S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
פורסם: חמישי 19 יונ',08 01:30
הרעיון שלך של להקליט את התזמורת עם 2 ערוצים ופשוט "לתפוס את התמונה" בהחלט נשמע כמו הדרך הטובה ביותר. היא לא תאפשר להגיע לדקויות אבל היא תשקף את הבאלאס (או חוסר הבאלאנס) של התזמורת.
הייתי מנסה להשאיל קונדנסר נוסף כמו 414 או קונדנסר מעניין יותר בנוסף לאלה שיש לך.
אם זוג, מעולה תוכל לבצע הצבת X כמו שרצית. אם מיקרופון אחד המסוגל להגיע ל- 8 תוכל לנסות להקליט במטריצה אבל זה כמובן רק במידה ואין לך זוג מיקרופונים.
נקודה למחשבה נוספת היא אולי לשים עוד מיקרופון על הפסנתר ולחזק אותו קצת אבל אם גם ככה הסיכום בזמן אמת מתבצע ל- 2 ערוצים והניתור הוא אוזניות עם מינימום מרווח לטעויות באמת אולי שווה רק לתפוס את התמונה כמו שהיא וזהו.
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: חמישי 19 יונ',08 07:13
יש לי 3 שאלות (מלוות בהסברים כמובן):
1. האם ההצבה של ה- X/Y מעל המנצח נכפתה עליך? ההצבה המקובלת היא דווקא ביחס לאולם ולא ביחס למנצח (מנצח שומע, אם להתוודות, חרה של סאונד כשהצ'לים וכלי הנשיפה ממסכים הכל).
מאד תלוי איך נראית הבמה ואיך נראה האולם וסיבוב קצר באולם ילמד אותך מה הנקודה הכי מאוזנת.
כלל אצבע באולמות קונכייה ופרסה, כשאין זמן, היא לחפש את הנקודה הגבוהה ביותר בתקרת האולם ולהציב את המיקרופונים באזור הזה, בערך באמצע הגובה בין גובה כלי הנגינה לרום התיקרה.
אבל זה משתבש לגמרי כי בארץ כל פוץ תוקע לך קיר דקורטיבי מאחורי האולם ודופק את כל הסאונד.
אבל מה שחשוב לי להגיד בעניין הזה הוא שזה מחייב תליות מיקרופונים וכ"ו
האם תוכל להגיע מספיק זמן לפני ההופעה?
כמובן, מצוייד בסולם, כבלי מיקרופון ארוכים, חוטי משיכה (חוט דייג או תמה שחור), גפה ואזיקונים.
בד"כ יש באיזור הזה איז צוג או מכשיר הקרנה, או קישוט מפורים.
2. "ארסנל" המקרופונים שלך אינו מתאים להקלטת תזמורת. האם ישנה אפשרות לשכור או לשאול כמה מיקרופונים ליום ההקלטה.
הקונדנסרים שיש לך לא הכי מתאימים:
כזוג קונדנסרים היה רצוי להגיע למשהו ברמה של שפס, נויימן 148, ויולט פינגר או, 451 (עדיף מקוריים).
אם אין ברירה אז תשתמש ב - אודיו טכניקה אבל הם קצת מתאימים יותר כ-GUNים
את הקראון (700) אינני מכיר. ה-160 כמובן אינו מתאים.
גם לפסנתר יש כמה מיקרופונים מתאימים יותר אבל בלית ברירה 57 ו-CK3 יעשו בהחלט עבודה טובה.
2. אתה נכנס לקונסולה ויוצא L/R ? לא הבנתי בדיוק את טכניקת ההקלטה.
בכל מקרה, אם אתה עובר דרך קונסולה ומסכם ערוצים עליה, אז יש סקציות שכדאי שתקבלנה חיזוק בסוג כזה של הקלטה.
אם אתה חייב להיכנס לסוג של מכשיר הקלטה בלי שום דבר בינו ובין המיקרופונים אז זה ממש בעיה ולפעמים, לא להאמין, מיקרופון מובנה ברמת מכשיר הקלטה, נותן תוצאה יותר מחמיאה מכל מיני כבלי סיכום פסיביים.
איך בדיוק אתה מקליט?
קח בחשבון שלמיקרופונים האלה (אבל למרבית המיקרופונים ולמרבית האולמות) אתה חייב איקולייזיישן בכניסה. יש דברים ברמת הסיגנל שלא תוכל לתקן אח"כ במיקס.
שיהיה בהצלחה
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
פורסם: חמישי 19 יונ',08 08:07
מבלי להכנס לדרכים הנכונות להקלטת תזמורת בשנת 2008 המלצתי תהיה להשתמש במשאבים בצורה חסכונית ביותר. לעתים כשהמשאבים צנועים רצוי ועדיף להיות צנועים בהצבות ובמיוחד בדרישות. התוצאות שבשימוש רזה עשויות להיות עדיפות על שימוש רחב יותר באמצעים שאינם נכונים.
הצבת ORTF מעל ומאחורי המנצח תניב תוצאה סטריאופונית עדיפה על XY ולכן תהיה מומלצת יותר. זוג SM81 הוא הטבעי ביותר שיש ברשימה ולכן יתאימו מהאחרים. במוזיקה קלאסית אין חשיבות לפסנתר "סטריאופוני" ולכן אני ממליץ להשתמש במיקרופון אחד C451 עם קפסולה כיוונית CK1. קפסולת הCK3 היא הייפר קרדיואיד ופחות מתאימה.הצבה בגובה ראש פונה אל מרכז הפסנתר מול הבטן כמטר וחצי ממנו. יש לצדד את המיקרופון אל המקום שבו הוא מופיע בפנורמה של זוג הסטריאו. כך תמקם נכון את הפסנתר בתמונה ולא תיווצר מריחה בתמונה הסטריאופונית. איזון עוצמה לפי הטעם.
להרפתקנות נוספת אפשר להשתמש בזוג הCM700 בהצבת ORTF מקומית באותה הנקודה המומלצת לפסנתר למעלה במקום הC451
3 מיקרופונים, כבלים ארוכים 2 סטנדים גבוהים (רצוי שהזוג יהיה לפחות 2.5 מטרים באויר ואם אפשר אפילו יותר) וחצי שעה עבודה כולל מדידות.
בהצלחה
_________________
הפקה ומיקס