תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 21:48
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מה הכי חשוב בסאונד צ'ק?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (140) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  eliran dror  
הצטרף: 30 ספט' 03
הודעות: 65
מה הכי חשוב בסאונד צ'ק?
הודעה פורסם: חמישי 05 יול',07 14:46   
שלום לכולכם
אני אמנם שנים פה, אך לא ממש חושף את פרצופי
היום יש לנו הופעה בפקולטה לחקלאות רחובות
וברוצני לדעת בתור מתחיל מה הכי חשוב בסאונד צ'ק
אף פעם לא עליתי על במת PA אם יש לכם עצות זה יהיה מגניב
ואם תרצו לשמוע אותנו אז אנחנו נקראים פרופיל נמוך ומצורף קישור פרופיל נמוך במייספייס למייספייס שלנו

תודה מראש
#smile
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 05 יול',07 14:52   
עצות כלליות תוכל לקרוא בפורום PA שכאן, והתחל עם המאמר "מיומנו של עובד במה".
אם זה משהו ספציפי, קשה להתמקד ללא פרטים.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
...
הודעה פורסם: חמישי 05 יול',07 15:16   
מה הכי חשוב בסאונד צ'ק?

שיהיה לו כיסוי... #biggrin

#smile
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
צחיפו
הצטרף: 02 ינו' 02
הודעות: 402
מיקום: פ"ת
הודעה פורסם: חמישי 05 יול',07 18:22   
תגיעו לבאלאנס הכי טוב ביניכם לפני שפותחים מוניטורים. נגנו שיר מהתחלה עד הסוף ורק לאחר מכן בקשו שיפתחו לכם במוניטור אך ורק מה שחסר ובעצמה המינימלית המאפשרת לכם לעבוד ולנגן בכיף. השגיאה הכי גדולה, בעיניי, היא פתיחה לא אחראית במוניטור, לפני שנבדק מה צריך וכמה צריך. מתופף שמבקש תופים במוניטור זו צרה צרורה.

והכי חשוב - לנגן כפי שתנגנו בהופעה, מבחינת אנרגיה, עצמה וכיף.

עוד דבר שנתקלתי בו הוא טכנאי שמאוד אוהב דיליי, וקרה שבשירים שהסתיימו בברייק הדיליי המשיך שיך שיך... עדכנו את הטכנאי לגבי כל דבר שהוא לא יכול לצפות מראש.

ושיהייה בהצלחה!
_________________
גוטה שבעס מיידלע
www.zahifodor.com
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שישי 06 יול',07 23:55   
זה כבר בטח מאוחר, אבל לטובת הדורות הבאים...

להתכונן מראש, שזה אומר לבדוק שאין רשרושים מהיציאה של הגיטרה, שאתה יודע איך להוציא מהקלידים גם סטריאו וגם מונו במידת הצורך.
אם בונים את הבמה בשבילכם, ספקו למגביר/טכנאי רשימת קוים מסודרת, כולל ציור של הבמה.
אין דבר יותר מרגיז מאשר קלידן שמגיע להופעה ושבדיוק "בדרך" נדפקה לו היציאה השמאלית ועכשיו צריך לבזבז 20 דקות על להבין איך עוברים למונו, כשבנתיים הבסיסט מתעצבן ששמו אותו בצד שמאל ולא בימין כמו שהוא אוהב.

להגיע בזמן
ז"א לפני הזמן, אם קבעתם "באלאנס" בשעה שלוש וחצי, זה אומר שאת הכלים צריך להרכיב כבר חצי שעה לפני לפחות, ובשלוש וחצי כבר בדקתם שהכל עובד ואפשר להתחיל לעבוד.
תאמו את זה עם הטכנאי/מקום, שאלו מתי אפשר כבר להתחיל להעלות את הכלים לבמה, ובאיזה שעה מתחילים את העבודה.
אין דבר יותר מייבש מאשר לקבוע עם להקה באלאנס בשלוש וחצי, והם מגיעים למועדון ב20 דקות איחור ורק אז מתחילים להרכיב את הכלים.


לכוון את הכלים לפני שמתחילים לפתוח קוים/"לעשות סאונד".
זה נראה בנאלי, אבל אם אחרי שכיוונו את המיקרופונים מתחילים לשנות את המיקום של התופים השונים, אז אחריהם גם צריך לשנות את המיקרופונים, ואז לשמוע הכל מהתחלה.
חבל על הזמן. (נכון גם לגבי גיטריסטים שמשנים כיוונים בדיסטורשן/קומרסור/פאז/פייזר)

לבצע את מה שאתם הולכים לבצע בהופעה.
אם אתה ממלמל למיקרופון איזה רשימת מכולת אקראית, ודורש יותר שירה במוניטור, בזמן שהחבר שלך מנגן את STAIRWAY TO HEAVEN (ואתם בכלל מופע ראגאיי) זה חסר טעם.
זה נחמד בשביל לבדוק את הקו ולקבל רושם ראשוני, אבל לא יותר מזה.

לנגן יחד כמה שיותר, לא להתחיל ב"לעשות סאונד תופים" ואז גיטרה (20 דקות מינימום כדי לבדוק את כל המצבים של הדיסרטוקרשן).
ככה תכירו את המקום, תבנו באלאנס מוניטורים נכון שמתאים לשירים , ויותר חשוב, הטכנאי יוכל לשמוע וללמוד את השירים ולבנות באלאנס נכון לPA, לבנות את הסאונדים כמו שצריך וכו'.
הבעיה הגדולה ב"לעשות סאונד" בנפרד לכל כלי היא שכל אחד נשמע ענק, גדול, מעולה לבד, אבל אז פותחים את כולם בPA ויש באלאגן שלם, אין זמר, פתאום צריך פחות גיטרה במוניטור ויותר שירה

תהיו סבלניים.
הסיכויים הם שהטכנאי יושב שם כבר כמה שעות, נלחם באיזה מגבר שהחליט לא לעבוד , אחרי שהוא והצוות העלו את הציוד במדרגות כי לא הייתה מעלית במקום. אם הבנאדם עושה רושם רציני, סביר להניח שהוא יודע מה הוא עושה, תנו לו לעשות את העבודה שלו, אל תתפרצו בצעקות "יותר אובר הד במוניטור באס", אלא חכו לתורכם, להבדיל ממה שחלק מהנגנים חושבים (או מכפי שזה מצטייר מגישה של "טכנאים" מסויימים) הטכנאי בא לעשות את העבודה שלו, שהיא להגביר אותכם, ולעשות שתשמעו הכי טוב שאפשר , ויהיה לכם הכי נוח וכיף שאפשר, כמה שתקפידו לעבוד יחד איתו ולעשות מה שהוא מבקש (אם מבקשים שקט על הבמה, זה אומר שגם אתה, הגיטריסט המוביל לא מנגן, ברור?)

ציטוט:
צחיפו, העצה שלך קצת בעייתית כי כשעושים סאונד מוניטורים אין את הPA בחוץ,

מי אמר?
אפשר להתחיל כאשר הלהקה מנגנת לבד, בלי הגברה בכלל, המוניטורים נפתחים כדי לפצות על בעיות בבאלאנס הפנימי (למשל בתופים באופן טבעי חזקים מאוד לעומת הזמר), ומשם ממשיכים לפתיחה של הPA, ותיקון במוניטורים כדי להתגבר על ההשפעה של הPA, הרי המוניטורים נועדו להתגבר בדיוק על הבעיות האלה.
בכל מקרה כדאי לפתוח את הPA לווליום שמדמה את ההופעה, גם בשביל באלאנס, גם בשביל צבע, זליגות , פידבקים וסתם הרגשה כללית, הרי זאת בדיוק המשמעות של זמן הבאלאנס, זהו זמן חזרה ואימון לכל דבר
שי
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
יש פה כמה דברים שאני ממש לא מסכים איתם.
הודעה פורסם: שבת 07 יול',07 01:57   
מתופף שמבקש תופים במוניטור זו צרה צרורה?
עוד לא ניתקלתי במתופף שלא רצה מינימום קיק במוניטור עד סט שלם - אם זה מה שהוא רוצה זה מה שהוא רוצה.
נראה לך שמתופף שיש לו כזה דראם פיל לא לוקח קיק במוניטור?

הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא


"צחיפו, העצה שלך קצת בעייתית כי כשעושים סאונד מוניטורים אין את הPA בחוץ, " - טעות מספר 1 - מוניטורים עדיף רצוי וכדאי לעשות כאשר ה PA פתוח,הוא יהיה פתוח גם בהופעה...

"עוד הערה, טכנאי טוב ידע מה לתת במוניטור ומה אסור לתת במוניטור (אוברהדים למינהים)" - אני ככלל מעדיף לא לתת דברים מקומפרסים במוניטור אבל אין דבר שאסור לתת במוניטור - גם הי הט ואובר הדס...

