S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: חמישי 26 אוק',06 23:28
יש אפשרות לקבל איזה הדגמת סאונד מתישהו? (מאלו שמצויים במעגלים הנכונים)
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
פורסם: חמישי 26 אוק',06 23:38
תארגן קבוצה של 10 אנשים, וקחו סשן באולפן.
יעלה פחות מדייט.
_________________
Peace,
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
פורסם: שישי 27 אוק',06 13:20
כדאי באמת לצפות בסרטים ותוכניות טלוויזיה "Made in Israel".
זה אף פעם "לא זה"... גם כל הקליפים ב24.
למה?
כי After וAvid עם פלטרים זה לא צלם טוב עם תאורן טוב שמצלמים על פילם עם פילטרים בהתאמה.
בדיוק כמו שאמרתי וידאו (ולא רק דיגיטלי) מייצג אם אני זוכר נכון רק 70% מהצבעים לעומת פילם שמגיע יותר קרוב.
זה נראה אחרת לחלוטין...
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
פורסם: שישי 27 אוק',06 18:06
אני חושב שהשאלה החשובה באמת היא "למה זה נשמע לנו יותר טוב" ולא "האם אפשר למדל את זה".
נושא המידול הוא עניין מאוד אופנתי, אבל אל לנו לשכוח מאיפה הדברים התחילו.
כאשר הינדסו את המכשירים המקוריים אותם אנו מנסים "לחקות" כיום, אף אחד לא ניסה למדל משהו אחר.
אם דובר על פורמט הקלטה, המטרה היתה ליצור אפשרות הקלטה שתביא לרפרודוקציה מדויקת ככל האפשר של החומר המוקלט.
כאשר דובר על EQ למשל, המטרה היתה לבנות מכשיר שיאפשר "תיקונים" קוסמטיים בסאונד, או כדי לפצות על מגבלות מערכת ההקלטה (כולל המיקרופונים) או פשוט כדי לאפשר לטכנאי ליצור או להבליט מציאות שאינה באמת קיימת ב"עולם האמיתי".
(בדומה למה שעושה עורך סרטי קולנוע)
אז עכשיו יש דור-ביניים.
יש כאלה שהם לצורך העניין SSL Born and Raised (או NEVE או מה שתרצו), ויש כאלה שנולדו עם כפית של VST בפה.
בסופו של יום, המטרה של המכשירים היא לאפשר לטכנאי לבצע פעולות קוסמטיות באופן שיחמיא לסאונד ויהיה "נכון" מוסיקאלית.
הטכנאי עובד במסגרת המגבלות שמציבים לו המכשירים.
המגבלות הן גם ב"סאונד", וגם פונקציונאליות.
מגבלה יכולה להיות ב-EQ קלאסי שאולי אינו מאפשר "משחק" מספק עם ה-Q, או לחילופין EQ דיגיטאלי שאמנם מאפשר להזיז כל פרמטר אפשרי אבל לא שואב את כוחו משנאים של ג'נסן.
זה לא ממש משנה, כל עוד בחירת המכשיר מספקת את צרכי הטכנאי באותו רגע נתון.
והצרכים האלה הם אינדיבידואליים ותלויי דור.
מי שלא רגיל לשמוע גיטרה דרך מכשיר של טלטרוניקס, לא יודע איך זה עוד יכול להישמע.
מבחינתו מכשיר של ווקסנגו זה מספיק. על זה הוא גדל.
ויש לזה יתרונות וחסרונות, כמו לכל דבר אחר.
אז הנה ניסוי-פורומים מעניין:
לפני עמוד-וחצי בערך, הפניתי לדף הכולל מבחן עיוור בין מכשיר SSL מקורי לבין המודל של ווייבס ולבין עוד מודל של יו.אר.אס (אמנם לא מבחן בדיוק לפי הספר, אבל בכל זאת שווה משהו).
ההבדלים כ"כ ברורים, שלא צריך אפילו להכיר את המכשירים המקוריים רק כדי לשמוע את ההבדל.
אבל השאלה היותר מעניינת (אנתרופולוגית) היא מה נשמע לכם יותר טוב?
(בלי להציץ בתוצאות, כמובן).
Act Compatible
הצטרף: 22 יונ' 05
הודעות: 902
מיקום: In the mouth of madness
פורסם: שישי 27 אוק',06 18:30
הלכתי על קבוצת הקבצים הראשונה.
בין שני הקבצים הראשונים אני לא יכול להחליט מה יותר נשמע לי, אבל בקובץ השלישי יש משהו עדין בגבוהים שנשמע יותר פתוח, יותר נעים.
עריכה:
בערוצי ה'drums only' הראשון לא עושה לי כיף (בעיקר בסנר), השני והשלישי די דומים, כל פעם אחד מהם נשמע לי יותר.
הצטרף: 25 נוב' 05
הודעות: 294
מיקום: חיפה
פורסם: שבת 28 אוק',06 02:18
Zooot, אהבתי את ההסבר... שכנעת אותי זמנית, ויצרת לי אתגר חדש לחיים.
מעבר לזה, שמתי לב שציוד ישן עדיין נתפס כאיכותי ביותר. אין מכשירי מסטרינג חדשים ? ומה הם בכלל עושים במסטרינג ?
ולמה לעזאזל סבלימינאל צריך SSL ?! בשביל איזה לופ מעאפן ?! (אני כבר מתגעגע לכיתובים בבלייזר "ואיזה גרוע סאבלימינאל")