תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 11:24
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הפצת סינגלים לרדיו
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (195) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  coldplay  
הצטרף: 25 נוב' 05
הודעות: 294
מיקום: חיפה
הפצת סינגלים לרדיו
הודעה פורסם: חמישי 19 אוק',06 17:53   
רציתי לשאול לגבי האפשרויות בהפצת סינגל לרדיו.
יצא לי להיות בקשר עם חברות יח"צ וגיליתי שהמחירים לא לגמרי "נוחים".
אני מקבל מהם תחושה שלא משנה מי יבוא ישר יגידו לו "אחלה חומר, בלה בלה בלה"
יבקשו סכום נכבד, וכמובן יספרו שהם דוחים אנשים כל הזמן (זה התחושה שלי, לא יודע מה באמת קורה בתכלס...)
יש גם את האופציה לשלוח עצמאית תחנה תחנה, או אפילו ללכת אליהם עם הסינגל ולהביא ביד.
מה שאני מנסה לשאול, זה תכלס עד כמה הכרחי המשרד יח"צ להפצת סינגל, והאם בדרך העצמאית אפשר באמת להיכנס לתודעה. #doh
TROY
הצטרף: 28 פבר' 02
הודעות: 962
מיקום: פלורנטין TELAVIV
הודעה פורסם: שישי 20 אוק',06 03:04   
השאלה ששאלת נשאלת הרבה. לרוב אנשים נכנסים לכאן, כותבים את מה שהם כותבים (אני מכתיר את השאלה בתור "השאלה הכי פופולארית בקומה"), ומניחים שהם היחידים על פני הפלנטה הזאת שחווים את ה"שוק" הרציני הזה במפגש עם המדיה, עם החשיפה, עם העוצמות הגדולות והלא מובנות של המאסה.

האם לקחת יחצ"ן?

לפעמים זה כדאי, לפעמים זה לא. אין ספק שרק יחצ"ן מיומן ידאג לכך שהחומר יגיע אל כל הרשימה של העורכים, השדרנים, המפיקים, העיתונאים הרלוונטיים. אם תעשה את העבודה בעצמך, תעשה עבודה חלקית. אם אתה רוצה פריסה שלמה, לך על העסק המקצועי.
זה מה שנקרא "להשאיר סימן". וגם "להראות שאתה קיים".
ברור שהקיום שלך, הכניסה שלך לתודעה, זה לא משהו שעושים תמיד מייד עם הדיסק הראשון. אבל היי, צריך להתחיל במשהו. ואם כבר מתחילים, אז צריך להיות שם בשביל להיות שם.

כן, תוכל לעשות עבודה מצויינת גם בעצמך. אבל זאת מיומנות שאולי יש לך, אולי לא.
לכתוב קומוניקט אתה יודע? להיות בקשר מול עורכים מוזיקאליים אתה יודע? קשרים בתקשורת יש לך? ומה בעניין עיצוב עטיפת סינגל? (מה דעתך על זה?) האם שקלת לקחת צלם מקצועי ויצלם אותך למשל?
אלה רק מקצת ממכלול האלמנטים והשיקולים שבדרך.

אז רגע לפני שאתה מחליט להוציא סיגנל, בהנחה שלא ייגנבו לך את האוטו בדרך וייגמר לך התקציב אחרי יומיים, אתה צריך להחליט אם אתה באמת נאמן לעצמך עד הסוף.

יחצ"נים יש הרבה. ישנם טובים מאוד, ישנם טובים פחות. אתה מחליט עם מי לעבוד. כן, זה עולה כסף. זה ענף יקר. למה? כמו כל תחום של חבר'ה ש"מחזיקים מעצמם".
יחצ"ן זה לא פסיכולוג, הוא לא יוכל להקנות לך ביטחון עצמי (מה שאולי יש לך, אולי אין לך. רק אתה יודע איפה אתה).
יש הרבה יחצ"נים, שווה ללכת לפגוש כמה. הרי לא מוציאים סינגל כל יום. שווה לדעת מי הם, מה הדיבור שלהם. לא שמועות, ולא רק שיחות טלפון. ממש לגשת, להפגש, לנסות להבין איך הדבר הזה, "יחצ"נות", עובד.
כמו כשלוקחים עורך דין, אתה טורח לברר מול מי אתה עובד, ואתה לא מפסיק להיות בקשר לאורך כל התהליך. חשוב לשמור על קשר, לעקוב בעניין (וגם לתת אמון בזה שאתה עובד מולו).

בתכלס, אם אתה לא מאמין באמת שהסינגל שלך יושמע ברדיו, אין שום סיבה שמישהו ברדיו יחשוב אחרת ממך. אם אתה מפגין זילזול עצמי, אז היחצ"ן יקלוט את זה (במודע או שלא). הוא ישתדל לעשות הכל בשבילך, אבל אתה לא תהיה הראשון, וגם לא האחרון שהשתדלו לעשות הכל בשבילם.

אני ממליץ לך לקרוא את השורה הזאת היטב לפני שאתה מוציא סינגל לרדיו:
למה זה כל כך חשוב לי להגיע להכרה?

כדאי לדסקס עם עצמך היטב את השאלה הזאת לפני שאתה יוצא לדרך.

גם האופן שבו מעוצב הסינגל זה חלק חשוב לא פחות. צריך לתת עליו את הדעת באותה מידה, אם לא יותר אפילו.

אבל לפני הכל כדאי שתיכנס אל התודעה של עצמך. תשאל את עצמך ברצינות את השאלה הבאה:

האם אני באמת רוצה להצליח?


אחרי שאלת אותה. נעבור לשאלה השניה:

האם יש לי האנרגיה לכל התהליך הזה?

השאלה השלישית תהיה:

האם חשיפה בפני קהל מרתיעה אותי?

השאלה הרביעית תהיה:

האם אני מוכן להתמסר מכאן ואילך להופעות בפני קהל?

השאלה החמישית תהיה:

האם אני מוכן לוותר לתמיד על הפרטיות שלי, שאנשים יסתלבטו עלי ברחוב וינשקו לי את כפות הרגליים?

------


אם ענית תשובות כנות, חכמוות, לא סתמיות, תשובות חזקות של אמת לכל חמשת השאלות. אם בכל הרמות אתה אתה מרגיש אתה מוכן, אז כנראה אתה מוכן. כל יחצ"ן שתיקח, יילך איתך.

אם אתה מאמין באמת שיש לך להיט, אז יש לך להיט. זה תלוי רק בך מה אתה עושה איתו. אל תצפה מהיחצ"ן להאמין בך, אם אתה עצמך עדיין לא כל כך החלטת.
Span^kinG
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
Re: הפצת סינגלים לרדיו
הודעה פורסם: שישי 20 אוק',06 20:55   
coldplay :
יש גם את האופציה לשלוח עצמאית תחנה תחנה, או אפילו ללכת אליהם עם הסינגל ולהביא ביד.


להזיק זה לא יכול...
#thumbsup
TROY
הצטרף: 28 פבר' 02
הודעות: 962
מיקום: פלורנטין TELAVIV
הודעה פורסם: שבת 21 אוק',06 02:46   
אם כבר עצמאית, אז רק בדרך האפקטיבית והנכונה. לעבוד מול אנשים נקודתית, פרסונלים מסויימים ברדיו - להתקשר אליהם, לשוחח מעט, לפני שליחת הסינגל, וגם אחריו. לקבל פידבקים מאנשים שעובדים שם (חשוב מאוד). לשלוח נקודתית לעיתונאים מסויימים בתקשורת שעשויים לתת יחס (יש כמה כאלה). גם לאתרים ברשת. אפילו לפרסונלים בתוך אקט, שצובר יותר כוח והשפעה ככל שהזמן עובר.

אם זה עצמאית, אז לא בהצפה סתמית. כל מעטפה צריכה לשאת עליה את שמו של זה שהיא נשלחת אליו. לשלוח סתם 20 דיסקים ל"קול ישראל" זאת עבודה חובבנית.

כללית, ברוב התחנות, אין טעם לגשת באופן אישי, לרוב לא תמצא אף1 בתקליטיה (בתחנות הפלייליסט האזוריות, למשל), וגם אם כן בספק אם יהיה להם את הפנאי בשבילך. זה נכון, למעשה, לגבי רוב התחנות, אלא אם כן אתה מתאם מראש ביקור.

אגב, מי הם היחצ"נים שנתנו לך הצעות מחיר?
  coldplay  
הצטרף: 25 נוב' 05
הודעות: 294
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: שבת 21 אוק',06 04:30   
ראשית, אני רוצה להודות על העזרה.
בקשר לכל השאלות ששאלת, שאלתי את עצמי את אותן שאלות בטרם החלטתי להקליט אלבום שלם. כרגע האלבום נמצא בשלבי סיום (מיקסים) ולמרות כל המרמור שאני פוגש בסצנת המוזיקה בארץ, אני שלם עם ההחלטה ללכת בדרך הזו.
יצא לי להיפגש עם חברת יח"צ אחת, "קולטורה". המועדון שלהם אחלה, האנשים רציינים, וגם ההצעה שלהם היתה יחסית הוגנת (לפי מה ששמעתי שנהוג לקחת). הם הכווינו לעבודה של חצי שנה, על הוצאת שלושה סינגלים, והשקת האלבום. לצערי, אין לי כרגע יכולת להוציא את הסכום ההוגן שהוצע. מעבר לכך, העובדה שלא ראיתי "קבלות" רציניות ושהם לא צפו בקליפ ששלחתי, בטענה "שהDVD בדיוק התקלקל" לא בדיוק עודדו אותי לחפש אותו (כסף...).
אני לא מרגיש בעל כשרון יוצא דופן ביח"צון, ובכלל לא מאמין שזו הדרך שבא דברים צריכים לקרות. תמיד האמנתי שהמוסיקה זה העיקר, ולכן גם החלטתי לנסות להעניק לה במה ראויה. שמתי לב, שכמעט כל אמן עם שם בארץ, מנוהל ע"י כספית. ולכן לכל החברות הקטנות, אין ממש קבלות (תקן אותי אם אני טועה). לכן אני טיפה סקפטי לגבי היכולות שלהם, ושוקל את הגישה העצמאית (הרבה מתוך השיקול הכלכלי).
אמרת הרבה דברים בנוגע לגישה העצמאית, ורציתי לשאול האם אתה מדבר מנסיון, וכיצד אני יכול באמת לדעת למי לגשת, איך איפה ומתי. אני אשמח לשמוע מאנשים שפעלו דרך משרדים ועצמאית, ולנסות להבין האם זה באמת אפשרי לבד, ועד כמה המשרד עושה עבודה נחוצה. הסינגל מוכן כבר זמן רב (עבר גם מסטרינג במסטר דיסק), אך בכל זאת התעכבתי עם הוצאתו, עד שהאלבום יהיה מוכן. ככל שהזמן עבר נהייתי יותר מבולבל לגביי הדרך שבה צריך לעשות הכל, ולכן אני מחפש כאן הכוונה.
בקשר לכל עניין ההתמסרות להופעות, כרגע אני לא מרגיש שהמרדף הרגלי ברחבי הארץ אחרי אנשים שיבואו להופעה לעניין. אני לא מצפה לאיזה שטיח אדום, אבל ללכת להציק לאנשים ברחוב זה פשוט לא אני. מעבר לזה קיבלתי עצה לא להופיע בחינם, ואני משתדל ליישם אותה רק שכמובן בלי שום יציאה לתקשורת, זה יותר הופך לעצה של "אל תופיע". דעתך ?
תודה רבה, ותעשו מוסיקה טובה אנשים, חסר פה קצת בארץ.
TROY
הצטרף: 28 פבר' 02
הודעות: 962
מיקום: פלורנטין TELAVIV
הודעה פורסם: שבת 21 אוק',06 05:23   
לגבי הופעות, התכוונתי לעניין הבסיסי אם יש בך הנכונות להופיע בהתמדה בהמשך. שהרי בלי זה לא תהיה "בתודעה". יש בך הצעקה הפנימית הזאת שרוצה לצאת ולהשפך החוצה בכמויות? (או שזה רק עניין זמני עד שתמצא לך איזה הובי אחר?)

