תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 08:36
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
נוסחת הסריגים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה
  amitman  
הצטרף: 08 ספט' 06
הודעות: 67
מיקום: צפון הארץ
נוסחת הסריגים
הודעה פורסם: ראשון 24 יונ',07 15:40   
נשאלתי את השאלה וחיפשתי עליה תשובה באינטרנט וגם פה באתר ועוד לא מצאתי תשובה לכן אשמח מאוד אם תעזרו לי.
ידוע לכל שנגיד בגיטרה ככל שהמיתר מתקצר הצליל יותר גבוה בנוסף לזה ככל שהצליל יותר גבוה הסריג שלו יותר צר, משמע שהקיצור של המיתר הוא קיצור באחוזים ולא באורך ספציפי השאלה שלי היא על פי איזה נוסחה בנוי הדבר הזה.
ז"א על פי איזה נוסחה מתמטית בנוי למשל היחס בין הרוחב של הסריג הראשון בגיטרה חשמלית לזה השנייה. וכמובן איך הנוסחה משתנה בהתאם לכלים עצמם, לחומר שממנו עשויים המיתרים וכן הלאה. אשמח מאוד אם תעזרו לי בזה.
רועי גבע
Act Compatible
הצטרף: 01 מאי 03
הודעות: 1253
מיקום: ראשל"צ
הודעה פורסם: ראשון 24 יונ',07 15:58   
es
הצטרף: 08 אפר' 07
הודעות: 14
מיקום: תל אביב
החישוב
הודעה פורסם: ראשון 24 יונ',07 17:33   
הנוסחה לא משתנה בהתאם לסוג המיתר, לכלי וכו'. היא פונקציה של אורך המיתר בלבד.

קודם כל, קובעים את "סריג 0" כנקודת התחלת המיתר וזהו הצליל הנמוך ביותר שאליו יכול להגיע המיתר. אח"כ אפשר לקבוע את נקודת האוקטבה בדיוק בחצי המיתר (מיתר קצר פי 2 = תדר גבוה פי 2).
עכשיו החישוב הוא כזה. כל סריג אמור לספק צעד אחד מ-0 (המיתר השלם) ועד 0.5. אנחנו מעוניינים ב-12 צעדים כפליים כאלה, כך שנקבל את השוויון:
x^12=0.5

כלומר x, הגודל בו עלינו להגדיל את הצעד לסריג הבא, הוא שורש 12 של 0.5. זה יוצא בערך 0.944. כלומר את הסריג הראשון ממקמים בנקודה שהיא 0.944 מאורך המיתר, את הסריג השני ממקמים בנקודה שהיא 0.944 בריבוע (0.8911) מאורך המיתר וכו'. הסריג ה-12 יצא כצפוי 0.944 בחזקת 12 מאורך המיתר, שזה בדיוק בחצי, וכך ממשיכים כמה שרוצים.
מקווה שזה מספיק ברור :-)
unknown_
הצטרף: 25 פבר' 04
הודעות: 125
הודעה פורסם: ראשון 24 יונ',07 22:27   
החישוב אמנם נכון, אבל אורך המיתר הוא לא הגורם היחיד שמשפיע (אם זה היה כך,
אז 6 מיתרי הגיטרה במצב פתוח היו משמיעים שישה צלילים זהים להפליא, מכיוון שאורכם זהה).
גם דחיסות החומר ממנו עשוי המיתר, עובי המיתר ורמת המתיחות של המיתר (שבה ניתן
לשלוט באמצעות כיוון הכלי) משפיעים על גובה הצליל.
מיתר רפוי, עבה ועשוי מחומר בעל דחיסות גבוהה יפיק צליל נמוך, ואילו מיתר מתוח, דק
ועשוי מחומר בעל דחיסות נמוכה יפיק צליל גבוה. כל זה כמובן בנוסף לאורך, שכבר הוסבר.

קצת הסברים ומחשבון בלינק הזה
וגם בזה
_________________
http://www.myspace.com/danmurciano
es
הצטרף: 08 אפר' 07
הודעות: 14
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 25 יונ',07 06:57   
כמובן שאתה צודק, אם כי התייחסתי אך ורק לשאלה המקורית - ואכן היחסים על המיתר אינם מושפעים מהגורמים שציינת :-)
  amitman  
הצטרף: 08 ספט' 06
הודעות: 67
מיקום: צפון הארץ
אח פשוט טוב לחזור לפה
הודעה פורסם: שישי 29 יונ',07 01:30   
תודה רבה. עזרתם לי מאוד, כרגיל.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון