תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 22:34
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה
  גיצי  
הצטרף: 03 יונ' 08
הודעות: 9
מיקום: חיפה
מי שהוא יכול להסביר לי על קצה המזלג על קונטרפונקט בשלושה קול
הודעה פורסם: רביעי 27 אוג',08 20:27   
רוצה לכתוב קונטרפונקט בשלושה קולות, כבר יודע בשני קולות, מה הם החוקים וההנחיות (סופו של דבר אני רוצה לכתוב פוגה) #thankyou
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: חמישי 28 אוג',08 07:27   
מה שנכון לקונטרפונקט בשני קולות נכון גם לקונטרפונקט בשלושה, ארבעה ושמונה קולות.
אם אתה מיומן בכתיבת קונטרפונקט ל-2 קולות על פי חוקי פלסטרינה (או פוקס או יאפזן), אתה משליך אותם במדוייק על הקול השלישי.

אני חושב שהשאלה האמיתית נוגעת לסגנון ולאו דווקא לחוקי הכתיבה.
פוגה ב-3 קולות , שונה מאד במרקם ובמבנה ממוטט תלת-קולי, ומוטט של סוף הרנסנס, ישמע שונה ממוטט בתקופתו של באך.

יש עקרונות בנוגע לטיפול בדיסוננס, בנוגע לאופי המוטיב, בנוגע להמצאותו/אי המצאותו של טקסט והאם הוא טקסט אחיד ל-3 הקולות או בעל טרופים (תוספות) וכ"ו.

אם אתה מעוניין להתמודד עם זה לבד, אז הדרך הראוייה ביותר היא להקשיב למוסיקה בליווי תווים,
להלחין מוטיב משל עצמך ולהתנסות בחיקוי המרקם
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון