תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 17:08
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
אובר דרייב, דיסטורשן, פאז - מה ההבדלים?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (145) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מונחים בשרשרת
  astond  
Act Compatible
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 4069
מיקום: gan yavne
אובר דרייב, דיסטורשן, פאז - מה ההבדלים?
הודעה פורסם: ראשון 07 אוק',07 13:55   
וכמו בכותרת - אובר דרייב, דיסטורשן, פאז - מה ההבדלים?
בעיקר מה ההבדלים בין דיסטורשן לפאז?
_________________
Are you a mod or a rocker?
Um no,I'm a mocker

http://www.act.co.il/guide/index.php?gu=shwad&ad=261

?

למכירה בבזאר
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
אותה גברת בשינוי אדרת...
הודעה פורסם: ראשון 07 אוק',07 14:17   
בבסיס, מבחינת ה"טיפול/התעללות" באות כולם דומים.

בכולם מתבצעת קטימה של האות ונוספות ה"פינות" האופיניות, שנשמעות כהרמוניות גבוהות ע"ג התדר היסודי.

נראה לי שפאז היה הכינוי הראשון/מקורי.

#smile
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
subzero
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 474
מיקום: אולפני סטורם
הודעה פורסם: ראשון 07 אוק',07 14:20   
המממ ... קצת קשה להסביר אבל אני אנסה ..
אובר-דרייב נועד בעיקרון להגביר את האות הנכנס למגבר מנורות שכבר נמצא בדרייב על מנת להוסיף SUSTAIN ו - GAIN.

הפאז הוא אפקט שהפך פופולרי בשנות השישים ונותן סאונד מאוד מזמזם כמעט סינטטי ואולי גם צורם (לפחות לחלק מאיתנו) אפשר להגיד שזה יכול להזכיר לאחדים סאונד שבוקע מרמקול קרוע. גם הפאז יכול להגביר את האות הנכנס למגבר מנורות, אבל בניגוד לאובר-דרייב, הפאז הרבה פחות דינמי ואינו מגיב לשינויים בהתקף הפריטה כמו האובר דרייב, ובחיבור למגבר, גם המגבר מאבד חלק מהדינמיות שלו.

הדיסטורשן הוא האפקט הכי קשה להגדרה מבין השלושה. הכי קל להסביר אותו כאפקט שמיועד לדמות מגבר מנורות שנמצא בדיסטורשן.
אגב, דיסטורשן הרבה פעמים משמש כאפקט עצמאי שמחברים לערוץ הנקי של המגבר, ואז, ברמת גיין נמוכה, הדיסטורשן יכול לתפקד גם כאובר-דרייב.


מקווה שזה עוזר ...
איציק
ArielY
Supporter
הצטרף: 23 אפר' 03
הודעות: 5114
מיקום: פה ושם, בעיקר שם...וגם פה.
הודעה פורסם: ראשון 07 אוק',07 15:00   
אפשר לומר שהדיסטורשן מתחיל בעצם באובר דרייב, כלומר הסף הנמוך או ההתחלתי בדיסטורשן הוא אובר דרייב שאגב OVER DRIVE בתרגום חופשי זה פשוט "שימוש יתר" או שימוש קצת מעל למותר וזה באמת מה שקורה לסאונד, הוא מתקבל עם "עומס גיין" וע"י כך פחות נקי, עדיין לא ממש "מלוכלך" כמו בדיסטורשן ששם "העיוות" הוא "קיצוני".
הערה: הסיבה לכל כך הרבה גרשיים היא בגלל שהדברים האלה הם בדר"כ טובים...כל "העיוות" וכו.

הפאז זהו סוג של אובר דרייב "מחוזק" אבל נטול נוכחות או במילים אחרות, פשוט מצרצר זוועה , איחסה, אני שונא אותו #biggrin מיותר.....בבבאאא (איפה סמיילי של הקאה איפה ?)
_________________
==============
למכירה בבזאר
==============
Plan_B
הצטרף: 11 ספט' 04
הודעות: 109
מיקום: ישראל
הודעה פורסם: ראשון 07 אוק',07 15:10   
אולי אני מפגין טיפה חוסר ידע, אבל אם אני זוכר נכון, יש גם משהו בתחום התדרים שעובר טיפול?
או שאני מבלבל...
אני אנסח את זה בצורת שאלה שקשורה לשרשרת #smile

האם יש סוגי דיסטורשן / Fאז שמטפלים בתחומי תדרים שונים ואיך זה נעשה?

רוב תודות.
_________________
"the blues is'nt about making you feel better, it's about making others fel worse, and make a few bucks while you're at it."
  astond  
Act Compatible
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 4069
מיקום: gan yavne
הודעה פורסם: ראשון 07 אוק',07 15:31   
רב תודות. אז בעצם אוברדרייב יותר עדין ובכיוון יותר קיצוני וחריף הוא יכול להפיק דיסטורשן? ופאז הוא בעצם כמו דיסטורשן רק עם פחות "בשר" ויותר "סינטטיות"?
עוד שאלה. שמעתי פעם ואני לא זוכר מי זה היה, על גיטריסט שפשוט שחט את הרמקול שלו בעזרת סכין על מנת שיחרחר ויפיק צליל פאז/דיסטורשן וואט אבר. נדמה לי שמדובר בפיט טאונסנד אבל אני לא סגור על זה. מישהו?
(אל דאגה נמרוד אני לא הולך לבצע זאת על הרמקול החדש #wink )
_________________
Are you a mod or a rocker?
Um no,I'm a mocker

http://www.act.co.il/guide/index.php?gu=shwad&ad=261

?

למכירה בבזאר
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
הודעה פורסם: ראשון 07 אוק',07 16:00   
astond :
(אל דאגה נמרוד אני לא הולך לבצע זאת על הרמקול החדש )

כנגד זה שמתי את האנטי- פאז- גריל #biggrin
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
ArielY
Supporter
הצטרף: 23 אפר' 03
הודעות: 5114
מיקום: פה ושם, בעיקר שם...וגם פה.
הודעה פורסם: ראשון 07 אוק',07 16:09   
אכן פיט ועוד כמה "חכמים"..... #biggrin היו סיפורים על זה שהיו מבצעים שחיטה שונה \ חיתוך שונה של הממברנה על מנת להפיק "סאונד" שונה....חחח מצחיק לחשוב על זה היום.
אבל ככה היו עושים "דיסטורשן" פעם.

אגב, סיפור: כשהייתי קטן מאוד (כיתה ג נדמה לי או ד לא זוכר) נורא הוקסמתי מסאונד הדיסטורשן (שכבר אז הצית לי את הנשמה).
הקיצר, הלכתי וסגרתי את פתח תיבת התהודה בקלאסית העלובה שלי עם חתיכת דיקט שמצאתי ואליה חיברתי רמקול זעיר שפורק מאוזניות ישנות, אותו הרמקול היה מחובר בתור כניסה למגבר אודיו (במקור שימש לפטיפון) מטונף מאבק וישן שהיה לי (מסגרת עץ, זוכרים היו בונים ככה פעם ?) באחת הכניסות מאחורה, והרמקול שחובר למגבר הזה כמובן היה בהספק נמוך ממה שצריך.
איך העסק עבד ? נורא פשוט, פותחים ווליום במגבר בלי רחמים על הכניסה הזו ומנגנים עד כלות, הרמקול המסכן שלא ידע מה רוצים ממנו היה נכנס לדיסטורשן מטורף תוך כדי חירחורי גסיסה איומים ולי היתה קלאסית ועוד מוגברת ועוד בדיסטורשן ! אתם קולטים ? היתם צריכים לראות את הפרצופים הנדהמים של מי שהיה שומע את זה ועוד יותר רואה את זה....ככה נולד אפקט הדיסטורשן ה1 שלי.
_________________
==============
למכירה בבזאר
==============
t-kol
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2949
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: ראשון 07 אוק',07 16:10   
כולם אותו דבר !
זהו, שלא בדיוק........
אכן כולם שיכים לאותה משפחה אבל מבחינה טכנית הם עושים דברים דומים אך לא זהים
הפאז הוא האלים מכולם, כל אות שניכנס אליו, ולא חשוב באיזו עוצמה, יוגבר כ"כ הרבה עד שיהפוך מיד לגל מרובע,
הדיסטורשן, עושה אותו דבר (כבר אמרנו) רק שהוא אלים פחות, תנגן חלש, העוצמה במוצא תחלש
והעיוות יקטן.
האובר דרייב מגביר מאד את הכניסה אליו אבל הוא לא מחייב עיוות במוצא, העיוות שהוא יוצר, נוצר בעצם בדרגה הראשונה של המגבר בגלל הכניסה החזקה מידי אליו..........
כמו שאמרתי, כולם עושים אותו דבר, רק בשיטות שונות במקצת ולכן יש הבדלים בסיסיים
בסאונד (המעוות) שהם מפיקים.

***** הכותב אינו גיטריסט, וכל מה שכתב מתבסס על הבנה טכנית, ולא מידע מוקדם או ניסיון בשימוש/תפעול/ נגינה באפקטים הנ"ל, כך שייתכן שהמיידע אינו מדוייק.
_________________
ציוד הגברה-המומחיות שלנו, מעבדות תיקונים לציוד אודיו מקצועי T-KOL 08-8524785 / 054-4282553
http://shop.ebay.com/merchant/huckyts
frankzappa
הצטרף: 25 יול' 05
הודעות: 519
הודעה פורסם: ראשון 07 אוק',07 20:38   
חשוב לציין לדעתי, שהדיסטורשן איפשר בשנות השישים לגיטריסטים להוציא מהגיטרה
החשמלית סאונד שלא חלמו עליו עד אז. ובעצם השימוש בפאזים, דיסטורשנים ובפדאל הואה,
נגנים שונים, ובראשם ג'ימי הנדריקס הגדירו מחדש את מהות הגיטרה החשמלית, שהומצאה במקור כדי להגביר את עצמת הגיטרה בהרכבי ג'אז.
והומצאו דגמים חדשים של גיטרות, הפנדר סטרט, הלס פול, ה- SG . שכל אחת מהם גם מגיבה לדיסטורשן בצורה שונה, עם דינמיקות שונות. ועד היום הדיסטורשן לסוגיו, הוא זה שמגדיר בעצם את מוזיקת הרוק לסוגיה.
_________________
Industry Standart
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מונחים בשרשרת

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון