Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
פורסם: רביעי 12 מרץ,08 14:02
יועצים יש גדולים ומבינים ממני אבל בכל זאת:
הפרדה עם קיר קל, נייד, העשוי ממחיצות שונות ומשונות לא תאפשר לך בידוד משמעותי מהצליל האקוסטי של התופים. זה אומר לעבוד עם אוזניות ולשפוט את התוצאה רק ע"י שמיעת ההקלטה ברמקולים לאחר שהמתופף חדל. אולי תוכל, רק מטעמי נוחות ולא לצרכי מוניטורינג על הצליל המוקלט, להקשיב ברמקולים מבלי שהדבר ייצור בעיות של דליפה פידבק וכו' - אבל לא בטוח שאפשר לבנות על כך. הבידוד המועט שכן תקבל יוגבל לתדרי אמצע וגבוהים בלבד. (מה שכן שימושי לכלים אחרים, חלשים יותר ובלי תוכן דומיננטי בתחום הנמוך). פתיחת חור בקיר הנייד תשנה בעיקר את הבידוד בתדרים הגבוהים והאמצעיים וכמעט לא תשפיע על תדרים נמוכים.
השארת החדר כמו שהוא היא אופציה מעניינת מכיוון שיש ערך לחדר גדול, אבל שוב, העבודה תהיה כפי שתיארתי למעלה.
חלוקה "אמיתית" היא האופציה היחידה שמאפשרת עבודה כמו באולפן "מסורתי", עם אפשרות להאזין לתוצאה ולשפוט אותה תוך כדי ההקלטה. אפילו במצב כזה, צריך קיר מאד מאד טוב, בתכנון ובביצוע, כדי שתוכל להקשיב למערכת תופים ולשמוע אותה רק דרך המיקרופונים. בדרך כלל, מה שקורה עם קירות שאינם מבודדים מספיק, הוא שהתדרים הנמוכים של התופים עוברים דרך הקיר ומשפיעים על מה שאתה שומע דרך המיקרופונים.
אם אתה מתפשר על קשר עין ניתן לוותר על החלון ולהסתפק במצלמת וידאו דו כיוונית (לא ניסיתי אבל זה קיים). חלוקה של החדר תשפיע על התנהגותו האקוסטית של החלל כולו וכמובן על כל אחד מהחללים בנפרד. במימדים שאתה מציין נראה לי שאפשר להגיע לתוצאה סבירה אבל כאן באמת נכנס התיכנון האקוסטי. מתכנן מנוסה יידע להוציא את המיטב.