תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 02:20
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
המלצה לפלג מאסטרינג
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  Na1  
הצטרף: 27 אוק' 07
הודעות: 7
מיקום: ישראל
המלצה לפלג מאסטרינג
הודעה פורסם: חמישי 29 מאי,08 19:19   
שלום חברים,
למשהו אולי יש המלצה לאיזשהוא מכשיר טוב לעשות איתו מאסטרינג? (חוץ מהOZONE)
תודה רבה #smile
evish
Supporter
הצטרף: 02 אוג' 05
הודעות: 3440
הודעה פורסם: חמישי 29 מאי,08 19:58   
מה ככה סתם לכיף'שך ? דמואים וכאלה ?

אוזון נהדר.

ברמה המקצועית (לא רוצה להיות נמהר) אבל סביר יהיה להניח שלא תוכל להביא תוצאה טובה שתעמוד מול תוצאות מסחריות.
באופן כללי אין "מכשיר אחד" שעושה את הקסם
תמיד תצתרך להשתמש בכמה מכשירים, רצוי שהם יהיו מהטופ שבטופ
ואם הייתי מכניס פה קישורים כלשהם אז הם היו לכתבות והמון המון חומר לימודי בעניין
כי מאסטרינג זה גם החדר, הרמקולים, המכשירים וכו
אבל זה בעיקר הטכנאי, הידע והנסיון שלו.

תתחיל מלחפש פה בפורום, הנושא די חרוש.

בהצלחה.
_________________
פייסבוק
Evish
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: חמישי 29 מאי,08 20:22   
ציטוט:
למשהו אולי יש המלצה לאיזשהוא מכשיר טוב לעשות איתו מאסטרינג? (חוץ מהOZONE)

יש לי משהו בשבילך, מכשיר של אותה החברה. הוא גרסה מוקדמת, לפני שהוא קיבל את השם
Ozone.

לפלאג קוראים : OZEN

#smile

זה הולך ככה : אתה משתמש בפלאג הזה הרבה הרבה הרבה. אחרי שאתה מכיר אותו ממש ממש
טוב, אתה צריך להבין שמאסטרינג הוא גם:

ציטוט:
החדר, הרמקולים, המכשירים וכו

והכי חשוב :

ידע
ונסיון
וידע
ונסיון (הרבה ממנו, בזיאנר שאתה מתכוון לעבוד איתו)

בוא אני אשאל אותך שאלה ששאל אותי איש מקצוע, פעם ממזמן :

ציטוט:
סתם להשכלה כללית, אתה סגור לגבי מה המשמעות של מאסטרינג ?


(ולפני שיתנפלו עלי - בוודאות - אני לא ציני.
זו שאלה חשובה מאד שתעזור לך להבין מה אתה צריך)
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
evish
Supporter
הצטרף: 02 אוג' 05
הודעות: 3440
הודעה פורסם: חמישי 29 מאי,08 20:39   
AriG
מה אתה מחזק את דברי בעניין הידע והנסיון, אמרתי את זה לא?@#$
חוצפנצ'יק !

סתם #smile
כל מילה בסלע.
אנשים כל כך קופצים לדבר על מאסטרינג מבלי להבין חצי מהמשמעות של הדבר.

אני נכנסתי לענייני מאסטרינג לפני שנתיים ואני לומד כל רגע
ועדיין קשה לי מאוד להוציא את הלבלים שאני רוצה וגם לשמור על הדינאמיקה
מבלי שאזורים מסויימים ישמעו מעוותים ועל הדרך לדאוג שלא לאבד את הפאנצ',
את הטרנסיאנטים החשובים, את התמונה הסטריאופונית ואת כל השטיקים שעושים את אופי המיקס והשיר.
כל סשן מאסטרינג שאני עושה אני חוזר כמה צעדים אחורה במיקס!
כדי להביא מיקס טוב יותר למאסטרינג, שזו אגב שיטה מעולה ללמוד את אומנות המיקס #smile

על השיר האחרון שמיסטארתי עבדתי פאקינג שלושה ימים ! אני לא צוחק
אבל הוצאתי תוצאה סבירה ואפילו טובה
אם אני שם את זה מול רובי ויליאמס ורד הוט צ'ילי פפרס (הרפרנסים שעבדתי איתם)
וזה נשמע לא רע שזה קשה !
וגם אז אתה לא בדיוק יודע מה יצא לך כי אתה צריך ללכת לכללל החברים שלך ולשמוע את
המאסטר על המערכות של כולם ולהשוות למאסטרים מסחריים ורק אז הו אז !
אתה מקבל תמונה אמיתית לגבי העבודה שעשית.

אגב לפני כמה זמן הלכתי לעשות מאסטרינג באולפן רציני עם טכנאי ידוע
וקיבלתי תוצאה שאני לא מתאבד עליה מאהבה, אם לומר בעדינות.
הרבה לפני זה התחלתי ללמוד את הנושא וגם בעקבות זה התחזקה דעתי
שעם הרבה ישיבה על הטוסיק ואוזניים פתוחות אני אדע לעשות את זה לבד ברמה מכובדת.
ולדעתי יקח לי עוד שנה שנתיים של תרגולים בעניין עד שאגיע למצב שזה לא גומר אותי עם כל סשן.

ואנקדוטה לסיום:
רובי ויליאמס, איזה סאונד יאללה #faint
_________________
פייסבוק
Evish
masterdisk
Expert
הצטרף: 23 ינו' 03
הודעות: 22
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: חמישי 29 מאי,08 21:40   
ציטוט:
לפלאג קוראים : OZEN

#clap #clap #clap #clap #clap #clap #clap
שרון83
Act Compatible
הצטרף: 14 נוב' 07
הודעות: 528
מיקום: תל אביב\ירושלים
הודעה פורסם: שישי 30 מאי,08 02:47   
ציטוט:
רובי ויליאמס, איזה סאונד יאללה


לא סתם, לפנים!
_________________
די לאומנות הבינארית!
  Na1  
הצטרף: 27 אוק' 07
הודעות: 7
מיקום: ישראל
תודה חבר'ה
הודעה פורסם: שישי 30 מאי,08 15:09   
תודה על העזרה אנשים,
אולי לא ניסחתי את עצמי נכון...
כן אני יודע מה משמעות של מאסטרינג ושזה גם תלוי בחדר מיוחד מוניטורים וציוד שעולה המוווווווווווווןןןןן כסף.
הכוונה שלי היא להתחיל להתנסות במאסטרינג על מוזיקה שלי (בגבול היכולות המיקצועיות והפיננסיות שלי) ואני מחפש איזה שהוא כלי שיעזור לי להגיע לתוצאות בייתיות מספקות.
כמובן שאני לא מתכוון למאסטרינג ברמה המסחרית כי אני עדיין לא שם.
אז השאלה היא לגביי מכשיר שיעזור לי להתחיל (המלצות שקיבלתי: OZONE, L316 )
יש משהו נוסף?
אגב הקטע עם OZEN חזק! #smile
תודה
evish
Supporter
הצטרף: 02 אוג' 05
הודעות: 3440
הודעה פורסם: שישי 30 מאי,08 15:58   
חזק ונכון ידידי #smile

L3 מולטי בנד קומפרסור, מקסמייזר ולימיטר מעולה
OZONE חבילת מכשירים חמודים מאוד על פלאגין אחד
ויש עוד מלא כלים המיועדים למאסטרינג מחברות כמו
PSP, SONALKSIS,WAVES,UNIVERSAL AUDIO (UAD1), NOMAD FACTORY
וכו

עכשיו ואני חוזר על זה שוב
תתחיל מלקרוא דברים בנושא זה יקדם אותך שנות אור.
חפש כתבות של BOB KATZ שהוא טכנאי מאסטרינג מהבולטים ביותר שידעה התעשיה העולמית
והוא גם כותב הרבה בנושא ויש לו אפילו ספר מעולה.
_________________
פייסבוק
Evish
montigo
Supporter
הצטרף: 02 דצמ' 03
הודעות: 1685
מיקום: רמת השרון
50 האגורות שלי
הודעה פורסם: שישי 30 מאי,08 19:25   
מחזק את מה שנאמר מעלי.
ואם להיות קטנוני בנושא סמנטיקה, זו לא האוזן שעושה את העבודה, אלא מה שיש לך בין האוזניים. הרמה שאליה תגיע היא נגזרת של כמות הנסיון והסבלנות שהשקעת בתהליך הלמידה.
כמובן שלציוד\תוכנה יש יד בדבר, אך השפעתו זניחה יותר.

בתור התחלה אני הייתי ממליץ לך כדלקמן (ואני משוכנע שיש כאלו שלא יסכימו עמי):
אל תגע בכלים הכבדים והחזקים (דוג' Ozone), תשאיר את זה לשלב מאוחר יותר. אני התחלתי עם Ozone ובעיקר עשיתי שטויות. היום אני כבר משתמש בו באופן זהיר ומחושב (With great VST power, comes great responsibility).
כמו כן, תמעיט בשימוש בקומפרסורים, אלא אם אתה באמת חייב. אני אישית לא רואה שום סיבה הגיונית לשים קומפרסור על כל, או על רוב הערוצים. אלא אם אתה מראש רוצה סאונד דחוס להפליא.
תתחיל נקי - בלי אפקטים כמעט. נסה ליצור מיקס שישמע מאוזן באמצעות המיקסר.
יש "עומס" או "בוץ" בתחום תדרים מסוים? למד להשתמש באופן מושכל באקולייזר, אפילו באקולייזר הפשוט שיש בקיובייס. השתמש גם ב-Panning / Invert. אני אישית ממליץ על שימוש זהיר גם ב-Voxengo Micro Delay.
למד לזהות מה הורס את המיקס, אל תתבייש להשתמש בהרבה ב-Solo ו-Mute ע"מ לזהות את הגורמים הבעייתיים. תחליף סמפלים וכלים שפוגמים באיכות.
השתמש ב-Groupים, הם יעשו לך את החיים הרבה יותר קלים. קבץ כלים בעלי אותם מאפיינים (כלי הקשה, לידים, פאדים, באס וכו'), כך תוכל בקלות לשלוט על עוצמתם ותחימת התדרים שלהם.
כדי להוסיף קצת נפח השתמש באופן עדי ב-Reverb וקצת Delay.
בסיום השרשרת השתמש ב-Limiter. באופן עקרוני תמעיט בשימוש באפקטים על המאסטר, במידה ויש צורך בשינויים בצע אותם על הערוץ \ ערוצים הדרושים.

ברגע שאתה (ואלו ששומעים את המוזיקה שלך) חושב שהגעת לרמת מיקס טובה , תתקדם הלאה לקומפרסורים, אקספנדרים, EXCITERים, MAXIMIZERS למיניהם וכו'.

אחת הבעיות שאני נתקלתי בהם שלאוזן לא מיומנת (שלי למשל, עד כמה שאני מנסה להשתפר), "קומפרסור" נשמע כמו פתרון פלא להגביר את הווליום, ומכאן הדרך קצרה לעשות שימוש עודף בקומפרסורים כדי לחפות על בעיות אחרות, במקום לטפל בבעיות מהשורש.
_________________
ליאור "מונטיגו"
נמרוד פר
הצטרף: 15 פבר' 07
הודעות: 304
מיקום: עמק חפר
הודעה פורסם: שישי 30 מאי,08 19:43   
עוד עצה - בגלל שמסטרינג קשור גם לסגנון הקטע, תשתמש ברפרנס מתאים, בייחוד אם אין לך הרבה נסיון. תזכור לשמוע אותו בלי שיושפע מהפלאגים על המסטר כמובן.
_________________
Muse Studios
Sound Design & Music Production
http://www.musestudios.co.il/
www.myspace.com/musestudio
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון