תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 13:58
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הקלטת תזמורת סמפונית + פסנתר
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  t-kol  
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2949
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הקלטת תזמורת סמפונית + פסנתר
הודעה פורסם: חמישי 19 יונ',08 01:08   
במסגרת עבודתי נתבקשתי להקליט קונצרט חי, ההקלטה היא יותר לצורך תיעוד/תרגול הנגנים
והיא תהיה בהתאם לציפיות המזמין הקלטת שני ערוצים בלבד, התזמורת אינה מוגברת כלל ולכן
גם לא תיהיה פריסה של מיקרופונים אפילו לא לפי סקציות, אבל אני חייב לתת דגש לפסנתרן (כנף כמובן ) ניטור יכול להיות רק ע"י אוזניות ובזמן אמת - זמן המופע. למעט חזרה קצרה לפני הקונצרט
אין לי אפשרות אפילו לבצע בדיקות ונסיונות. פשוט להציב ולהקליט.
חשבתי לבצע את זה בצורה הזו : קונדנסר יחיד או שניים זהים בהצבת X (וסיכום הסיגנל שלהם לערוץ אחד) מעל ראשו של המנצח , ודינמי אחד או שניים זהים שיוצבו בהצבה סטנדרטית
(שליש נמוכים ושליש גבוהים ) בפסנתר.
הקונצרט מתקיים ביום שישי הקרוב בבוקר, כך שגם אין לי הרבה זמן להתכונן.
המלצות/הצעות מבעלי ניסיון וידע בלבד יתקבלו בברכה.
ארסנל המיקרופונים שלי כולל את הדגמים הבאים:
דינמיים: שור 57,58, סנהייזר 835 (אני מניח של AKG-D112 אין מה להציע במקרה זה)
קונדנסרים: זוג SM81, יחיד CK1, יחיד CK3, יחיד בהרינגר B1, זוג AT835 , זוג קראון ,
CM700, זוג PCC160
ממתין לתגובות
_________________
ציוד הגברה-המומחיות שלנו, מעבדות תיקונים לציוד אודיו מקצועי T-KOL 08-8524785 / 054-4282553
http://shop.ebay.com/merchant/huckyts
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: חמישי 19 יונ',08 01:30   
הרעיון שלך של להקליט את התזמורת עם 2 ערוצים ופשוט "לתפוס את התמונה" בהחלט נשמע כמו הדרך הטובה ביותר. היא לא תאפשר להגיע לדקויות אבל היא תשקף את הבאלאס (או חוסר הבאלאנס) של התזמורת.

הייתי מנסה להשאיל קונדנסר נוסף כמו 414 או קונדנסר מעניין יותר בנוסף לאלה שיש לך.
אם זוג, מעולה תוכל לבצע הצבת X כמו שרצית. אם מיקרופון אחד המסוגל להגיע ל- 8 תוכל לנסות להקליט במטריצה אבל זה כמובן רק במידה ואין לך זוג מיקרופונים.

נקודה למחשבה נוספת היא אולי לשים עוד מיקרופון על הפסנתר ולחזק אותו קצת אבל אם גם ככה הסיכום בזמן אמת מתבצע ל- 2 ערוצים והניתור הוא אוזניות עם מינימום מרווח לטעויות באמת אולי שווה רק לתפוס את התמונה כמו שהיא וזהו.
C-tone
הצטרף: 18 מאי 03
הודעות: 130
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: חמישי 19 יונ',08 04:21   
אני הייתי הולך על Decca tree ומשתמש לצדדים ב SM ובאמצע ב CK למרות שה SM דיי כיווניים. את הפסנתר הייתי לוקח עם זוג דינמיים , אבל זה באמת משהו תלוי טעם.

בהצלחה !
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: חמישי 19 יונ',08 07:13   
יש לי 3 שאלות (מלוות בהסברים כמובן):

1. האם ההצבה של ה- X/Y מעל המנצח נכפתה עליך? ההצבה המקובלת היא דווקא ביחס לאולם ולא ביחס למנצח (מנצח שומע, אם להתוודות, חרה של סאונד כשהצ'לים וכלי הנשיפה ממסכים הכל).
מאד תלוי איך נראית הבמה ואיך נראה האולם וסיבוב קצר באולם ילמד אותך מה הנקודה הכי מאוזנת.
כלל אצבע באולמות קונכייה ופרסה, כשאין זמן, היא לחפש את הנקודה הגבוהה ביותר בתקרת האולם ולהציב את המיקרופונים באזור הזה, בערך באמצע הגובה בין גובה כלי הנגינה לרום התיקרה.
אבל זה משתבש לגמרי כי בארץ כל פוץ תוקע לך קיר דקורטיבי מאחורי האולם ודופק את כל הסאונד.
אבל מה שחשוב לי להגיד בעניין הזה הוא שזה מחייב תליות מיקרופונים וכ"ו
האם תוכל להגיע מספיק זמן לפני ההופעה?
כמובן, מצוייד בסולם, כבלי מיקרופון ארוכים, חוטי משיכה (חוט דייג או תמה שחור), גפה ואזיקונים.
בד"כ יש באיזור הזה איז צוג או מכשיר הקרנה, או קישוט מפורים.

2. "ארסנל" המקרופונים שלך אינו מתאים להקלטת תזמורת. האם ישנה אפשרות לשכור או לשאול כמה מיקרופונים ליום ההקלטה.
הקונדנסרים שיש לך לא הכי מתאימים:
כזוג קונדנסרים היה רצוי להגיע למשהו ברמה של שפס, נויימן 148, ויולט פינגר או, 451 (עדיף מקוריים).
אם אין ברירה אז תשתמש ב - אודיו טכניקה אבל הם קצת מתאימים יותר כ-GUNים
את הקראון (700) אינני מכיר. ה-160 כמובן אינו מתאים.
גם לפסנתר יש כמה מיקרופונים מתאימים יותר אבל בלית ברירה 57 ו-CK3 יעשו בהחלט עבודה טובה.

2. אתה נכנס לקונסולה ויוצא L/R ? לא הבנתי בדיוק את טכניקת ההקלטה.
בכל מקרה, אם אתה עובר דרך קונסולה ומסכם ערוצים עליה, אז יש סקציות שכדאי שתקבלנה חיזוק בסוג כזה של הקלטה.
אם אתה חייב להיכנס לסוג של מכשיר הקלטה בלי שום דבר בינו ובין המיקרופונים אז זה ממש בעיה ולפעמים, לא להאמין, מיקרופון מובנה ברמת מכשיר הקלטה, נותן תוצאה יותר מחמיאה מכל מיני כבלי סיכום פסיביים.
איך בדיוק אתה מקליט?

קח בחשבון שלמיקרופונים האלה (אבל למרבית המיקרופונים ולמרבית האולמות) אתה חייב איקולייזיישן בכניסה. יש דברים ברמת הסיגנל שלא תוכל לתקן אח"כ במיקס.

שיהיה בהצלחה
  t-kol  
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2949
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: חמישי 19 יונ',08 07:57   
תשובות:
העץ המוצא, הוא פחות טוב מהצבת הX פשוט כי הוא משאיר את המרכז ללא כיסוי .
ליורם.
ברור שמיקרופונים יועברו דרך מיקסר. הרעיון היה שמקרופוני הX יסוכמו לערוץ אחד בהקלטה
והוא יהיה ערוץ התזמורת, ההצבה מעל ראש המנצח היא כמובן בתליה מצוג ולא ע"י סטנד.
עשיתי את זה בעבר , והתוצאה היתה בהחלט טובה מאד.
הערוץ השני בהקלטה יהיה ערוץ פסנתר, והשימוש בדינמיים הוא יותר כדי להקטין את התזמורת
בערוץ הפסנתר.
אין לי כוונה בשלב זה לבצע מיקס בין ערוץ התזמורת לערוץ הפסנתר. אלא למסור את חומר הגלם
ללקוח.
האולם הספציפי בעל אקוסטיקה טובה מאד לתזמורות חיות ללא הגברה. אבל אני לא חושב (למרות שזה אפשרי ) לשים את המיקרופונים באולם עם הקהל.

עכשיו נזכרתי שראיתי פעם שמגבירים תזמורת כזו ע"י מיקרופוני PCC המוצמדים ללוח עץ כבד
התלוי במאונך על הצוג הקידמי. מישהו מכיר את השיטה?

* מקרופוני הCK שלי מחוברים כמובן לגוף 451
** יש לי גם זוג מיקרופונים של AT הכוללים את אותה יחידת מגבר כמו ה835 אבל מיועדים
לקליטה מאד רחבה (אני לא זוכר את הדגם אבל הגריל שלהם נראה כמו של דינמי )
*** על השאלת השכרת מיקרופונים אין מה לדבר, גם בגלל תקציב זעום וגם בגלל
שגם היום יש לי מופע, וקונצרט מחר בבוקר, אין זמן בשיט.(גם הזמנת ההקלטה היתה אתמול בערב כשתפעלתי מופע אחר)
_________________
ציוד הגברה-המומחיות שלנו, מעבדות תיקונים לציוד אודיו מקצועי T-KOL 08-8524785 / 054-4282553
http://shop.ebay.com/merchant/huckyts
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הקלטת תזמורת באמצעים דלים
הודעה פורסם: חמישי 19 יונ',08 08:07   
מבלי להכנס לדרכים הנכונות להקלטת תזמורת בשנת 2008 המלצתי תהיה להשתמש במשאבים בצורה חסכונית ביותר. לעתים כשהמשאבים צנועים רצוי ועדיף להיות צנועים בהצבות ובמיוחד בדרישות. התוצאות שבשימוש רזה עשויות להיות עדיפות על שימוש רחב יותר באמצעים שאינם נכונים.
הצבת ORTF מעל ומאחורי המנצח תניב תוצאה סטריאופונית עדיפה על XY ולכן תהיה מומלצת יותר. זוג SM81 הוא הטבעי ביותר שיש ברשימה ולכן יתאימו מהאחרים. במוזיקה קלאסית אין חשיבות לפסנתר "סטריאופוני" ולכן אני ממליץ להשתמש במיקרופון אחד C451 עם קפסולה כיוונית CK1. קפסולת הCK3 היא הייפר קרדיואיד ופחות מתאימה.הצבה בגובה ראש פונה אל מרכז הפסנתר מול הבטן כמטר וחצי ממנו. יש לצדד את המיקרופון אל המקום שבו הוא מופיע בפנורמה של זוג הסטריאו. כך תמקם נכון את הפסנתר בתמונה ולא תיווצר מריחה בתמונה הסטריאופונית. איזון עוצמה לפי הטעם.
להרפתקנות נוספת אפשר להשתמש בזוג הCM700 בהצבת ORTF מקומית באותה הנקודה המומלצת לפסנתר למעלה במקום הC451
3 מיקרופונים, כבלים ארוכים 2 סטנדים גבוהים (רצוי שהזוג יהיה לפחות 2.5 מטרים באויר ואם אפשר אפילו יותר) וחצי שעה עבודה כולל מדידות.


בהצלחה
_________________
הפקה ומיקס
  t-kol  
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2949
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: שישי 20 יונ',08 21:52   
חזרתי,
ההקלטה עברה בשלום,
אימצתי את הצעתו של יואב,
הפסנתר הוצב בקדמת הבמה במרכז, אפילו לפני המנצח כך שלא היה צורך לצדד, רק לאזן
עוצמות, התוצאה ( ההקלטה ) יצאה מעולה לטעמי, בקרוב אני יעלה לרשת דגימות להנאתכם
( וגם לביקורת )
_________________
ציוד הגברה-המומחיות שלנו, מעבדות תיקונים לציוד אודיו מקצועי T-KOL 08-8524785 / 054-4282553
http://shop.ebay.com/merchant/huckyts
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון