Supporter
הצטרף: 02 דצמ' 03
הודעות: 1685
מיקום: רמת השרון
פורסם: שישי 30 מאי,08 19:25
מחזק את מה שנאמר מעלי.
ואם להיות קטנוני בנושא סמנטיקה, זו לא האוזן שעושה את העבודה, אלא מה שיש לך בין האוזניים. הרמה שאליה תגיע היא נגזרת של כמות הנסיון והסבלנות שהשקעת בתהליך הלמידה.
כמובן שלציוד\תוכנה יש יד בדבר, אך השפעתו זניחה יותר.
בתור התחלה אני הייתי ממליץ לך כדלקמן (ואני משוכנע שיש כאלו שלא יסכימו עמי):
אל תגע בכלים הכבדים והחזקים (דוג' Ozone), תשאיר את זה לשלב מאוחר יותר. אני התחלתי עם Ozone ובעיקר עשיתי שטויות. היום אני כבר משתמש בו באופן זהיר ומחושב (With great VST power, comes great responsibility).
כמו כן, תמעיט בשימוש בקומפרסורים, אלא אם אתה באמת חייב. אני אישית לא רואה שום סיבה הגיונית לשים קומפרסור על כל, או על רוב הערוצים. אלא אם אתה מראש רוצה סאונד דחוס להפליא.
תתחיל נקי - בלי אפקטים כמעט. נסה ליצור מיקס שישמע מאוזן באמצעות המיקסר.
יש "עומס" או "בוץ" בתחום תדרים מסוים? למד להשתמש באופן מושכל באקולייזר, אפילו באקולייזר הפשוט שיש בקיובייס. השתמש גם ב-Panning / Invert. אני אישית ממליץ על שימוש זהיר גם ב-Voxengo Micro Delay.
למד לזהות מה הורס את המיקס, אל תתבייש להשתמש בהרבה ב-Solo ו-Mute ע"מ לזהות את הגורמים הבעייתיים. תחליף סמפלים וכלים שפוגמים באיכות.
השתמש ב-Groupים, הם יעשו לך את החיים הרבה יותר קלים. קבץ כלים בעלי אותם מאפיינים (כלי הקשה, לידים, פאדים, באס וכו'), כך תוכל בקלות לשלוט על עוצמתם ותחימת התדרים שלהם.
כדי להוסיף קצת נפח השתמש באופן עדי ב-Reverb וקצת Delay.
בסיום השרשרת השתמש ב-Limiter. באופן עקרוני תמעיט בשימוש באפקטים על המאסטר, במידה ויש צורך בשינויים בצע אותם על הערוץ \ ערוצים הדרושים.
ברגע שאתה (ואלו ששומעים את המוזיקה שלך) חושב שהגעת לרמת מיקס טובה , תתקדם הלאה לקומפרסורים, אקספנדרים, EXCITERים, MAXIMIZERS למיניהם וכו'.
אחת הבעיות שאני נתקלתי בהם שלאוזן לא מיומנת (שלי למשל, עד כמה שאני מנסה להשתפר), "קומפרסור" נשמע כמו פתרון פלא להגביר את הווליום, ומכאן הדרך קצרה לעשות שימוש עודף בקומפרסורים כדי לחפות על בעיות אחרות, במקום לטפל בבעיות מהשורש.
_________________
ליאור "מונטיגו"