הצטרף: 05 ינו' 06
הודעות: 65
מיקום: Tel aviv-Jerusalem
פורסם: שני 21 יול',08 14:37
אכן נושא בעייתי. הייתי ממליץ פשוט לנסות סוגים שונים של כלים ממכשירים שונים ולראות איזה מהם משתלב הכי נכון עם שאר העיבוד. כשמדובר בפלאגינים מצויים לא הייתי מתבחבש עם יותר מידי התעסקות על איקיוים וכאלה. הייתי בודק קודם אם הצליל הבסיסי מתאים לי לעיבוד ואז אם באמת צריך נותן איזה שיפצורון קטן לסאונד בעזרת אי קיו או משהו..
סאונד בס טוב ואיכותי לא קל להוציא באופן כללי,מעטים ה VST ה"מצויים" שמוציאים צליל ממש טוב. אם אתה מחפש סאונד מיוחד ולפנים, הייתי בודק סינטים כבדים יותר- חיצוניים. (זה במידה ואתה מחפש לאו דווקא סאונד שישמע ממש כמו גיטרה בס).אם אתה מחפש צליל של בס אמיתית, אין הרבה מנוס מלהשקיע בגיטרה טובה עם נגן טוב שמוקלט עם המייקינג הנכון בחדר הנכון לתוך הDI הנכון וכ'ו...
הצטרף: 05 ינו' 06
הודעות: 65
מיקום: Tel aviv-Jerusalem
פורסם: שני 21 יול',08 16:35
הבעייתיות בהקלטת בס "טמפוררית" היא שאתה בונה את כל העיבוד שלך על בסיס הקצב והבס, וכשתלך להקליט בס חדשה באולפן יש סיכויים גדולים שכל העיבוד שעשית יצא מפרופורציה, ומניסיון, יהיה לך מאוד קשה להתאים סאונד בס חדש לעיבוד קיים שהתבסס על בס מסוג אחר(במקרה שלך פלאג אין).אלא אם כן במקרה הבס שתקליט תיהיה דומה לגייד שלך באורח פלא ובעיקר מזל.
יש לקחת את בחשבון, תמיד מומלץ לפחות בז'אנר הרוק להקליט את הדברים בשכבות ולפי סדר הגיוני (תופים,בס...) כך שאתה חוסך לעצמך כאבי ראש לא קטנים.
זו דוגמה קלאסית לאחד החסרונות של שילוב העבודה באולפנים הבייתים עם המסחריים.
אתה אף פעם לא יודע אם באולפן ה"גדול" הטייקים יתלבשו לך כמו שצריך מבחינת צבע.
בשביל זה רק הרבה ניסיון ואנשים טובים לעבוד איתם.