Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
פורסם: שישי 30 ינו',09 14:10
קבלתי עבודה למקסס שני שירים ואני לא יודע כמה לדרוש לכל שיר ,
אני לא אעבוד לפי שעה במקרה הזה מאחר וזה יעלה כסף רב עבור אותו לקוח ,
בהנחה שזה יום עבודה לכל שיר , מה הם הסכומים הנהוגים היום לעבודה קצרה מסוג זה ?
ובכלל , הייתי רוצה להעלות הצעה למסד מחירון לא רשמי של אקט שיהיה נגיש לכולנו ובו מחירים ממוצעים לסוגים שונים של עבודות ,
אותם מחירים יהיו ,אם לא חוקים מוגמרים אז לפחות נקודות פתיחה שמהן אפשר לעלות או לרדת קצת בהתאם לעבודה הנדרשת .
לדוגמה -
מחיר למיקס בלבד של שיר אחד נע בין XX ל - YY שקלים
מחיר הקלטה ומיקס ביחד של שיר אחד כך וכך ,
מחיר לשעת הקלטה ...
מחיר להקלטת הופעה ...
מחיר ליום שלם הוא ...
ויש עוד הרבה אפשרויות ,
כמובן שניתן לחפש ולשאול ברשת אבל אם זה יהיה מאוגד כאן בפורום באופן מסודר זה עשוי להקל על הרבה אנשים לדעתי ,
מה אתם אומרים , מישהו מוכן להרים את הכפפה ?
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
פורסם: שישי 30 ינו',09 19:28
RAZBURG יש צדק בדברך , אבל גם על הנקודות שציינת אפשר להתגבר ,
ברור לכולנו שאולפן גדול עם ציוד קצה לא ממש צריך את המחירון הזה כי הוא יודע בדיוק מה המחירים בשוק , וכמו כן גם ברור שאולפן ממוצע לא אמור לגבות מחיר של אולפן קצה , וכנ"ל לגבי טכנאי צעיר וטכנאי ותיק.
ניתן למשל לרשום במחירון שניסיון כזה או אחר מוסיף כך וכך שקלים לשעה וכו'...
כנ"ל לגבי ציוד , בסיסי , בינוני , וקצה עליון ,
אבל עדיין הייתי יוצא מנקודת הנחה שהמחירון הוא רק נקודת פתיחה ממוצעת שממנה אפשר לרדת או לעלות כדי לתת מושג למה נהוג או מקובל ובגלל זה אני טוען למחירון לא רשמי ,
קח לדוגמה מחירון רכב , הרי זאת המלצה בלבד שאינה מחייבת על פי חוק אבל לפחות נותנת אמת מידה , אם אני יודע שהמכונית שלי מעל הממוצע מבחינת סטנדארט ומצב המכונית מעולה , אקח מחיר גבוה מהמחירון וכנ"ל גם במקרה ההפוך , כלומר אם האוטו מוזנח אז אוריד במחיר...
שי , מה שלומך , תודה על הצעת המחיר , זה פחות או יותר גם מה שאני חשבתי .
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
פורסם: שישי 30 ינו',09 19:44
ראובן רגשת אותי , אני אכן מקווה שמישהו ירים את הכפפה , במחירים אני לא בקיא אבל אין לי בעיה לעזור במשהו אחר אם צריך .
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
פורסם: ראשון 01 פבר',09 19:44
אני בסה"כ בעד, למרות שאני מסכים בהחלט עם נקודות הקושי שהעלה רז. יש עוד נקודה בעייתית והיא שהרשות להגבלים עסקיים עלולה לראות בהתארגנות כזו נסיון לקרטל, ויצא לי כבר לדבר עם בעל אולפן ותיק שנתקל בכך.
צריך גם להתייחס לנטייתם של בעלי "אולפנים" שונים להשתמש בתוכנות גנובות. זה בעיני משמעותי יותר מאשר שימוש במיקסר ברינגר לעומת ניב מכיוון שאפשר להוציא תוצאות יפות מציוד זול ותוצאות לא יפות מציוד יקר אבל לזכות ביתרון של עיבוד צליל ע"י תוכנה גנובה זה בעייתי יותר בעיני.
אני חושב שאם הייתה דרך לגרום לכך שמי שמתפרנס מהמקצוע יצטרך להשקיע מינימום כלשהו לפחות בתוכנה זה יהיה בסופו של דבר לטובת הענף.
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: ראשון 01 פבר',09 20:39
אני בעד ליצור מדריך לעוסק, כדרך לתמחור ריאלי. אני מציע לרדת כרגע מעניין האולפנים עצמם, אלא להכניסם כ"שדה" לתחשיב הכללי.
דעתי האישית היא שכל עוד שוכרים "איש מקצוע" לבצע שירות, לא איכפת לי אם הוא משתמש בהרינגר או בניב, העיקר שיספק תוצאה נאותה.
למשל:
מיקס - החל מכX שקלים לשיר, הנחה של בין __% ל__% על כל Y שירים
עבודות עריכה - כ X לשעה
מעבר לכך, אפשר לפתור את עניין האולפן אם נסווג אותם לפי:
חדר מיקס/ עריכה בלבד
קונטרול + חדר הקלטה (ומחולק לגדלים, תא קטן לשירה, חדר המתאים לבאס תופים/רביעייה, חדר ללהקה שלמה, אולם)
3 מדרגים פשוטים לכמות ציוד:
ראשון: מחשב, מוניטורים, הקלטה לעד 8 ערוצים בו"ז
שני: כנ"ל, הקלטה עד 16 ערוצים בו"ז ו/או ציוד OUTBOARD מסויים (נניח מעל 2 קומפרסורים חיצוניים)
שלישי: מעל 16 ערוצים בו"ז, ציוד OB רב
כך, אם אתה מקבל הצעות מ2 אולפני במחיר דומה, אפשר להשוות בקלות לפי רשימת ציוד.
בהקלטות - תמחור לעוזר טכנאי
אני לא חושב שאפשר לתמחר מוניטין ונסיון באופן מוחלט, כל אחד והעדפתו הוא, אבל ברור שאם ישנם שני אולפנים בעלי "דירוג" דומה, כשלאחד ישנו תיק עבודות נרחב ולשני יש רק רשימת ציוד, ללקוח קל יותר לבחור...
כל אלה רק רעיונות זריזים כמובן, אפשר לפתח ולהרחיב, אבל דעתי היא שעדיף לשמור על פשטות.
אני חושב שדירוג כזה והתחייבות יכולים להיות גם בסיס להתאגדות המקצועית שדובר בה פה לאחרונה.