תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 05:04
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
דרושה עזרה בחיבור מכשירים באולפן .
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  recstudio  
הצטרף: 13 אפר' 06
הודעות: 280
מיקום: פתח תקוה
דרושה עזרה בחיבור מכשירים באולפן .
הודעה פורסם: ראשון 11 פבר',07 22:59   
במשך תקופה לא קטנה עבדתי בדרך מאוד נוחה לי , אמנם מסורבלת מבחינה מקצועית למרות שנהנתי ממנה . הסיפור הוא כזה , היתה לי קונסולה שויתרתי עליה בשביל מוניטורים ועוד כמה דברים קטנים לאולפן הביתי שלי . בינתיים נוספו לי עוד כמה צעצעים קטנים אולם ללא קונסולה עדיין , והשרשור היה , מיקרופון , פרה , קומפרסור , קומפרסור מולטי בנד , כרטיס קול , ומהכרטיס יציאה למגבר של המוניטורים . הבעיה התחילה שרציתי בקר עוצמה נוח כלשהו והפתרון היה מיקסר . טוב השאלה היא לא מה אני עושה עם הקומפרסורים , אלא מה אני עושה עם הפרה , אני רוצה לעבוד איתו דרך המיקסר בצורה כלשהי שלא תוריד את האיכות , ולהשתמש בקומפרסורים באותה הפעילות , הכוונה להקליט דרכו למרות שהקומפרסורים מחוברים למיקסר <עוד שאלה , האם זה בסדר שהם מחוברים לאוקסילרי ?> . בעצם אם מישהו מוכן לשרשר לי את האולפן אני אשמח , ואני ארשום את רשימת הציוד :

קומפרסור 2 ערוצים
קומפרסור מולטי בנד
כרטיס קול 8 כניסות 8 יציאות
מיקסר <MDR6>
פרה אמפ 2 ערוצים
מוניטורים פאסיביים

תודה מראש , אשמח אם זה יהיה בהקדם . הכל פשוט יושב פה ומחכה לחיבור .

עוד דבר , מהי כניסת ה T2 ?
_________________
http://www.RECstudio.co.il
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שני 12 פבר',07 00:56   
2tk היא כניסת החזרה ממכשיר ההקלטה (מחשב למשל) שאליו מורידים את המיקס הסופי

הכניסה משמשת לניטור ממצב שאחרי מכשיר ההקלטה כדי לוודא שההקלטה מתבצעת כשורה (להבדיל מניטור מתוך המיקסר עצמו שלא נותן חיווי לגבי מה הולך בתוך מכשיר ההקלטה עצמו)

שים לב שיש לך כפתור שבורר בין האזנה למיקס או ל2tk

קומפרסורים צריכים להיות מחוברים בטור ולא במקביל, לכן לא נכון לשלוח אותם דרך האוקזילרי (באופן בסיסי) אלא דרך יציאה/כניסה שנקראת INSERT, שלא קיימת במיקסר שלך.
מכאן, הדרך הטובה ביותר לדעתי לחבר את הציוד שלך, היא להמנע מחיבור המיקסר בכניסה, ולהשתמש בו רק ביציאה מהכרטיס אל המוניטורים, ובכניסה לכרטיס לחבר את המיקרופון אל הפרה, ומשם לקומפרסור ואל הכרטיס.
Frostomm
הצטרף: 04 אוק' 03
הודעות: 155
מיקום: The Netherlands
הודעה פורסם: שני 12 פבר',07 01:28   
recstudio :
הבעיה התחילה שרציתי בקר עוצמה נוח כלשהו והפתרון היה מיקסר


אם זאת הבעיה היחידה שלך, ואתה לא צריך מיקסר אלא רק בקר עוצמה למוניטורים,
אז תבדוק את האופציה של ה-SUZY. תריץ חיפוש בפורום, יש כמה שרשראות על המכשיר,
אבל בגדול זה פשוט בקר עוצמה אנלוגי, כדי שלא תרד האיכות שאתה מוריד את הווליום דרך הכרטיס.

מומלץ ביותר, פחות מסורבל ויותר זול ממיקסר.
אביעדדרעי1
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 25 ינו' 06
הודעות: 1204
מיקום: יוקנעם
הודעה פורסם: שני 12 פבר',07 11:01   
ה MINIMON 800 יוכל לעזור לך
http://www.htfr.com/more-info/MR216803
תוכל למצוא אותו אצל כל סוכני טק טופ בארץ
זה מכשיר שמסדר לך את כל מערכת השמע באולפן כאשר אתה לא משתמש עם מיקסר
קיים אצלי באולפן כבר שנה ועובד מצויין
צופיפניק
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 12 פבר',07 12:05   
אנא שנה את כותרת ההודעה כך שהיא תהיה קשורה לתוכן שלה והשרשרת תוכל לשמש גם אחרים בעתיד. בנוסף, אנא קרא את תקנון הפורום ופעל לפיו. תודה.
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: שני 12 פבר',07 22:32   
אין סיבה שהמיקסר לא ישמש גם כבקר עוצמה למוניטורים וגם כמסלול הגברה וכניסה לכרטיס הקול , רוב המיקסרים האלה מצויידים באופציות שמאפשרות לעשות את זה, ובשלך אפילו הגדילו לעשות מצב מיוחד לצורך הענין,
מצד שני המיקסר שלך אינו בעל נקודות השחלה (INSERT ) כך שכלים כמו קומפרסורים וכיו"ב תצטרך לשרשר באופן ידני אחרי היציאה.

איך בדיוק לחבר אתה יכול לעיין במיליון ההודעות הקודמות בנושא הזה שנטחן עד דק, או לעיין בהוראות לגבי האופציות היחודיות למיקסר שלך .
_________________
מאוסים נמאסתם !!!
  recstudio  
הצטרף: 13 אפר' 06
הודעות: 280
מיקום: פתח תקוה
שאלה
הודעה פורסם: שלישי 13 פבר',07 01:10   
בכל אופן , לפי מה שהבנתי , השימוש במיקסר לכרטיס קול ככניסה פחות מועדף מהעבודה עם המיקסר , בעצם להשתמש בו רק כבקר עוצמה שכזה ?
עוד שאלה שלא קיבלתי את התשובה אליה . כיצד ניתן לשלב את הפרה והמיקסר ביחד , האם הם צריכים לעבוד בנפרד , מה קורה באולפנים שבהם יש שימוש בפרהאמפים מרובים וקונסולה אחת , האם לוותר על האיכות של המנורות / שפורפרות וכדומה בשביל פרה של מיקסר ? לא ניתן להשתמש בפרה החיצוני ובאיקיו של המיקסר או משהו כביטול הפרה של המיקסר או משהו ? אני שואל את זה כשאלה של "נניח" , בסך הכל אני מאוד אוהב להשתמש בפרהאמפ כמו שהוא אבל רק בשביל הנוחות והידע .

- אה , ולצופיפניק , <סליחה שאני מתעצל לפנות בפרטי > אנא אמור לי לאיזה שם להחליף את הכותרת ואעשה זאת בשמחה .
_________________
http://www.RECstudio.co.il
1eyedbitch
Supporter
הצטרף: 29 מאי 01
הודעות: 996
מיקום: Toronto, Canada
הודעה פורסם: שלישי 13 פבר',07 01:42   
כמה ברדאק, יא באבאיי ... אולי זה קצת יעזור ...

מיקסר - כשמו כן, מכשיר שנועד לספק כניסות למספר רב של כלים ("רב" זו מילה יחסית, אבל הרעיון הוא ליותר מכניסת סטיראו אחת), אפשרות לחבר (המילה "לחבר" היא מאוד כללית פה) אותן יחד ולהוציא את התוצאה דרך יציאות.

בעבודת אודיו נוצרו המון צרכים (חלקם באולפן, חלקם בהופעות וחלקם בשניהם), לדוגמא:

- האפשרות לשלוט בווליום היחסי בין הכניסות - בגלל זה יש לך פיידרים (או כפתורי ווליום) במיקסרים.
- האפשרות לחבר מיקרופונים (גם דינמיים וגם קונדנסרים) לכניסות - בגלל זה יש פרה-אמפים שמתאימים למיקרופונים.
- האפשרות לשלוט בתחום התדרים של כל ערוץ - בגלל זה יש לך איקולייזר
- האפשרות לחבר מעבדים דינמיים (לדוגמא קומפרסור) בטור - בגלל זה יש אינסרטים
- האפשרות לעבד כמה ערוצים ביחד ולשלוח מיקסים שונים ליציאות שונות - בגלל זה יש ריבוי יציאות וגרופים.
- האפשרות לשלוח סיגנל לאפקטים חיצוניים - יש לך שליחות aux

והרשימה ממשיכה ...

עכשיו, ישנם מיקסרים שהפרה-אמפ שלהם, האיקולייזר והמעבדים הדינמיים שלהם פשוט נשמעים טוב לטעמם של הרבה אנשים, לעומתם יש מיקסרים שנשמעים רע ופשוט מספקים פתרון זול להרבה בעיות במכה אחת.
כשאתה אומר משהו כגון "השימוש במיקסר בדרך לכניסה של כרטיס הקול הוא לא רצוי", כנראה שמעת את זה ממישהו שרגיל לעבוד עם מיקסר שפשוט נשמע רע, במקרה כזה באמת עדיף "לעקוף" את המיקסר כי הוא מקלקל את הצליל.

בקשר ל"לבטל" את הפרה-אמפ, לא מבטלים פרה-אמפ, אבל אני אנסה להסביר לך מה הולך כאן:
- למיקסר יש כניסות בעוצמות שונות - כניסת ברמת קו (line level), כניסה ברמת מיקרופון (mic level), יש עוד אבל לא נכנס לזה. רק כדי שנהיה ברורים mic level היא עוצמה חלשה יותר (ולכן דורשת הגברה גבוהה יותר) לעומת line level (שדורשת הרבה פחות הגברה).
- לפרה-אמפ שלך יש כניסת מיקרופון (יענו Mic level) וככל הנראה יש לו יציאה ברמת קו.
- מה שזה אומר, אתה יכול להשתמש בפרה-אמפ החיצוני על מנת להגביר את המיקרופון, ואז לעבור דרך המיקסר כמו כל כלי אחר ברמת קו (לדוגמא קלידים). אבל כמו שאמרנו קודם, אם אתה עובר דרך המיקסר אז יש לזה השפעה על הסאונד (לטוב או לרע).

בקיצור, אתה יכול לעבור דרך המיקסר (פשוט תחפש כניסה שרשום לידה line level), אבל תהיה לזה השפעה על הסאונד (השפעה טובה או רעה).


ועכשיו לעצה האחרונה והכי חשובה -
כשאתה קונה ציוד, תבדוק מה אתה צריך ומה אתה קונה.
ככה גם לא תזרוק סתם כסף (לא שזה ענייני), לא תיפול קורבן לאנשי מכירות רעים ותוכל לבחור לך את המוצר שהכי מתאים לך.
_________________
My Space , Project Blue
nimrod_wagner
Expert
הצטרף: 29 דצמ' 04
הודעות: 725
מיקום: ק. ניר דוד
הודעה פורסם: שלישי 13 פבר',07 01:52   
ציטוט:
בכל אופן , לפי מה שהבנתי , השימוש במיקסר לכרטיס קול ככניסה פחות מועדף מהעבודה עם המיקסר , בעצם להשתמש בו רק כבקר עוצמה שכזה ?

לא הבנתי מה רצית לשאול במשפט הזה.
עכשיו:
למה שלא תחבר את המיקסר ואת הקדם מגבר לכניסות שונות של הכרטיס? עדין תשתמש רק ב-4 מתוך 8 הכניסות של הכרטיס, קדם המגברים של המיקסר יוכלו לשמש כאלטרנטיבה לקדם שיש לך, לסאונד שונה ו/או להלטה מרובת ערוצים.
אתה יכול לחבר מיקרופון לקדם מגבר וממנו לכניסת ליין של המיקסר - כך תוכל להשתמש בקדם וב-EQ של המיקסר. לא בטוח שתאהב את התוצאה.
יש קומפרסורים שיכולים לקבל סיגנל ממיקרופון, ואז אפשר לשרשר מיק'>קומפרסור>מיקסר (מהקומפרסור למיקסר בליין). בכל מקרה השרשרת מיק'>מיקסר>קומפרסור>כרטיס תעבוד (כפי שעבדה עבורך עד היום, לצורך העניין המיקסר הוא קדם מגבר).
אני לא בטוח שכדאי לשרשר שני קומפרסורים. למה צריך להעביר גם דרך קומפרסור רגיל מה שעובר דרך המולטי בנד?
  recstudio  
הצטרף: 13 אפר' 06
הודעות: 280
מיקום: פתח תקוה
תודה
הודעה פורסם: שלישי 13 פבר',07 01:53   
הבנתי אותך , אני אעשה באמת כמה טסטים בנושא , סליחה שסיבכתי את העניינים , בכל מקרה אני מקווה שהתוצאה לא תהיה לרעה , בקשר לקומפרסורים , את ממליץ להעביר אותם גם לפני הליין של המיקסר בשרשור אחרי הפרה ?
_________________
http://www.RECstudio.co.il
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון