מקבל תוצאה פחות חזקה גם מבחינת השמע וגם מבחינת החיווי , שמגיעה למינוס 4 (בחיווי האנלוגי) בזמן שבמתחם הדיגיטל החיווי בסקופ עומד על 0 דיבי .


לא הבהרת באיזה סוג חיווי אתה משתמש - "אנלוגי" יכול להיות גם VU, גם PEAK.

ציטוט:
בבואי להעלות את העצמה הכללית ע"י מכשירי VST שונים (לימיטר קומפרסיה ודומיו) אני נתקל מהר מאוד בעיוות (קליפינג במתחם הדיגיטל שמתבטא בדיסטורשן בשמיעה) כך שלמעשה אני לא יכול להגיע לאותן תוצאות שאני רואה במאסטר המסחרי .
מהו מקור הבעיה ? האם יש קשר ישיר לממיר יציאה בכרטיס ? האם נתונים כגון תחום דינמי שמשתנה בין הכרטיסים השונים הוא הגורם שמשפיע ?


"התחום הדינמי" של המוזיקה (המתיחס לעוצמת השמיעה שציינת, ולא לנתוני הרעש הפנימי בממירים) לא משתנה בגלל הכרטיס, הוא משתנה בגלל פעולה מכוונת של עיבוד צליל.
ללא פעולה כזו העוצמה נקבעת ע"י הערך הדיגיטלי, ומאחר וזה אינו משתנה ללא פעולה כנ"ל או ע"י שינוי בעומק הדגימה - יכולת לשאול באותה מידה אם תקבל עוצמה חזקה יותר אם תחליף את הדיסק הקשיח שלך לרפטור.

לקבלת העוצמה המטורפת שיש בדיסקים היום, משתמשים עיבוד צליל בשיטות שונות, במכשירים אנלוגים ודיגיטלים, שמטרת כל שלב היא לצמצם עוד את הטווח הדינמי ובכך להעלות את העוצמה.

מאחר ופעולה קיצונית כזו בד"כ משנה את הצליל, משתמשים לכך במכשירים המיועדים למטרה זו, המתוכננים כך שפעולתם לא תישמע -
דוגמא למכשיר כזה הוא ה-L2 של WAVES, או ה-PRECISION LIMITER של UA.
בפולסר המכשיר המתאים לכך נקרא OPTIMIZER.

אל תסיק מכך שאלו ה"פטנט", המכשירים היחידים - בדיסק המסחרי יתכן ומשולבים כמה מכשירים, יקרים יותר ויקרים פחות.

כשאתה מנסה לבצע את המשימה במכשירים שאינם מיועדים לכך - אתה מקבל עיוות, ולא במקרה.

אני מציע לך לקרוא בפורום על הנושא, מאחר ולפי הצורה בה מנוסחות השאלות נראה שחסר לך ידע בסיסי בנושא.
_________________
Peace,

Zooot
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון