הצטרף: 05 אוק' 05
הודעות: 93
מיקום: חיפה
פורסם: שני 23 יול',07 09:28
אני מעדיף לא להתעסק עם המאסטר, אני פשוט מנמיך את ה Reference כך שישמע פחות או יותר בעוצמת המיקס.
הצטרף: 13 יול' 05
הודעות: 256
מיקום: טורונטו
פורסם: ראשון 14 אוק',07 12:44
טכנאי מיקסים בכיר בארץ
אמר לי שמערכת דיגיטלית צריכה לעבוד כמו אנלוגית מבחינת העוצמות
במיוחד כשעושים מאסטרינג אנלוגי.
כלומר. אם בVU אנלוגי יש את הNOL (ה0VU) במקביל ל-18db-
אז המיקס גם צריך להיות בעצמו הנמוכה הזאת כדי שכשבמסטרינג
הוא יוצא למיכשור אנלוגי הוא יגיע אליו בעוצמה אופטימלית (NOL)
ולא בעוצמה מקסימלית שתכניס את המכשיר לדיסטורשיין
ובכלל תעביד את המערכת לא בתחום האידיאלי שלה.
בנוסף הוא אמר לי שבמסטרינג אנלוגי כשהמיקס חזק מידי פשוט
עושים PROCESS על כול המיקס להנמיך אותו לפני שמתחילים לעבוד.
אומנם הוא הטכנאי היחיד ששמעתי את זה ממנו
אבל הוא עשה הרבה מאוד וגם ממיקסים שלו שהוא שלח לארה"ב
הוא אמר שכך אמרו לו הטכנאי מאסטרינג שם
אשמח גם לשמוע אם מישהו נוסף פה שמע על כך
תומך
הצטרף: 13 יונ' 03
הודעות: 1185
מיקום: Low mid
פורסם: ראשון 14 אוק',07 13:08
בשיחה שלי עם אחד הטכנאים פה בארץ, שחתום על כמה הפקות, שוחחנו על עוצמה.
הוא האזין למשהו שעשיתי ונאלצתי לעשות לו (סוג של) מאסטרינג בעצמי עקב חוסר תקציב.
והזמרת מרוצה עכשיו מ Level אבל אני לא? הסנר איבד את האטק, ונמרח.
הוא שבמצב כזה של צורך ב Level אחרי שהוא שם לימיטר על המאסטר ומה שהוא בחר הוא דוחף בפרוטולס את ערוץ המאסטר עוד למעלה גם כשמגיע לאדום, עד שהוא שומע הבדל.
הוא טוען שכך גם ההפקות מחו"ל מגיעות כשעושים להם אימפורט לסשן.
אינני חושב כך, לא בדקתי עוד, רק כתבתי חו"ד מעניינת של מישהו.
_________________
" אנלוגי כן כן! דיגיטלי כן כן! " (א.אולארצ'יק)
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
פורסם: ראשון 14 אוק',07 14:40
כשלומדים לבנות מיקס נכון התוצאה הסופית מגיעה ברוב המיקרים לנקודה הדינמית הרצויה. גם בדיגיטל וגם באנלוג.
המסטר שוהה באותה הנקודה מתחילתו ועד סופו של מיקס (ה-0). לאחר המיקס אין לי זמן, רצון, וצורך להתעסק עם התוצאה. ברוב המצבים טכנאי מסטרינג יכול להרים עוצמתו של מיקס חלש בדרך טובה ובכלים טובים. אם אין לו כלים טובים לעניין זה אני משתדל ללכת לאחר - שלו יש. שאחרת יכולתי לעשות הכל בעצמי, לבד.
בעונה שחונה זו שבה הפורמט הדיגטלי מפותח דיו, אין לי צורך למקסם את חלון הדינמיקה במלואו. נראה לי שהרבה אנשים ואולי גם כמה טכנאים אינם מבינים שמה שחשוב הוא לא מה קורה בחלק העליון של החלון אלא מה שקורה בחלק התחתון שלו...
לא מכיר את הNOL אבל יכול לספר ארוכות על הNull
_________________
הפקה ומיקס
הצטרף: 13 יול' 05
הודעות: 256
מיקום: טורונטו
פורסם: ראשון 14 אוק',07 15:08
NOL = normal operating level
והשיחה שלי לא היתה אם לגעת בפיידר של המאסטר
אלא מה העוצמה האידיאלית שבה צריך להיות מיקס.
כי רוב הטכנאים שואפים למקסימום
כשצריך לשאוף לNOL
שבדיגיטלי זה באזור ה 18DB- ופיקים ב 10-
הצטרף: 07 מאי 02
הודעות: 227
מיקום: יבנה
פורסם: ראשון 14 אוק',07 22:10
תלוי בפרויקט...
אבל בעיקרון:
כל הערוצים אצלי יוצאים בניפרד/ ב"גרופים" (לדוגמא:BD, SNR... ELC GTR, AC GTR... SOLO, VOX, VOC וכו...)
בערוצים מסוימים בדרך כלל אני יבחר להכניס לימיטר כדי לדחוף עוד קצת את הסיגנל (BD, SNR, VOC) תלוי בסוג הפרויקט,
את הבלאנס בין הכלים אני מבצע במיקסר החיצוני, כשבדרך כלל אני דואג להוציא במאסטר,
בסביבות ה-3db-.