Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
פורסם: רביעי 18 פבר',09 17:45
באופן אישי אני לא מחבב במיוחד סאונד של דיירקט.. תמיד נשמע לי לא ריאלי, לא מאוזן, מידים כואבים, וחוסר פרופורציה בין הסאונד של הפריטה על המיתר (transient) המיתר עצמו והדהוד הגוף.. שלא לדבר על מכת אוברטונים שאין כמעט דרך להתמודד איתה.. זה תקף לכל הכלים האקוסטיים שהקלטתי למעט ה Sadovsky וה Godim שלזה הן בנויות ואין ברירה..
הייתי מתחיל ממקרופון אחד לגיטרה עצמה, כנראה ש U87 \ KM54 \ KM84 \ U47 או לעיבודים מסוימים Coles 4038 בשביל סאונד ישן יותר, ומוסיף עוד זוג מיקרופונים על החדר סביר להניח שזוג U87 ב MS כדי להשאר מאוד tight בנמוכים וב definition של הצליל במידים מהמיקרופון הקרוב ויחד עם זאת סאונד חדר עם נמוכים חתוכים בשביל עוד decay של התוים עצמם שאוכל להוסיף לפי מה שהמיקס\עיבוד\לקוח דורש.. בהצלחה !
הצטרף: 21 ספט' 08
הודעות: 27
מיקום: ישראל, בין לבין
פורסם: רביעי 18 פבר',09 18:38
לאחרונה יצא לי להיות נוכח בהקלטת בס אקוסטית (וושבורן) והמייק הנבחר היה Tele USA AK47. השרשרת המלאה הייתה:
GTR-> Tele USA AK47-> Chandler TG2->ProTools
המיקרופון הזה נבחר מבין 3-4 אחרים בגלל הפוקוס המעולה שלו בלואו מיד והנוכחות הנכונה בטרק. למיטב זכרוני ההשוואה היתה עם U87, בלו בייבי שלא היה אפילו קרוב, ונוימן KM56. הצימצום השאיר את הAK47 מול הKM וכולנו הסכמנו על המנצח. ההקלטה התבצעה לא קומפרסור או אי קיו. פשוט לא היה צריך - הטכנאי הזיז את המיקרופון פעם או פעמים לקבל את הצבע הנכון ויצא לדרך. המיקרופון היה מול הגיטרה ולשמאלה לכיוון הגשר. מיד ברור ונמוכים. במיקס , פרט לקופרסיה מסיבית, לא היה לי צורך לגעת בערוץ הזה כלל והוא הכיל את כל המרכיבים הנכונים.
_________________
מיקסר