קולטורה הוא בעיקר מועדון בדרום ת"א, גם קצת מתיימר להיות משרד הפקה שמוחתמים אצלו אי אלו אומנים.
כספית הוא משרד הפקה שמנהל אי אלו אמנים, בהחלט לא את כולם, אבל יש שם הרבה שמות נחשבים שהיו רשומים לאורך השנים. זה לא משרד יחצ"נות.

אני לא מכיר את המושג "חברת יחצ"נות".
יש משרדי הפקה, יש אמרגנים, ויש יחצ"נים.

יחצ"נות זה מקצוע בפני עצמו, ואלה שעוסקים בו נקראים משרדי יחצ"נות.
יש את רונית ארבל, גדולת היחצ"נים, שעושה את משינה, טיפקס, שלמה ארצי, וכל מיני אחרים. ויש עוד הרבה יחצ"נים אחרים, כולל יחצ"נים שחברות התקליטים הגדולות מעסיקים (בכל חברה שניים-שלושה כאלה, שזה תפקידם - ליחצ"ן נטו).

יחצ"נות = יחסי ציבור. זה הכלי שמוציא אותך אל העולם הגדול. "משווק" אותך למדיה ולתקשורת.

אני מדבר כמובן מניסיון שלי עצמי (כאמן בפני עצמי, וככתב המוזיקה של מקומון ידוע בחיפה עד לפני שנתיים) ושל אחרים (בין השאר כאלה שכותבים כאן במשך השנים). חיפוש קטן בקומת "הפקה עצמית" יגלה לך דברים שאמנים כתבו. איך דחפו והשיגו הישגים באופן עצמאי. כל מה שאתה צריך לעשות, זה לחפש.


משרדי יחצ"נות יש הרבה רובם נמצאים ברשימה הזאת:
http://www.prisrael.co.il/he/tools/index/agencies/default.asp?let=ל

לי אישית יצא המון לעבוד מול יחצ"נים בתקשורת.

אגב, יחצ"ן/ית טובים באמת שלא לוקחים כל עבודה. הם פשוט, מבחינה טכנית, לא יכולים להרשות לעצמם ליחצ"ן כל דבר. וגם לא ייקחו לידיים אמן שלא נשמע מספיק מקצועי. זה בהנחה שיש להם איזה אינטגריטי מקצועי (ולטובים שבהם בהחלט יש).

אם אתה מחפש ניהול אישי, או חברת הפקות שתנהל אותך,
לאתר משרדי הפקה (ומנהלים אישיים בתוכם) זה קל יחסית. המספר של כל משרד כזה מופיע לרוב על הפוסטרים שהם תולים ברחובות להופעות של אמנים.

הדוגמא הכי בולטת היום לאמן שהפיק והוציא עצמאית אלבום שזכה להצלחה רבה הוא דודי לוי. הוא עשה את כל רוב העבודה לבד כשהוא נעזר בבחורה נוספת בעיקר לטלפונים. ההוצאה של הסינגלים לרדיו לוותה ביחצ"נות של יחצ"נית מקצועית.

עידן יניב הוא דוגמא למישהו שהגיע די משום מקום,ולא דרך חברת תקליטים גדולה וממוסדת. הוא חתום במשרד הזה כרגע:
http://www.klomanim.co.il
יש לו גם אתר חדש:
http://www.idanyaniv.com

בכל אופן, קשה מאוד יהיה לכוון אותך לאיזשהו גורם בלי לשמוע את המוזיקה עצמה.

אם מותר לשאול כמה שאלות.
איפה הקלטת?, מי ניגן?, איזה סוג מוזיקה זאת?, איפה אתה ממקסס?
וגם (לא יזיק) - מי אתה?

ולגבי הסינגל, זה שהוא מוכן, זה אומר שכבר הדפסת לו עטיפה? או שרק עשית לו מאסטרינג?
  coldplay  
הצטרף: 25 נוב' 05
הודעות: 294
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: שבת 21 אוק',06 17:49   
[quote="TROY"]
ציטוט:

יש משרדי הפקה, יש אמרגנים, ויש יחצ"נים.

ותמיד מבלבל אותי מה בדיוק אני צריך. כדי לתקשר עם חברת תקליטים, מועדוני הופעות, תקשורת... אין איזה איש כולבו ?
ציטוט:

יש את רונית ארבל, גדולת היחצ"נים,

לאנשים כאלו יש טעם לנסות ולפנות ? המחירים שלה יהיו בהתאם או שקיימות עסקאות שעוסקות באחוזים ?
ציטוט:

אגב, יחצ"ן/ית טובים באמת שלא לוקחים כל עבודה. הם פשוט, מבחינה טכנית, לא יכולים להרשות לעצמם ליחצ"ן כל דבר. וגם לא ייקחו לידיים אמן שלא נשמע מספיק מקצועי. זה בהנחה שיש להם איזה אינטגריטי מקצועי (ולטובים שבהם בהחלט יש).

מאיפה אני יודע מי טוב ומי לא ? כ"כ הרבה אנשים ברשימה ששלחת, אני קצת מאבד את עצמי בה...
ציטוט:

אם אתה מחפש ניהול אישי, או חברת הפקות שתנהל אותך,
לאתר משרדי הפקה (ומנהלים אישיים בתוכם) זה קל יחסית. המספר של כל משרד כזה מופיע לרוב על הפוסטרים שהם תולים ברחובות להופעות של אמנים.

מה המנהל האישי עושה בדיוק ? הבנתי שהם יותר עובדים בכיון של אחוזים, זה נכון ?
מעבר לזה הבנתי שהם נוטים לנהל אנשים שמרווחים ממוסיקה כסף בהווה, ולא כאלו שמתכננים להרוויח בעתיד. לכן לא פניתי לכיון הזה עדיין...
ציטוט:

בכל אופן, קשה מאוד יהיה לכוון אותך לאיזשהו גורם בלי לשמוע את המוזיקה עצמה.

אני אעלה מולך בפרטי ואעביר לך איכשהו(מייל ?)... באופן כללי מדובר על רוק "פסנתר" ישראלי עם השפעות בריטיות. (הכל בעברית.)
ציטוט:

ולגבי הסינגל, זה שהוא מוכן, זה אומר שכבר הדפסת לו עטיפה? או שרק עשית לו מאסטרינג?[/

רק מסטרינג... ההדפסה זה כבר נושא מסובך בפני עצמו. חיפשתי גם על זה פה בפורום ולומר את האמת לא הבנתי עדיין מה הכי כדאי לעשות בנידון.
quote]
TROY
הצטרף: 28 פבר' 02
הודעות: 962
מיקום: פלורנטין TELAVIV
הודעה פורסם: ראשון 22 אוק',06 01:04   
מישהו אחד שייצג אותך מול היתר הוא אמרגן או מפיק (=מנהל אישי)
הרשימה נמצאת כאן:

http://bidur.index.co.il/show_class.asp?index1=0&category_id=2789


אין סיכוי שרונית ארבל תיקח אותך. לגבי אחרים, אם תציץ בקרדיטים בדיסקים ישראלים שברשותך תוכל לראות שמות של יחצ"נים. עסקאות באחוזים? אחוזים של מה בדיוק?

ניהול אישי על בסיס אחוזים זה בשלב שאתה מותג, כלומר שם ידוע ומוכר.
במקרה ואתה נראה טוב, איזה דוגמן סטייל "כוכב נולד" כזה, אז תמיד יש טעם לארגן לך BOOK של צילומים, וללכת לכיוון של דוגמן-זמר.


קבצי MP3 שלח לכאן: megassus@walla.co.il

ההדפסה של סינגל הוא נושא בפני עצמו, וזה צריך להיות משולב בעניין היחצ"נות.

*****

אתה צריך להתמקד במה אתה רוצה בדיוק.

בהנחה שאתה הולך בכיוון עצמאי, הדרך צריכה להיות כזאת.

אמרנו שאתה מוציא אלבום. אתה צריך למצוא לו (לפני הכל) מפיץ לחנויות.
התו השמיני, האוזן השלישית, או אחת מחברות התקליטים הגדולות או מישהו אחר.
מדובר רק על הפצה (על בסיס אחוזים). לא על חוזה בחברת תקליטים. מישהו שדואג שהדיסק שלך יהיה בחנויות.

אחר כך תצטרך לעצב ולהוציא לפועל עטיפות לדיסק וגם לסינגל..

קצת לפני שאתה מוציא את העטיפות לפועל (אחרי שלקחת גרפיקאי לצורך העניין, ומצאת מפעל שיעשה את העבודה) תצטרך למצוא יחצ"ן שייחצ"ן (לפחות את הסינגל), ולתת לו קרדיט על גבי העטיפה (לפני שאתה מדפיס אותה).

אופציה ב'

להוציא את הסינגל, בלי קשר לאלבום.
לקחת יחצ"ן טוב שיעשה עבודה, ולעצב עטיפה הולמת.
כל זה עולה כסף, אבל פחות מהאופציה הראשונה. והאלבום יחכה.

****

בהנחה שאתה רוצה מישהו שייצג אותך, או יחצ"ן. תתחיל לעשות טלפונים. כל הרשימות נמצאות לך מול העיניים. טובים או לא טובים? אתה יכול להתייעץ כאן לגבי שמות ספציפיים, בהנחה שאנחנו מכירים אותם.

החומר לגבי איך להדפיס ולעצב סינגלים נמצא במלואו בפורום. כולל לינקים למפעלים וגם פה ושם המלצות לגרפיקאים.
  coldplay  
הצטרף: 25 נוב' 05
הודעות: 294
מיקום: חיפה
הפצה
הודעה פורסם: ראשון 22 אוק',06 15:17   
יש דברים שלא ציינתי כמו שכבר יש עיצוב לעטיפה ולחוברת של האלבום, ומאוד חשוב לי לארגן את כל ענייני הדיסק(הפצה וכו') לפני שאני מוציא את הסינגל הראשון.
בענין ההפצה : איך אני יוצר קשר עם התו השמיני ? או שאר חברות ההפצה? עם מי כדאי ועל איזה עסקאות מדובר? (כמה אחוזים לכל אחד)
אם אני מחליט לדאוג ליחצו"ן ולהפצת הסינגל עצמאית כיצד אני מארגן רשימות מסודרות ומעודכנות של כל האנשים שצריכים לקבל את הסינגל (פרט לכל הרשימות שנמצאות בפורומים כאן)?
יש סיבה ליצור קשר עם חברות התקליטים? (הד ארצי, הליקון וכו'...)
הם מתעניינים בחומרים מוכנים שדורשים יחסי ציבור והפצה ?
shansound
הצטרף: 10 יול' 06
הודעות: 24
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 22 אוק',06 15:39   
בהחלט כן היום חברות התקליטים הגדולות מתעסקות יותר בהפצה וביח"צ מאשר בהחתמה על פרוייקטים מלאים , במיוחד עם אומנים חדשים. כמישהו שמכיר קצת את התעשיה הייתי ממליץ לפנות ליחצ"ן או יחצני"ת טובים עם קבלות ולא איזה מישהו מתחיל שהקשרים שלו עדיין לא מבוססים. יח"צ בימינו הם חלק בלתי נפרד מהפרוייקט ומהתקציב אותו משריינים לפרוייקט (כמובן בהנחה שזה פרוייקט שהיעוד שלו הוא מסחרי ). באשר לדוגמא של עידן יניב , זה שזה נעשה בחברת תקליטים קטנה ,לא אומר שלא היתה יחצני"ת גדולה , והיתה! בהצלחה. #thumbsup
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון