S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: חמישי 28 אוג',08 07:27
מה שנכון לקונטרפונקט בשני קולות נכון גם לקונטרפונקט בשלושה, ארבעה ושמונה קולות.
אם אתה מיומן בכתיבת קונטרפונקט ל-2 קולות על פי חוקי פלסטרינה (או פוקס או יאפזן), אתה משליך אותם במדוייק על הקול השלישי.
אני חושב שהשאלה האמיתית נוגעת לסגנון ולאו דווקא לחוקי הכתיבה.
פוגה ב-3 קולות , שונה מאד במרקם ובמבנה ממוטט תלת-קולי, ומוטט של סוף הרנסנס, ישמע שונה ממוטט בתקופתו של באך.
יש עקרונות בנוגע לטיפול בדיסוננס, בנוגע לאופי המוטיב, בנוגע להמצאותו/אי המצאותו של טקסט והאם הוא טקסט אחיד ל-3 הקולות או בעל טרופים (תוספות) וכ"ו.
אם אתה מעוניין להתמודד עם זה לבד, אז הדרך הראוייה ביותר היא להקשיב למוסיקה בליווי תווים,
להלחין מוטיב משל עצמך ולהתנסות בחיקוי המרקם