הצטרף: 08 נוב' 07
הודעות: 21
מיקום: חו"ל
פורסם: ראשון 23 מרץ,08 06:57
שלום,
רציתי לדעת למה החלון המפריד בין חדר הבקרה לחדר ההקלטות מוטה בזווית כזו שההחזרים חוזרים מטה לכיוון הישיבה האוזניים של העורך.
ראיתי כבר מספר אולפנים שבהם החלון מוצב כך, והרבה ספרים ממליצים על השיטה הזו, אך למעשה היא לא נכונה, החלון אכן אמור להיות מוטה על מנת למנוע מצב של שני קירות מקבילים ובכך למנוע גלים עומדים, אך כיוון הנטייה של החלון אמור להיות כלפי מעלה, כלומר שההחזרים יופנו למעלה.
לא משנה באיזו שיטה של אולפן נבחר LEDE ושאר חבריו, החלון שמוטה למטה הורס את העיקרון שלהם, אז האם ישנה סיבה אחרת לחלון המוטה מטה?!
הצטרף: 08 נוב' 07
הודעות: 21
מיקום: חו"ל
פורסם: ראשון 23 מרץ,08 09:14
כמו שרמשתי... בשביל להימנע מגלים עומדים אני יכול להטות את החלון כלפי מעלה וככה ההחזרים לא יוחזרו לאוזניים שלך שאתה יושב לעבוד.
ובשביל להימנע מהחזרים של אור זה לא ממש מסובך, פשוט מציבים את האור אחרת.
כבר ראיתי מספר (מצומצם) אומנם של אולפנים שהחלון מוטה למעלה, השאלה היא למה אנשים ממשיכים להטעות את החלון ולמטה ולמה ספרים ממליצים על השיטה הזו?!
ברגע שאתה עובד עם השיטה הזו אתה הורס לחלוטין את הרעיון של LEDE, יש למישהו תשובה יותר משכנעת למה ממשיכים לעשות את זה ככה?
הצטרף: 08 נוב' 07
הודעות: 21
מיקום: חו"ל
פורסם: ראשון 23 מרץ,08 10:36
אני לא מנסה לתקן אף אחד, אני מנסה להבין לפי איזו תורה הם הולכים?!
הרי זה בניגוד לתורה של אקוסטיקה לאולפן שבחר בצורה LEDE.
Act Compatible
הצטרף: 29 אפר' 06
הודעות: 289
מיקום: אשדוד
פורסם: ראשון 23 מרץ,08 11:31
השיקול בהטיית זווית הזכוכיות נובע מהצורך לבטל גלים עומדים בין שני החלונות. הכל תלוי בגובה החלון לעומת איפה שאתה יושב. זה לא דבר שלא חשבו עליו הרי מטבע העולם שלזכוכית יש החזרים.
קח בחשבון שלא צריך להיות ייבוש מלא של החדר, וקח בחשבון את האור מהתקרה, ואת המיקום שלך בחדר יחסית לזכוכית. אם עדיין תרצה לשים אותה כלפי מעלה שים אותה כלפי מעלה.
אני אישית לא שמעתי בשום מקום שכתוב שהזכוכית צריכה להיות כלפי מעלה וזהו... יש חישובים אקוסטיים שעל פיהם קובעים בדיוק מה לשים ואיך.
הצטרף: 08 נוב' 07
הודעות: 21
מיקום: חו"ל
פורסם: ראשון 23 מרץ,08 11:35
אעשה את זה ככה, אני לומד אקוסטיקה והעיקרון הזה של החלון כלפי מטה לא מובן לי למה, שאלתי את המרצה והוא אמר שאין לו מושג מהיכן זה נובע, הרי כל מעצב אקוסטי יאמר להציב את החלון כלפי מעלה (ואני מדבר בדגש על אולפנים), ולכן אני מחפש עכשיו את התשובה איך זה שכולם משתמשים בזה בניגוד לתורת האקוסטיקה.
Act Compatible
הצטרף: 29 אפר' 06
הודעות: 289
מיקום: אשדוד
פורסם: ראשון 23 מרץ,08 11:53
לא כל מעצב אקוסטי יאמר להציב את החלון כלפי מעלה... כל מעצב אקוסטי יציץ ברישומים של המקום ולפי זה יידע איך למקם את הזכוכיות. זה לא תורה מסיני, לא הכל מובן מאליו בתחום הסאונד כמו שאני בטוח שאתה יודע...