תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 14:15
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
96 \ 24 ביט האם אתם באמת מבחינים בהבדל ?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (200) ›
לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  tomshir  
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
96 \ 24 ביט האם אתם באמת מבחינים בהבדל ?
הודעה פורסם: שישי 15 פבר',08 15:06   
באיזה תדר דגימה אתם נוהגים להקליט 24 ביט על 96.000 (88) או 24 ביט על 44.100 (48)?

ולשאלת השאלות , האם אתם באמת מבחינים בהבדל ברמה שאתם יכולים להגיד WOW ,

או שיש כאן הרבה פסיכולוגיה , שמעתי פרוייקטים עם סאונד מדהים כשהופתעתי לגלות מאוחר יותר שזה הוקלט ב 44.100 ,

עדיין לא השתכנעתי שזה שווה את העומס על המעבד והזיכרון , מה אתכם ?
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שישי 15 פבר',08 15:16   
בסינטזה מודולארית, שהיא אחד מתחומי ההתמחות שלי, יש הבדל של עולם ומלואו בין 44.1 קה"ץ לבין 96 קה"ץ.
הפילטרים נשמעים צלולים יותר, התדרים הגבוהים בהירים ונקיים, האיפנונים חלקים כמו חמאה והאזניים מגרגרות בתענוג.
בטכניקות סינטזה מורכבות (משמע AM או FM), שמתאפיינות בתוכן הרמוני עשיר בתדרים עיליים, הדבר מקבל משנה תוקף.

אז האם יש הבדל? כן, הבדל ממשי ומורגש, שכל אדם עם שמיעה תקינה יכול לחוש בו.
ועם זאת, אני עובד באופן עקבי ב-44.1, מכיוון שחשוב לי לעצב את הצליל בהתאם למדיית ההפצה שלי - דיסקים או MP3.

ציטוט:
שמעתי פרוייקטים עם סאונד מדהים כשהופתעתי לגלות מאוחר יותר שזה הוקלט ב 44.100


סאונד מדהים הוא פונקציה של עבודה נכונה, לא של רזולוציה.
תדר הדגימה ועומק הדגימה נותנים לך סביבת-עבודה ולא יותר מכך.
אין בהם ערובה לצליל טוב יותר או פחות.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
  tomshir  
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שישי 15 פבר',08 18:14   
כמובן שסאונד מדהים הוא פונקציה של עבודה נכונה , ועדין אני לא יכול להצביע בברור שהסאונד משתפר לי פלאים כשאני מנסה לעבוד ב 88 ולא ב44 והאמן לי האוזן שלי מאוד רגישה , אני פרפקציוניסט קשה ...

אני מדבר גם בפרוייקטים לא עמוסים ופתוחים שכוללים שניים או שלושה כלים בלבד ,זה נשמע נפלא כך או כך ,

כשאתה מדבר על ההבדל בסינטים אתה מדבר על מבוססי תוכנה או על חיצוניים שאתה מקליט לתוך המחשב דרך DI וכתוצאה ממעבר לתדר גבוה יותר ההקלטה נשמעת טוב יותר ?
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שישי 15 פבר',08 18:44   
אני מדבר על סינטים דיגיטליים למהדרין, שלא עוברים דרך ממירי האנאלוג-דיגיטל בכניסה.

תאר את שרשרת ההקלטה שלך (מיקרופון, פרה אמפ, ממיר, כרטיס קול, מוניטורים).
יכול להיות שאחד מהם אחראי לכך שאתה לא מוצא הבדלים שמיעים בין ההקלטות שלך.
ועד אז - נסה להעלות סינטי VST ובדוק איך הסאונד מגיב בכל אחד מתדרי הדגימה.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
  tomshir  
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שבת 16 פבר',08 00:39   
הציוד שברשותי ברמה טובה מאוד , אני לא חושב שזה העניין אבל את הסיפור עם הסינטי אני מתכוון בהחלט לבדוק .
MotiDeli
הצטרף: 04 ינו' 08
הודעות: 132
הודעה פורסם: שבת 16 פבר',08 08:29   
עד כמה שיצא לי להשכיל בנושא, תמיד עדיף לעבוד על תדר דגימה הכי גבוה 192K או 96K על 24BIT
מהסיבה שחישובים ועיבודים נוספים שתעשה על הדגימות יהיו הרבה יותר מדויקות מאשר אם מראש תתחיל בתדר דגימה נמוך, אבל מצד שני את העיבודים אתה עושה איך שנשמעים לך טוב...

סיבה שניה ופחות קריטית לבנתיים, מתישהו אולי בעתיד יחליפו את המדיה העונה לשם CDA - או בעברית צחה, קומפקט דיסק אודיו, שעובד על 44.1K על 16BIT למדיה יותר "איכותית", כבר כמה שנים שיש ניסיונות להכניס לשוק מדיות חלופיות, רק שלא כלכך מצליחים

לינק

במחירים שהולכים וקטנים ונפחים שהולכים ומתעצמים - של הרדיסקים חבל לחסוך ועדיף להיות מוכן לעתיד... #thumbsup
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שבת 16 פבר',08 12:29   
נו, עד מתי נשאל את השאלה הזו ? #smile

ועד מתי תקבלו מהמומחים (לא אני) את התשובה הניצחית :

זה תלוי

אין אקסיומה בתחום הזה.

על כל אחד שיבוא ויגיד "בטח שכדאי לעבוד ב-192 עד 32 ביט פלואט !" אפשר להציב 5 אנשים
שיסבירו לו שזה לא בהכרח נכון, לא בכל מצב. לא בימינו (עדיין)

זה תלוי ב-מידת השמיעה של האוזן הבודקת (אני מאמין שהרבה יותר אנשים ממה שאתם מסוגלים
להודות לא בהכרח יגידו "וואו !")
זה תלוי ב-מה אתם צריכים לעבד ב-96 או 192 (אני זוכר טוב מאד בכיר בפורום שהצהיר שהוא
מקליט - גם ב-ימינו אנו - בסבבה גיטרות חשמליות מגרזנות ב-16 ביט על 44.1 קה"צ)
זה תלוי במערכת שבה יישמעו את החומר שלכם (אני חושב שזה כמעט וודאי להגיד שב-90 אחוז
ממערכות הסטריאו לא יוכלו - או, לא יהיו מסוגלים - להבחין בהבדל בצורה לא מו?דעת)
זה תלוי בכמה כוח מחשב יש לכם זמין והאם אתם תנצלו אותו לטובת מיקס ב-96 (אפשרי) או
ב-192 (לא פשוט ויחייב התפשרויות לא מעטות. וגם זה, על מחשבים הכי חזקים שיש היום), או
לטובת הפקה (ואם זו הפקה אלקטרונית, כלומר מבוססת סינתים תוכנתיים - שכחו מזה. לא עם
סינתים ופלאגים טובים, לפחות)

מוטי, זה לא קשור לדיסקים הקשיחים. אין שום בעיה להעמיד במחיר מגוחך יחסית עמדות של
כמה טרה בייט ב-RAID. העניין הוא בלהביא את החומר לשם... #smile
1eyedbitch
Supporter
הצטרף: 29 מאי 01
הודעות: 996
מיקום: Toronto, Canada
הודעה פורסם: שבת 16 פבר',08 18:05   
אני זוכר שעשיתי השוואה של הקלטה ב 44.1 מול 96 לפני כמה שנים וההבדל היה מאוד מורגש - אפילו לפני שהקלטתי, פשוט הכנסתי מקור (גיטרה, מיקרופון) לכרטיס הקול ומשם למוניטורים.

השלב הבא שעשיתי בניסוי היה להקליט בשני תדרי דגימה שונים, ואז להמיר מ 96 ל 44.1 ולהשוות שוב (הרי בסופו של דבר המיקס נצרב ב 16bit 44.1Khz) - אני לא זוכר שהרגשתי הבדל, ואפילו שהמוניטורים שלי אז לא היו מוצלחים במיוחד החלטתי שאם יש הבדל אז הוא לא שווה את כוח העיבוד והמקום על ההארד-דיסק (אני לא משתמש במחשב שלי למטרות מיסחריות).

כמו שהזכירו מעליי זה תלוי מה אתה עושה - זה נשמע לי מאוד הגיוני שסינטי מודולרי דיגיטלי לחלוטין יכול להרוויח המון ממעבר לתדר דגימה גבוה יותר (גם לבסוף נעשית המרה חזרה ל 44.1).
_________________
My Space , Project Blue
  tomshir  
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: ראשון 17 פבר',08 03:50   
מידע מאוד מעניין , תודה

אם אני כבר מעלה תדר דגימה אז אני מעדיף 88 על 96 בגלל קלות החישוב במעבר ל 44 שזה פשוט חצי בדיוק ולכן יתן תוצאה מדוייקת יותר ...

אתם חושבים שאולי דווקא בפרוייקטים עמוסים העבודה בתדר גבוה , עשויה לבוא יותר לידי ביטוי מבחינת איכות המיקס ?
Radioactive
תומך
הצטרף: 24 דצמ' 01
הודעות: 1835
מיקום: הותאם בהקטנה
הודעה פורסם: ראשון 17 פבר',08 03:56   
BLIND TEST OR STFU
_________________
?המודעות שלי בבזאר
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5   הבא
עמוד 1 מתוך 5

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון