אני לא הבנתי איך זה עובד עד הסוף.
יושב מתופף ומנגן על משהו שנראה במבט ראשון כמערכת תופים רגילה לגמרי...
ומהמערכת עפים צלילים לא קשורים , והיופי כל פעם משהו אחר.כלומר הכלי מעביר טריגרים , והמחשב מתרגם כל הקשה אל צליל אחר. מישהו יכול להסביר? _________________ שיעורי פסנתר 0504-774664
יש יותר מטכנולוגיה אחת שמאפשרת לבצע הטרגה מהסוג הזה.
אתה שואל באופן כללי, או על משהו סציפי? _________________ Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
אחת הטכניקות היא להצמיד למערכת התופים חיישנים שרגישים לרעד ולתאוצה.
הם מתרגמים את כוחות ה-G לאותות חשמליים, שלאחר מכן מקודדים דיגיטלית כפקודת מידי או כפורמט ייעודי מורכב יותר.
טכניקה אחרת היא להשתמש במיקרופונים רגילים, שמחוברים למכשיר נפרד ש"עושה את הקסם" על סמך המידע האקוסטי.
את שתי הטכניקות אני מכיר רק ברמה התיאורטית מקריאה ברשת, לא יצא לי להתנסות בכך בפועל.
אני מעריך שגוגל יוכל לסייע לך למצוא מידע רלוונטי נוסף (Drum Replacement?),
עד שאנשים נוספים מהפורום יחלקו איתך את הידע והנסיון שלהם. _________________ Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
תופים:הטריגר הנפוץ ביותר במערכות תופים הינו מתמר פיאזו אלקטרי (חפש אלו הנבנים בהתאם לשימוש כמד תאוצה) בשל העלות הנמוכה שלו והרגישות הגבוה.
הבעייתיות הגדולה היא העכבה החשמלית הגבוה שלו דבר המצריך שימוש במגבר קרוב מאוד לרכיב אך כיום התגברו כמעט לחלוטין על הבעיה בעזרת מעגלים משולבים בצ'יפ יחיד (IC) מיניאטורים אשר מממוקמים בצמוד למתמר עצמו.
הרכיב המרכזי במערכת הטריגרים אינו הטריגרים עצמם אלה המחשב (יחידת הראש) המבצע בקרה בין האותות החשמליים הנכנסים,מפענח אותם למשתנים שונים ביחס לזמן וממיר את אלו למידי.
לגבי פסנתר למידי - המערכות הקיימות מתבססות לחלוטין על מקלדת הפסנתר ועושות שימוש במנגנון אופטי.
ראה Piano bar של חברת Moog.
ישנם פיתוחים אקדמיים בתחום מדידת תדר המיתרים בצורה פוליפונית העושים שימוש באופטיקה ושדה חשמלי
אך פיתוח מסחרי הינו עדיין רחוק מאוד.
לגבי כלי נשיפה ישנם מס' Breath Control בשוק של ימהה ואקאי העושים שימוש במתמר לחץ למנגנון הנשיפה ושימוש במפסקים ללחצנים. _________________ www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
למה שלא תיכנס לאתר הטכניון ותחפש?
אישית אני לא רואה ממש שימוש בפסנתר כשלט מידי ,אולי להקל על תיווי לאנשים שכותבים מול הפסנתר אבל אני לא רואה ממש שימושים מעשיים.
*דרך אגב יצא לי לראות בספרייה שער של מגזין מדע\מכונות\חומרים שדיבר על גיטרה חשמלית העשויה אלומיניום ,לא היה לי זמן לקרוא ועד שהיה לי המגזין נעלם. מישהו שמע על כך? _________________ www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
הוא מחבר לגיטרה האקוסטית שלו מידי , אתה שומע סינטי...והוא לא היחיד ומסתבר...שכמעט כל הגיטריסטים מחפשים איזה גיוון כזה או אחר, למה שהפסנתר לא יפיק משהו דומה? זה הרבה יותר טוב מלנגן על 2 מקלדות בו זמנית או לנגן על סינטי שמשמיע פסנתר פלוס משהו.
חוצמזה מדובר בטריגרים , וזה מגיב למגע , מפה כל העינין שלי . אם זה מגיב טוב למגע על גבי קליד השגתי משהו, וזה יכול להיות מעניין להתנסות בזה. _________________ שיעורי פסנתר 0504-774664
אני דווקא חושב שפסנתר כשלט מידי זה שימושי מאד (כמעט באתי לפתוח על זה שרשור הרגע, ואז מצאתי את השרשור הזה מהיום).
אני רואה הבדל עצום בין איכות הנגינה שלי בפסנתר עץ לבין מקלדות אחרות (אע"פ שלא ניסיתי לנגן על מקלדות איכותיות מאד).
בנוסף, אם כבר ממילא הפסנתר יושב אצלי בחדר ויש לי גם מקלדת עם קלידים של סינטי, זה היה יכול להיות נחמד אם הפסנתר היה משמש גם כשלט מידי להקלטות.
לפעמים אני מקליט את הפסנתר דרך מיקרופונים, אבל זה מוגבל בסאונד (גם מבחינת סגנון וגם מבחינת איכות), וגם באפשרויות העריכה.
אני מאמין שעיקר ההבדל היום בין פסנתר וירטואלי להקלטה איכותית של פסנתר אקוסטי הוא בתחושת הנגינה עצמה ובתוצאה שנובעת ממנה.