תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 23:29
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מחירון אקט הלא רשמי לעבודות אולפן שונות
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  tomshir  
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
מחירון אקט הלא רשמי לעבודות אולפן שונות
הודעה פורסם: שישי 30 ינו',09 14:10   
קבלתי עבודה למקסס שני שירים ואני לא יודע כמה לדרוש לכל שיר ,

אני לא אעבוד לפי שעה במקרה הזה מאחר וזה יעלה כסף רב עבור אותו לקוח ,

בהנחה שזה יום עבודה לכל שיר , מה הם הסכומים הנהוגים היום לעבודה קצרה מסוג זה ?


ובכלל , הייתי רוצה להעלות הצעה למסד מחירון לא רשמי של אקט שיהיה נגיש לכולנו ובו מחירים ממוצעים לסוגים שונים של עבודות ,

אותם מחירים יהיו ,אם לא חוקים מוגמרים אז לפחות נקודות פתיחה שמהן אפשר לעלות או לרדת קצת בהתאם לעבודה הנדרשת .

לדוגמה -

מחיר למיקס בלבד של שיר אחד נע בין XX ל - YY שקלים
מחיר הקלטה ומיקס ביחד של שיר אחד כך וכך ,
מחיר לשעת הקלטה ...
מחיר להקלטת הופעה ...
מחיר ליום שלם הוא ...

ויש עוד הרבה אפשרויות ,

כמובן שניתן לחפש ולשאול ברשת אבל אם זה יהיה מאוגד כאן בפורום באופן מסודר זה עשוי להקל על הרבה אנשים לדעתי ,

מה אתם אומרים , מישהו מוכן להרים את הכפפה ?
razburg
הצטרף: 01 נוב' 04
הודעות: 49
מיקום: מרכז
רעיון יפה, קשיים בדרך
הודעה פורסם: שישי 30 ינו',09 15:17   
אני חייב לומר שהרעיון באמת מעניין ואפשר להסתכל על חדרי החזרות כמודל לא רע (במקרים רבים) של טווח מחירים ברור ודיי אחיד לשעת חזרה ולפעולות נלוות. יאמר בנוסף לזכותם של חדרי החזרות (בהתבסס על חדרים רבים באיזור תל אביב והשרון שאני מכיר) שכאשר המחיר עולה - הוא עולה אצל כולם בשיעור דומה ואפשר לראות גם במקרים רבים שיתוף פעולה בין החדרים או במילים אחרות - חלוקת העומס

למה כן לעשות את זה בתחום האולפנים ואיך לעשות זה מאוד פשוט ולכן במקום לציין את היתרונות והפרקטיות אני אנסה להעלות כמה נקודות שעלולות להוות מכשול ולחלקן אני לא רואה פתרון של ממש :

1. ותק ונסיון

כמו בכל ענף עיסוק מודרני, לותק והנסיון שלך עם השנים צריך להיות ביטוי בשכר. אני לא אסכים לקבל עבור שעת מיקס כטכנאי+אולפן פחות ממחיר X כאשר יש בתעשייה אנשים שנמצאים עשירית מהזמן שאני עוסק בתחום ומסכימים לעבוד במחירים נמוכים מזה. ברור לי גם שיש טכנאים ותיקים ממני ומנוסים שדורשים ומגיע להם יותר.

2. ציוד

היכולת שלנו באופן זה או אחר לשדרג ולהתאבזר בציוד איכותי תלויה בהכנסות שלנו בין היתר.
הלקוח לא תמיד יודע ומבין, וזה לא תמיד מעניין אותו אבל כטכנאי חשוב לי לעבוד עם ציוד איכותי, רב, אנלוגי ומגוון.
אולפן שמאפשר להקליט שירה על נויימן עם פרה אמפ של ניב וקומפרסור של יורי, לא יכול וגם לא צריך לגבות את אותו מחיר שעה כמו אולפן שמקליט עם מיקרופון של בהרינגר לפרה אמפ של בהרינגר. הסיבות ברורות ובגלל תחרות המחירים אפשר לצערנו לראות יותר ויותר ציוד ברמה נמוכה בשוק.

3. מקום

אם השקעתי למעלה מ-100 אלף ש"ח באקוסטיקה, ואני מחזיק אולפן שיושב על 120 מטר ומספק נוחות גבוהה מאוד למוסיקאים וחדר נגנים מאובזר ומטופל להפליא, התעריף שלי לשעת אולפן מן הסתם יהיה גבוה יותר מאדם שעובד בחדר שלו בבית או באולפן קטן וצפוף והדביק כמה ספוגים על הקיר...

4. הקלטת הופעות

במקרה אני עוסק בזה כבר שנים, השתתפתי בהקלטות מהקטנות ביותר ועד משינה, אהוד בנאי, אביב גפן, ברי סחרוף, מתיסיהו, גאיה ועוד ועוד ועוד...
כמות מעשי ליצנות הסאונד שפגשתי בתחום היא עצומה. אני מתכוון בעיקר ל"טכנאים" שמציעים הקלטת הופעה לסטריאו (?) או הקלטת יציאות הגרופים לשמונה ערוצים (?) ועוד דברים יצירתיים שכאלו.
האם יש להם זכות קיום בתחום הזה ? התשובה היא כן. למה ? מכיוון שכל דבר שמישהו מוכן לשלם עליו בידיעה או בתום לב הוא בר זכות קיום.
אני הייתי שולל להם את הזכות לגעת בכבל אודיו. אבל זה רק אני ...
בקיצור הם כאן, והם עובדים ומציגים עצמם כמקליטי הופעות. המחירון ידבר גם עליהם ?
ואם עוסקים כבר בהקלטת ערוצים נורמלית, האם כשאני בא עם 32 פרה-אמפים של ניב והאריסון אני צריך לדרוש את אותו הסכום כמו מי שמגיע עם קונסולת בהרינגר ?
בעייתי ...



לסיכום אני חושב שיש כמה קווי מתאר שאפשר להגדיר, אבל בצורה ממוקדת קשה מאוד לשים מספרים על הנייר...
_________________
Tamuz Recording Studios | www.tamuzstudios.co.il
shaisaadia
Act Compatible
הצטרף: 05 אפר' 02
הודעות: 593
מיקום: ירושלים
אממ
הודעה פורסם: שישי 30 ינו',09 18:57   
קודם כל לגביך , אני הייתי לוקח לפי שעה , הם רוצים שהמיקס יצא פחות מושקע זאת כבר הבעיה שלהם , לך יש תעריף , אל תתפשר עליו!

אני גיליתי בחיים שדווקא לפעמים כשאתה מוריד מחירים הלקוחות יפסקו לבוא , כי דווקא מי שלא מוריד מאמין שהוא שווה את זה....ותחשוב על זה #think

לגבי מחיר רישמי , שוב אני משער שזה זז מאולפן לאולפן לפי דבריו של הבחור מעלי #smile

אני הייתי לוקח למיקס של 8 שעות בערך 800 שקלים
בתור טכנאי ו1000 שקלים אצלי באולפן כולל אותי - זה נראה לי
רק הגיוני שתדרוש את מה שאתה חושב שמגיע לך


באופן כללי - אני חושב שיהיה ממש חיובי שיהיה מחירון לא רישמי שאפשר לעבוד איתו אם רוצים להסביר ללקוח שאלו המחירים אצל כולם #smile
_________________
עיבוד והפקה מוסיקלית
www.risottostudios.com
  tomshir  
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שישי 30 ינו',09 19:28   
RAZBURG יש צדק בדברך , אבל גם על הנקודות שציינת אפשר להתגבר ,

ברור לכולנו שאולפן גדול עם ציוד קצה לא ממש צריך את המחירון הזה כי הוא יודע בדיוק מה המחירים בשוק , וכמו כן גם ברור שאולפן ממוצע לא אמור לגבות מחיר של אולפן קצה , וכנ"ל לגבי טכנאי צעיר וטכנאי ותיק.

ניתן למשל לרשום במחירון שניסיון כזה או אחר מוסיף כך וכך שקלים לשעה וכו'...

כנ"ל לגבי ציוד , בסיסי , בינוני , וקצה עליון ,

אבל עדיין הייתי יוצא מנקודת הנחה שהמחירון הוא רק נקודת פתיחה ממוצעת שממנה אפשר לרדת או לעלות כדי לתת מושג למה נהוג או מקובל ובגלל זה אני טוען למחירון לא רשמי ,

קח לדוגמה מחירון רכב , הרי זאת המלצה בלבד שאינה מחייבת על פי חוק אבל לפחות נותנת אמת מידה , אם אני יודע שהמכונית שלי מעל הממוצע מבחינת סטנדארט ומצב המכונית מעולה , אקח מחיר גבוה מהמחירון וכנ"ל גם במקרה ההפוך , כלומר אם האוטו מוזנח אז אוריד במחיר...

שי , מה שלומך , תודה על הצעת המחיר , זה פחות או יותר גם מה שאני חשבתי .
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 30 ינו',09 19:37   
העברתי לפורום סאונד כדי שלא תימחק.
נסו לגבש פרמטרים שישמשו כסרגל הכוונה.
בזמנו דיברנו כאן על הקמת מציאון אולפנים והתחלנו להעלות רעיונות בקשר לפרמטרים ספציפיים שישמשו להגדרות. אולי כדאי לעורר את זה, או שכמה בעלי אולפן כאן יקחו את הנושא לידיים, ישתפו פעולה ביניהם ויפיקו את הנתונים (באמצעות תשאול, טלפונים וסקרים) ואני אכין תוכנה באתר, שאליה יוזנו ויעודכנו נתונים אלה.
אם זו עבודה, אני מוכן לשלם עליה כדי תקרום עור וגידים #smile כי אני די חסום מבחינת זמן.

ראו כאן:
אינדקס מקצועי לאולפנים
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  tomshir  
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שישי 30 ינו',09 19:44   
ראובן רגשת אותי , אני אכן מקווה שמישהו ירים את הכפפה , במחירים אני לא בקיא אבל אין לי בעיה לעזור במשהו אחר אם צריך .
  tomshir  
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: ראשון 01 פבר',09 19:24   
יש הצעות?
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: ראשון 01 פבר',09 19:44   
אני בסה"כ בעד, למרות שאני מסכים בהחלט עם נקודות הקושי שהעלה רז. יש עוד נקודה בעייתית והיא שהרשות להגבלים עסקיים עלולה לראות בהתארגנות כזו נסיון לקרטל, ויצא לי כבר לדבר עם בעל אולפן ותיק שנתקל בכך.
צריך גם להתייחס לנטייתם של בעלי "אולפנים" שונים להשתמש בתוכנות גנובות. זה בעיני משמעותי יותר מאשר שימוש במיקסר ברינגר לעומת ניב מכיוון שאפשר להוציא תוצאות יפות מציוד זול ותוצאות לא יפות מציוד יקר אבל לזכות ביתרון של עיבוד צליל ע"י תוכנה גנובה זה בעייתי יותר בעיני.
אני חושב שאם הייתה דרך לגרום לכך שמי שמתפרנס מהמקצוע יצטרך להשקיע מינימום כלשהו לפחות בתוכנה זה יהיה בסופו של דבר לטובת הענף.
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: ראשון 01 פבר',09 20:01   
ציטוט:
שהרשות להגבלים עסקיים עלולה לראות בהתארגנות כזו נסיון לקרטל


אני לא חושב שמה שקורה כאן עונה על ההגדרה לקרטל.
אדרבא, השקיפות של הדיון תאפשר גם ללקוחות לקבל מושג האם המחיר שהוצע להם עבור שרותי אולפן הוגן או מוגזם.
אנחנו לא מתאמים או מנפחים מחירים, אלא רק דנים בלוגיקה שמאחורי התמחור, לרווחת כולם.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: ראשון 01 פבר',09 20:39   
אני בעד ליצור מדריך לעוסק, כדרך לתמחור ריאלי. אני מציע לרדת כרגע מעניין האולפנים עצמם, אלא להכניסם כ"שדה" לתחשיב הכללי.
דעתי האישית היא שכל עוד שוכרים "איש מקצוע" לבצע שירות, לא איכפת לי אם הוא משתמש בהרינגר או בניב, העיקר שיספק תוצאה נאותה.

למשל:
מיקס - החל מכX שקלים לשיר, הנחה של בין __% ל__% על כל Y שירים
עבודות עריכה - כ X לשעה




מעבר לכך, אפשר לפתור את עניין האולפן אם נסווג אותם לפי:
חדר מיקס/ עריכה בלבד
קונטרול + חדר הקלטה (ומחולק לגדלים, תא קטן לשירה, חדר המתאים לבאס תופים/רביעייה, חדר ללהקה שלמה, אולם)

3 מדרגים פשוטים לכמות ציוד:
ראשון: מחשב, מוניטורים, הקלטה לעד 8 ערוצים בו"ז
שני: כנ"ל, הקלטה עד 16 ערוצים בו"ז ו/או ציוד OUTBOARD מסויים (נניח מעל 2 קומפרסורים חיצוניים)
שלישי: מעל 16 ערוצים בו"ז, ציוד OB רב

כך, אם אתה מקבל הצעות מ2 אולפני במחיר דומה, אפשר להשוות בקלות לפי רשימת ציוד.

בהקלטות - תמחור לעוזר טכנאי

אני לא חושב שאפשר לתמחר מוניטין ונסיון באופן מוחלט, כל אחד והעדפתו הוא, אבל ברור שאם ישנם שני אולפנים בעלי "דירוג" דומה, כשלאחד ישנו תיק עבודות נרחב ולשני יש רק רשימת ציוד, ללקוח קל יותר לבחור...

כל אלה רק רעיונות זריזים כמובן, אפשר לפתח ולהרחיב, אבל דעתי היא שעדיף לשמור על פשטות.
אני חושב שדירוג כזה והתחייבות יכולים להיות גם בסיס להתאגדות המקצועית שדובר בה פה לאחרונה.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון