S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
פורסם: שבת 24 מאי,08 23:36
מאיפה הבנת את זה בדיוק...?
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
פורסם: ראשון 25 מאי,08 01:49
הדיון הזה כבר היה כאן בעבר.
אין בזה שום הגיון, ואני אסביר למה:
1. בשונה מקונגס וכלי הקשה אחרים, תוף הבס (גם בצורתו המסונתזת) מכיל תדרים מאוד נמוכים, ולכן נוצר "ערפל סמיך" של אוברטונים שלא מאפשר להבחין בתדירות יסודית כלשהי. במלים אחרות, לקיק אין תו.
2. גם אם נניח לרגע שכן אפשר להתאים את התדר של תוף הבס לתו מסויים, אין סיבה שתו אחד יתאים לכל היצירה. לא כל תו נשמע טוב כל הזמן. לדוגמה: השיר שלי מתחיל בסולם דו מז'ור, אז אני בוחר קיק שהתדר הוא של תו דו. אז לפי הנחתנו, אנחנו שומעים תו דו נמוך מאוד. אבל מה קורה אם החלטנו לנגן אקורד רה מינור, לדוגמה? הבס ינגן רה, אבל הקיק ישמיע דו, מה שיצור דיסוננס חזק מאוד (במיוחד בגלל שמדובר על תדרים נמוכים שבהם יש הרבה אוברטונים). או אפילו יותר גרוע, מה יקרה אם פתאום נעבור לסולם סי מז'ור, שבו דו הוא תו דיסוננטי מאוד ולא משנה על איזה אקורד?
המסקנה מכל מה שכתבתי למעלה, הוא שאין שום צורך "להתאים בין הטון של הבאס לטון של הקיק".
מ.ש.ל.
הצטרף: 10 אוק' 07
הודעות: 433
פורסם: ראשון 25 מאי,08 09:23
האמת היא שלא נתקלתי בבעיה כזו של התאמת טונים בעצמי,
אבל חשבתי שהתאמה כזו תיתן עוד קצת לסאונד הכולל.
תודה רבה לכם על ההסבר.
תומך
הצטרף: 02 יול' 03
הודעות: 946
פורסם: ראשון 25 מאי,08 09:30
המשל הזה הרג אותי חחח
שיעורי גיאומטריה כתה ח
הצטרף: 20 יול' 08
הודעות: 167
מיקום: ירושלים
פורסם: ראשון 17 אוג',08 21:11
yonyz נראה לי שאני מבין על מה אתה מדבר בדיוק.
לא קוראים לדבר הזה "תו".. קוראים לזה "גוון".
וכאן אתה נמדד לפי יכולת השמיעה שלך, הכוונה היא שתתאים את גוון הבאס עם גוון הקיק.
זה באמת עניין של טעם.
אני למשל יוצר בעיקר אלקטרו-האוס אגרסיבי ושמן- אני מתעסק עם בייס ליינים שמנים, אז מן הראוי שאני אחביר לזה קיק שמן ולא קיק רזה בלי בשר- תוצאה של דבר כזה היא שהבאס אוכל את הקיק לארוחת בוקר.
כמובן שהחיבור בין השניים צריך לכלול בתוכו גם סגנון מסויים שהוא הגוון- שוב, עניין של טעם.
בהצלחה