תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 11:20
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
התאמת טונים בין קיק לבאס
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (140) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מוסיקה אלקטרונית
  yonyz  
הצטרף: 10 אוק' 07
הודעות: 433
התאמת טונים בין קיק לבאס
הודעה פורסם: שבת 24 מאי,08 23:10   
שלום לכולם,

הבנתי שצריך להתאים בין הטון של הבאס לטון של הקיק,
ורציתי לדעת איך אוכל למצוא את התו של דגימת קיק.

שבוע מגניב לכולם. #smile
צופיפניק
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 24 מאי,08 23:36   
מאיפה הבנת את זה בדיוק...?
נמרוד פר
הצטרף: 15 פבר' 07
הודעות: 304
מיקום: עמק חפר
הודעה פורסם: ראשון 25 מאי,08 01:01   
מה זה משנה מאיפה הוא הבין את זה?
יש משהו במה שהוא אומר. הדרך הכי טובה זה להשתמש באוזן ואם יש דיסוננס מורגש אז לטפל בזה.
אגב, זה לא רק בין קיק לבאס, אלא בין כל דבר. גם לקונגס לצורך העניין יש פיץ'
_________________
Muse Studios
Sound Design & Music Production
http://www.musestudios.co.il/
www.myspace.com/musestudio
צופיפניק
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 25 מאי,08 01:49   
הדיון הזה כבר היה כאן בעבר.
אין בזה שום הגיון, ואני אסביר למה:
1. בשונה מקונגס וכלי הקשה אחרים, תוף הבס (גם בצורתו המסונתזת) מכיל תדרים מאוד נמוכים, ולכן נוצר "ערפל סמיך" של אוברטונים שלא מאפשר להבחין בתדירות יסודית כלשהי. במלים אחרות, לקיק אין תו.
2. גם אם נניח לרגע שכן אפשר להתאים את התדר של תוף הבס לתו מסויים, אין סיבה שתו אחד יתאים לכל היצירה. לא כל תו נשמע טוב כל הזמן. לדוגמה: השיר שלי מתחיל בסולם דו מז'ור, אז אני בוחר קיק שהתדר הוא של תו דו. אז לפי הנחתנו, אנחנו שומעים תו דו נמוך מאוד. אבל מה קורה אם החלטנו לנגן אקורד רה מינור, לדוגמה? הבס ינגן רה, אבל הקיק ישמיע דו, מה שיצור דיסוננס חזק מאוד (במיוחד בגלל שמדובר על תדרים נמוכים שבהם יש הרבה אוברטונים). או אפילו יותר גרוע, מה יקרה אם פתאום נעבור לסולם סי מז'ור, שבו דו הוא תו דיסוננטי מאוד ולא משנה על איזה אקורד?
המסקנה מכל מה שכתבתי למעלה, הוא שאין שום צורך "להתאים בין הטון של הבאס לטון של הקיק".
מ.ש.ל.
  yonyz  
הצטרף: 10 אוק' 07
הודעות: 433
הודעה פורסם: ראשון 25 מאי,08 09:23   
האמת היא שלא נתקלתי בבעיה כזו של התאמת טונים בעצמי,
אבל חשבתי שהתאמה כזו תיתן עוד קצת לסאונד הכולל.

תודה רבה לכם על ההסבר.
efi86
תומך
הצטרף: 02 יול' 03
הודעות: 946
הודעה פורסם: ראשון 25 מאי,08 09:30   
המשל הזה הרג אותי חחח

שיעורי גיאומטריה כתה ח
1eyedbitch
Supporter
הצטרף: 29 מאי 01
הודעות: 996
מיקום: Toronto, Canada
הודעה פורסם: ראשון 25 מאי,08 09:51   
אני מסכים עם צופיפניק, אבל עם הסתייגות קלה -
* אני מסכים שכמעט תמיד קיק לא מתנגש עם שאר הכלים מבחינה הרמונית או מלודית.
* אני לא מסכים עם הקביעה שאין היגיון בשינוי פיץ' של קיק, לפעמים שינוי של חצי טון בפיץ' של הקיק ייתן לשיר הרגשה טובה יותר (כבר יצא לי לעשות את זה בעבר), מה שכן זה לא ממש קשור לתווים שהבס מנגן.

עוד נקודה, אולי מי שהסביר לך על זה התכוון למשהו אחר - חלוקת תדרים בין הקיק לבס, לזה יש המון משמעות (במיוחד במוסיקה שבה הקצב הוא העיקר).
_________________
My Space , Project Blue
Stomper
הצטרף: 11 ינו' 07
הודעות: 161
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: ראשון 01 יונ',08 12:52   
צריך להתאים את תחום התדרים של הבאס והקיק כדי שישמעו טוב ולא יהיה מיסוך.
אני מאמין שלזה אתה מתכוון....
_________________
www.myspace.com/stomper3
acoustics
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 12 אפר' 03
הודעות: 24
הודעה פורסם: ראשון 17 אוג',08 20:39   
נראה לי שהכוונה להתאמת קיק לשיר היא כזו-----
בד"כ על מנת לעשות קיק שמן ונמוך שמים עליו גל סינוס מאוד נמוך.
במצב שעושים את זה אכן יש צורך להתאים את תדר גל הסינוס לסולם השיר.
אם אתה משוכנע שלא מדובר במקרה הנ"ל אז-
את התדר הבסיסי של קיק אתה תמיד יכול לראות ע"י מפענח תדרים.
אישית לא זכור לי שנתקלתי בקיק מזייף אבל יכול להיות שזה נובע מניסיון בבחירת קיק
כי כשאני חושב על זה בהחלט יכול להיות קיק גבוהה או נמוך ממה שמתאים לשיר
במקרה כזה אם לא בא לך להחליף קיק אתה יכול לבדוק בעזרת אנלייזר את התדר הבסיסי ולשנותו בהתאם לשיר.
_________________
ערן לרר
מנהל תוכן
bpm המכללה לסאונד ומוסיקה מתקדמת
bpm הינה מוסד הכשרה של חברת WAVES ו STEINBERG.
http://www.bpm.com
royrosenfeld
הצטרף: 20 יול' 08
הודעות: 167
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: ראשון 17 אוג',08 21:11   
yonyz נראה לי שאני מבין על מה אתה מדבר בדיוק.

לא קוראים לדבר הזה "תו".. קוראים לזה "גוון".
וכאן אתה נמדד לפי יכולת השמיעה שלך, הכוונה היא שתתאים את גוון הבאס עם גוון הקיק.
זה באמת עניין של טעם.
אני למשל יוצר בעיקר אלקטרו-האוס אגרסיבי ושמן- אני מתעסק עם בייס ליינים שמנים, אז מן הראוי שאני אחביר לזה קיק שמן ולא קיק רזה בלי בשר- תוצאה של דבר כזה היא שהבאס אוכל את הקיק לארוחת בוקר.
כמובן שהחיבור בין השניים צריך לכלול בתוכו גם סגנון מסויים שהוא הגוון- שוב, עניין של טעם.

בהצלחה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מוסיקה אלקטרונית

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון