הצטרף: 10 אוג' 06
הודעות: 355
מיקום: ירושלים
פורסם: חמישי 28 אוג',08 22:34
שלום רב לכולם.
היני מעוניין לבנות (לבד) תיבות אקוסטיות לתיקרת החדר שלי שבנויות ממסגרת עץ אורן, שבתוכן יש צמר זוכוכית אך לצערי הצמר לא יכול להישאר חשוף מכל מיני בחינות ואני צריך לכסות אותו בדרך כזו או אחרת.
להלן 2 פתרונות שמצאתי בשוק:
- צמר זוכוכית + גיזה שחורה.
- צמר זוכוכית + פלא"ב.
ערכתי הבדלים בסיסיים בין שני סוגי המבודדים הנ"ל והפלא"ב יותר בטוח מבחינת בטיחותית, הוא אוטם את הצמר לגמרי והצמר פחות חשוף לאוויר אותו אני נושם בחדר.
ניסיתי למצוא הבדלים מבחינה אקוסטית ולא ממש היצלחתי. מה יותר טוב לצורכי אקוסטיקה? הפלא"ב או הגיזה השחורה?
(או שההבדלים מהבחינה האקוסטית זניחים בין השניים ועדיף להתפשר על הבטיחות?)
תודה מראש.
הצטרף: 10 אוג' 06
הודעות: 355
מיקום: ירושלים
פורסם: חמישי 28 אוג',08 23:57
ועם הצמר זכוכית שעטוף בפלא"ב אפשר להשתמש בכלל למטרת אקוסטיקה?
כי אני ראיתי שהחומר הזה יותר משומש לבנייה וכו'...
הצטרף: 10 אוג' 06
הודעות: 355
מיקום: ירושלים
פורסם: רביעי 03 ספט',08 18:15
קראתי את רוב ההודעות בפורום לגבי צמר זכוכית ועדיין לא ממש מצאתי מקום שמפורט כלכך לגבי דחיסת החומר (24, 36 ק"ג קוב), עובי החומר ו/או מספר השכבות הנדרש על הקיר/ תבנית אקוסטית לחדר X והשפעתן האקוסטיות בין תחומי התדרים. איך כמות הדחיסה ועובי החומר משפיעה על הספקטרום ולהיפך, איך הדיחסה הנמוכה משפיע על הספקטרום....
האם עובי של 10 סנטימטר של צמר זכוכית יכול לגרום ליבוש יתר של החדר או בכל אופן עדיף שהצמר יהיה כמה שיותר עבה?
תודה על העזרה (וסליחה מראש על החזרת דו-השיח בפעם המליון על נושא צמר הזכוכית...)