"לנגן יחד כמה שיותר, לא להתחיל ב"לעשות סאונד תופים" ואז גיטרה (20 דקות מינימום כדי לבדוק את כל המצבים של הדיסרטוקרשן).
ככה תכירו את המקום, תבנו באלאנס מוניטורים נכון שמתאים לשירים , ויותר חשוב, הטכנאי יוכל לשמוע וללמוד את השירים ולבנות באלאנס נכון לPA, לבנות את הסאונדים כמו שצריך וכו'.
הבעיה הגדולה ב"לעשות סאונד" בנפרד לכל כלי היא שכל אחד נשמע ענק, גדול, מעולה לבד, אבל אז פותחים את כולם בPA ויש באלאגן שלם, אין זמר, פתאום צריך פחות גיטרה במוניטור ויותר שירה"

זה עניין של שיטות עבודה - אני אישית לא סובל שהגיטריסט מנגן שאני מנסה להוציא את הקיק שאני רוצה - אני מעדיף לבנות גייו סטרקצר של כל כלי בנפרד ואז למקסס - אבל שוב עניין של שיטות עבודה - יש להקות שנחמד למקסס שכולם מתחילים ביחד.
_________________
This one goes to 11!!!
MORRM
הצטרף: 07 מאי 02
הודעות: 227
מיקום: יבנה
הודעה פורסם: שבת 07 יול',07 06:12   
חברה אתם נכנסים למיני ויכוח על שיטת עבודה...
כל אחד והשיטה שלו.

בבלאנס ובהופעה הכי חשוב שאתם (הנגנים) תרגישו הכי נוח שבעולם ושתשמעו מה שאתם רוצים, זו העבודה שלנו- לגרום לכם להשמע טוב ולשמוע טוב (בהנחה שאתם נשמעים טוב גם בלעדינו)

אז מה שהכי חשוב בבאלנס זה להרגיש הכי טוב על הבמה (כל הנגנים)
MrSoundMan
Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
הודעה פורסם: שבת 07 יול',07 06:18   
הכי חשוב, לדעתי, זה קודם כל להגיע לסאונד צ'ק. מסתבר שזה לא ברור מאליו לכולם #think
דבר שני - משמעת. יש אדם אחד שתפקידו הוא לדאוג לסאונד, ויש להקשיב לבקשות שלו, כדי שהעבודה תרוץ מהר וחלק. לא להתחיל לשחק עם גיטרה בזמן שהוא מנסה לעשות סאונד לתופים, אלא אם הוא ביקש. לא להעיר לו לפני שהוא סיים סאונד ראשוני. הסאונד לא מגיע מיד עם הפעלת המכשירים. תנו לו את הזמן להתרכז ולכוון, לפני שמעירים הערות לגבי מה שאתם שומעים.
efi86
תומך
הצטרף: 02 יול' 03
הודעות: 946
הודעה פורסם: שבת 07 יול',07 10:46   
איך בעצם עושים סאונד לגיטרה עם דיסטורשן עצבני רוצח כזה כבד של מטאל
ואז בשלב מסויים באמצע קטע למשל הגיטרה עוברת לקלין הכי הכי רך שיכול להיות?

או כנ"ל סאונד של איזה סינטיסייזר עם כבוד, בהתחלה יש פדים מלאים ושמנים כאלה שמנגנים בסולו חלק שלם מהשיר ואחר כך הסינטי מנגן איזה צליל צורמני גבוה ומעצבן שמשום מה הקלידן אוהב?

איך מתמודדים עם שינויים כאלה? משנים הכל בלייב?
שי
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
מתפללים שגם הקלידן וגם והגיטריסט סגורים על עצמם
הודעה פורסם: שבת 07 יול',07 13:08   
בניגוד למה ששחר אמר פה מקודם אני משתדל לעבור עם גיטריסטים לפחות על כל הדיסטורשן/אובר דרייב/פאז וכו שלהם - ואם יש להם שכל הם גם יקשיבו למה שיש לי להגיד להם ביחס ל EQ ועוצמה של כל אפקט,יש כאלו שיותר קל להם להקשיב ויש כאלה שהם ממש גיטרסטים... #lol
ובשביל שמעברים לא ישמעו חדים מדי - קומפרסור,אני מעדיף על גרופ כדי שיהיה POST EQ.

גם בקלידים רצוי להקדיש זמן לעבור על סאונדים עיקריים שיהיו בהופעה - הבעיה העיקרית שאני נתקל בה עם קלידנים זה בד"כ שינויי לוול קיצוניים בין סאונד לסאונד ולא שינויי EQ קיצוניים - גם פה נכנס החבר קומפרסור לעבודה - ואם באמת יש שיר עם סאונד קיצוני עושים EQ בלייב - בשביל זה אתה שם.
_________________
This one goes to 11!!!
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון