תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 04:51
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
כתיבת תופים באודיו
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (145) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מוסיקה אלקטרונית
  TM  
הצטרף: 28 נוב' 02
הודעות: 130
כתיבת תופים באודיו
הודעה פורסם: רביעי 18 יול',07 21:54   
אני וחבר מהלהקה נחשפנו לאחרונה למוסיקה אלקטרונית והתחלנו לנסות לזרוק רעיונות שהיו לנו לכל מיני טראקים שנעים בין אמביינט לפול-און. הרעיונות נכתבו בריפים של גיטרות ובס ונתקענו בכל מה שקשור לתופים איכותיים.

יש לנו ספרייה ענקית של One-shots של תופים אקוסטיים (dfh למי שמכיר), קיובייס SX2, הליון ובאטרי.
חיפשתי בכל הפורום בכל הפוסטים שמזכירים כתיבה או תכנות תופים והעלתי כי רוב האנשים משתמשים במידי לכתיבת התופים עצמם ובסוף עורכים הכל. הייתי רוצה לשמוע עוד לגבי עבודה עם הדגימות עצמן בפורמט Wav כשכל ערוץ מנגן תוף אחר. על פניו זה נשמע מאד מייגע וארוך אך מצד שני נראה לי שכך נקבל שליטה מירבית בסאונד ובפיל (תחושה, לא זה עם החדק) של הקטע.

מישהו יכול לספר על קיצורי דרך וטיפים לעבודה בדרך כזו?
ובלי שום קשר, אשמח אם תוכלו לספר לי איך אתם הייתם משתמשים בכלים שעומדים לרשותנו כדי לכתוב תופים לקטעים. האופציות שאני חושב עליהן כרגע הן:
1. פשוט לתופף על גבי מקלדת שליטה ובסוף לתקן ולערוך
2. לכתוב הכל מראש בdrum editor או משהו בסגנון
3. להשתמש בדגימות אודיו עצמן בסיקוונסר

האם יש אופציות נוספות ועל מה אתם ממליצים?

תודה.
_________________
www.onexone.co.il
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: רביעי 18 יול',07 22:04   
אני משתמש אך ורק תכנות תופים באודיו בכל ההפקות שלי, לעולם לא במידי.
אין תחרות לדייקנות והשליטה המוחלטת בצליל שהטכניקה הזו מאפשרת.

שים לב שיש מספר דיונים (עקובים מדם) בנושא, שווה להריץ חיפוש ולקרוא את אלפי המילים שכבר נכתבו בפורום על הנושא.

טיפים לתכנות תופים באודיו:
1. להכיר את מעטפות העוצמה של קיובייס (event volume curves).
2. להכיר את עורך הפיידים (fade editor).
3. לשלוט בפונקציות events to part, dissolve part, bounce selection.
4. לשלוט בכלי המספריים, הדבק, והסנאפ.
5. בהיבט ההפקתי - לדעת איך ממקססים ומעבדים סאונד של קיק, סנאר, מצילות וכו' עם EQ, AGC ואפקטים.

בהצלחה,
עודד
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: רביעי 18 יול',07 22:08   
כשזה נוגע לתופים אלקטרוניים אין בעיה לבצע את הכתיבה באודיו
כשזה נוגע לתופים אקוסטיים זה בעיה בגלל העניין שתופים אקוסטים הם לרוב מוקלטים לא רק בצורת Close mic אלה גם עם מיקרופוני חדר וOH וזו הסיבה שאנחנו זקוקים לאפליקציות המודולים השונות (Dfh,Bfd,Ezdrummer וכו') שינהלו את הדגימות בשבילנו.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
רועי גבע
Act Compatible
הצטרף: 01 מאי 03
הודעות: 1253
מיקום: ראשל"צ
הודעה פורסם: רביעי 18 יול',07 22:30   
אפשר לדמות את האוברהדים-
מיקס מיוחד עבורם, לשים אותם בחדר - ואפשר ללכת רחוק קצת יותר, ולשדר ממוניטור ימין אל מיקרופון וכן בשמאל, ויש לך הדמית חדר.
_________________
http://www.TheMusicBox.co.il
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: רביעי 18 יול',07 22:36   
מניפולאציה על הדיירקט לעולם לא תהיה שקולה להקלטת אוברהד אותנטית.
הפלאגים שכוללים את הפיצ'ר הזה אכן מפשטים את הבאלאנס הזה, שיהיה מורכב הרבה יותר במידי.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
  TM  
הצטרף: 28 נוב' 02
הודעות: 130
הודעה פורסם: חמישי 19 יול',07 23:50   
אוקיי. קודם כל המון תודה.
אחרי ששיחקתי קצת עם הדגימות אודיו היום זה מחזק אצלי את התחושה שייתכן בהחלט שזה הכיוון ללכת בו אבל זה כל כך א-י-ט-י... אני מקווה להשתפר מבחינת מהירות.
זה ממש מוציא את הכיף מהעבודה.
מצד שני- drum editor של קיובייס עם מפת תופים של DFH לא הניב אצלי תוצאות רצויות. בהחלט ייתכן שהבעיה אצלי כי זו הפעם הראשונה שאני מתעסק עם מידי באופן רציני. נראה לי שאנסה להישאר באודיו לבינתיים.

עודד- איך בדיוק אתה מתמודד עם מצבים בהם ערוץ מסויים צריך לנגן דגימה לפני שהקודמת הסתיימה? נגיד רול תופים על סנר או משהו בסגנון?
ובלי קשר- האם תוכל לפרט את שלבי העבודה שלך מהרגע שיש רעיון ללחן ועד שהתופים כתובים לגמרי?
נשבע שקראתי את כל הפוסטים שיש בהם אזכור לנושא אבל מצאתי בעיקר ויכוחים ופחות מדי אינפורמציה.
_________________
www.onexone.co.il
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שישי 20 יול',07 00:04   
תכנות תופים באודיו הוא אכן הכיוון ללכת בו, ואני בטוח שככל שתתנסה בו יותר, כך גם יגבר קצב העבודה שלך.
רמת הדיוק, הגמישות והשליטה המוחלטת בדגימות, שווה בעיני את המאמץ.

דגימות שממשיכות להתנגן בזמן שאחרות מתחילות, הן בד"כ דגימות שונות, ולכן כל אחת תזכה לערוץ משלה.
יהיה ערוץ לקיק, ערוץ לסנאר, ערוץ למצילות, וערוץ לכל אחד מארבעת הטאמטאמים.
הדבר גם מקל משמעותית על עיצוב הסאונד ועל העיבוד של האלמנטים בשלב המיקסינג.
ספציפית לשאלתך, ברול תופים על סנאר אין חפיפה של דגימות.
גם בעולם האמיתי, מכה על תוף מפסיקה בהכרח את ההדהוד שלו מהמכה הקודמת.

מבחינת שלבי העבודה - אני לרוב מתחיל מתיבה אחת שמכילה את המקצב הבסיסי.
לאחר מכן אני משכפל ומשנה אותה במידת הצורך, כך שיש לי מהלכים דינמיים יותר,
במעגלים של ארבע או שמונה תיבות.
לאחר מכן אני בונה את השלד לכל השיר (פתיחה, בתים, פזמון וכו'), ויוצר את המעברים הרצויים.
תופי האודיו הם התחליף שלי למטרנום, ולכן הם גם השלב הראשון כמעט בכל הפקה.
אחרי שיצרתי את המסגרת הריתמית, אני ממשיך לבאס, גיטרות, סינטים ושירה, ומעבד הכל באופן חפשי יותר.

נ.ב.
ויכוחים תמיד יהיו, על כל דבר. ובעיקר על תכנות תופים באודיו מול עריכת מידי. #wink
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
yonyz
הצטרף: 10 אוק' 07
הודעות: 433
הודעה פורסם: ראשון 18 נוב',07 01:47   
עודד, מה הכוונה ב- "AGC" ?
וירץ
Act Compatible
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 931
מיקום: הרצליה
הודעה פורסם: ראשון 18 נוב',07 10:22   
התחלת שיר עם תופים בעריכת אודיו מחייבת ביטחון מאוד גדול בהחלטה לגבי הטמפו.
אמנם בגרסאות העכשויות של תוכנות הסקוונסר אין בעייה לשנות במהירות את הטמפו
(באודיו), אך עדיין שינוי טמפו (או סולם מוסיקלי) הם השינויים הכי "דרמטיים" בעריכת אודיו ורצוי כמה שפחות לעשותם כי הם תמיד משפיעים באופן לא רצוי על הסאונד
ויוצרים "מהומה" מסויימת בתהליך.
זה כמובן תלוי בסוג המוסיקה, אבל בדרך כלל אני משתדל להתחיל כמה שאפשר במידי וכשאני סגור על הטמפו והסולם אני עובר לאודיו.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: ראשון 18 נוב',07 16:11   
וירץ, אודיו פועל היום לגמרי כמו מידי, מכות בודדות שמוצבות בחלון העריכה מקבלות שינויי טמפו בדיוק כמו מידי, ובנוסף קיימים פורמטים לחיתוך של לופים מוכנים כמו REX והHITPOINTS של קיובייס שמאפשרים לשנות את הטמפו של לופים מוכים והקלטות קיימות

כמו שאני רואה את זה, אם לא הולכים "לתופף" על קונטרולר כלשהו, או להשתמש ברומפלרים היעודיים לתופים, אין סיבה לתכנת במידי, גם ככה הכל נעשה בצורה של CUT AND PASTE, ויכולת השליטה על פרמטרים שונים היא זהה (מלבד אולי שימוש בשכבות דגימה יחד עם VELOCITY משתנה)
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מוסיקה אלקטרונית

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון