הצטרף: 08 דצמ' 05
הודעות: 189
מיקום: ישראל
פורסם: ראשון 20 מאי,07 00:22
תודה על התגובה המהירה. חיפוש על הקלטת פסנתר גם אני עשיתי - אף אחד לא מדבר על מקרה שכזה.
שרשרת ההקלטה פשוטה - מדובר על פסנתר U1 של YAMAHA - לא פסנתר כנף.
משם מקרופונים, ישר לתוך הפרהאמפ של כרטיס הקול (RME).
אני עכשיו בתהליך קניה של מקרופונים. הראשון כנראה NT1000 והשני אני עדיין מתלבט.
השאלה שלי יותר מכל היא איך עושים MICING לדבר כזה.
למצוא את ה Sweet point לפסנתר ושם להציב מקרופון ראשון וליד הזמר את השני?
השילוב של השניים סביר להניח יהרוס את הנקודה שבה רציתי להגיע עם הסאונד של הפסנתר.
אולי עדיף להקליט עם מקרופון אחד ליד הנגן וזהו? וכך גם להמנע מבעיות פאזה
ההקלטה היא כן בערוצים - כמה שאפשר. איזה מקרופון יתן פחות זליגה - קונדנסר או דינמי?
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
פורסם: ראשון 20 מאי,07 00:47
ומנגן בשביל לא לאבד את הפיל שלו של שירה ונגינה,ואז כן להקליט טייק שירה נפרד ללא הפסנתר.
זה האפשרות היחידה להקלטה נקייה שתיתן לך את מירב האופציות במיקס.
בשביל למזער זליגות רצוי לעבוד עם מיקרופונים סופר קרדיואידם - לדוגמא בטא57 לפסנתר ובטא58 להקלטת השירה כאשר מקליטים ביחד עם הפסנתר(או כל מיקרופון דינמי אחר שהוא s.cardioid שמתאים לך לתקציב ואהבת איך שהוא נשמע לשירה/פסנתר
אין מה לפחד מבעיות פאזה - בשביל זה המציאו כפתור להפיכת פזאה מלאהMוכל מיני תוספים ומכשירים שאפשר לשחק איתם בפאזות
אני הייתי הולך על 3 דינמיים - 2 לפסנתר ואחד לזמר - אחרי מספר נסיונות מיקום וכמה טייקים למבחן אתה תמצא את המיקום שהוא הכי פחות פשרה מבחינת הכל.
_________________
This one goes to 11!!!
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
פורסם: ראשון 20 מאי,07 01:17
מה הבעיה להקליט את שניהם ביחד ולסגור עניין?
לא כל דבר צריך לפרק לאטומים בודדים כדי לעשות עליו מיקס.
דאג להציב את המיקרופונים נכון, לבחור חלל אקוסטי נכון (אולי להקליט על פסנתר אחר בחלל אחר), לחץ REC ותן לקסם לקרות.
הצטרף: 08 דצמ' 05
הודעות: 189
מיקום: ישראל
פורסם: ראשון 20 מאי,07 01:22
גם אני חשבתי מיקרופון אומני לזמר - לפחות שיבטל לעצמו חלק מהפסנתר שהוא קולט.
לגבי הפסנתר - אני אוהב יותר את הצבע של קונדנסר עליו. הזליגה תהייה יותר משמעותית אם אני אשתמש בקונדנסר בגלל הרגישות שלו? יש דרך לשפר את זה אבל עדיין להשתמש בקונדנסר?
אסף, לא אמרתי שיש בעיה, פשוט המטרה שלי היא לנסות להפריד כמה שיותר את הערוצים כדי לקבל יותר שליטה במיקס, ולמצוא את הדרך לעשות MICING כדי לקבל את הסאונד הכי טוב.
וממש לא מדובר פה על הפרדה לאטומים, זה בכל זאת שני כלים נפרדים לגמרי.
האמת שהקלטת שירה שוב אחר כך יכול להיות רעיון נחמד.