הצטרף: 25 מרץ 08
הודעות: 29
מיקום: הרצליה
פורסם: שישי 04 יול',08 20:52
קודם איכות.
בקיובייס יש הרבה קלים דינאמיים,
מצאתי מולטיבאנד קומפרסור, קומפרסור רגיל, לימיטרים וכו'.
הם שווים משהו? או שעדיף לחפש כלים אחרים שלא באים עם הקיובייס?
איך ה T-RACKS?
הבנתי שהוא נחשב טוב.
טכניקות.
ההמלצה הגורפת היא להתחיל ב-EQ,
אבל שמתי לב שדווקא אחרי קומפרסיה שומעים בצורה מודגשת יותר פאקים בעריכה,
לדוגמה רק אחרי קומפרסיה ראיתי שברח לי קצת סנר, הנמכתי טיפה,
לפני זה לא נגעתי ב-EQ.
ולפי הגיון, נגיד התקרה של הקומפרסור מוגבלת ל 10DB אז את הלימיטר
הכי הגיוני להגביל למשהו כמו 11DB, מתאפשר חריגה קטנה לקומפרסור,
אבל עם הגבלה של הלימיטר.
?
ובכלל, אם אני מגיע כבר לקראת הסוף, ומרגיש שמשהו חסר לי בכלים קודמים,
אין פסול בלחזור אחורה ולתקן? או לעבוד במקביל על כמה כלים?
או שזה מעיד על טעות בדרך?
תודה,
ולא לנהוג שתויים מדי
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
פורסם: שבת 05 יול',08 08:19
מסטרינג רצוי שלא יהיה שלב תיקון הטעויות אלא שלב המעבר לרמה הבאה, הגבוהה יותר. בשלב המיקס יש לעסוק במיקס ולא לחשב חשבונות של "מה יקרה במסטרינג".
כלקוח של טכנאי מסטרינג רבים אני מציע לחשוב שלא הכלי עושה את התוצאה אלא האדם שמפעיל אותו.
מעבודה עם טכנאים ברחבי העולם עולה כי רובם עובדים עם כלים יעודים למשימות ספציפיות ולא עם פלאגים. הכלים יכולים להיות אנלוגיים או דיגיטליים וכל שילוב שביניהם. לכשעצמי לא זכורים לי סשנים של מסטרינג בישראל או בעולם בהם הטכנאי פתח פלאגים רבים, במידה וזה קרה היו אלו בעיקר לימיטר לסיום התהליך ולעיתים מאד נדירות גם EQ.
_________________
הפקה ומיקס