תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 13:43
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סריג 7 ו 12
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה
  amirdei1  
הצטרף: 20 מרץ 05
הודעות: 327
מיקום: ב"ש
סריג 7 ו 12
הודעה פורסם: שני 14 אפר',08 16:43   
היי
בנסיונותי ללמוד לנגן על גיטרה ולצפות בנגנים מקצוענים
גילתי שבסריג 7 וב 12 שחוסמים את המיתר מתקבלת שריקה מהמיתר או צליל הרמוני
בניגוד לשאר הסריגים שבהם הצליל יוצא מיוטד.

אני מניח שזה משהו שקשור בתדרים אבל אני לא בטוח

בטח יש לזה הסבר הגיוני וגם שם מקצועי הייתי שמח לקבל כאן פרטים בנושא
זה פשוט מדהים איך זה קורה ?
ravitzj
Act Compatible
הצטרף: 28 ינו' 04
הודעות: 6380
הודעה פורסם: שני 14 אפר',08 16:51   
אמיר אם יוצא לך הרמוניקס בתיבה 7 אתה יכול גם בשריג 5 ,ואם יצא לך בסריג 4 הרמוניקס אתה יכול לנגן עם מטאליקה. #clap
_________________
יעקב רביץ - מורה לגיטרה .
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שני 14 אפר',08 17:18   
יש הסבר.
בשריג 12 אתה נמצא בדיוק באמצע של המיתר (בין הגשר לקצה הצוואר). בסריג 7 אתה נמצא בדיוק בשליש (או בשני שליש, תלוי מאיזה כיוון אתה מסתכל #smile ). כל אחת מהנקודות האלה היא node (לא להתבלבל עם משהו אחר ... יעקב כבר יזרוק בדיחה #smile ) של אחת מההרמוניות, קרי: נקודה בה המיתר לא רוטט (עבור אותה הרמוניה), ולכן לא "אכפת" לו אם אתה חוסם אותו שם עם אצבע או לא. לכן, כשאתה שם אצבע על שריג 12, אתה חוסם את התדירות הבסיסית ונותן לתדירות 2v להישמע, שהיא אוקטבה אחת מעל. כנ"ל, שריג 7 הוא node של ההרמוניה השלישית 3v, וכשאתה חוסם אותו אתה למעשה חוסם את הרמוניות 1 ו-2 ונותן למיתר לרטוט (לכל הפחות) ב-3v, שהיא אוקטבה+קוינטה מעל v.
אני לא בטוח שההסבר שלי מובן אבל אחרים יסתמו את החורים. #smile
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
צופיפניק
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 14 אפר',08 17:55   
אתה מוזמן לנסות גם ברבע, חמישית ושישית המיתר, ולקבל הרמוניות של שתי אוקטבות, טרצה גדולה וקווינטה בהתאמה. אבל זה יותר קשה.
  amirdei1  
הצטרף: 20 מרץ 05
הודעות: 327
מיקום: ב"ש
הודעה פורסם: שני 14 אפר',08 18:05   
אוקיי תודה

הצלחתי בערך #search להבין איך זה קורה
ויעקוב אני עוד יגיע לשם אחרי שאני יטפל באצבעות הכואבות שלי.
המיתרים הרסו לי אותן ועכשיו אני לא יכול ללטף בחורות יותר, כי זה לא נעים להן #lol

ראיתי איזו נערה שהיא מנגנת ממש יפה על החשמלית פה לינק
עושה את ההרמוניות האלו ולמדתי משהו חדש
Seamus
Supporter
הצטרף: 14 יונ' 02
הודעות: 2009
מיקום: Sedona, Az
הודעה פורסם: שני 14 אפר',08 20:05   
יש אנשים שמנגנים שירים שלמים על ההרמוניות, זה אפשרי אבל לוקח קצת אימון (ההרמוניות, לא הסלאפים הבלתי אפשריים).
הקטע הרלוונטי מתחיל ב1:36, באמת משובח

_________________
מאניס עמיס, אשכוליות וריzלה.
www.myspace.com/udibass
sahara
Act Compatible
הצטרף: 29 אפר' 06
הודעות: 289
מיקום: אשדוד
הודעה פורסם: שלישי 15 אפר',08 02:26   
אני בדרך כלל רואה את הסרטונים האלו ומחייך לעצמי בסוף אבל על זה אני חייב להגיד מדהים !

#clap
kimchy
S.Supporter
הצטרף: 28 מאי 01
הודעות: 7919
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 15 אפר',08 08:12   
מתיאס אקלאנד בנה קריירה שלמה, מחיפוש כל מיקום אפשרי של הרמוניקס, על צוואר הגיטרה.
תן מבט בצד ימין עליון של הדף הזה, הבחור חיפש ומצא את כל המיקומים על כל המיתרים... #doh

(קח לך איזו שנת חופש והתחל לחפש אותם תכלס על הצוואר... #smile )
nimrod_wagner
Expert
הצטרף: 29 דצמ' 04
הודעות: 725
מיקום: ק. ניר דוד
הודעה פורסם: שלישי 15 אפר',08 10:41   
וזה מה שעושים כשנגמרות ההרמוניות במיתרים פתוחים?
<object><param></param><param></param></object>
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שלישי 15 אפר',08 13:57   
אחד מהשירים הטובים ביותר שיצאו מז'אנר הפיוז'ן.
ומי שבאמת הביא אותו לכדי שלמות הוא מיינארד פרגוסון, יחד עם תזמורת הביג-באנד שלו.
הנה תזכורת מהופעה חיה שלהם:



_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון