S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
פורסם: שבת 18 אוג',07 23:22
א. יש איזושהי סיבה שאתה נעול על שני הדגמים האלה? או על YAMAHA?
ב. שב בחנות ונגן על שניהם, ואחד מהם "ידבר" אליך. סמוך עלי. זה תמיד קורה.
ג. אל תזלזל ברמקולים מובנים, וודאי שלא ברמקולים איכותיים כמו של ה-CP300. גם אם יש לך ADAM P15 באולפן, עדיין הרמקולים של ה-CP300 ממוקמים (פסיכואקוסטית) בנקודה מצוינת, ומותאמים (מבחינת התגובה שלהם) לצליל הפסנתר הספציפי של הכלי.
ד. ברר לעצמך מה אתה באמת צריך, וקנה לפי זה.
ה. לגבי הצורך באקוסטי - בעולם ללא אילוצים וכו' אני מסכים, אבל לפסנתרים חשמליים יש יתרונות שאין לאקוסטיים, כגון ניידות והיכולת לנגן בכל שעות היממה בלי להפריע לאיש (כפתור ווליום ו\או אוזניות).
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
פורסם: ראשון 19 אוג',07 00:06
יש למרבה השמחה הרבה אופציות.
קודם כל ל-YAMAHA עצמה יש לא מעט אופציות, כגון ה-P140, ואולי P120 משומש, כמו גם ה-CP33.
לרולנד יש את ה-FP-7 החדש, וגם את אחיו הקטן והחדש, ה-FP-4. לקוואי יש את ה-MP5 החדש (מחליף את ה-MP4 שייצורו הופסק) וכמובן גם את ה-MP8 ה"גדול", שאני מבין שלא אהבת. ל-CASIO גם יש כמה דגמים לא רעים ודי זולים.
בנוגע ל-KORG אני נאלץ להסכים איתך, פסנתרים חשמליים זה לא משהו שהחברה הזאת יודעת לתכנן כל כך טוב.
לגבי ה-S90ES, שתי הערות. הראשונה היא שקשה מאד לסנתז איתו, הפרמטרים קבורים באינסוף תפקידים וממשק העריכה מאד לא נוח. השנייה היא שעם כניסת תחנות העבודה החדשות (ה-XS), להן פסנתרים מאותו בנק דגימות של ה-S90ES, כדאי לבדוק גם את ה-XS8 אם וכאשר יגיע לכלי זמר.
וכל מה שאמרנו עד עכשיו לא כלל בכלל את הדגמים ה"ביתיים", כלומר, את הפסנתרים בעלי הגוף היותר-מאסיבי שנמכרים בחלילית, כלי זמר וכו' (למשל, ה-N100 או ה-NOCTURNE של ימאהה).
ולסיום, אם אתה רוצה פסנתר חשמלי, שכח מכל הפרמטרים שעל הנייר. מכיוון שבכלי נגינה עסקינן ולא במחשב או סינתסייזר, אין מנוס מלכתת רגליך לעיר ולשבת ולנגן על כל אחד חצי שעה-שעה. ניתן לחוש "חיבור" מיידי לכלים שאנחנו אוהבים, ואת הקנייה יש לבסס על סמך ה"חיבור" הראשוני הזה ותו לא. כל ניסיון לחשוב במונחים של מחיר, פוליפוניה, מס' צלילים או יכולות הכנת אספרסו יוביל אותך לבחירה לא נכונה. הקשר בין נגן לכלי הנגינה שלו הוא רוחני\נפשי מעיקרו ואסור למדוד אותו לפי שום פרמטר יבש כגון אלה.
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1293
פורסם: ראשון 19 אוג',07 00:24
לא הבנתי איזה תקציב עומד לרשותך, מכל מקום יש את הקוואי mp 9000/9500 שהוא, לטעמי האישי, הקרוב ביותר לדבר האמיתי.
Act Compatible
הצטרף: 16 מרץ 05
הודעות: 676
מיקום: קיבוץ סעד
פורסם: ראשון 19 אוג',07 06:55
מסכים עם אסף בשתי נקודות:
א. הרמקולים המובנים בCP היו חלק חשוב מתחושת ההנאה הגדולה שלי בנגינה עליו.
ב. השיקול העיקרי צריך להיות ה"חיבור" לכלי כפי שאסף קרא לו, אם כי לא היחיד. לפעמים אנחנו נוטים להיסחף אחרי זוהר מדומה...
אני חולק על אסף בקשר לנוחות העריכה בS90ES. לדעתי זה כלי אינטואיטיבי מאוד ונוח במיוחד. הסאונדים נהדרים ברובם ומה שהכי מאפיין לטעמי את YAMAHA - הם מוכנים לשימוש מיידי "AS IS" ונשמעים מעולה במיקס בלי צורך לגעת כמעט.
בנוסף, על חווית הנגינה בS90ES אני יכול לומר כמה מילים למרות שאני לא מהבררנים במיוחד בנושא "תחושת המקלדת" משתי סיבות:
א. אני מראש לא מצפה לתחושה מדהימה כמו באקוסטי.
ב. ממילא גם בפסנתרים אקוסטיים יש הבדלי שמים וארץ בין דגמים שונים, חברות שונות וגילאים שונים של פסנתרים ב"תחושת המקלדת".
המקלדת של הS90ES טובה והמנגנון איכותי - לא מפתיע ביחס למחיר אבל בטווח הכלים שאנחנו מדברים עליו לא נתקלתי במקלדות לא טובות. כמובן שאף אחת לא משתווה לאקוסטי אבל בהשוואה פנימית של פסנתרים חשמליים בלבד לא מצאתי הבדלים משמעותיים מלבד מה שנקרא "Graded" שאכן מורגש בנגינת סאונד פסנתר.
שאלת על RD700 ובמקרה היה לי אחד כזה במשך כשנה לפני הS90 אך כמו שאמרתי, בעניין המכניקה ותחושת המקלדת לא הייתי מעדיף אחד על פני השני.
מבחינת סאונד הפסנתר לעומת זאת העניין מסובך יותר. הסאונד הבסיסי של הRD לא היה מספק מבחינתי בעיקר עקב בעיה מוכרת של ססטיין קצר ולכן תחושה לא טבעית. בנוסף לא הצלחתי (יתכן מאוד שבאשמת חוסר ידע מספיק מצידי) לגרום לו "לחתוך את המיקס" ולצאת החוצה בנגינה בתוך הרכב מלא (דבר שהסאונדים של YAMAHA עושים נהדר).
מצד שני בהרחבת הפסנתרים של רולאנד שמתאימה גם לRD (לא זוכר אם זה היה SRX12 או SRX2) מצאתי את הסאונדים של פסנתר אקוסטי הטובים והיפים ביותר ששמעתי על פסנתר חשמלי. חשוב לציין שניסיתי אותם מזמן ומעולם לא השוויתי אותם ראש בראש מול הS90 אלא רק מול הפסנתר הבסיסי של הRD.
הסאונד הבסיסי של הS90ES מוצלח יותר מזה של הRD לטעמי אם כי ממש לא מושלם. משהו בו לפעמים "יבש" לי מדי ועמוס באפקט (אם כי זה ניתן לשינוי כמובן).
הטווח הדינמי שלו רחב מאוד, אולי אפילו רגיש מדי, אבל בהחלט מוסיף לתחושת האותנטיות.
כפי שאסף אמר, אין תחליף לניסוי עצמי אבל מקוה שעזרתי במשהו.
Act Compatible
הצטרף: 29 אוג' 05
הודעות: 481
מיקום: תל אביב
פורסם: ראשון 19 אוג',07 10:48
אני גם הייתי בדילמה כזו לפי זמן רב, של קניית פסנתר לבית חדש שעברתי (שכירות). הטבעי מבחינתי היה חשמלי בגלל אילוצי מקום ניידות וגם, לדעתי, תמורה למחיר. אין ספק שפסנתר אקוסטי זה הטופ - אבל גם פה קשת המחירים והאיכויות היא נרחבת ומטורפת. ידע בסינתזה ממש אין לי ולא היה לי, אך כשהלכתי ל"חלילית" נדהמתי מההיצע של פסנתרים דיגיטלים וסינתים שהיו שם, ופתאום נדלקתי על הסינתים - בגלל האפשרויות ה(כמעט) בלתי מוגבלות שלו, כולל אלו עם הארנג'ר ותחנות עבודה.
אבל - אין מה לעשות, בשביל לנגן פסנתר וללמוד פסנתר צריך פסנתר, והתחליף הקרוב ביותר יהיה חשמלי/דיגיטלי. רכשתי לי F90 של רולנד, והוא ענה לי על כל הציפיות. סאונד אמנם לא מפוצצ ת'חדר, אבל סאונד זה גם עניין של טעם וגם בספנתרים אקוסטיים (שכרגע אני מחפש לי) יש הבדלי סאונד רבים, וקשה להיתפס למשהו מיד. בכל אופן הדיגיטלי נתן לי מענה מעולה מבחינת טאצ', דינמיקה, מנגנון קלידים ותחושה באצבעות. היום אני במצב שאני לומד פסנתר קרוב לשנתיים (חזרתי לזה לאחר הפסקה בתיכון), ובגלל הערות המורה והתפתחות והתקדמות אני מרגיש שאני חייב לעבור לאקוסטי. אבל בהחלט - בשורה התחתונה - הפ' הדיגיטלי הכניס אותי לעניינים, ותרם לי המון מבחינת "הנגינה" (טכניקה, מצב הידיים, המעלת משקל ותנועה נכונה - מה שמאוד שונה באופן הנגינה ע"ג סינטים).
אגב, מה באמת התקציב שלך?