תפריט
שלום Anonymous ::: 2021, 23:24
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הרגל האוזן לפורמט MP3 - טעיתי בדרך?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (55) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3, 4   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  אור  
Act Compatible
הצטרף: 11 פבר' 03
הודעות: 573
הרגל האוזן לפורמט MP3 - טעיתי בדרך?
הודעה פורסם: שישי 24 נוב',06 20:01   
היי.
השאלה הנשאלת שלי היא: עקב שמיעה רצופה של המון זמן (כמה שנים טובות) בפורמט MP3, האוזן רגילה לשמיעת אותו פורמט, האם יש בעיה בכך, האם ההרגל לא טוב/נכון?

מה היה קורה אם הייתי שומע אך ורק פורמט WAVE?
הייתי מתייחס בשמיעת המוזיקה בצורה שונה?
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19317
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 24 נוב',06 23:29   
אתה פשוט לא יודע מה אתה מפסיד.
זו הבעיה של הדור שגדל על דחיסה ופשרה באיכות האודיו.
תתחיל, וכמה שיותר (מהר) להתרגל לאיכויות גבוהות יותר. של המקור, ולא של אמצעי התובלה הזמניים שלו.
  אור  
Act Compatible
הצטרף: 11 פבר' 03
הודעות: 573
הודעה פורסם: שבת 25 נוב',06 08:43   
אגב, אם אני ממיר את הקבצים (MP3) לפורמט באיכות גבוהה כלומר WAVE, יש בזה בעיה?
uridat
S.Supporter
הצטרף: 30 אפר' 03
הודעות: 950
מיקום: בדימוס
הודעה פורסם: שבת 25 נוב',06 08:52   
כן

בהמרה לMP3 החסכון בנפח נעשה על חשבון האיכות. כלומר חלק מהמידע מקוצץ ואובד. לנצח.
המרה חזרה משנה את הפורמט ואת יכולות הפענוח. אבל את המידע שאבד לנצח אי אפשר לשחזר.
_________________
DON'T PANIC
אוהד18
Act Compatible
הצטרף: 14 יונ' 03
הודעות: 243
הודעה פורסם: שבת 25 נוב',06 08:52   
לא.

אבל זה יישאר באותה איכות.

MP3 (וכל הדחיסות למינהם, כולל תמונות), לרוב גורמים לאיבוד מידע.

כלומר, בצורה גסה מאוד מאוד מאוד:
נניח שיש לך קובץ WAV ש"המידע" השמור בו הוא 1011
עכשיו בכיווץ ל - MP3 ה - MP3 ינסה לזרוק החוצה מידע שלדעתו פחות
רלוונטי ופחות ישפיע על האוזן הממוצעת, לכן מה שנשאר לאחר הכיווץ יהיה 101
(והאחר האחרון יעלם).

עכשיו לצורך העניין, אתה בא להחזיר את השיר שלך ל - Wave,
ומכיוון שהוא פורמט "איכותי" (ושונה גם) יותר מ - MP3 הוא יוכל להעתיק את
ה - MP3 מה שנקרא אחד לאחד, מבלי לאבד באיכות.

כלומר נכנס 101, יצא 101.

אז לאן נעלם ה - 1 הזה שהיה בהתחלה?
הוא נעלם, ה - MP3 העלים אותו, והעביר אותו לעולם הבא (אולי מישהו בגן עדן מקבל יותר מדי תדרים גבוהים ותוהה מאיפה זה בא לו).

לגבי ההפסד, לא בא לי לקנות דיסק על כל שיר שאני רוצה לשמוע,
לתפוס אוטובוס, לעשות סיבוב ולחפש דיסק שבכלל לא קיים בחנות וייקח
חודש להזמין אותו.

לצערי האתרים שמספקים שירים, מספקים זאת בפורמט mp3 גם לא באיכות הכי מדהימה,
לפחות אלו שאני משתמש בהם (songs.co.il, emusic.com).

אבל זה מה יש (מעבר לכך שגם אני העברתי את כל הדיסקים שלי לפורמט AAC באיכות 320kbps.
  אור  
Act Compatible
הצטרף: 11 פבר' 03
הודעות: 573
הודעה פורסם: שבת 25 נוב',06 10:30   
אם כך, מה שהלך הלך ולא יחזור לעולם, עוד מאותו רגע שהקובץ נהפך ל-MP3.
כמו שראובן אמר "כמה שיותר מהר" להרגיל את האוזן לאיכות גבוהה. #thumbsup

תודה!
mirib
הצטרף: 11 ספט' 05
הודעות: 353
הודעה פורסם: שבת 25 נוב',06 12:45   
בשיחה שהיתה לי עם איזה מהנדס די.אס.פי,הוא הסביר לי איך הגיעו להמצאה הזו שנקראת דחיסה וכיווץ המידע כדי ל"חסוך" במקום:

מחקרים של האוזן האנושית הראו שכאשר האוזן שומעת את אותו תדר מספר פעמים היא בעצם
"מתעלמת" ממנו (אותו הדבר גם לגבי הראייה - צבע החוזר מספר רב של פעמים העין מתעלמת ממנו או לא "רואה" אותו).

ולכן הגיעו למסקנה שניתן לדחוס ולכווץ וע"י כך להחסיר בעצם מידע ועדיין האוזן/עין שלנו לא "תרגיש" בחוסר התדרים הללו.

לכן רוב האנשים(לא האודיופילים שבינינו) לא מרגישים את הנפילה הדרסטית באיכות המוזיקה או התמונה.
TanTan
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 744
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: שבת 25 נוב',06 13:41   
כן, אתה מרגיל את האוזן שלך לחוסר דינמיקה.
אם אתה מתעסק בסאונד בצורה מקצועית זאת טעות, אפילו דיסק אודיו 16bit 44.100Khz מפלטר המון מידע אודיו חיוני ומוגבל מאוד דינמית.

אני חושב שהדור החדש של טכנאי הסאונד באופן כללי, נופל מהדור הישן בגלל הרגלים כאלה.
אנחנו שומעים כמעט ורק מוסיקה מוקלטת, ואם לא - אז מוסיקה דרך מערכות הגברה. מי שבאמת רוצה "לחנך" את האוזן שלו להתעסק בסאונד חייב לבלות זמן האזנה למוסיקה אקוסטית לא מוגברת, ללכת לקונצרטים של מוסיקה קלאסית לדוגמה זה בית ספר מדהים לסאונד, להבין עומק של סאונד, השפעה של חלל ומיקום ותחושה של עומק...
בגלל הרגלים מהסוג הזה אני מרגיש שאנשים מתיחסים יותר מדי פעמים לציוד אודיו אולפני כתרופה, שימוש מוגזם ב EQ וחיפוש אחרי ה-signal chain האולטימטיבי, אבל לא מספיק הולכים להקשיב לכלי הנגינה, לא מספיק מאזינים לחדר ולא מספיק מנסים להבין את אופי הנגן שהם מקליטים.
להחליף מפרט יכול להיות הרבה יותר אפקטיבי מלהחליף מיקרופון בהקלטה, למצוא את מקום הפריטה של הנגן על הגיטרה יכול להיות יותר אפקטיבי מלהזיז מיקרופון או לחתוך ולהדגיש תדרים עם EQ.
אותו עיקרון תקף גם לגבי מערכת תופים; באופן אישי אני תמיד שולח את המתופפים למכוון תופים לפני ההקלטה, ודואג שאותו מכוון יהיה זמין להגיע לאולפן במידת הצורך, ולא בונה על היכולות של הציוד שלי לעשות נפלאות על ה-snare.
כשאתה מרגיל את עצמך להאזין למוסיקה דרך נגן MP3, קשה מאוד להגיע לתובנות האלה כי האוזן כבר לא רגישה לכל זה. אם כבר להאזין למוסיקה מוקלטת, אז ברזולוציה גבוהה ככל האפשר עם תחום דינמי גדול ככל האפשר.
danny_bar
Supporter
הצטרף: 11 אוג' 02
הודעות: 1231
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 26 נוב',06 02:43   
הנה ה2 שלי-
כבר שנתיים אני שומע ומתקלט מוסיקה בעיקר מהלפטופ שלי. קבצים שרובם קודדו על ידי או נקנו באינטרנט באיכות גבוהה 320kbps ישירות מהמסטר.
עשיתי ניסוי לאחרונה על מערכת קצה עליון - בדקנו איך תקליט וויניל בpress איכותי, עם מחט איכותית (לא לסקרטצ'ים וכד' ממש להאזנה כשרק המחט עולה כ500$) דרך פרה אמפ שנבנה מרכיבי קצה עליון בלונדון, מיקסר urei ומוניטורים מוגברים של dynaudio נשמע ישירות מהמערכת, איך הוא נשמע כשהוא מוקלט למחשב (RME RPM) ב24bit 44100khz וכשהוא מקודד לmp3 בדחיסה הכי איכותית (lame 320 דרך wavelab).

אין מה לומר , יש הבדל, והוא מהותי..
כמובן שההשלכות של ניואנסים בסאונד יודגשו עוד יותר על מערכות יותר גדולות.
אני עכשיו בגישה של חזרה למקורות וחוזר לקנות תקליטים אחרי שנים ששכנעתי את עצמי שההבדל 'זניח' או שבדחיסה באיכות גבוהה אין כמעט הבדל.

יש הבדל וככל שאתה עובד עם מערכות יותר איכותיות ההבדל מוטח לך יותר ויותר בפנים.
_________________
East of Eden
motaboy
Act Compatible
הצטרף: 22 יונ' 05
הודעות: 902
מיקום: In the mouth of madness
הודעה פורסם: ראשון 26 נוב',06 04:43   
זאת הבעיה, לדעתי, בדיונים שכאלה.

שכן ב90% מהמקרים אתה צריך להוסיף, באותיות קטנות ככה כדי לא לקבל איזה מכתב זועם בתיבת דואר, שזה תלוי איך אתה שומע.


ברור שזה תלוי איך אתה שומע.

אחרת כל האנשים שהולכים/רצים/נוסעים/קופצים/טסים ושומעים מוזיקה-מכווצת היו מחזירים את המכשיר לחנות.

כנ"ל לגבי הרמקולים במשקל מהשוק... כמה זה, 100 שקל לקילו עדיין?

... ושאני לא בכלל אתחיל לדבר על ה"רמקולים" שבלפ-טופ.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד 1, 2, 3, 4   הבא
עמוד 1 מתוך 4

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון