תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 21:55
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
איכות צליל המצילות במוזיקה אלקטרונית
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מוסיקה אלקטרונית
  Cornilius  
הצטרף: 02 אוג' 07
הודעות: 38
מיקום: קריות
איכות צליל המצילות במוזיקה אלקטרונית
הודעה פורסם: ראשון 10 פבר',08 10:46   
לפי מיטב שמיעתי, מצילות אכותיות ומגוונות יכולות לעשות את ההבדל בין מיקס פאנצ'י לאחד תפל וחסר flow.
שאלתי היא האם אני כיוצר מתחיל יכול להגיע לאיכות צליל ראשונית, לפני כל העיבוד והאפקטים וה-EQ, שהיא ברמה של מוזיקה מסחרית,בדרך כזו או אחרת?
או שמא לאותם אומנים יש גישה לסמפלים מזן נדיר?
ובכלל, כיצד ניתן לאמוד איכות של סמפלים?
תודה רבה.
sahara
Act Compatible
הצטרף: 29 אפר' 06
הודעות: 289
מיקום: אשדוד
הודעה פורסם: ראשון 10 פבר',08 11:01   
אומנים משתמשים בסמפלים שונים ממקורות שונים.
אין מקור ספציפי שממנו נלקחים הסמפלים "הכי טובים". אתה יכול לסנטז, לסמפל, לבחור מ-VST, ולמצוא כמה סמפלים ממש טובים בסינטיסייזר משובח... ההחלטה היא שלך.
מעבר לזה, לאחר שאתה מוצא את אותו סמפל שמתאים לך בול אתה מלטש אותו עד שהוא מושלם מבחינת מיקום, צבע, גובה וכו'...

לכל סמפל האיכות שלו. המדד הטוב ביותר (מעבר לסמפל-רייט ורזולוציה) הם האוזניים שלך. תן להן להחליט !

בהצלחה
carmonmon
הצטרף: 01 ספט' 07
הודעות: 4
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 10 פבר',08 11:11   
סליחה על ההתפרצות אך הייתי מאוד שמח אם היית נותן לנו כמה כללים וכלים בסיסיים שאיתם אפשר לעבר את סאונד המצילות..

בתודה..
_________________
"You got to put the wrong notes in the write places"..
ארני לורנס
נמרוד פר
הצטרף: 15 פבר' 07
הודעות: 304
מיקום: עמק חפר
הודעה פורסם: ראשון 10 פבר',08 11:18   
הדבר הכי חשוב זאת הדגימה עצמה. קודם כל תמצא את המצילות עם הגוון שהיית רוצה לשמוע מלכתחילה, אחר כך תן ליטוש. יש הרבה ספריות טובות שאפשר לבחור מתוכן, וגם סינטים כמובן.
מבחינת עיבוד, הדגש הוא על דיליי נכון, שמשנה את הערך שלו בהתאם להתפתחות הקטע, וגם נפתח לסטריאו באותה צורה.
מבחינת איקיו וקומפרסיה אין פה ניסים ונפלאות, אם תמצא את הדגימה הנכונה לא תצטרך להיאבק ולעוות אותה. זה נכון לגבי כל סאונד שמשתמשים בו.
montigo
Supporter
הצטרף: 02 דצמ' 03
הודעות: 1685
מיקום: רמת השרון
הודעה פורסם: ראשון 10 פבר',08 12:27   
עוד עצה: למצילות שנשמעות יותר מדי "מונו" (הרבה מהמצילות המסומפלות הקיימות כיום) כדאי לתת קצת Chorus עדין מאוד. זה בהחלט יגרום למצילה להישמע הרבה פחות מתה.

כמו כן, אני אוהב מלבד ה-Panning להשתמש גם בסמפל דיליי (של Voxengo) בכדי ליצור דיליי מזערי על ערוץ ימין ולמקם את הדגימה בתלת מימד.
לא מומלץ להגזים עם האפקט הזה, זה מתכון לכאב ראש של המאזין. כל דבר בטעם טוב.
_________________
ליאור "מונטיגו"
Kundara
תומך
הצטרף: 02 פבר' 03
הודעות: 2645
מיקום: בין מוניטור שמאל לימין
הודעה פורסם: ראשון 10 פבר',08 17:22   
שלב בחירת הסמפלים הוא אמנות.
אם מפספסים בשלב הזה, הקטע יכול להתפספס. כי כל הבסיס של הקטע בנוי על אופיים של הסאונדים.

בעיות עיקריות בבחירת סמפלים:

1- אי התאמת הקיט
הקיק \ סנר \ היהט צריכים ליהיות באופי כללי מתאים, כלומר שהם ישמעו כמערכת תופים ולא כאוסף סאונדים לא קשור.

2 - אי התאמה בין דגימות תוף מסויים
כשרוצים תופים עם Fיל ודינמיקה חייבים להשתמש בעוד דגימות של אותו תוף - כלומר לא רק דגימה אחת לסנר (למשל) אלה כמה דגימות שונות, אך בעלות אותם מאפייני צבע. וכאן באה לידי ביטוי האמנות, בחירת הדגימות ה"שונות-דומות" האלה יכולה להתפספס, ואז כל המקצב נשמע כמו אוסף צעצועים.
כמובן שהכל תלוי בסגנון, יש כאלו שישאפו דווקא למכניקה ולא להרגשת מתופף.

3 - בחירת סמפלים גרועים
זה לא משנה כמה ביט הסמפל וכמה איכות הדגימה. בוא אני אגיד לך משהו, דגימה של 16 ביט נשמעת כמו 24 ביט. אם היא 16, זה לא נורא, כשאתה זורק אותה לקיובייס חשוב שהוא ימיר אותה ל 24 כדי לעבוד כמו שצריך עם המיקסר ולנצל את ההדרום. איכות הדגימה, שתיהיה מ 44,100 ומעלה (קשה למצוא מתחת), אבל זה לא משנה. אתה תמצא דגימות מגעילות גם ב 24 על 96000, אז כאן האוזניים שלך באות לידי ביטוי. מצילות זה כלי חשוב שאסור לפספס בו, הוא הטרייבל של הקטע, הוא הפאנצ'יות שמנצננצת באוזניים כששומעים קטע, אולי יש כאלו שפחות שמים אליהם לב, אבל ההרגשה איתם כחלק מהקצב עושה תפקיד חשוב מאוד.

4 - קיט מתאים למקצב המתבקש
נכון שאין כאן חוקים, אבל בגבול האמנות, צריך להתאים את הדגימות לגרוב שרצית. כמובן שאם רצית לעשות קטע טראנס, לא תיקח קיקים אקוסטיים. וכו' וכו'.

5- חשוב להוציא מכל דגימה את המיטב. במקרה שלך, מצילות. אני תמיד למצילות בוחר לי בין 3-6 בערך דגימות שונות להיהטים, וחשוב לדעת מי מיועד לאיזה עוצמה ואיזה קטע בגרוב, מה למכות החלשות ומה למכות החזקות.
גרוב - חשוב.

אמליץ לך על drums overkill שמכסים את כל הסגנונות לתופים. היענות קצת פחות חזקה לתופים אקוסטים, אבל כשמתאמנים בסריקת סמפלים יכולים לצאת לך משם דברים נפלאים.
כמה שתברור יותר טוב - כך יהיה לך פחות עבודה עם מעבדי צליל כדי לשפר תסאונד.
_________________
http://www.facebook.com/kundara.music
http://youtube.com/kundaramir
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מוסיקה אלקטרונית

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון