תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 19:12
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
צריך עזרה בתיאוריה על גיטרת בס
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה
  Hanan Ohayon  
הצטרף: 28 מאי 08
הודעות: 107
צריך עזרה בתיאוריה על גיטרת בס
הודעה פורסם: שני 17 נוב',08 13:41   
התחלתי ללמוד לפני חודשיים לנגן וללמוד אצל מורה (הבסיסיט של עופר לוי #wink )
ועכשיו הוא התחיל איתי עם תיאוריה,

התחלנו בתרגיל שבו הוא מביא לי כמה אקורדים לדוגמת: C6,Am7,G6
ואני אמור לנגן את צליל השורש (תקנו אותי אם לא קוראים לזה כך) של האקורד
אחריו את ההדגשה (6) ואת האוקטבה (8).

הבנתי את התרגיל אבל כמובן שלקח לי קצת זמן למצוא את ההדגשה של C6 אני מתכוון לאיזה צליל לנגן...
ציירנו רשימה של כל ה דו,רה,מי... ולכל צליל רשמנו את הצלילים שממנו הוא מורכב
נקווה שהסברתי טוב

עכשיו לשאלות

1. נוח לי יותר שדברים שצריכים לזכור מודפסים (כמו:כל הצלילים על הגריף ועוד..)
ושאלתי היא האם למישהו יש טבלה,ציור,תרשים שמסדר את כל מה שהזכרתי למעלה או שעדיף שאני אכין בעצמי?

2. בתרגיל צריך לתת את צליל השורש,ההדגשה והאוקטבה אבל מה קורה באקורד שהוא רק מז'ורי או רק מינורי?מה ההדגשה שלו או שאין לו?

נקווה שהבנתם את ההסבר והשאלות אם לא אני אפרט יותר #thumbsup
SAR
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1293
הודעה פורסם: שלישי 18 נוב',08 22:55   
לגבי טבלאות אני לא יכול לעזור.
בקשר לשאלה השנייה- באקורדים משולשים (רק מאז'ור או מינור בלי צלילי מתח או "הדגשה" כמו שקראת לזה) נהוג לנגן את ה-5.
mandela
תומך
הצטרף: 16 יונ' 01
הודעות: 1511
מיקום: מגדים
הודעה פורסם: שלישי 18 נוב',08 22:59   
1. אני חושב שאם תכין בעצמך אז גם תלמד מזה, גם זה עשוי לעזור לך לזכור טוב יותר, וגם זה יהיה מאורגן כפי שלך נוח.

2. המונח 'הדגשה' אינו מדויק ולמעשה אינו מוכר לי מתאוריה של מוזיקה. באקורד מרובע (כלומר אקורד בן 4 צלילים שונים, כמו C6 או Am7) מה שאתה קורא הדגשה הוא צליל שנוסף על האקורד המשולש (1,3,5) ונותן לו 'צבע' או 'אופי'. לכן באקורד משולש הגיוני יהיה להשתמש בטרצה (הצליל ה 3 מהשורש), כי היא נותנת לאקורד את הצבע האפייני - מז'ור או מינור.

בכל מקרה עדיף לך לשאול את המורה, כי הוא יודע למה הוא התכוון.

בהצלחה.
  Hanan Ohayon  
הצטרף: 28 מאי 08
הודעות: 107
הודעה פורסם: שלישי 18 נוב',08 23:03   
תודה על העזרה #smile
SAR
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1293
הודעה פורסם: רביעי 19 נוב',08 04:46   
ציטוט:
לכן באקורד משולש הגיוני יהיה להשתמש בטרצה (הצליל ה 3 מהשורש),

אני לא נגן בס, אבל אני לא יודע כמה מקובל לנגן טרצה ברגיסטר כ"כ נמוך. בליווי פסנתר או בתזמור, לא מקובל לנגן טרצה נמוך מדו קטן מפני שהמצלול יוצא מאד עכור. קווינטה, לעומת זאת, יכולה לרדת מאד נמוך.
בכל מקרה, תתיעץ עם המורה שלך.
mandela
תומך
הצטרף: 16 יונ' 01
הודעות: 1511
מיקום: מגדים
הודעה פורסם: רביעי 19 נוב',08 10:17   
ציטוט:
אני לא נגן בס, אבל אני לא יודע כמה מקובל לנגן טרצה ברגיסטר כ"כ נמוך


צודק, לא חשבתי בקונטקסט של בס, אלא בקונטקסט כללי של תאוריה.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: רביעי 19 נוב',08 10:24   
אבל זה גיטרה בס, אתה לא מנגן אותם יחד, אתם רוצים להגיד שאי אפשר לנגן על באס דו-מי?
SAR
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1293
הודעה פורסם: רביעי 19 נוב',08 14:44   
בליווי פסנתר, כשיד שמאל מנגנת תבנית ריתמית קבועה ולמעלה אקורדים (כמו בבוסה נובה, לדוגמה) לא מקובל לנגן טרצה למטה, גם אם לא מנגנים אותה ביחד עם השורש, אלא רק 1-5.
אם מנגנים WALKING BASS אז אין בעיה כי האוזן שומעת תנועה קווית ולא "מתעכבת" על כל צליל בנפרד.
אבל בכל מקרה, יהיה נחמד אם הבסיסטים בפורום יספרו מנסיונם.
צנובר
הצטרף: 30 אוג' 01
הודעות: 138
הודעה פורסם: רביעי 19 נוב',08 17:11   
אם אני מבין נכון את תחילתו של הדיון הזה לא נראה לי שמדובר בנגינה של כמה צלילים בו זמנית.
ככלל לא מומלץ להשתמש ברגיסטר הנמוך כדי לנגן יותר מצליל אחד באותו זמן מכיוון שיתקבל סאונד "בוצי" וחסר הגדרה ברורה. בהקשר של עיבוד או תזמור הכלל הזה עובד באותה הצורה כשמדובר בקולות התחתונים בעיבודים לכלי נשיפה/קשת.
אני לא יודע אם יש הסכמה ברורה סביב זה או שזה עוד אחד מהמקרים בהם ברקלי חושבים שהם ממציאים את הגלגל אבל קיימת טבלה שמגדירה מה הגבול הנמוך שבו כל מרווח יפסיק להישמע ברור.
לגבי תפקידי בס שלא כוללים יותר מצליל אחד - אף פעם לא נתקלתי במניעה גורפת לנגן את הדרגה השלישית של האקורד או כל תנועה אחרת במרווח של תרצה (בוגי למשל), עם זאת , לא נפוץ "לשבת" לאורך זמן על הדרגה השלישית מכיוון שהיא לא מגדירה באופן ברור מספיק את התחתית של האקודר לעומת השורש והדרגה החמישית שמרכיבות תנועה ברורה של מתח והרפיה בבס.
mandela
תומך
הצטרף: 16 יונ' 01
הודעות: 1511
מיקום: מגדים
הודעה פורסם: רביעי 19 נוב',08 17:38   
נראה לי שהדיון נסחף למחוזות רחוקים מהשאלה.

הבנאדם מנגן חדשיים, ואין ספק שהתרגיל שהוא תאר לא בא ללמד כתיבת תפקיד של קול נמוך שצריך לציית לחוקי הירמון ו\או תזמור.

מדובר בסך הכל בלימוד של מבנה אקורד משולש או מרובע ושינון הצלילים האפשריים שיכולים להופיע בו. לעניין זה הרגיסטר אינו רלבנטי.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון