תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 11:00
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  musician  
הצטרף: 05 אוג' 02
הודעות: 176
מיקום: הרצליה
שאלה בנושא נעילה דיגיטלית בין ממירים ומכשיר הקלטת כונן
הודעה פורסם: שבת 11 נוב',06 00:39   
שאלה לאנשי הקלטות הדיגיטל בינכם...

בקרוב אני עומד להקליט קונצרט של תזמורת בעזרת המכשירים הבאים:

ממיר AD איכותי ביותר המוציא דיגיטל רק ב- AES/EBU .
( Prismsound Dream ADA ).
ממיר נוסף שעושה המרה בתוך הדיגיטל בין AES/EBU לבין פורמט ADAT.
( Lucid 8824 ADAT )
ולבסוף מכשיר ההקלטת כונן רב-ערוצי המקבל רק ADAT ( כניסה אופטית של 8 ערוצים).
Fostex 2424LV
( לצערי זה כרגע המכשיר שיש בידי, כנראה יהיה רצוי להחליף אותו בעתיד - בייחוד שבדיגיטל הוא מקליט רק עד 48KHz ).

אני מתלבט בין 2 אופנים בסינכרון השעון הדיגיטלי של מכשיר ההקלטה ורציתי לשאול את דעתכם:

אני מחבר בין המכשירים באופן הבא:

מהממיר AD ( "האיכותי" ) שולח נעילה על ידי קבל word clock אל הממיר השני ( שכאמור נמצא שם רק על מנת להמיר מAES/EBU ל ADAT ). כמובן שבין הממיר הראשון לשני מחוברים קבלים של AES/EBU ולבסוף בין הממיר השני למכשיר ההקלטה קבל ADAT.

עכשיו יש 2 אפשרויות:

אפשרות ראשונה: נעילת מכשיר ההקלטה על ידי הזרימה הדיגיטלית של הADAT הנכנס.
מה שנקרא במכשיר מצב "AUTO SINC".

אפשרות שנייה:

נעילת מכשיר ההקלטה על ידי קבל word clock נוסף בין הממיר השני אל תוך מכשיר ההקלטה.

שאלות:
איזה מבין 2 האפשרויות של מכשיר ההקלטה עדיפה? האם זה בכלל משנה?
האם בשתי שיטות הנעילה השעון המקורי ( של הממיר האיכותי יותר ) מגיע לידי ביטוי במערכת ההקלטה באותו האופן או שאני מפסיד איכות אם אני נועל באחת מ2 האפשרויות ( עם או בלי קבל word clock)?

תודה לכולכם.
MrEpicTrance
Act Compatible
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 471
מיקום: Somewhere over the rainbow
הודעה פורסם: שבת 11 נוב',06 03:35   
בהנחה שאין לך אפשרות לבטל את כפל ההמרות ע"י שימוש בממיר אחד:

קודם כל עליך להגדיר את מקור השעון לסנכרון כל המערכת (MASTER CLOCK) - למשל הממיר הראשון, ולהגדיר לממיר השני ולמכשיר ההקלטה לקבל שעון חיצוני.

לדעתי עדיף לך להשתמש ב WORD CLOCK גם לחיבור מכשיר ההקלטה (בהנחה שלממיר השני שלך יש כניסות ויציאות של WORD CLOCK).

בכל מקרה, כדאי לך לעשות נסיון הקלטה לפני הקונצרט על מנת לוודא שלא יהיו בעיות.


בהצלחה!
_________________
"תחנה של הצבא מעלימה שירים
מעלה זמרים מוחקת אחרים
תעשיית שיבוטים ממחזרת את עצמה..."

- ווגאס, RBS
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שבת 11 נוב',06 11:13   
ישנן 2 אסקולות (אני חושב שהיה שרשור בנושא איפה שהוא בפורום סאונד מקצועי)-
האחת אומרת שמכתיב השעון יכול לגרום להבדל של שמיים וארץ באיכות\טיב\קריסטליות\חום ההמרה של החומר המוקלט והשניה האומרת כי זוהי פעולה אלקטרונית\טכנית נטו ולא משפיע רבות על שרשרת הסאונד ולכן זאת זניחה,
.....כמו תמיד זה צריך להיות אתה והאוזניים שלך שיחליטו מי מבין הממירים יכתיב שעון ואילו מן הקומבינציות נשמעת לך טוב יותר. #thumbsup

*אשמח לשמוע עוד על ההקלטה,מהי שרשרת הסאונד והצבות המיקרופונים בהם בחרת להשתמש בסופו של דרך ולשמוע את החומר המוקלט אם ניתן #smile
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: שבת 11 נוב',06 12:42   
בכל מקרה כל המכשירים יסתנכרנו לאחד בין אם תשתמש בכבל wc או לא.

כבל wc משמש בד"כ שרוצים להשתמש במכשיר יעודי שמסנכרן את כל המכשירים אך אינו נמצא בשרשרת המידע, או ממוקם באחורי השרשרת.
_________________
מאוסים נמאסתם !!!
  musician  
הצטרף: 05 אוג' 02
הודעות: 176
מיקום: הרצליה
תודה חברה
הודעה פורסם: שבת 11 נוב',06 19:44   
ציטוט של:
Mr. Epic
"בכל מקרה, כדאי לך לעשות נסיון הקלטה לפני הקונצרט על מנת לוודא שלא יהיו בעיות. "

באיזה קומבינציה לדעתך יהיה לי יותר "שקט תעשייתי" ( בזמן ההופעה ) מבחינת בעיות סינכרון אפשריות - בקומבינציה של קבל הword clock או בקומבינציה של הנעילה על ידי שרשרת המידע?
בנסיון הראשון שעשיתי לפני שבוע ניסיתי לנעול את מכשיר ההקלטה על ידי שרשרת המידע, וההקלטה ( כ10 דקות ב5 ערוצים ) עברה ללא תקלות דיגיטל.
כפי שהבנתי מקובל לחשוב שהנעילה האמינה יותר היא נעילה על ידי קבל word אבל אין לי את הידע הטכני להחליט בעניין. כנראה שלא תהייה ברירה אלא לבצע נסיון נוסף, הפעם עם קבל word.
ובהזדמנות זאת אם אנחנו כבר מדברים על קבל word- האם הקבל שכתוב עליו:
RG 59 U coaxial cable הוא הקבל word הרצוי - או שיש קבל word יעודי יותר ?


תומר - אתה מוזמן לביקור באולפן בזמן המיקס או אפילו לאולם בזמן ההקלטה עצמה - מדובר בתזמורת הקאמרית הרצליה בניצוח הרווי בורדוויץ' - קונצרט פתיחת העונה ( החגיגי ) ביום ג ה14/11/06 והקונצרט הנוסף בשבת ה18/11/06. צור איתי קשר אם תרצה להגיע לחזרה.
הנה קצת על תוכניות ההקלטה:
התכנון שלי הוא להקליט בשיטת Decca tree בעזרת זוג הנויימנים M150 כשמאל ימין ושפס MK2S כחוד המשולש ( כאשר על הMK2S יהיה כדור מיוחד המשווה לשפס תכונות אקוסטיות הדומות לM150 ).
בצדדי הבמה ( flanks ) זוג MK2H של שפס. על כלי הנשיפה ועל כלי ההקשה ספוטים
( קרדיואידים) שישתלבו במיקס במידת הצורך.
זוהי יציאת הבכורה של הנויימנים מהאולפן...ואני מתרגש מאד..מקווה שהם לא יאכזבו במקום שהם אמורים להצטיין ( כאמור מקומם הטבעי על במות באולמות עם אקוסטיקה טובה - מה שלא ממש אפשר להגיד על בית חיל האוויר בהרצליה, אבל עדיין יש שם אקוסטיקה קונצרטית כלשהי - בעיקר אחרי שהם שיפרו את המצב בעזרת מערכת אלקטרו אקוסטית משוכללת ( מה שמעלה לי פתאום רעיון - אולי אפשר לבקש feed מהמקרופונים של המערכת, ולהקליט אותם - ככה שיהיה - וכך יהיה לי כבר ערוץ אמביאנט מוכן - מעניין אם יהיה אפשר לסדר את זה)).
הפריאמפים:
Millenia ( משמש כמגבר לנויימנים בכניסת line )
Schoeps VMS למקרופונים של שפס ( 4 ערוצים ).
Signal הירוק של עודד הלוי - פריאמפ למקרופונים של כלי הנשיפה מעץ.
TanTan
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: שישי 17 נוב',06 15:20   
איזה כיף , בהצלחה Musician !

בכל מקרה קח clock מה Prism Dream , זה ה Clock האיכותי ביותר שלך, לא כל כך מבין את ההודעה הקודמת בקשר לאסכולות שונות עם דעות שונות, יש לי 3 clocks באולפן שאני יכול לשנות את הסינכרון של כל הריג שלי בלחיצת עכבר וההבדלים הם עצומים, להחליף clock לממיר זה כמעט כמו להחליף ממיר, זה קריטי ול Prism יש clock מדהים, על תוותר עליו

אם אתה יכול תשלח clock ל fostex דרך יציאת ה BNC של ה Prism , ותסנכרן בין ה ADC ל DDC דרך AES , ככה בעצם גם מכשיר ההקלטה וגם ה DDC מקבלים clock באותו זמן בלי שיש הפרש ובלי שתצטרך clock distribution (אם תשלח clock מה ADC ל DDC דרך BNC ואז מה DDC ל DAW דרך ADAT לא ברור מה יעבור ה clock בדרך, חוץ מזה אני באופן אישי כבר לא ממש סומך על ADAT יותר..)

ועכשיו קצת מחוץ לנושא אבל עוד הרבה יותר חשוב מה clock להקלטה, תתעקש שהתזמורת תהיה מכוונת על לפחות 443 , בשום פנים לא על 440 , ה definition של הסאונד והאוברטונים יצאו בצורה משמעותית יותר ברורה וכך גם ההפרדה בין הכלים, הקלטות מודרניות על 440 A נשמעות קצת יבשות מדי, האוזן כבר לא מכוונת ככה, אתה המקליט אז אתה ה tonemeister ואתה קובע את הכללים, תתעקש

בכלל לא בטוח שתצטרך spot on mics בהקלטה, תעבוד על ה Decca tree שלך עד שתקבל באלאנס מושלם, בהקלטות מהסוג הזה keep it simple .. סתם בעיות phase מיותרות, אם העיבוד והתזמור כתובים טוב והמנצח יודע את עבודתו decca tree ו ambience אם צריך יספיקו לגמרי

בהצלחה !
  musician  
הצטרף: 05 אוג' 02
הודעות: 176
מיקום: הרצליה
היי Tantan - ומחשבות נוספות בעניין ההקלטה
הודעה פורסם: שישי 17 נוב',06 16:24   
ותודה רבה על התשובה - על הסינכרון הזה אפילו לא חשבתי ! וחבל שלא ראיתי את ההודעה לפני הקונצרט הראשון #think הסינכרון הזה לא עלה בדעתי כי חשבתי לשמור על הsinc chain יותר פשוט ( אפרופו פשטות ). אבל מה שאתה אומר בעצם מבטיח שהשעון של הפוסטקס יהיה ה Prism ואם הבנתי נכון אתה מציע שהPrism יתן בעת ובעונה אחת גם שעון AES EBU ל DDC. האם ריבוי השעונים לא מסוכן ?
אגב - אני חשבתי ( או יותר נכון לא חשבתי...) שאם השעון של הDDC הוא הPrism אז זה גם השעון של מערכת ההקלטה, אבל לפי דבריך זה בכלל לא מובן מאליו ! #search
היה כבר קונצרט אחד ביום שלישי ומחר ( שבת ) הקונצרט השני אז אולי אני אנסה את השיטה שאתה מציע ( יש חזרה לפני הקונצרט ובמידה וכל זה לא יעבוד אני יכול לחזור לשיטה שעבדה). לגבי הכיוונון הגבוה זה בטח לא לעניין עכשיו אחרי שהוקלט קונצרט אחד ומעוניינים להשתמש ב2 ההקלטות לעריכה, אבל יש לי תחושה עמומה שלמרות שאני ה"טונמייסטר" זה לא היה מתקבל - בקושי נתנו לי אישור להעמיד את הסטנדים שהבאתי לפני הבמה ( בשביל הDecca tree ) ואל תשאל - אפילו הבהילו אותי שיש אנשים בקהל שעלולים להזיק לציוד שלי מתוך זעם על כך שאני בכלל מקליט ( שמתי 3 סטנדים גבוהים על הרצפה לפני הבמה - מימין ומשמאל למנצח וכמובן ממש מאחורי הפודיום - סטנד מיוחד למיקרופון המרכזי - את הסטנד המפלצתי הבודד שהכנתי לDecca tree אפילו לא העזתי להביא מחשש לתגובות). ממש בשן ועין נצא מכל זה...
מקווה לחזור בשלום ... #faint
לגבי ספוטים - מכיוון שהזמן שלי לבאלנאס הוא מאד מוגבל בסיטואציות האלה - ממש לא מזיק שיהיו עוד מיקרופונים מסביב. בייחוד ספוטים לכלי הנשיפה ( אחת היצירות היא הסימפוניה "העולם החדש" של דבוז'אק ושם יש תפקידים מאד חשובים לכלי הנשיפה מעץ).
אגב - כבר הורדתי את הקונצרט הראשון למחשב ואני חושב שהיא בסה"כ משביעת רצון
( למרות שעם קצת יותר זמן חזרה יכול להיות שהייתי עושה עוד כמה תזוזות קטנות עדינות ומשמעותיות - מיד כאשר שמעתי את התוצאה הראשונית הייתי כ"כ מרוצה שלא רציתי לגעת ולהרוס משהו..).
הDecca tree שיטה שיוצרת "גודל" לסאונד וזה היה חשוב לי ( בהקשר להפקה הזאת, ובכלל).
כמו כן השיטה נותנת הרבה ברק לסאונד ( עושר של תדרים גבוהים) במקרים שזה הסאונד הנדרש להפקה ( אני מודע לטעם של המנצח) השיטה מאד מתאימה.
כמו-כן נרגעתי לגבי בעיות phaze אפשריות בין המיקרופון המרכזי למיקרופונים הימני והשמאלי, וכן בעיות phaze מהFlanking mics. בסה"כ כמעט אין phazing בעייתי - ויכול להיות שבשלב המיקס הסופי יהיה אפשר להגיע לתוצאה עוד יותר מדוייקת בעניין הזה. אני מניח שמי שישמע את ההקלטה במונו יפסיד את העיקר - בכל מקרה זאת הקלטה שלא אמורה להישמע במונו - מי בכלל שומע מוסיקה במונו במאה ה21...!? אפרופו - מה עושים עם מקלטי הרדיו המנגנים את קול המוסיקה במונו? האם הם לא מפלים לרעה הקלטות decca tree, ביחס להקלטות near coincident? מה דעתכם?

אגב - tantan ( או כל יועץ אחר ) אם תרצה אפשר לדבר בנושא ( או בנושאים אחרים ) יותר בפרוטרוט - אשמח להיפגש בהזדמנות - בכל אופן אני שמח על ההזדמנות להחליף דעות ואינפורמציה טכנית באקט - דבר שבדרך כלל לא מתאפשר במקצוע התחרותי שלנו.
שבת שלום
TanTan
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: רביעי 22 נוב',06 11:17   
musician , בשמחה, שלח לי הודעה פרטית, איך היתה ההקלטה השניה ?
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון