תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 22:00
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
Fletcher Munson curve
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  AtlPsyTrance  
הצטרף: 23 אפר' 02
הודעות: 17
מיקום: Atlanta, GA. USA
הודעה פורסם: רביעי 22 מאי,02 03:10   
מקווה שלא תתרגזו -
אני מנסה להבין את העניין של FLATCHER MUNSON וכל המחקר שלהם בנושא התדרים, לא כל המחקר אבל את העיקר.
אם מישהו יוכל לתת הסבר קצר -
על הגרף הזה - אודה לו מראש....
תודה
גילעד

_________________
www.atlantapsytrance.com
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: רביעי 22 מאי,02 05:32   
FLETCHER & MUNSON וגם אחרים בתקופות מאוחרות יותר בדקו את רגישות האוזן לתדרים שונים בעוצמות שונות
תוצאות המחקר גילו שהאוזן גישה פחות לתדרים מתחת 1KHZ בעוצמות נמוכות ולתדרים שמעל
ככל שהעוצמה עולה כך תגובת האוזן נעשת יותר לינארית (FLAT) (למרות שלתדרים נמוכים ופחות לגבוהים)
העקומות שנתקבלו נקראות ע"ש פלטצר ומונסון
זאת הסיבה שבמגברים ישנו כפתור LOUDNESS שמפצה בעזרת הגברת תדרים נמוכים וגבוהים בעצמת שמע חלשה
(ולא כדי להרעיד את יסודות הבניין בעוצמות גבוהות כנהוג במחוזותינו)
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: רביעי 22 מאי,02 15:25   
כבר בתחילת שנות ה30 של המאה שעברה גילו החוקרים פלטשר ומנסון כי שמיעת האדם תלויה בתדר. בסדרת ניסויים הם הדגימו כי השמיעה היא פונקציה של תדר וכי אוזן האדם רגישה יותר לתדרים באזור 4000 הרץ מאשר לתרים בכל תחום אחר. עוד הוכח כי ככל שנתרחק מעלה או מטה על ציר התדרים מנקודת רגישות זו כך תפחת רגישות האוזן. במילים אחרות, ככל שהתדרים נופלים מתחת ל4K הרץ יש צורך בעוצמת השמעה חזקה יותר כדי לשמוע אותם - באותה תחושה כמו את התדרים באזור הרגישות המלאה. אותו הדבר נכון גם לתדרים הגבוהים מ4K.
ככל שעולה עצמת ההשמעה רגישות האוזן לתדרים שבקצוות הולכת ומתקרבת לרגישותה באזור ה4K הרץ הנ"ל וגרף רגישות האוזן לתדרים מאבד מעיקולו ונעשה שטוח יותר. בעוצמה גבוהה מאד גרף העוצמה השווה נראה ישר למדי - קריא, רגישות האוזן לתדרים משתווה בעוצמות גבוהות.
לעקומת פלטשר-מנסון קוראים מתאר העצמה המושווית (Equal Loudness Contour).
יש לזכור כי תופעה זו הנה טבעית לשמיעת האדם וכי העקומה מתארת את מנגנון התגובה הטבעית של אוזן האדם לעוצמות שמיעה שונות ללא נסיון לפצות על צורת עקומות אלו. התוצאה המעשית של תופעת עקומת השמיעה המושווית היא שכאשר מוחלשת עוצמת השמיעה המאזין חש בנפילת עוצמה בתדרים הנמוכים והגבוהים.
ההשלכות הן רבות על עבודתם של אנשי סאונד ועל הדרך שבה הם שופטים את הסאונד המגיע אליהם מן הרמקולים הן באולפן והן בהגברה. התופעה המתרחשת כאשר בעוצמת האזנה גבוהה הכל מרגיש "מגניב" גם באולפן וגם בהופעה בעוד שהירידה לעוצמת האזנה סבירה ורגילה מניבה תחושות מרשימות פחות (חסרים גם נמוכים וגם גבוהים או שהם קיימים באזור לא נכון) היא בדיוק הדרך שבה האוזן משחקת עמנו את טריק "ההאזנה המושווית" וגורמת לאנשי הסאונד לטעות בגדול בהערכת איכות המיקס שלהם. מסטר שבושל בעוצמה גבוהה מאד עלול להניב חולשה בתחומי התדרים הנמוכים והגבוהים בעת שיושמע העוצמה נמוכה יותר ומאסטר שבושל בעוצמה נמוכה מידי יציד עודף בתדרים אלו כשיושמע בעוצמה רגילה.

מחקרם של פלטשר ומנסון הוא בן 75 שנה... נכון לשנת 2002 קיימים מספר עידכונים והתאוריה המקורית עברה שינויים שמוסדו בסטנדרט בין לאומי ISO 226:1987 Acoustics-Normal Equal -Loudness Level Contour

_________________
JS

http://www.joavshdema.com
Tel: 09-9502596
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון