הצטרף: 20 יונ' 02
הודעות: 180
פורסם: שבת 07 אוק',06 23:04
שלום לכולם,
אני עומד לפני שדרוג המערכת לכרטיס של LYNX TWO וכן כרטיס אפקטים של UAD
ותהיתי בנושא הHEADROOM והמשמעות של העצמה .
השאלה היא,
האם כרטיסים כגון אלה, שנחשבים איכותיים יותר מכרטיסי קול בינוניים בשילוב אפקטים טוריים דרך ה UAD (בהתאמה) יספקו לי יותר HEADROOM מאפקטים VST שיתבטא בעצמה כללית של המאסטר ?
אסביר את השאלה ע"י דוגמא:
שאני בוחן טראק שעבר מאסטר מסחרי (דיסק אודיו מקורי) , אני מקבל תוצאה( על מיקסר אנלוגי-MACKIE)שמגיעה בין 2-(מינוס) ל 0 DB,לעומת זאת, כשאני עושה את עבודת המאסטר על טראק שנעשה במערכת שלי (עם כרטיס של CW בשילוב אפקטים VST) אני מקבל תוצאה פחות חזקה גם מבחינת השמע וגם מבחינת החיווי , שמגיעה למינוס 4 (בחיווי האנלוגי) בזמן שבמתחם הדיגיטל החיווי בסקופ עומד על 0 דיבי .
בבואי להעלות את העצמה הכללית ע"י מכשירי VST שונים (לימיטר קומפרסיה ודומיו) אני נתקל מהר מאוד בעיוות (קליפינג במתחם הדיגיטל שמתבטא בדיסטורשן בשמיעה) כך שלמעשה אני לא יכול להגיע לאותן תוצאות שאני רואה במאסטר המסחרי .
מהו מקור הבעיה ? האם יש קשר ישיר לממיר יציאה בכרטיס ? האם נתונים כגון תחום דינמי שמשתנה בין הכרטיסים השונים הוא הגורם שמשפיע ?
בברכת שבוע טוב וחג שמח .
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
פורסם: ראשון 08 אוק',06 17:13
יש פה כזה סלט ועובדות לא ברורות, שבזה מוזהר כל קורא עתידי לא להתיחס למילה מכל השרשרת הזו, מאחר ורוב הסיכויים שיוטעה.
ולעניות דעתי, על שאלות שלא מנוסחות כהלכה יש להימנע מלהגיב עד שישאלו באופן ברור המוליד תשובה ברורה - בדיוק מהטעם הר"מ.
_________________
Peace,
Zooot