תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 20:44
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
איך הגדולים הגיעו לאן שהגיעו?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד
  Cornilius  
הצטרף: 02 אוג' 07
הודעות: 38
מיקום: קריות
איך הגדולים הגיעו לאן שהגיעו?
הודעה פורסם: שישי 27 יונ',08 05:56   
בכוונתי לקחת קורס ללימוד הפקת אלקטרוניקה וסינטזה.
או יותר נכון, בכוונתי ללמוד את הנ"ל.
עכשיו מגיעה הדילמה - איך?
--האם במוסד מוכר בכיתות מרובות תלמידים.
--מוסד פחות מוכר, בכיתות מצומצמות תלמידים
--מורה פרטי, מוכר בקרב אנשי ה"סצנה".
--ללכת בגישת DIY ולעשות זאת לבד.

אני אישית מעדיף לעשות את זה לבד - ואנשים שמסביבי תומכים בי - אנשים שכבר בסצנה -
כולם אומרים "הכי שפיצים לא הלכו ללמוד כדי לדעת את זה", "צריך להכנס לזה".

אוקיי, אז איך אני מתחיל לרכוש ידע מבעליו כשיש כמוני עוד הרבה?

ומה הסיכויים שלי לקבל ידע שמיש ואיכותי מאנשים, שבסופו של יום לא חיים את מה שהם מלמדים? - אולי פעם הם חיו את זה, אבל עכשיו הם מורים.


הכתה בי גם תמונה של ה"דמוקרטיה" של אפלטון, ביצירה הוא מצייר תמונה של פוליס יוונית, שבה לכל אחד יש תפקיד מאוד ספציפי בחברה - כל אחד הוא אבל עם מיקום מאוד קריטי במבנה העדין, מאחר ולכל אחד כישורים מולדים שונים.
oov
הצטרף: 24 ספט' 07
הודעות: 304
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: שישי 27 יונ',08 10:55   
רוב המורים במכללות השונות חיים יומיום את מה שהם מלמדים,
אני כמעט לא מכיר מישהו בתחום שמתפרנס רק מללמד.
וכדי למשוך תלמידים בתי הספר חייבים להעסיק מורים מהשורה הראשונה בתעשיה,
הכי טוב זה לשלב לימודים עם עשייה אישית במקביל.
ככה תחסוך הרבה כאב ראש לך ולחביריך .
#thumbsup
_________________
הפקות מוסיקליות,
מיקס ומאסטרינג.
אולפן הקלטות, תופים, פסנתר כנף ועוד..

Www.oovstudio.com
052-2723811
evish
Supporter
הצטרף: 02 אוג' 05
הודעות: 3440
הודעה פורסם: שישי 27 יונ',08 11:42   
שלום לך ידידי.
קודם כל אני מאלה שהמציאו את השיטה "עשה זאת בעצמך" #smile
ועל אף שלמדתי בבתי ספר לסאונד,
את רוב הידע המעשי שאני באמת משתמש בו
למדתי בעשייה, מטעויות, כאן בפורום (המון) ומסקרנות שגרמה לי
לחפור ימים רבים עד השעות הקטנות של הלילה בחתירה למידע חיוני.
לצד כל זה עומד הנסיון והזמן שאתה משקיע בלפתח את עצמך
ואנחנו מתפתחים כל הזמן.

בנושא שלך יש מליון מידע ברשת ואתה יכול להתחיל מאיפה שתרצה
אבל
ישנו סיכוי סביר שהתחלה אצל מורה פרטי ומסודר פשוט תחסוך
לך כמה חודשים טובים של לנסות להבין דברים פשוטים.
כי מעבר לסינטזה ועבודה עם סינטיסייזרים יש גם את עבודת הסאונד
והידע בתחום הסאונד הוא חשוב כאויר לנשימה בנושא סינטזה.

אני הייתי ממליץ לך בחום לפנות לחבר הפורום ds-sound הוא מהבולטים שבנינו
בתחום שאותו אתה רוצה ללמוד ולהתחיל מכאן לפחות את הצעדים הראשונים.

בהצלחה !
_________________
פייסבוק
Evish
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שישי 27 יונ',08 13:53   
ציטוט:
בכוונתי לקחת קורס ללימוד הפקת אלקטרוניקה וסינטזה.
עכשיו מגיעה הדילמה - איך?


כמי שמעביר קורסים אישיים בסאונד סינטזה והפקה אלקטרונית למחייתו,
אני יכול להמליץ לך על לימודים במסגרת פרטית, באופן חד משמעי.
פתחתי את העסק שאני מנהל ("אולפני בלנד") מתוך האמונה והידיעה שזו הדרך המהירה,
הקלה, הכיפית והמשתלמת ביותר להשיג תוצאות גבוהות בפרק זמן קצר.

ציטוט:
אני אישית מעדיף לעשות את זה לבד ...
כולם אומרים "הכי שפיצים לא הלכו ללמוד כדי לדעת את זה", "צריך להכנס לזה".


יש באמירה הזו מידה רבה של צדק -
אלו שמגיעים לטופ של הטופ הם האנשים שיש להם את היכולת להתקדם בכוחות עצמם, גם ללא מסגרת לימודים מסודרת.
החסרון המרכזי בדרך הזו היא שהתהליך לוקח הרבה מאוד זמן, וגם זמן שווה כסף.
באופן אישי אני לא מוצא יתרונות רבים בלמידה-עצמית של השלבים הראשונים בתפעול ציוד, תוכנות וכלי נגינה.
בעיקר בתחומים מורכבים כמו סינטזה והפקה אלקטרונית, שמעניינים אותך באופן אישי,
שעה או שעתיים עם מדריך מיומן יוכלו להבהיר לך את העקרונות הבסיסיים של עבודה עם סינטיסייזר,
ומשם תוכל לבחור אם להעמיק בנושא בכוחות עצמך, או להמשיך את תהליך הלמידה עם המדריך שלך.
מבין כל האפשרויות שציינת, הדרכה אישית היא זו שמעניקה לך את השליטה הרבה ביותר -
שליטה על התכנים, על העלויות ועל הזמן שבכוונתך להשקיע.

ציטוט:
מה הסיכויים שלי לקבל ידע שמיש ואיכותי מאנשים, שבסופו של יום לא חיים את מה שהם מלמדים? - אולי פעם הם חיו את זה, אבל עכשיו הם מורים.


נקודה מצויינת, ליכולות המקצועיות של המדריך שלך יש חשיבות רבה.
יש משפט מפורסם שאומר "אלו שיכולים - עושים. אלו שלא יכולים - מלמדים". באנגלית זה נשמע יותר טוב. #wink
לכן אני ממליץ לך למצוא מדריך ששיטת הלימוד שלו מבוססת על התנסות ועשייה.
הקשב למוסיקה שהוא יוצר בזמנו הפנוי, ובחן את איכות ההפקה.
חשוב מכך - הקשב לעבודות של התלמידים שלו, ובחן את ההישגים שאליהם הגיעו בזכותו.
אלו קבלות שאי אפשר להתווכח איתן, אך אל תשכח שלא כל יוצר מוכשר הוא גם מדריך מוכשר.
בסופו של דבר אתה הרי מגיע לאותו אדם בכדי שילמד אותך וידריך אותך,
ולכן חשוב לוודא שלצד היכולת שלו כיוצר, יהיה אותו מדריך גם בעל נסיון בפיתוח תוכניות לימוד, ובעל מיומנויות הדרכה גבוהות.

ולמען הסר ספק, אני בהחלט ממליץ על עצמי כמדריך שעונה לכל הדרישות האלה.
אשמח להפגש איתך בקרוב, אם תבחר בכך, ולהיות שותף לדרך המקצועית והמוסיקלית שלך.

בהצלחה,

עודד רז
אולפני בלנד
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
  Cornilius  
הצטרף: 02 אוג' 07
הודעות: 38
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שישי 27 יונ',08 15:48   
ציטוט:
זו הדרך המהירה,
הקלה, הכיפית והמשתלמת ביותר להשיג תוצאות גבוהות בפרק זמן קצר.



אני מודע לכך, אבל שאלתי היא, באיזו מהשיטות הידע, יהיה יותר עמוק.
מבחינתי ידע עמוק הוא ידע בצורה הבסיסית פחות שלו - "ידע איך" או "ידע למה", כאשר היותר בסיסית היא "ידע ש...".
מסתבר, מבחינתי, שהצורה הבסיסית פחות, הנובעת מצירוף של הבסיסית יותר עם הגיון בריא והתנסות, תניב לנו את אותו "ידע למה"/"ידע איך".

עוד שאלה - האם ניתן להגיע ל"ידע ש.." רק מהתנסות?

לדוגמה סרט עמוס אקשן שבו הפרוטגוניסט עומד מטרים ספורים בפיצוץ אדיר.
אך בהיותו הפרוטגוניסט הוא לא יכול למות, והוא יוצא מהתרחיש עם זיעה קלה וטיפת דם על הלחי.

אנחנו יכולים לראות את זה שוב ושוב, ולנסות לשחזר את זה, באותו קנ"מ, וכאשר - וזו הנקודה החשובה ביותר לעניות דעתי - הצופה מקבל את אותה תחושה רב חושית=>תגובה רגשית.(בהנחה שיש צופה/ים על מנת להשוות)

נקביל זאת לשיר/טרק עמוס אקשן, שבו הצליל הדומיננטי ביותר מתפוצץ, מתכווץ, מתפקק ומתעוות.
אנו יכולים, ע"י הקשבה והאזנה מאוד קשובה ומאוזנת להבין עם עצמנו מהם אותם הדברים שמשתנים בכל אחד מהמצבים הנ"ל.

והרי לנו... ידע ש - הצליל מתפתח ככה וככה, הקציבו לו פיידים כאלה ואחרים ו...שאר ירקות.

עכשיו, ע"י לקיחת אותו "ידע ש..." והפנמתו והטמעתו בנו כבלתי נפרד דרך התנסות - ניקח אנחנו את התוצר הסופי וננסה להגיע אליו.

לאורך כל אותה דרך אנחנו נרכוש ידע, דרך הרהור וסקירה של הדרך שנעברה איך עושים דברים מסויימים, ולא כל כך מסויימים, איך מגיעים לתוצאות מסויימות, ולא לגמרי מסויימות.

ניקח 2 סיטואציות - תלמיד הגיע לידע ברמה א' (כאשר א' היא הרמה הבסיסית ביותר) ע"י הקשבה למורה שלו.

בנושא אחר לגמרי, אותו תלמיד הגיע לידע א', רק שלפני כן הוא ידע רק את " ' ", אך דרך התנסות הוא גם הגיע ל - "א" .

מה מהם עדיף - אחד חוסך זמן, השקעה, תשומת לב, ותסכול.
והשני דורש את כל הנ"ל על מנת להגיע למשהו יציב ועמיד.

אם התוצאה היא אותה תוצאה - האם משנה הדרך?

נראה לי שהדרך פשוא לא נגמרת, והשאלה היא איפה לא יזיק לעשות איזה קיצור דרך או שניים..

אני מודע לכך ש"כל אחד ומה שמתאים לו", ולכן אני מבקש את דעתכם האישית ואף המוסדית לגבי עניין רכישת הידע.
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שישי 27 יונ',08 18:02   
אם לפשט את הדברים שלך, אתה למעשה מדבר על דרגות שונות של רמת חשיבה.
אדגים את הגישה הזו דרך מודל הדרכתי שפיתחתי בהשראת הטקסונומיה של בלום:

1. "איך" - הדרגה הראשונה היא למידה טכנית בעיקרה. איך עובד קומפרסור, מה המשמעות של כל כפתור ופרמטר במכשיר (סף, יחס, ברך, עצמת פיצוי וכו')
2. "מה" - הדרגה השניה היא הבנת השימושים של הכלי. קומפרסור יכול להקטין דינמיקה, להגביר דינמיקה, ליצור 'פימפום', להוסיף צבע ונפח וכן הלאה.
3. "למה" - הדרגה השלישית היא ההבנה מדוע אפקט מסויים יתאים בהקשר ספציפי, וכיצד הבחירה הזו משפיעה על הסאונד הכולל.
4. "מתי" - הדרגה הרביעית מתייחסת ליכולת להשתמש באפקט המתאים ובהגדרות המתאימות ברגע המתאים, בכדי לשרת את החזון האומנותי שלך כיוצר.

גם כאן, אמליץ שוב על הדרכה אישית עם מדריך מיומן.
רק כשאתה עובד אחד-על-אחד, יש לך את האפשרות להעמיק דרך כל רמות החשיבה הללו,
תוך כדי התמקדות בשפתו של הז'אנר המועדף עליך, ותוך כדי עבודה מעשית על המוסיקה המקורית שלך.
הדינמיקה הגמישה של הדרכה אישית מאפשרת לך להעמיק בנושאים הרלוונטיים עבורך, ולוותר על אלו החשובים פחות.
זו הסיבה שבדרך הזו ניתן להגיע לתוצאות גבוהות תוך זמן קצר - הזמן מנוצל באופן יעיל, וההתקדמות היא תמיד בהילוך חמישי.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
  Cornilius  
הצטרף: 02 אוג' 07
הודעות: 38
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שישי 27 יונ',08 22:21   
קודם כל, תודה רבה לכולכם.

במיוחד לך ds-sound שנתת לי כמה נקודות למחשבה.
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שבת 28 יונ',08 12:31   
העונג כולו שלי, שיהיה הרבה בהצלחה. #thumbsup
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון