תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 08:37
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
המחיר לא קובע?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  Oded  
Supporter
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 2277
מיקום: תל אביב
המחיר לא קובע?
הודעה פורסם: רביעי 20 יונ',07 01:35   
מצאתי סדרה של 'כתבות' מאוד מעניינות.
מחזק את המנטרה שלי על מבחנים עיוורים באמת.

כאן תבצעו השוואה (עיוורת כמובן) בין פרה-אמפים שונים: אחד עולה 1500 דולר, השני 200 דולר והשלישי 5 דולר, וגם בין מיקרופונים שונים.

כאן יגלו לכם מה כל אחד מהם היה.

וכאן יש את כל הפרטים שתרצו לדעת אחרי ההשוואה #smile

חומר ל #think
_________________
קריינות
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: רביעי 20 יונ',07 01:53   
אני חושב שהמבחן לא תופס במציאות,
אני חושב שדיבור בלבד לא מספיק כדי להדגים את רמת איכותו של פרהאמפ
הם היו צריכים להקליט גם תוף סנאר בשביל תגובת הטרנזיאנט (מה המינוח לזה בעברית? התקפיות?) אקוסטית,מגבר ושירה.

כמו כן כאשר נמצאים בscenario בו מקליטים לדוגמא שיר של 20 ערוצים עם פרהאמפ זול ועם פרהאמפ "נחשב"
שם מתגלה איכותו של הפרהאמפ.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
  Oded  
Supporter
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 2277
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 20 יונ',07 02:21   
ברור שזו לא השוואה הוגנת וכו' וכו' וכו'. הם אפילו מצויינים זאת בכתבות.
בסה"כ מדובר בקצת תוספת של אודיו לים הדיבורים.

חוץ מזה, מיותר להגיד (כי זה נאמר כל כך הרבה) שאין כזה דבר הכי טוב תמיד ולהכל. הדבר החשוב שכל העניין בא להראות, הרבה יותר ממהו הפרה אמפ שהכי מוצא חן בעיניכם לסיטואציה, הוא הקשר האדוק בין המוח לאוזניים, ומה חוסר הידיעה (=נטרול מוח) יכול לעשות ליכולת השיפוט האובייקטיבית. הרי אני בטוח שאם היו כותבים מראש מיהו הפרה אמפ הזול התוצאות היו שונות בהרבה, ולא כי אנשים מטומטמים, אלא כי הם היו שומעים יותר עם המוח, ופחות עם האוזניים.
 
נקודה למחשבה. זה הכל.
_________________
קריינות
  Oded  
Supporter
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 2277
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 20 יונ',07 05:04   
שימו לב, לגבי הקלטות המיקרופונים.

מכיוון שהפרה אמפים היו בגיין קבוע (עקב התכנון של הפרה $5), היה צורך להקליט את המיקרופון במרחק של 40 ס"מ, לעומת 20 ס"מ בראשון. מכאן, מעצם ההבדל בין קונדנסר לדינמי, ומחוסר הטיפול האקוסטי המתאים בחלל ההקלטה, נובע ההבדל העצום בין שני המיקרופונים.

ועדיין - בהתחשב בנסיבות, ואם לא היינו יודעים שום דבר ממה שאמרתי עכשיו, אני חושב שברור מאוד איזה מהמיקרופונים יותר מתאים למצב הזה, ובהקלטות הללו.
_________________
קריינות
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: רביעי 20 יונ',07 07:32   
המבחנים האלה (וכל האחרים מסוגם) מצביעים על חוסר הבנה מינימלית בטכניקת ההקלטה.

אין חולק על כך שיש הבדלים - יופי.

באשר ל"מה טוב" - זה תלוי בישום (הצבע המבוקש) -

זה כמו לבדוק את הביצועים של פיאט 127 עם צמיגים של פורמולה 1, את יכולת העבירות של המייבאך בתנאי שטח, או את יעילותן של שרשראות שלג בסודן.
_________________
Peace,

Zooot
  Oded  
Supporter
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 2277
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 20 יונ',07 07:58   
זוווט, ברור לגמרי שאין פה עניין של טוב יותר או פחות.

תסכים איתי שלפרה-אמפ ב5 דולר יש מאפיינים כלליים דומים לזה ב1500 דולר בסיטואציה הספציפית הזאת? בטח יותר קרובים אליו מאשר השלישי?

אני חושב, כמו שאמרתי, שהדבר היחיד שצריך לקחת מההשוואה הזו הוא ניתוק מה שאנחנו יודעים על הציוד ממה שאנחנו שומעים ממנו.

אני בכלל לא משתמש במלים יותר או פחות טוב.

ציטוט:
זה כמו לבדוק את הביצועים של פיאט 127 עם צמיגים של פורמולה 1, את יכולת העבירות של המייבאך בתנאי שטח, או את יעילותן של שרשראות שלג בסודן.

לדעתי, זה דווקא כמו לבדוק ולדרג את הביצועים של המייבאך מבלי לציין באיזה תנאים, וכמו שהסכמתי איתך מהתחלה - זו בדיקה עקרה מיסודה.

אבל, אם מתעלמים לרגע מכל עניין הדירוג, ומתייחסים רק למאפיינים של הסאונד (מבלי לתת ציון), אני חושב שיש כאן משהו מעניין, שראוי לתשומת לב - בטח ובטח לכל חולי הציוד ואנשי ה"יותר יקר תמיד ישמע יותר טוב/יותר מתאים/שונה לגמרי ממה שזול".
_________________
קריינות
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: רביעי 20 יונ',07 09:57   
ציטוט:
תסכים איתי שלפרה-אמפ ב5 דולר יש מאפיינים כלליים דומים לזה ב1500 דולר בסיטואציה הספציפית הזאת? בטח יותר קרובים אליו מאשר השלישי?


ותסכים איתי שאין בעיה ליצר פרה חרא ב-1500$.

הבדיקה מטעה מעיקרה, כנ"ל ה"בוחנים" שיכלו לכלול גם את בטהובן וואן גוך, וכנ"ל שאלת המחיר.

"לפלא הטכנולוגי" אין לוח מעגלים מודפס, בקרת עוצמה, חיווי, קופסא, שנאי, ספק כוח (אפילו עלות 4 סוללות לא מחושבת, שלא לדבר על מחיר "תחזוקת הספק" לאורך זמן), עלויות שיווק, פרסום, הובלה+ביטוח, מיסים, מכון תקן, מימון, שכר עבודה ועוד ועוד כיו"ב, והרי רק הניוטריק שתאלץ לקנות לחיבור כניסה/יציאה (שכמובן לא כלול בתחשיב) יעלה לך 5$.

ועם כל הכבוד, יש להוסיף גם רווח של כל גורם מהיצרן עד אליך.

תוסיף את כל אלה ותגיע ל-200-400$ לפחות, מחיר ממוצע של פרה "רגוע" (שיכול להשמע מצוין בסיטואציה ספציפית), שלא לדבר על מרווחי הביטחון של מכשירי קצה עליון.

וגם לאחר שיצרת את "הפלא" -
תן לי כל פרה (סביר) בעולם, ואראה לך שניתן להציבו בסיטואציה (ע"י בחירת מיקרופון, הצבתו, בחירת מקור ועוצמת הגברה) שבה "יפסיד" לפרה אחר, או שלא ניתן יהיה לקבוע עדיפות לכאן או לכאן.

על תוף סנר נוהגים הרבה טכנאים להציב שור 57 - זה אומר ש-U87 הוא "לא טוב מספיק למחירו" אם נערכה ביניהם תחרות דומה והוא "הפסיד"?

למיקרופון שפופרתי אני (והרבה אחרים) נוהגים לחבר פרה שאינו שפופרתי -
אם תיערך תחרות בסיטואציה זו בין פרה שפופרתי לפרה שאינו שפופרתי סביר להניח שהשפופרתי "יפסיד" -

מה זה אומר בדיוק, ומה למדנו בדבר "איזה פרה נשמע טוב יחסית למחירו"?

---

הבוחנים הם גורם נוסף -

בשימוש בערלי לשון כטועמים, הרי באותה מידה יכולת להשוות באופן עיוור בקבוק "שאטו דיאיקם סוטרן" (60K$) ליין של כרמל מזרחי ע"י טועמים כמוני שלא מבחינים בין יין לאוקטן 95, או להוכיח שניתן להכין סטיק של מסעדת אראגאווה ביפן (1200 ש"ח למנה) מבשר של "יוסי פקין" ו"רוב האנשים לא ירגישו בהבדל".

---

מעבר לכך יש את האינטרס של המפרסם, וזה (כידוע לכל מי שלמד סטטיסטיקה באיסיינית) משנה את התוצאה, והוא כן מדבר על "מה טוב", ואולי גם יציע לך בעתיד "קיט בניה מורכב בתוספת כמה עלויות".


ציטוט:
Fresh from a comparison test against preamps costing $200 and $1500 - which it beat handsomely - the secrets of the $5 preamp are at last revealed.


הנה חידה:

אתה משתתף במשחק טלויזיה, בו מוצגות שלוש דלתות שרק מאחורי אחת מהן יש מליון דולר.

אתה בוחר דלת, והמנחה פותח את אחת הדלתות האחרות ומראה שהפרס לא היה מאחוריה, ולכן נשארו רק שתי דלתות לבחור מהן.

המנחה נותן לך אפשרות לדבוק בבחירתך או לשנות אותה -

מה תעשה?
_________________
Peace,

Zooot
  Oded  
Supporter
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 2277
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 20 יונ',07 15:47   
לגבי המחיר, אלה נקודות מעניינות שלא חשבתי עליהן.

עוד נקודה שראויה לציון היא שהם מדברים על הLA-610, שהוא שילוב של פרה אמפ 610 וקומפרסור שהוא סוג-של-אמור-להיות-re-issue-inspired-by הLA2A. הקומבו הזה עולה 1500 דולר, אבל מכיוון שלצורך הבדיקה הקומפרסור וודאי היה בbypass (והוא גם ככה לא כולל את השנאי של הLA2A, שהיה משפיע רבות על הסאונד גם בbypass), כדאי להתייחס למחיר של ה610 לבד. המחיר של הsolo-610 עומד על 800 דולר.

אגב, המחיר של היחידה של ברינגר הוא 100 דולר ולא 200 כמו שהם אומרים, וכמו שאמרת המחיר של הפרה אמפ בחמישה דולר הוא בפועל יותר מחמישה דולר, כך שיחסי המחירים כבר משתנים.

אז כבר הורדנו בערך 800 דולר שיווקיים מההשוואה. היה שווה לבדוק #smile

ציטוט:
תסכים איתי שאין בעיה ליצר פרה חרא ב-1500$.

מסכים ולא מסכים. הרי הנה אתה בעצמך עושה הכללה כשאתה אומר "חרא"... הרי כמו שאתה אומר (ואני מסכים) ה'חרא'יות שלו יכולה להתאים מאוד לסיטואציה X, ואז הוא כבר לא כל כך חרא - נכון? באופן ספציפי אני חושב של610 יש שימושים שונים שלהם הוא מתאים - לא כך?
ציטוט:
על תוף סנר נוהגים הרבה טכנאים להציב שור 57 - זה אומר ש-U87 הוא "לא טוב מספיק למחירו" אם נערכה ביניהם תחרות דומה והוא "הפסיד"?

שוב - זה בדיוק מה שאמרתי שלדעתי לא צריך להסיק מהמבחן. אני מסכים איתך במאה אחוז.
אין פה עניין של טוב או לא טוב באופן כללי - יש רק טוב או לא טוב לסיטואציה ספציפית

ציטוט:
מעבר לכך יש את האינטרס של המפרסם, וזה (כידוע לכל מי שלמד סטטיסטיקה באיזיינית) משנה את התוצאה, והוא כן מדבר על "מה טוב", ואולי גם יציע לך בעתיד "קיט בניה מורכב בתוספת כמה עלויות".

נכון, ולכן הצרכן צריך להיות חכם מספיק כדי לדעת להתעלם מהזבל השיווקי שמנסה לדרג דברים כטובים באופן אבסולוטי, ובשביל זה אנחנו פה #smile
 
ציטוט:
המנחה נותן לך אפשרות לדבוק בבחירתך או לשנות אותה -

מה תעשה?

אשנה את בחירתי, כמובן #biggrin

נראה לי שאני מפספס את הנקודה כאן (אלא אם כן אתה הולך להסביר אותה עכשיו #smile)...
_________________
קריינות
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: רביעי 20 יונ',07 17:11   
ציטוט:
ציטוט:
תסכים איתי שאין בעיה ליצר פרה חרא ב-1500$.


מסכים ולא מסכים. הרי הנה אתה בעצמך עושה הכללה כשאתה אומר "חרא"... הרי כמו שאתה אומר (ואני מסכים) ה'חרא'יות שלו יכולה להתאים מאוד לסיטואציה X, ואז הוא כבר לא כל כך חרא - נכון? באופן ספציפי אני חושב של610 יש שימושים שונים שלהם הוא מתאים - לא כך?


לא.
אם מתעקשים על סמנטיקה אז התשובה להערתך היא -
"אין בעיה ליצר פרה חרא ב-1500$ שישמע חרא בהרבה סיטואציות, וכך הוא נשמע גם בסיטואציה בה נערכה ההשוואה, ולכן אין המחיר מהווה אינדיקציה".

---

ציטוט:

ציטוט:
על תוף סנר נוהגים הרבה טכנאים להציב שור 57 - זה אומר ש-U87 הוא "לא טוב מספיק למחירו" אם נערכה ביניהם תחרות דומה והוא "הפסיד"?

שוב - זה בדיוק מה שאמרתי שלדעתי לא צריך להסיק מהמבחן. אני מסכים איתך במאה אחוז.
אין פה עניין של טוב או לא טוב באופן כללי - יש רק טוב או לא טוב לסיטואציה ספציפית.

ציטוט:
מעבר לכך יש את האינטרס של המפרסם, וזה (כידוע לכל מי שלמד סטטיסטיקה באיזיינית) משנה את התוצאה, והוא כן מדבר על "מה טוב", ואולי גם יציע לך בעתיד "קיט בניה מורכב בתוספת כמה עלויות".


נכון, ולכן הצרכן צריך להיות חכם מספיק כדי לדעת להתעלם מהזבל השיווקי שמנסה לדרג דברים כטובים באופן אבסולוטי, ובשביל זה אנחנו פה


צרף לכך את הדוגמא הנוספת (שעליה לא חלקת והיא העובדה שבמקרים רבים מיקרופון שפופרתי ישמע טוב יותר דרך פרה שאינו שפופרתי), ומכאן שאתה מסכים למה שכתבתי:

ציטוט:
המבחנים האלה (וכל האחרים מסוגם) מצביעים על חוסר הבנה מינימלית בטכניקת ההקלטה.

אין חולק על כך שיש הבדלים - יופי.

באשר ל"מה טוב" - זה תלוי בישום (הצבע המבוקש)


---

ציטוט:

ציטוט:
המנחה נותן לך אפשרות לדבוק בבחירתך או לשנות אותה -

מה תעשה?

אשנה את בחירתי, כמובן

נראה לי שאני מפספס את הנקודה כאן (אלא אם כן אתה הולך להסביר אותה עכשיו )...


אם תסביר לי מדוע בדיוק החלטת לשנות את בחירתך, ולמה "כמובן" -
אסביר לך את הנקודה.
_________________
Peace,

Zooot
  Oded  
Supporter
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 2277
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 20 יונ',07 17:22   
ציטוט:
"אין בעיה ליצר פרה חרא ב-1500$ שישמע חרא בהרבה סיטואציות, וכך הוא נשמע גם בסיטואציה בה נערכה ההשוואה, ולכן אין המחיר מהווה אינדיקציה".

נכון. במילה אינדיקציה אתה בעצם אומר אינדיקציה לטיב המוצר - נכון? (יכול להיות שלא)
אם כן, אז מעולם לא אמרתי שהמחיר הוא אינדיקציה לטיב המוצר או להתאמתו לסיטואציה מסוימת. אם כבר אמרתי בדיוק את ההפך.

ציטוט:
מכאן שאתה מסכים למה שכתבתי

נכון, זה מה שאמרתי מהשניה הראשונה, ולכן גם אמרתי:
ציטוט:
אני מסכים איתך במאה אחוז.


ציטוט:
אם תסביר לי מדוע בדיוק החלטת לשנות את בחירתך, ולמה "כמובן" -
אסביר לך את הנקודה.

מכיוון שעשיתי בחירה לא נכונה, וניתנה לי הזדמנות לשמור את הבחירה שאני יודע שהיא לא נכונה או לעשות בחירה חדשה שיש סיכוי של 50 אחוז שתהיה נכונה (לעומת 0 אחוז שהבחירה שעשיתי קודם היא הנכונה), נראה לי מובן שאבחר בסיכוי הגבוה יותר. (עריכה: תגלית מרעישה שלי בתגובה הבאה...)
עכשיו תורך #smile
_________________
קריינות
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון