תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 17:23
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הקלטת פסנתרן ששר
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  yoedf  
הצטרף: 08 דצמ' 05
הודעות: 189
מיקום: ישראל
הקלטת פסנתרן ששר
הודעה פורסם: שבת 19 מאי,07 21:58   
להקליט פסנתרן ששר (ולא ב - Overdube).... איך לעזאזל עושים דבר כזה?
כמה מיקרופונים לשים?
איפה להעמיד אותם?
על איזה סוגי מקרופון הייתם הולכים במקרה כזה?
אפשרי לשים על השירה אפקטים אם יש כל כך הרבה זליגה בין הערוצים?

הצצצצילו..... #smile
squeezo
Act Compatible
הצטרף: 27 מאי 02
הודעות: 363
הודעה פורסם: שבת 19 מאי,07 23:31   
לא סיפרת כלום על שרשרת ההקלטה, מיקום ההקלטה.
איזה פסנתר
איזה מיקרופונים ברשותך

בעיקרון בפסנתר רגיל מיקרופון אחד יעשה את העבודה, 2 יתנו לך אפקט סטריאופוני יפה משני צידי הפסנתר (להציב מלמעלה ב2 הצדדים ולפתוח את הפסנתר).

בכנף הייתי שם אחד באמצע מעל המיתרים ועוד אחד ליד הפטישים ומצדד ממש נגיעה
אם זה הקלטה לא בערוצים אז הייתי הולך על מיקרופונים דינמיים כלשהו כדי למנוע זליגה
של השירה וההפך.

כנ"ל לשירה.
בקיצור ,כמו בהופעה.

ובסופו של דבר תוכל לשים ריברב/מה שתרצה על השירה אבל זה ישפיע גם על הפסנתר אז תצטרך לעשות את זה בטעם.

תשים לב שאין הבדלי פאזות שיעצבנו אותך ממש זה עניין של מיקום המיקרופונים... ואם אתה מקליט ערוצים אז קונדנסרים יעשו עבודה יותר טובה לדעתי... תלוי בתקציב שלך.
אגב אתה יכול לקרוא פה עוד:
http://www.act.co.il/forums/search.php?action=guide&keys=פסנתר
  yoedf  
הצטרף: 08 דצמ' 05
הודעות: 189
מיקום: ישראל
הודעה פורסם: ראשון 20 מאי,07 00:22   
תודה על התגובה המהירה. חיפוש על הקלטת פסנתר גם אני עשיתי - אף אחד לא מדבר על מקרה שכזה.

שרשרת ההקלטה פשוטה - מדובר על פסנתר U1 של YAMAHA - לא פסנתר כנף.
משם מקרופונים, ישר לתוך הפרהאמפ של כרטיס הקול (RME).
אני עכשיו בתהליך קניה של מקרופונים. הראשון כנראה NT1000 והשני אני עדיין מתלבט.

השאלה שלי יותר מכל היא איך עושים MICING לדבר כזה.
למצוא את ה Sweet point לפסנתר ושם להציב מקרופון ראשון וליד הזמר את השני?
השילוב של השניים סביר להניח יהרוס את הנקודה שבה רציתי להגיע עם הסאונד של הפסנתר.
אולי עדיף להקליט עם מקרופון אחד ליד הנגן וזהו? וכך גם להמנע מבעיות פאזה

ההקלטה היא כן בערוצים - כמה שאפשר. איזה מקרופון יתן פחות זליגה - קונדנסר או דינמי?
שי
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
להקליט בערוצים טייק שהוא שר
הודעה פורסם: ראשון 20 מאי,07 00:47   
ומנגן בשביל לא לאבד את הפיל שלו של שירה ונגינה,ואז כן להקליט טייק שירה נפרד ללא הפסנתר.
זה האפשרות היחידה להקלטה נקייה שתיתן לך את מירב האופציות במיקס.

בשביל למזער זליגות רצוי לעבוד עם מיקרופונים סופר קרדיואידם - לדוגמא בטא57 לפסנתר ובטא58 להקלטת השירה כאשר מקליטים ביחד עם הפסנתר(או כל מיקרופון דינמי אחר שהוא s.cardioid שמתאים לך לתקציב ואהבת איך שהוא נשמע לשירה/פסנתר

אין מה לפחד מבעיות פאזה - בשביל זה המציאו כפתור להפיכת פזאה מלאהMוכל מיני תוספים ומכשירים שאפשר לשחק איתם בפאזות

אני הייתי הולך על 3 דינמיים - 2 לפסנתר ואחד לזמר - אחרי מספר נסיונות מיקום וכמה טייקים למבחן אתה תמצא את המיקום שהוא הכי פחות פשרה מבחינת הכל.
_________________
This one goes to 11!!!
AMIT
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
הודעה פורסם: ראשון 20 מאי,07 01:09   
ציטוט:
אין מה לפחד מבעיות פאזה - בשביל זה המציאו כפתור להפיכת פזאה מלאהMוכל מיני תוספים ומכשירים שאפשר לשחק איתם בפאזות


רוב הבעיות במקרים כאלו הם דווקא לא היפוך מופע מלא אלא חלקי ואת זה לדעתי אפשר למזער רק עם מייקינג טוב. אפשר גם להקליט את הפסנתר עם 2 דינמיים והמיקרופון של הזמר כבר יתן את ה"חדר" לפסנתר. נסה אולי מיקרופון אומני למיקרופון של הזמר. אם כבר זליגה אז עד הסוף #smile
_________________
Sartre knows it
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: ראשון 20 מאי,07 01:17   
מה הבעיה להקליט את שניהם ביחד ולסגור עניין?
לא כל דבר צריך לפרק לאטומים בודדים כדי לעשות עליו מיקס.
דאג להציב את המיקרופונים נכון, לבחור חלל אקוסטי נכון (אולי להקליט על פסנתר אחר בחלל אחר), לחץ REC ותן לקסם לקרות.
  yoedf  
הצטרף: 08 דצמ' 05
הודעות: 189
מיקום: ישראל
הודעה פורסם: ראשון 20 מאי,07 01:22   
גם אני חשבתי מיקרופון אומני לזמר - לפחות שיבטל לעצמו חלק מהפסנתר שהוא קולט.

לגבי הפסנתר - אני אוהב יותר את הצבע של קונדנסר עליו. הזליגה תהייה יותר משמעותית אם אני אשתמש בקונדנסר בגלל הרגישות שלו? יש דרך לשפר את זה אבל עדיין להשתמש בקונדנסר?

אסף, לא אמרתי שיש בעיה, פשוט המטרה שלי היא לנסות להפריד כמה שיותר את הערוצים כדי לקבל יותר שליטה במיקס, ולמצוא את הדרך לעשות MICING כדי לקבל את הסאונד הכי טוב.
וממש לא מדובר פה על הפרדה לאטומים, זה בכל זאת שני כלים נפרדים לגמרי.

האמת שהקלטת שירה שוב אחר כך יכול להיות רעיון נחמד.
sahara
Act Compatible
הצטרף: 29 אפר' 06
הודעות: 289
מיקום: אשדוד
הודעה פורסם: ראשון 20 מאי,07 01:28   
אם אתה מדבר על הקלטה אולפנית, זה מה שאני הייתי עושה:

תקליט עם מקרופון אחד (במצב אומני) ערוץ GUIDE, תשמיע באוזניות לאותו נגן / זמר, ותקליט את הפסנתר בנפרד,ואחר כך את השירה בנפרד.

ככה בזמן הניגון הוא ידע איפה הקטעים היותר / פחות מרגשים ולנגן יותר ברגש, וגם לתת את הטאץ' הייחודי של השירה בפני עצמה. בנוסף תהיה לך האפשרות לערוך את הפסנתר והווקאל בנפרד.

#thumbsup
אלירן-complex
תומך
הצטרף: 13 יונ' 03
הודעות: 1185
מיקום: Low mid
הודעה פורסם: ראשון 20 מאי,07 01:30   
שאל את לואי להב #biggrin
באלבום של קרן פלס השירה הוקלטה יחד עם הפסנתר, התוצאה טובה לטעמי.
_________________
" אנלוגי כן כן! דיגיטלי כן כן! " (א.אולארצ'יק)
  yoedf  
הצטרף: 08 דצמ' 05
הודעות: 189
מיקום: ישראל
הודעה פורסם: ראשון 20 מאי,07 01:39   
ברגע שאתה משמיע לפסנתרן באוזניות את עצמו מנגן, הוא בחיים לא ינגן כמו שצריך - מנסיון.
האינסטינקט הוא ליצור שילוב ולא לחזור על מה שעשה.
מדובר גם על שיר רק עם זמר ופסנתר ובגלל זה חשובה לי ההקפדה.

מה אתם אומרים על הרעיון הזה - להקליט עם 2 מיקרופונים את הפסנתר, את הזמר עם מיק' אומני, אח"כ להקליט שוב את הזמר לבד ואז את האפקטים (ריוורב למשל) לבצע על הערוץ שהוקלט אח"כ אבל ב POST FADER עם ווליום אפס לערוץ ואז יש ערוץ רוורב מרוחק כך שלא יתנגש עם ערוץ השירה המקורי?

או ש 2 בלילה ואני מדבר שטויות? #smile
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון