ספוגי ביצים, אני מבין שהם מטפלים בתדרים הגבוהים.
עכשיו השאלה שלי היא האם הם מטפלים בהחזרים של התדרים הגבוהים או שהם ממש הורגים בצורה ישירה את התדרים האלה, אם לדוגמא אני בחדר שהוא כולו מכוסה ספוג ביצים, כולל התקרה, אני מקליט שירה, הקול שלי מגיע הכי קודם למיקרופון ורק אחר כך לקירות המכוסים ספוגי ביצים שבולעים את התדרים הגבוהים. לכן ההקלטה אמורה לצאת בסדר גמור לא?
או שאני טועה וההקלטה תיצא בכל מקרה לוקה בגבוהים? _________________ http://ruff.co.il - האתר שלי
א. השתמש במנוע החיפוש כדי למצוא חומר נוסף - הנושא עלה לדיון מספר פעמים בעבר בפורום.
ב. אתה טועה: ההקלטה שלך היא סכום גלי הקול שמגיעים ישירות למיקרופון + גלי הקול שחוזרים מהקירות סביבך. אמנם גלי הקול הישירים אינם מושפעים מחומרים סופגים כלשהם, אבל גלי הקול המוחזרים מושפעים, ובמקרה בו הקירות מכוסים "ספוגי ביצים", גלי הקול הללו אכן יהיו חסרים תדרים גבוהים. במינון עודף, וכאשר העסק אינו מאוזן עם ספיגה בתדרים נמוכים, זה בדר"כ נשמע רע ואטום. _________________ שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
לא בהכרח תכנון לקוי.
יש עניין של ייבוש מסויים בחדר הקלטה. כל הקטע הוא לעשות את זה כמו שצריך וכמו שהחדר דורש. אם הייתי רואה ספוגים מודבקים על כל הקירות הייתי חושב פעמיים לפני שהייתי אומר שהבחור מקצועי ויודע מה הוא עושה... זו דעתי
בכל אופן כדאי מאוד שתקרא את כמות החמור העצומה שיש כאן בפורומים...
לא בביטחון, אבל בסבירות גבוהה מאד.
יש מקרים בהם רוצים "אופי" מסוים לחדר - כפי שפיל קולינס היה נוהג להקליט את התופים שלו באולם קטן עשוי כולו אבן חשופה, כדי לתת להם צליל "קשה" וגדול - אבל כמעט תמיד מדובר בטעות. _________________ שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject